_ _ _ _ _ _ promina.blog.hr

četvrtak, 01.03.2012.

Od tri 'rasta, samo jedan osta'

Jutros sam na putu od Oklaja prema Kninu (saznao od mog prijatelja kojeg sam povezao) da u Unešiću, Suknovcima i Vrbniku ima vrsta hrasta, koja je posebno zaštićena, i šumari se o njima posebno brinu.

Stari su po nekim procjenama i nekoliko stotina godina.
U planu je da se oko ovog hrasta, jedinog preostalog u Promini u blizini Suknovaca-Vučipolja, uskoro naspe pijesak, kako bi ga zaštitili od požara.

Negdje u mojoj arhivi iz koje crpim teme za blog, imam jedan zapis u kojem nastavnik Grgur Urlić Ivanović negdje oko 1890 godine u jednom svom tekstu navodi, kako je na putu prema vrhu Promine okružen „tri stoljetnim hrastima“….ali to je davna prošlost…tema za drugi post…

Uglavnom, ja i moj sugovornik na putu prema Kninu, primjetili smo kako šumari „Hrvatskih šuma„ podkresavaju jednog od dva preostala „Tri hrasta“.

Prokomentirao sam kako mi se čini da se hrast kojeg šumari obrađuju počeo nedavno sušiti, na što mi je moj sugovornik Bare dometnuo kako „taj već dvije godine nije brokvao“.


Nakon sat dva provedenih u Kninu, vraćajući se kući, primjetio sam da „drugog“ hrasta više nema!

Eto, za kroniku našem malog mista, ostaje informacija da je 01.03.2012 godine, jednog četvrtka, u ranim jutarnjim satima, negdje oko 9 ili 10 sati….uklonjen još jedan od tri nekadašnja hrasta…. I ostao je još samo jedan.
Razlog uklanjanja hrasta je vjerojatno mogućnost da se zbog starosti isti sruši na prometnicu.

Odlučio sam napraviti nekoliko fotografija „mjesta radnje“, a kako bih vam dočarao veličinu hrasta, poveo sam svoju djecu kao „pomična mjerila“.

Evo nekoliko fotografija…

Prvo dva hrasta slikana nešto prije Domovinskog rata;



... a danas (01.03.2012) "tri hrasta" (i moja djeca) izgledaju ovako:

*


a evo i nekoliko hrastovih žira...



Evo i koliko je bilo široko deblo uklonjenog hrasta:



...ili točnije tenisice s brojevima: 39+40+49!

Odnosno: 27cm+27cm+ 30cm+30cm i 35cm+35cm= 184 cm!

Dobro, i na slici se vidi da jedna tenisica ide mimo širine debla, ali
i tada ostaje širina od preko 170 centimetara!



Nadopuna posta 02.03.2012 21:35

Sjetio sam se da sam prije desetak godina slikajući stare kuće u Suknovcima, usput uslikao i jedno veliko
stablo...Nisam bio siguran da li je hrast ili koštela.

Pregledom arhive fotografija pronašao sam "Hrast u Suknovcim";



...ako malo bolje pogledate, vidjet će te ispod stabla dvoje djece....

Čini mi se da je ovaj hrast, čak i veći od onog preostalog od "Tri 'rasta"!




- 20:36 - Komentiraj post (2) - Link posta

<< Arhiva >>






Promina blog
  • LL

Opis bloga

  • Promina blog postoji od 19.03.2005. godine, nešto više od deset godina.
    Teme su vezane uz život u Promini.....ali, tu su i druge razne teme koje su mi se u određenim trenutcima učinile zanimljivim...
    S. Sarić

    «««««««««««»»»»»»»»»»»»»»


    Pomoću sljedećih linkova, saznajte nešto više o Promini.

    Gdje je Promina?

    Galerija promina.blog.hr


    Fotografije generacija iz škole:
    Stare slike Promine






    Video snimke:


































    Projekti čiju realizaciju očekujemo:









    «««««««««««»»»»»»»»»»»»»»


Općina Promina









  • «««««««««««»»»»»»»»»»»»»»


.....

  • ......
    .......



    «««««««««««»»»»»»»»»»»»»»


    Statistika posjeta promina.blog.hr -u kroz godine








    «««««««««««»»»»»»»»»»»»»»





    «««««««««««»»»»»»»»»»»»»»



    E-mail-Urednik promina.blog.hr-a:
    promina.blog.hr@gmail.com


    Zadnji postovi

...


.........................................................................Promina blog - promina.blog.hr© 2005.-2023. sva prava pridržana Urednik promina.blog.hr-a: Sanimir Sarić