_ _ _ _ _ _ promina.blog.hr

četvrtak, 05.02.2009.

Arheološke hijene

Prije nekoliko dana, mogli ste u medijima primjetiti sljedeće naslove:

Pljačkaši nacionalnog blaga prolaze s blagim kaznama
Link: http://www.vecernji.hr/newsroom/regions/dalmatia/3221515/index.do

Krali arheološke nalaze
Link: http://www.net.hr/crnakronika/page/2009/01/21/0204006.html

Uhitili lopove koji su krali vrijedne arheološke nalaze
Link: http://www.24sata.hr/index.php?cmd=show_clanak&tekst_id=98572

‘Počistili’ rimski logor Burnum
Link:
http://www.slobodnadalmacija.hr/Crna-kronika/tabid/70/articleType/ArticleView/articleId/39005/Default.aspx

Sami naslovi govore dovoljno za sebe, ali priča bi mogla početi I ovako….

Prije nekoliko godina, primjetio sa da se na internetu može jako malo informacija pronaći o Promini.
Kad bi ljudima rekao da sam iz Promine, malo bi ih znalo pronaći na karti moj kraj, ili je uopće nešto znalo o njemu…

Odlučio sam napraviti web stranicu, kako bi ljudima mogao reći “prijatelju posjeti xy stranicu na internetu, I saznat ćeš sve o mom kraju”…
Za prvu ruku, na jednoj web stranici objavio sam fotografije naših najljepših kamenih kuća, od kojih su neke stare I nekoliko stoljeća.
Detalje, kamene ukrase na tim kućama, sa guštom sam istakao….
Baš sam bio ponosan na naše stare majstore,+-kamenoklesare…

Što mislite, što se dogodilo nakon toga?

Javio mi se jedan gospodin, jer mu je ukradena kamenica koju sam ja fotografirao I stavio na internet!!!!!
Zamolio me da mu pošaljem fotografiju kako bi slučaj mogao prijaviti na policiju!

Nisam mogao ni sanjati da će ljudima moji albumi fotografija na internetu poslužiti kao vodič za krađu, po meni umjetničkih dijela naših djedova…
Što je najgore, ispod svake fotografije, ja sam napisao I točno mjesto gdje se npr kamenica, kamene glave mogu pogledati….
Na svu sreću, web stranica na kojoj su bile fotografije “nestala je”, I sad su ta vrjedna djela barem na taj način zaštićena….

Nažalost, kako stvari stoje, želeći skrenuti pozornost na bogata arheološka nalazišta na području Promine, ponovio sam izgleda istu grešku.
Primjetio sam da su moji postovi na temu “Arheološki lokaliteti u Promini” skoro svakodnevno čitani… I tom sam se radovao…nadao da će I stručnjaci konačno shvatiti vrijednost kulturnog, povijesnog blaga kojeg krije naš kraj…

Nažalost, priča bi I ovaj put mogla krenuti u krivom smjeru, jer u tekstivima s početka priče možete pročitati sljedeće:

“Službenici PU Šibensko-kninske završili su kriminalističku obradu nad dvojicom kradljivaca umjetnina, 47-godišnjakom iz Mratova i 41-godišnjakom iz Zagreba, koji su zatečeni dok su pretraživali područje rimskog vojnog logora "Burnum" kod Kistanja radi krađe vrijednih arheoloških nalaza”.

“Posebno zabrinjava to što su kod njih pronađeni i specijalni uređaji, detektori metala, što upućuje na to da nije riječ o bezazlenoj šetnji izletnika koji su, eto, slučajno pronašli vrijedne arheološke nalaze”.

“Zaninović ističe da nije lako nadzirati čitav prostor Burnuma te da je prava sreća što na tom području stalno borave nadzornici iz Nacionalnog parka Krka, koji su i ovaj put zamijetili sumnjivce.
No, zbog blagih zakona pljačkaši nacionalnoga blaga izvuku se s uvjetnim kaznama umjesto da za takvo što budu predviđene strože kazne zatvora i velike novčane kazne – ističe ravnatelj”.


Burnum se koliko toliko nadzire, a tko nadzire arheološke lokalitete u Promini?
Nitko.
Možemo li biti sigurni da ljudi koji su bili spremni pljačkati (koliko-toliko) nadzirani Burnim, neće obići Mratovo, Nečven, Gradinu…možda je bolje da dalje I ne navodim?

Ljudi koji su spremni trgovati sa povješću svog kraja, lešinareći nad ostacima naroda I kultura koje izgleda nisu u stanju shvatiti ni cijeniti stoljećima nakon njihova “odlaska”… ništa su drugo doli hijene…

Moji Prominci, ako primjetite da netko "šeta detektor metala" po prominskim poljima (a nije "Mungos"), sigurno ne traži mine (kojih naravno još ima)... i ukoliko nam je stalo do očuvanja naše kulturno povijesne baštine, najbolje bi bilo o takvim slučajevima obavijestiti policiju.





- 21:00 - Komentiraj post (3) - Link posta

<< Arhiva >>






Promina blog
  • LL

Opis bloga

  • Promina blog postoji od 19.03.2005. godine, nešto više od deset godina.
    Teme su vezane uz život u Promini.....ali, tu su i druge razne teme koje su mi se u određenim trenutcima učinile zanimljivim...
    S. Sarić

    «««««««««««»»»»»»»»»»»»»»


    Pomoću sljedećih linkova, saznajte nešto više o Promini.

    Gdje je Promina?

    Galerija promina.blog.hr


    Fotografije generacija iz škole:
    Stare slike Promine






    Video snimke:


































    Projekti čiju realizaciju očekujemo:









    «««««««««««»»»»»»»»»»»»»»


Općina Promina









  • «««««««««««»»»»»»»»»»»»»»


.....

  • ......
    .......



    «««««««««««»»»»»»»»»»»»»»


    Statistika posjeta promina.blog.hr -u kroz godine








    «««««««««««»»»»»»»»»»»»»»





    «««««««««««»»»»»»»»»»»»»»



    E-mail-Urednik promina.blog.hr-a:
    promina.blog.hr@gmail.com


    Zadnji postovi

...


.........................................................................Promina blog - promina.blog.hr© 2005.-2023. sva prava pridržana Urednik promina.blog.hr-a: Sanimir Sarić