Pripadan tebi

četvrtak, 17.04.2008.

KRŠ

Konačno je na red došla ona nedjeljna skitnja. Najviše zbog nedostatka vrimena. A i tribalo mi se malo posložit po glavi.
Dakle, u nedilju smo naumili poć u šparoge. Ali ne doli, uz more, nego u našu Zagoru. Malo kretanja po friškome zraku i suncu neće nikome naškodit. I pentranja po brdu.


Image and video hosting by TinyPic


Image and video hosting by TinyPic


Ustvari, pravi razlog je posjeta jednom malom, napuštenom zaseoku.
Zadnji put sam ovde bila prije više od dvadeset godina.
Zavojit makadamski put dovodi nas do razrušenih kuća.
I sad ja opet imam problem sa slikama. Imam ih puno, puno. I sve bi vam tila pokazat.


Image and video hosting by TinyPic


Image and video hosting by TinyPic


Ja nemam nikakve veze sa ovim selom ali tako mi je bilo tužno gledat ove srušene kuće.
Razbijene škure, ponistre. Padnute krovove. Provaljena vrata. Zapuštenost.


Image and video hosting by TinyPic


Image and video hosting by TinyPic


Nema tome dugo ljudi su ovde živili.. Dica su odavde odila u školu. Škola je sedamdesetih godina zatvorena. Dica su pribačena u gradsku školu. Ljudi su se spustili namore.
Ipak je doli bolji i ugodniji život.


Image and video hosting by TinyPic


Image and video hosting by TinyPic


Jer ovde okolo je sami krš.
Pravi, pravi dalmatinski krš!
S nama su prijatelji i otvaramo vrata jedne kuće, njegove.
I ostajen bez riči.


Image and video hosting by TinyPic


Pitate za razlog zašto ovo propada?
Najveći razlog su nerješena imovinsko pravna pitanja. Šta oće reč da su kuće i imanja u puno dili. Ponekad je samo jedna soba u četiri dila itd, itd. A dikod se ni braća ne mogu složit i podilit kuću i imanje a zamislite kad još imate dil sa barbon, teton, i tko zna s kim još.
A meni se u glavi odma vrte svakakvi filmovi.
Pa zamislite da je imat love i ovo otkupit?
Pa obnovit!
Napravit eko – selo!
Goste dovodit ovde na izlet.
Na peku i gradele! Domaću spizu!
Divlje zelje, šparoge! Pršut I sir!
Jer more je udaljeno samo petnaestak minuta.
Usadit masline.
Pa da gosti beru masline.
U tren san ja smislila svašta!
Samo iman jedan mali problem.
Fali mi nešto sitno!
Eurića!


Image and video hosting by TinyPic


Image and video hosting by TinyPic


I čin san ovo vidila i počela slikavat pa mi je napamet Hum, malo kameno selo na sjevernoj strani Hvara koje je velšanin Neil Lewis kupio za milijun eura i već petu godinu obnavlja.
Isto tako priča se da se selo prodaje za tri milijua eura.
Članak o tome je baš prije par dana bija u Slobodnoj Dalmaciji.


Image and video hosting by TinyPic


Image and video hosting by TinyPic


Još sam nešto pročitala u Slobodnoj.
U priručniku “ Mediteranski otoci “ britanskog autora Charlesa Arnolda hrvatski otoci su proglašeni oazama mira!
Najmirniji otok – Šćedro ( Na otoku postoji jedna odmorišna kuća. )
Ako želite pobjećI od svega - Vis
Najprivlačniji od elafitskih otoka - Šipan
Od dalmatinskih otoka - Šolta
Jedan od najljepših mjesta za odmor - Mljet
Savršen za obiteljska ljetovanja - Sveti Klement
Oćemo li i ovo rasprodat i upropastit?


Image and video hosting by TinyPic


Image and video hosting by TinyPic


Bojin se kako je krenilo sa prodajom i rasprodajom svega i svačega da će uskoro i ova naša lipa Zagora doć nared.
Nać će se neko sa dovoljno novaca i ovo pokupovat.
Jer, Okruk je skoro cili prodan. Čujen, nešto se šuška o prodaji punte Čiova.
U staroj gradskoj jezgri prodaje se puno, puno starih kuća. Čak i rodna kuća bana Berislavića.
Pitam se, oće li je možda Grad otkupit?
Gubimo se, gubimo!
Nestaje nas!
Jer izgleda da smo mi takav narod…….. da ponudiš novac nekome s kin si u dil, on ti ne bi za dišpet proda….. jer šta ti to misliš radit, pa još možda i zarađivat, pa odakle ti pinezi i još ko zna kakvi razlozi.
A dovoljno je da dođe neki tko zna koji, može bit bilo kakvi jebivjetar i otvori boršu s pinezima, sve se zaboravlja i didovina i kuća i zemlja!
Čudan, čudan smo mi narod.
Sve nam je tuđe lipše, bolje.
Neki drugi su pametniji, vridnij, bolji.
A sve imamo….. sve!
Samo neznamo upravit!


Image and video hosting by TinyPic

- 07:18 - Ostavi trag (25) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< travanj, 2008 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        

Siječanj 2020 (3)
Prosinac 2019 (3)
Siječanj 2019 (1)
Kolovoz 2018 (1)
Srpanj 2018 (3)
Travanj 2018 (1)
Siječanj 2018 (1)
Prosinac 2017 (1)
Ožujak 2017 (2)
Svibanj 2016 (1)
Siječanj 2016 (1)
Prosinac 2015 (2)
Studeni 2015 (1)
Listopad 2015 (1)
Kolovoz 2015 (1)
Srpanj 2015 (1)
Svibanj 2015 (1)
Travanj 2015 (1)
Ožujak 2015 (1)
Veljača 2015 (2)
Siječanj 2015 (1)
Prosinac 2014 (3)
Studeni 2014 (2)
Listopad 2014 (2)
Rujan 2014 (1)
Srpanj 2014 (1)
Lipanj 2014 (2)
Svibanj 2014 (2)
Travanj 2014 (2)
Ožujak 2014 (7)
Veljača 2014 (4)
Siječanj 2014 (2)
Prosinac 2013 (7)
Studeni 2013 (3)
Listopad 2013 (5)
Rujan 2013 (6)
Kolovoz 2013 (7)
Srpanj 2013 (5)
Lipanj 2013 (6)
Svibanj 2013 (8)
Travanj 2013 (3)
Ožujak 2013 (11)
Veljača 2013 (8)
Siječanj 2013 (5)
Prosinac 2012 (7)
Studeni 2012 (9)
Listopad 2012 (9)
Rujan 2012 (8)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

  • Malo priče o meni, malo o Gradu, moru, povremeno grintanje, radost i smijanje i sve uglavnom popračeno fotografijom.

    mojeciovo@net.hr

Moja lista

Sličice

  • "Fotografija je jedini medij koji svojim samim nastajanjem ima status autorskog djela.
    U momentu pritiska na okidač osoba koja je pritisnula okidač postaje autor fotografije i njegovo je djelo pod zaštitom Zakona o autorskom pravu.
    Osoba koja javno koristi autorsko djelo dužna je pri svakom korištenju naznačiti autora.
    Fotografija je uvijek autorsko djelo pa prema tome ne mora biti posebno označena da bi bila zaštićena, ona je uvijek zaštićena."







  • ŽELJA

    Želio sam te danima, želio godinama
    i želja je bivala sve veća, a nada sve manja
    i umirao sam pomalo od želje i beznađa
    i umro sam sasvim i više me nema,
    a želja je moja uvijek živa ostala
    i bez mene živi, u zraku izgubljena.

    Nikola Milićević



    LJUBAV

    Zgasnuli smo žutu lampu,

    Plavi plašt je pao oko tvoga tijela.
    Vani šume oblaci i stabla,
    vani lete teska bijela krila.

    Moje tijelo ispruženo podno tvojih nogu.

    Moje ruke svijaju se, žude, mole.

    Draga, neka tvoje teške kose
    Kroz noć zavijore, zavijore

    kroz noć
    Kose moje drage duboko šumore
    kao more.

    A. B. Šimić



    ZVIJEZDE U VISINI

    Ne ljubi manje koji mnogo ćuti
    on mnogo traži, i on mnogo sluti,
    i svoju ljubav (kao parče kruva
    za gladne zube) on brižljivo čuva
    za zvijezde u visini
    za srca u daljini.

    Ćutanje kaže: u tuđem svijetu
    ja sanjam još o cvijetu i sonetu,
    i o pitaru povrh trošne grede,
    i o ljepoti naše svijetle bijede,
    i u zar dana i u plavet noći
    snim: ja ću doći, ja ću doći.

    Tin Ujević