petak, 25.04.2014.
Dan sjećanja na holokaust i heroizam - 27. travnja
Jom hašoa (na hrvatskom poznat kao Dan sjećanja na holokaust i heroizam) obilježava se kao izraelski dan komemoracije za približno šest milijuna židova koji su stradali u Holokaustu zbog akcija koje je provodila nacistička Njemačka sa svojim sudionicama i za židovski otpor u tom periodu. U Izraelu se održava 27. nisana (travnja/svibnja) te je nacionalni spomendan i javni praznik. Ustanovljen je 1951. godine i ugrađen u zakon koji je potpisao premijer Izraela David Ben-Gurion i predsjednik Izraela Yitzhak Ben-Zvi.
U ostalim zemljama postoje različiti komemorativni dani, od kojih je najpoznatiji 27. siječnja - Dan sjećanja na holokaust i sprječavanja zločina protiv čovječnosti. To je međunarodni dan sjećanja kojim se želi podsjetiti na sve žrtve nacističkih režima tijekom Drugog svjetskog rata. Ovaj se Dan obilježava diljem Europe. Na taj dan 1945. Crvena armija oslobodila je 7.500 zatvorenika koje su za sobom ostavili nacisti u koncentracijskom logoru Auschwitz u Oświęcimu u Poljskoj. Tog se datuma Dan sjećanja na holokaust obilježava i u Republici Hrvatskoj.
Većina židovskih zajednica na
Jom hašou održava svečanu ceremoniju, no ne postoji institucionalizirani ritual koji su prihvatili svi židovi. Obično se tada pale memorijalne svijeće i recitira Kadiš, molitva za preminule. Počast za približno šest milijuna židova poginulih u Holokaustu na poseban način održava se u Izraelu, gdje postoji točno određen raspored događanja. Primjerice, dan prije u suton se počinje s ceremonijom, zastave se spuštaju na pola koplja, pali se točno šest baklji, u 10 sati ujutro na
Jom hašou oglašavaju se sirene diljem Izraela na dvije minute kada svi prestaju s radom i stoje u mirnom stavu (staju čak i automobili na cestama) i dr.
Komemoracije izvan Izreala imaju raspon od sinagognih službi do komunalnih bdijenja i edukativnih programa. No, zadnjih godina najupečatljivija je ona u Poljskoj. Tijekom 27. travnja deseci tisuća izraelskih srednjoškolaca i tisuće židova i nežidova diljem svijeta vrše memorijalnu službu u Auschwitzu koja je postala poznata kao
Marš živih u inat smrtnim marševima tijekom Holokausta. Međunarodnim maršom živih (
The International March of the Living) izražava se poštovanje i održava sjećanje na sve žrtve Holokausta simboličkim trokilometarskim maršom od Auschwitza do koncentracijskog logora Auschwitz-Birkenau. Tijekom njihovog posjeta, sudionici posjećuju najvažnija mjesta Holokausta u Poljskoj zajedno s preživjelima koji s njima dijele svoja bolna sjećanja. Isto tako, sudionici imaju priliku upoznati neke od Pravednika među narodima i učiti o njihovim i herojskim djelima europskih naroda koji su se oduprli nacističkoj tiraniji.
U suradnji s
Festivalom tolerancije, studenti Fakulteta političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu po prvi puta organizirano sudjeluju u
Maršu živih u sklopu terenske nastave. Studentima FPZG-a pridružilo se i pet studenta s Filozofskog fakulteta te četiri volontera Festivala tolerancije.
Marš živih dio je sveučilišnih aktivnosti kojima se unaprijeđuju ishodi učenja postojećih studijskih programa. Generalni pokrovitelj
Marša živih je gradonačelnik grada Zagreba Milan Bandić. Stručno putovanje realizirat će se u razdoblju od 26. do 28. travnja 2014. pod stručnim vodstvom gospodina Branka Lustiga.
Maršu živih pridružit će se rektor Sveučilišta u Zagrebu Aleksa Bjeliš, gradonačelnik Zagreba Milan Bandić, Uprava i nastavnici Fakulteta političkih znanosti.
Branko Lustig, proslavljeni filmski producent, oskarovac i glumac čest je i rado viđen gost Fakulteta političkih znanosti u Zagrebu. Tako je 24. ožujka 2014., svojim gostovanjem oduševio studente novinarstva. Predavanje je održano na engleskom jeziku zbog gostovanja studenata i profesora novinarstva iz Missourija i Tennesseeja na FPZG-u. Kao uvod u predavanje prikazan je kratak film
The New York Timesa o Lustigu
„Branko: Return to Auschwitz“, a zatim je uz malu pomoć moderatora glavnu riječ preuzeo sam Lustig. Govorio je o svom životu i boravku u logoru, te o svijetu filma i poznatim producentima s kojima je radio. Na pitanja studenata odgovarao je spremno i šaljivo. Prisutnima je čak otkrio gdje drži svoja dva Oskara i druge nagrade. Na dan obilježavanja
Jom hašoe,
u nedjelju 27. travnja, na drugom programu HTV-a u 20 sati možete pogledati američki film
Schindlerova lista, za kojeg je Branko Lustig 1993. godine dobio Oskara.
Detaljnije na:
hr.wikipedia.org/wiki/Jom_hašoa
hr.wikipedia.org/wiki/Dan_sjećanja_na_holokaust
www.fpzg.unizg.hr
televizijastudent.com
Petra Plivelić
Oznake: Jom hašoa, Holokaust, povijest, FPZG, Branko, film, Schindlerova lista
25.04.2014. u 17:09 •
2 Komentara •
Print •
# •
^
četvrtak, 27.03.2014.
The Label – prvi hrvatski dokumentarac o modi
The Label je dokumentarni film koji će nam pružiti pogled u intrigantan svijet hrvatske modne industrije. Film te vrste u Hrvatskoj još ne postoji, stoga ne čudi veliko zanimanje javnosti. Iza ovog projekta stoji grupa troje mladih ljudi s vizijom, koji i sami sudjeluju u mnogim segmentima modnog posla.
Svjetlana Matić je novinarka i dnevna urednica emisije In Magazin na Novoj TV. Autorica je brojnih televizijskih modnih reportaža, a zahvaljujući svome poslu imala je priliku intervjuirati brojne poznate manekenke i svjetske dizajnere.
Jure Perišić je modni fotograf koji iza sebe ima nekoliko izložbi. Jedan je od pokretača modnog brenda Coded Edge i apsolvent Novinarstva na smjeru Televizija i Novi mediji na Fakultetu političkih znanosti u Zagrebu. Kao fotograf surađivao je sa brojnim domaćim modnim dizajnerima, poznatim brendovima i magazinima te je trenutno službeni fotograf Fashion.hr style community portala.
Suzana Arslani već 15 godina snima i montira razne serije, dokumentarce, reklame, spotove i modne, lifestyle i sportske događaje. Za vrijeme boravka u Parizu radila je na filmovima, reklamama te je za Fashion TV snimala modne događaje I revije svjetski poznatih dizajnera.
Ovaj će dokumentarni film na jednom mjestu okupiti najpoznatije hrvatske dizajnere, manekenke, vizažiste, frizere i ostale talentirane stručnjake u dinamičnom modnom svijetu. U dokumentarcu će gostovati i brojne ličnosti iz javnog života.
„Materijal se još naveliko snima, a naša će kamera biti prisutna i na predstojećim hrvatskim modnim događanjima. Imamo iskustva u tom poslu, pa znamo koliko se toga treba napraviti da bi na pisti u tih 10 minuta sve izgledalo savršeno“, rekla je jedna od autorica ovog projekta, Svjetlana Matić za jedan hrvatski web portal. Pojasnila je kako planiraju snimiti brojne zanimljive materijale koje će učiniti ovaj film zanimljivim.
„Dosta je posla pred nama. Na terenu za nas nema scenarija“, dodala je. Autori su iznenađeni velikim interesom javnosti za ovaj film, stoga će se truditi to i opravdati.
„Cilj nam je putem društvenih mreža obavještavati o napretku dokumentarca, a uz to ćemo otkrivati zanimljivije trenutke sa snimanja The Label filma“, rekla je Svjetlana Matić.
Ovdje možete vidjeti i najavu ovog filma koja je nedavno objavljena.
Detaljnije na:
www.budi.in
www.fashion.hr
dnevnik.hr
Petra Plivelić
Oznake: film, dokumentarac, moda, The Label
27.03.2014. u 23:59 •
2 Komentara •
Print •
# •
^
četvrtak, 20.03.2014.
First Kiss – od „awww“ kratkog filma do još jedne reklame
Kada je 10. ožujka redateljica Tatia Pilieva objavila YouTube video pod nazivom
First Kiss zasigurno nije ni sanjala da će video velikom brzinom postati apsolutni viralni hit. Do danas, deset dana nakon njegove objave na YouTube-u vidjelo ga je više od 64 milijuna ljudi.
First Kiss je video koji će malo koga ostaviti ravnodušnim. U tri i pol minute, crno-bijelom tehnikom prikazano je deset parova potpunih stranaca koji se pomalo sramežljivo, nespretno, romantično, a neki i strasno ljube po prvi put. To što su snimani „obični“ ljudi, koji se međusobno ne poznaju, za većinu ljudi bilo je dovoljno da na video reagiraju s „awwwww“ i da ga smatraju neodoljivim.
No, nedugo nakon oduševljenja nastupilo je i blago razočaranje. Otkrilo se da je video zapravo reklama za jesensku kolekciju tekstilne marke Wren, koja postoji već sedam godina, no ne nalazi se u vrhu modne industrije. Ta je činjenica ostala nezamijećena iako na samom početku videa jasno piše „Wren presents“. Dodatno razočaranje je nastupilo kada se otkrilo da su simpatični stranci zapravo glumci, glazbenici i modeli. Odjednom, video je postao „fake“ u očima gledatelja, iako samim autorima to nikada nije bila namjera jer ništa nije skrivano od javnosti.
Parovi su nam bili draži dok smo ih smatrali „običnima“, a sam video dok nije bio reklama. Iako je video i dalje vrlo popularan, obavijen je velom konzumerizma i kao takav izgubio je određenu umjetničku kvalitetu. Melissa Coker, osnivačica i kreativna direktorica tekstilne tvrtke Wren pristupila je ovakvom načinu reklamiranja zbog manjka financijskih sredstava. Naime, redateljica Pilieva radila je s malim budžetom od 1, 300 dolara. Kako su svi „stranci“ iz videa prijatelji direktorice Cocker ili redateljice Pilieve, radili su besplatno.
Zanimljivo je da je ovaj reklamni pothvat naišao na same pohvale i svojevrsna je najava povezivanja mode i novih medija. „Ona dobije bolju pažnju ovdje nego na pravom modnom showu tijekom modnog tjedna“, rekao je André Leon Talley, kreativni direktor
Zappos Couturea i bivši šef Melisse Cooker u
Vogueu. „Ne možeš doseći 40 milijuna gledatelja za vrijeme 11 do 15 minutne prezentacije na modnoj pisti“, rekao je Talley za
The New York Times. Dok iznimnoj popularnosti samog videa svjedoči i pojava parodije
First Lick u showu Jimmyja Fallona.
Link na YouTube video
First Kiss
Link na YouTube video
First Lick
Detaljnije na:
www.buro247.hr
www.dailymail.co.uk
www.nytimes.com
Petra Plivelić
Oznake: film, youtube, reklama, First Kiss
20.03.2014. u 21:52 •
6 Komentara •
Print •
# •
^