26.02.2010., petak

TEORIJA SLOBODNOG VREMENA

Ima li „slobodni umjetnik“ slobodno vrijeme?
Čime da se bavi slobodni umjetnik u „slobodno vrijeme“ ? ...nečim kreativnim?
Da li je on homo ludens koji sve radi kroz igru?
Zašto ne radi „pravi posao“ pa se u slobodno vrijeme bavi „risanjem“?
(...mišljenje je većine društva koje nije svjesno svoje nesvjesti!)
Slobodni umjetnik nema slobodnog vremena –on radi uvijek pa čak i kad spava sanja umjetnost! Komunicira sa Vama i razmišlja i vizualizira ideju koju će kasnije utjeloviti.
On nema penzije,nema godišnjeg,nema bolovanja i nezamjenjiv je(kada ne stvara svi to vide za razliku od većine poslova gdje jedan čovijek mjenja drugog dok je prvi u nemogućnosti izvršavanja radnih obaveza).
Kad navrši 65 ne prestaje slikati i ide u penziju ,nego slika do smrti. Subota i nedjelja su mu radni;ne završava u 4 radno vrijeme nego stvara non stop...
Slikara na kraju mjeseca ne čeka zagarantirana plaća(možda neće tri mjeseca ništa zaraditi),nema sindikat ni kolektivni ugovor koji ga štiti,nema božičnicu,porodiljnu naknadu,posmrtnu pripomoć itd.
Pa zašto se onda bilo tko pametan opredjeljuje za profesiju umjetnika ?

Teorija slobodnog vremena

...sagledavamo je kao promjenjivu društvenu pojavu i moderan fenomen, koji je obilježio gotovo sva područja društvenoga života: od socijalnog, pedagoškog, ekonomskog, političkog, zdravstvenog, komercijalnog i turističkog.

Fenomen slobodnog vremena promatramo unutar današnjeg društvenog
konteksta kao slobodne aktivnosti po individualnom izboru koje
kompletiraju ljudsku osobnost, kako na intelektualnom, tako i emocionalnom
planu.U „slobodnom vremenu“ se stvaraju uvjeti za razvoj dispozicija,
sklonosti, vještina, otkriva se nadarenost i talent za odredeno područje i pogoduje razvoju svih ljudskih kvaliteta. Slobodno vrijeme odlikuje težnja slobodnog izbora aktivnosti u odnosu na potrebe sudionika, njihovih interesa i mogućnosti.

Smatra se da je slobodno vrijeme sastavnica društvenog sustava te da
slobodno vrijeme u današnjem smislu nastaje u industrijskoj civilizaciji, s točnim razgraničavanjem radnog i neradnog vremena. Mijenjalo se ovisno o društveno-političkim uvjetima i u odnosu na radne uvjete i sam položaj.
Svaka osoba za sebe određuje svoj stil života, upravo kroz dihotomiju rad- slobodno vrijeme .
On postaje subjekt svog položaja u svijetu, odnosno u slobodnom ga vremenu prepoznajemo kao homo univerzalis, homo ludens i homo autocreator.
Teoretičari slobodnog vremena definiraju ga na različite načine:
-Sternheim ga definira kao „vremenski period koji preostaje nakon normalnog radnog perioda“
-Giesecke smatra da: „škola i školske obveze predstavljaju rad, a vrijeme poslije toga slobodno vrijeme

Većina autora smatra da je uloga slobodnog vremena trojaka, odnosno da je njegova uloga odmor, razonoda i osobni razvitak pojedinca kao ličnosti.

Krajem 19.st i tijekom 20st., za sadržajnije i kvalitetnije provođenje slobodnog vremena te na korist kulturi provodenja slobodnog vremena, i na našem se podneblju podižu kazališta, otvaraju pučka sveučilišta,narodne i pučke knjižnice i čitaonice.
Sportske aktivnosti, također, pronalaze svoju vrijednost u slobodnom
vremenu : biciklizam, planinarenje, streljaštvo, skijanje,atletika, nogomet,ribolov itd.
Nakon Drugog svjetskog rata, proces obogaćivanja slobodnog vremena nastavlja
se. Osnivaju se raznovrsna đačka udruženja: Crveni križ, Jadranska straža, Aeroklub,
Ferijalni savez, sportske sekcije Zajednice «Doma i škole», literarna društva «Napredak
» te pjevački zborovi.
Dvadeseto stoljeće postaje stoljeće slobodnog vremena, vremena kojega
treba korisno planirati i ciljano usmjeriti, vremena koji obogaćuje život.
Slobodno vrijeme u suvremenom društvu označava prostor i mogučnost interakcije u procesima individualizacije, socijalizacije i inkulturacije;prostor samoaktualizacije i samoostvarenja osobnosti .U tom je vremenu čovjek oslobođen radnih i profesionalnih obveza, stoga njime može slobodno raspolagati.
Umjesto bavljenja nužnom profesijom, u slobodnom se vremenu čovijek bavi amaterskim djelatnostima koje oslobađaju kreativne sposobnosti .
Ipak, treba napomenuti da je slobodno vrijeme determinirano društvenim položajem
, cjelokupnim životnim iskustvom, izgrađenim navikama,
individualnim potrebama i mogučnostima koje pruža društvena sredina.
U svakom slučaju važno je da je slobodno vrijeme ostavljeno svakome na slobodan izbor.

Kultura i slobodno vrijeme
Kultura ljudi i njihovo ponašanje u slobodno vrijeme postaju područja iz kojih
se može doznati što oni uistinu misle jer se tiče svega što ljudi osjećaju, vrednuju, čemu
se nadaju, a što se može primijetiti u njihovom životu, jeziku, glazbi, modi ili idolima.
Kultura je „složena cjelina” koja uključuje znanje,vjerovanje, umjetnost, moral, zakon, običaje i sve druge sposobnosti i navike čovjeka kao člana društva.
Razne definicije kulture uzimaju u obzir kulturne činjenice i građu iz koje se kultura sastoji,odnosno shvaćaju kulturu kao širi pojam od društva i društvo objašnjavaju kulturom.
Ukoliko govorimo o kulturnom aspektu slobodnog vremena, govorimo o vremenu
pogodnom za razmišljanje i za stvaranje kritičkog stava prema pojavama i svijetu.
S tim aspektom mi povezujemo obrazovni sustav, koji treba naučiti ne samo
kako učiti, već kako kvalitetno ispuniti slobodno vrijeme.
Kultura u slobodnom vremenu nosi najveće mogućnosti radikalizacije individue i kolektivne svijesti.
Organizirane kulturno-umjetničke aktivnosti osiguravaju kulturni prosperitet, potiču razvoj sposobnosti, umijeća, vještina,njeguju stvaralaštvo, ali i navikavaju ljude na kulturu provođenja slobodnog vremena.
Kultura u tom smislu osigurava osobno i društveno vrijedan i koristan način života.

U našem društvu vidljivo je da se u slobodnom vremenu, zapravo, mali postotak
populacije okreće kulturnim vrijednostima i aktivnostima koje doprinose oblikovanju
opće kulture. Pomoću slobodnog vremena treba razviti smisao za njegovo pozitivno
iskorištavanje, tako da ljudi postanu kulturni korisnici slobodnog vremena koje se danas u obliku 'dobre i loše robe' sve to više nudi na tržištu svakodnevnog života.
Suvremeni čovjek, formalno, posjeduje sve više slobodnog vremena, ali istovremeno
brojne obveze izvan prostora standardnih radnih obveza, njegovo slobodno vrijeme
čine, u biti, ne slobodnim. Kada prestane borba za opću i/ ili bolju egzistenciju,
koja mobilizira ljudski um, tada će čovjek, u razdoblju «mira», shvatiti koliko mu je
slobodno vrijeme bitno za akumulaciju psihofizicke energije, pogodno za razmišljanje,
maštanje i oblikovanje novih ideja korisnih njemu osobno i čitavom društvu.Tada će
početi razmišljati i o kulturi provođenja slobodnog vremena.

- 16:02 - Komentari (0) - Isprintaj - #

11.02.2010., četvrtak

NEVERBALNA KOMUNIKACIJA

Neverbalna komunikacija
...je način kojim ljudi komuniciraju bez riječi, bilo namjerno ili nenamjerno. Neverbalno ponašanje se koristi za: izražavanje emocija, pokazivanje stavova, odražavanje osobina ličnosti i poticanje ili mijenjanje verbalne komunikacije.
Neverbalni znakovi uključuju:
• izraze lica,
• ton glasa,
• geste,
• položaj tijela ili pokret,
• dodir i
• pogled.
Charles Darwin je vjerovao da je ljudsko izražavanje emocija univerzalno, tj. da svi ljudi na isti način izražavaju i tumače emocije izrazima lica. Istraživanja pokazuju da je Darwin bio u pravu za šest glavnih emocionalnih ekspresija: srdžba, sreća, iznenađenje, strah, gađenje i tuga.
Ton glasa, spuštanje ili podizanje glasa, ubrzani ili usporeni govor, naglašavanje pojedinih riječi, umetnute pauze i sl. služe nam za ostvarivanje svih navedenih funkcija kojima služi neverbalno ponašanje.
Kontakt očima i pogled su vrlo moćni neverbalni znakovi: širom otvorene oči i proširene zjenice pokazatelj su sviđanje, smještaj i duljina pogleda ukazuju na interes i emocije i pomaže nam u usklađivanju komunikacije s drugom osobom, skrivanje pogleda često je znak neiskrenosti, ali može biti i znak neugode.
Geste ili pokreti rukama također olakšavaju komunikaciju. Postoje razne vrste gesta:
• Amblemi - neverbalne geste koje zamjenjuju verbalnu poruku (mogu se koristiti samostalno) i imaju dobro poznato značenje unutar određene kulture, no među kulturama mogu izazvati nesporazum.
• Ilustratori - geste koje koristimo kako bi ilustrirali ili pojasnili verbalnu poruku i nemaju značenja ako ih se koristi samostalno.
Dodir pokazuje naklonost, bliskost, ugodnost i ponekad dominiranje. Određen je s tri faktora: stupnjem sviđanja i privlačnosti, stupnjem poznatosti i bliskosti, moći i statusom.
Korištenje osobnog prostora je neverbalno ponašanje koje uveliko varira među kulturama. Razlikujemo nekoliko zona:
• Intimna zona - do 45 cm
• Osobna zona (obitelj i prijatelji) - do 1.20 m
• Socijalna zona (društveni i poslovni odnosi) - od 1.20 do 3 m
• Javna zona (nepoznati) - više od 3 m
Držanje tijela - način na koji stojimo ili sjedimo može biti vrlo jasan pokazatelj onog što osjećamo.
• Otvoreni položaj ruku i nogu = naklonost
• Prekrižene ruke i noge = oprez, nesigurnost
Izgled - odjeća koju imamo na sebi, frizura i stil služe nam za samopredstavljanje. Pokazuju kako sebe percipiramo i kako bismo voljeli da nas i drugi vide.
Neverbalnom komunikacijom prenosimo emocionalna stanja i stavove, i reguliramo međuljudsku interakciju. Određeni akt nazivamo komunicirajućim kad se zasniva na zajedničkom kodu značenja koji prenosi koder, a tumači ga dekoder.
KANALI NEVERBALNE KOMUNIKACIJE
Vizualna komunikacija
Mnogi socijalni psiholozi smatraju vizualnu komunikaciju jednim od najvažnijih kanala ako ne i najvažnijim kanalom neverbalne komunikacije.
Vizualna komunikacija odnosi se ne samo na gledanje i kontakt očima, nego i na viđenje dostupnih i korisnih socijalnih znakova.
Kontakt očima se događa kad oboje ljudi gledaju jedno drugo u područje očiju. Obično su razdoblja kontakta očima vrlo kratka. Kad su produžena, ili kad jedna od osoba počne buljiti u drugu, može doći do pojave tjeskobe i to se može protumačiti kao prijetnja. Izbjegavanje pogleda i gledanja u oči povezuje se s nepostojanim ponašanjem, što navodi na prepredenost, pa čak i na nepoštenje. Ta se gesta može smatrati neprijateljskom željom jedne osobe da se socijalna interakcija prekine.
Izrazi lica
Izražavanje emocija izrazima lica bilo je proučavano znatno prije svih vidova neverbalne komunikacije. Lice je najizražajnija i najprepoznatljivija značajka svih ljudskih bića. Njime se izražavamo, a da ne upotrebljavamo riječi. Pomnim promatranjem facijalne espresije moguće je saznati mnogo o ljudima iza nestalne maske kojom namjerno ili nesvjesno iskazuju svoje reakcije na događaje i i podražaje oko sebe. Većina socijalnih psihologa tvrdi da običo svi mogu prepoznati šest osnovnih emocija: sreća, tuga, strah, bijes, iznenađenje, gađenje.
Govor tijela
Govor tijela pokriva znakove dodira, orijentacije tijela, držanja tijela, gesti rukama i kimanja glavom.
Dodir ili općenito tjelesni kontakt, varira sa stupnjem intimnosti koji postoji između dvoje ljudi. Kad se to događa, onda je ono što vidimo proces međusobnog povlačenja u privrženosti koja savlađuje prirodnu težnju svakog pojedinca da štiti svoj osobni prostor. Pošto u osnovi postoji konflikt između "držanja na udaljenosti" i "uspostavljanja kontakta" posljedica je toga da se javljaju mnoge varijante i različiti stepeni prijateljskog dodirivanja.
Najuobičajeni oblik dodira pojavljuje se kad se sretnemo ili se opraštamo. Najčešće dolazi do rukovanja, koje je očekivana formalnost pri pozdravljanju. Toplina pozdrava često se izražava prenaglašavanjem te radnje na različite načine. Ona se progresivno amplicira hvatanjem šake objema rukama, hvatanjem za nadlakticu, hvatanjem za rame i zagrljajem oko ramena.
Osobni prostor
Osobni prostor pretpostavlja stupnjeve fizičke blizine koji su dozvoljeni zavisno od intimnosti odnosa s osobom s kojom smo u interakciji. Postavljaju se nevidljive granice unutar koje "uljezi" ne smiju ući. Intimni i dobri prijatelji ne čine nam neugodu ako nam priđu blizu, dok poznanike i strance s kojima razgovaramo obično držimo na većoj udaljenosti. Društveni kontekst može promjeniti te udaljenosti. U velikim gužvama u svoj intimni, osobni prostor prisiljeni smo pustiti neznanca što izaziva negodovanje. Učinci narušavanja tog "nepisanog pravila" nastoji se drastično smanjiti izbjegavanjem pogleda. Isto tako, ako je riječ o prevelikoj udaljenosti, potreba za intimnošću nadoknađuje se čestim i dužim vizualnim kontaktom.
Parajezik
Parajezik je zajednički naziv za prodiziju (visinu, naglasak, vremenski raspored i stanke), emocionalni ton glasa, naglasak i pogreške u govoru kao što je zamuckivanje, glasovi na "aaa", "hm" itd.
Te paralingvističke aspekte govora, primjerice intonaciju, koristimo da bismo naglasili rečenice, a ponekad i da bismo izmjenili upotrebnu gramatiku. Podižući glas tvrdnju možemo pretvoriti u pitanje.
Brzina kojom osoba govori može biti indikator emocionalnog stresa. Tjeskobni ljudi često govore vrlo brzo. Ponavljanja i zamuckivanja su također pokazatelji anksioznosti, dok "hm" i "ovaj" služe za dobivanje vremena, a istovremeno signaliziraju da se govor i dalje nastavlja.


Ponašanje koje se događa pri socijalnim interakcijama nazivamo socijalnim vještinama. Međuljudska komunikacija bila bi nemoguća kad ne bismo mogli protumačiti neverbalne znakove druge osobe i prikladno na njih reagirati. Razmišljanje o međuljudskoj interakciji na ovaj način dovelo je do razumijevanja i razvoja terapijskih postupaka koji se naziva Trening socijalnih vještina ili TSV. Michael Argyle opisao je glavne aspekte socijalnih vještina.
One su usmjerene prema nekom cilju, kao što je ostavljanje dojma ili prenošenje emocionalnih stanja, selektivne su i zahtjevaju kontrolu nad onim što se kaže i kako se kaže. Od bitne je važnosti kako ono što se kaže i učini djeluje na drugu osobu, kao i usklađivanje vremenskog rasporeda svojih reakcija kako bi pristajale sugovorniku. Svaka osoba neovisno djeluje na drugu osobu i sposobna je empatizirati s time što druga osoba misli i ocjeća. I naravno, druge ljude privlačimo ako smatraju da boravak s nama pruža nagradu. "Ukratko, reći da je netko socijalno vješt znači da ta osoba posjeduje perceptivnu osjetljivost, "slaže se" s neverbalnim ponašanjem drugih, kontrolira vlastito ponašanje i ima sposobnost da preuzme ulogu drugoga" (Pennington, 1997: str.240).
Neverbalna komunikacija stalni je podtekst svega što činimo; ne možemo prestati pokazivati izraze lica ili držanje, ili prikrivati ton kojim nešto govorimo. Ako griješimo u odabiru emocionalnih poruka koje upućujemo bit ćemo odbacivani.
Ta spoznaja naglašava koliko je za društvene sposobnosti ključno opažati, tumačiti i odgovarati na emocionalne i međuljudske signale. Od iznimne je važnosti usvojiti neizgovorena pravila društvenog sklada, čija je funkcija omogućiti svima koji sudjeluju u društvenoj interakciji da se osjećaju ugodno; nelagoda potiče tjeskobu.
Osobe kojima nedostaju ove vještine nesposobne su, ne samo kada je riječ o uljudnom razgovoru i gestama, nego i u suočavanju s emocijama onih s kojima se susreću.
Promatrane zajedno, vještine neverbalne komunikacije, stvar su međuljudske uglađenosti, nužni sastojci šarma i društvenog uspjeha. Osobe koje ostavljaju sjajan dojam u društvu vješte su u praćenju vlastitih izraza emocija i sposobne su empatizirati s drugima, dakle, socijalno su vješte.

- 16:42 - Komentari (0) - Isprintaj - #

SEMIOTIKA

Semiotika (grč. smeiMtikós: koji se obazire na znakove)

... je znanost o znakovima i simbolima, odnosno proučavanju načina na koji funkcioniraju znakovni sustavi. Uporabom znakova, upućuje se na nešto nije neposredno zamjetljivo. Posebno se bavi jezičnim znakovljem, odnosima između logike i jezika, među odnosima raznih znakova i odnosima između znakova te njihovih značenjskih sadržaja. Semiotika zahtijeva poznavanje različitih lingvističkih, filozofskih i logičkih sustava.
Logika je je znanost o oblicima „ispravnih misli“ i metodama spoznaje.
(Logiku su izmislili Grci u Antickoj grckoj u vrijeme stvaralackog razvoja filozofije)
Među prvim pretečama semiotike su Platon,koji u „Kratilu“ raspravlja o podrijeklu jezika; i Aristotel koji u svojim djelima „O pjesničkom umijeću“ i „O tumačenju“ razmatra imenice.
Jednu od najzapaženijih polemika o znakovima u antičko doba vodili su stoici i epikurejci (oko 300.pr.n.e. u Ateni).
Ključnim su smatrali razliku između „prirodnih znakova“ i konvecionalnih znakova“

Najčvršće temelje zapadnjačkom proučavanju znaka u srednjem vijeku je ostavio sv.Augustin(354-430) ukazujući na to da su riječi u nekoj vrsti uzajamne veze s „mentalnim riječima“-odredio je smjer proučavanja znakova.
Drugi učenjaci poput engleskog franjevca Williama od Ockhama (1285-1349) zaoštrili su tu inačicu znaka:
Glavna kategorizacija znakova uključuje „mentalne i privatne“ i „izgovorene,napisane i javne“.

Do Ch.S. Peircea semiotika je bila sastavnim dijelom filozofije,odnosno logike,kada je zaslugom njegova učenja na prijelazu u 20.st dobila status krunske discipline koju je kasnije Ch.Morris razvio kao „teoriju o znacima“.


Charles Sanders Peirce(1839-1914)-trojni odnos znaka:
1.reprezentamen(sam znak)
2.objekt
3.interpredant
Skoro istovremeno semiotika je definirana sa strane F.de Saussurea i R.Jakobsona kao lingvistička semiologija.

Ferdinand de Saussure(1857-1913)je lingvistički znak definirao kao dvojnu cijelinu:
1.Označitelj(materijalni,napisani aspekt znaka ili usmeni-„zvučna slika“)
2.Označenik(mentalni pojam)
=znakovi koji tvore „kod“ kruga komunikacije osoba „otključavaju“ sadržaj mozga svake od njih.
U prvom broju Časopisa za semiotiku (Zeitschrift fur Semiotic,1979.),semiotika se već određuje kao „znanost o znakovnim procesima koja istražuje sve vrste komunikacije i razmjene informacija“.
Temeljno je istraživačko polje semiotike,naravno,određeno znakom ,lingvističkog i izvanligvističkog podrijekla,koji se definira,u najširem smislu ,ne ulazeći u teorijske distinkcije,kao „predstavljnje nečega nečim“.Pritom se predstavljeno naziva označenim,a predstavljač označiteljem.
Samo predstavljanje ima različita tumačenja :značenje,prikizivanje,referencija i sl.

SEMIOZA-proces stvaranja značenja u povezivanju znakova
Sastavni dijelovi semioze:
1.znak
2.referent ili predmet
3.interpredant koji ih povezuje

Komunikacija je dekodiranje dogovorenih znakova. Saussure znak (paradigmu) dijeli na dvije polovine: označitelj i označenik - označitelj riječ, odnosno akustička slika (psihički otisak) i označenik pojam na koga se taj naziv odnosi.
Jezik je sustav znakova koji izražava misli i po tome je usporediv s pismom, s abecedom za gluhonjeme, sa simboličkim obredima, s oblicima pristojnosti, s vojničkim znakovima itd. Možemo dakle zamisliti jednu znanost koja izučava život znakova u krugu društvenog života; ta bi znanost tvorila dio socijalne psihologije, a posljedično tomu i opće psihologije; nazvat ćemo je semiologija (od grčkoga , semeion - znak) ". Ovaj Saussureov citat iz "Tečaja" (str. 62, 2000.) jasno objašnjava interdisciplinarne mogućnosti njegovog sustava koji će se nazvati strukturalizam. Semiologija je opća teorija znakova (Anglosaksonci ju nazivaju semiotika). Ubrzo su se javili mnogi praktičari koji su unutar svojih područja poduprli stvaranje nove znanosti - Claude Lévi-Strauss u području antropologije, Michel Foucault u području povijesti i sociologije, Roman Jakobson u području lingvistike, Jacques Lacan u području psihoanaliza, Roland Barthes u području hermenautike mode i reklama, i još mnogi drugi. Čitanje znakova kao kodova koristi i morzeova abeceda, braillerovo pismo, semafori i prometni znakovi, neverbalna komunikacija između ljudi (intonacija glasa, geste i kretnje...) i štošta drugo. Društveni znakovima posebno se bavio Roland Barthes u "Mitologijama". Trgovina prodaje slike a ne proizvode. Odjeća je vrlo uobičajen način odašiljanja znakovnih poruka, iako se to često prebacije na razinu ispod praga svijesti, zamagljujući svoj odabir poruke tzv. ukusom. Ali, iako gotovo svatko smatra kako mu se "sviđa" odjeća koju nosi, znakovito je kako nitko ne nosi (u svakodnevnici) odjeću iz mode od prije nekoliko stoljeća. Naprosto, takva odjeća danas gotovo nište ne znači, njene su riječi arhaične. Naprotiv, u suvremenom sustavu znakova "odijelo čini čovjeka" poručujući drugima kako je njegov vlasnik/valsnica "imućan", "neovisan (o tuđem mišljenju)", "moderan (ovisan) ", "avanturist", "sportski tip", "buntovnik", "opasan" ili sklon nekoj drugoj društveno "čitljivoj" grupaciji. Moda se ne razvija, ona se mijenja; odjevni predmeti (paradigme) i načini njihovog komponiranja (sintagme) odašilju poruku modernosti, ovisno o društvenom krugu vrednuje se njeno praćenje ili kršenje (avangardnost ili subkultura). U svakom slučaju važno je držati se pravila; nitko se doista ne želi svidjeti samo sebi (kao što to većina misli).

Semiotika u mome slikarstvu i fenomenu fućkanja
Semiotiku u slikarstvu je teško konstruirati ,tj. teško je konstruirati same pristupe označavajuće cijeline samog likovnog dijela te slikarstvo kao vizualnu značenjsku razumljivost u uvijetima nepostojanja utvrđenog,kodificiranog,opće priznatog jezika slikarstva što bi omogućilo iscrpnu deskripciju slike koja bi bila“ logički ispravna misao“.
U slobodnom prijevodu nečitljive rečenice: što je to u slici istinito i logično ,po čijim pravilima ,sa kojom svrhom i kome ogonetljivo?
Moje slike se baziraju na osnovnim općeprihvaćenim vizualnim elementima:
-Krug kao savršeni geometrijski oblik koji predstavlja glavu i obitelj
-stožac kao žensko tijelo
-naopaki stožac kao muško tijelo
-znakovno su prihvačeni na svim govornim područjima(kao npr.oblici „označitelja“ na toaletima )
-svetionik kao sinonim za mirnu luku
-trokuti kao jedra broda
Itd...
Fućkanje kao fenomen predstavlja „zvučnu sliku“ koja je također uvriježena na svim jezičnim prostorima pa bi je mogli svrstati u prirodne znakove ali i po svojoj različitosti tonaliteta,kratkoći,dugoći i intenzitetu i u konvencionalne znakove.
...npr. nepristojno fućkanje za zgodnom ženom nasprem pristojnog fućkanja podrške uz pljeskanje na koncertu,sučevog i policijskog fućkanja,fućkanja-isfućkavanja nekoga ili nečega zbog negodovanja itd.


Umjetnost kao komunikacija je sama za sebe i posebna-može se reci da je super Znak, čitav niz značenja sadrži u sebi.Kaže se da slika vrijedi tisuću riječi –koliko je to znakova? Kako ih dešifrirati?

Likovna poruka mora u sebi sadržavati napetost, naboj. Umjetnost je najsavršenija. Likovni jezik je kodiran, ali vrijednost nije nosilac umjetnosti. Umjetnik mora biti kreativna osoba. Kreativnost se zahtijeva i od promatrača, on daje isto tako umjetnicki Znak. Danas u tim korelacijama prisutno je mnogo nejasnoća.

Umjetnička vrijednost djela, stvaraoca i promatraca mora sadržavati:
1.- Materijalnu sadržinu, teorija medija,
2.- Strukturu, likovni jezik,
3.- Znak, koji nosi potencijalnu poruku,
4.- Motiv,
5.- Poruku: vedrinu, radost, smijeh, tugu, zalost...



U poruci je problem, kako odaslati poruku? na koji nacin?

Stvaralac, umjetnik, u sebi mora sadrzavati:
- Individualni izraz
- Kreativnu snagu
- Metodu oblikovanja

Sve te tri dimenzije se koriste i vrednuju kod jednog umjetnickog stvaraoca, i sve to spada pod nacionalnu umjetnost. Slika odrazava vrijeme kad je nastala.


- 16:16 - Komentari (0) - Isprintaj - #

< veljača, 2010 >
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
             

Svibanj 2011 (1)
Studeni 2010 (2)
Srpanj 2010 (6)
Svibanj 2010 (2)
Ožujak 2010 (3)
Veljača 2010 (3)
Studeni 2009 (2)

Komentari On/Off

\"Čovjek pun duha i u potpunoj se samoći izvanredno zabavlja svojim mislima. \" Arthur Shopenhauer

www.ostrman-art.com
http://www.facebook.com/home.php?#/profile.php?id=586569857&ref=ts

OVAJ BLOG JE NAPRAVLJEN KAO ON LINE ŠALABAHTER I NEKA VRSTA DNEVNIKA MISLI,IDEJA I TEKSTOVA ZA POSLIJEDIPLOMSKI DOKTORSKI UMJETNIČKI STUDIJ SLIKARSTVA NA AKADEMIJI LIKOVNIH UMJETNOSTI U ZAGREBU.