Biciklom na zapad (2): Škorpikova ulicaOvako bi to trebalo izglerdati cijelom dužinom Škorpikove ... Snimio: Vanja U prošlom smo postu stigli do Jankomirskog mosta - kuda i kako dalje ako želimo nastaviti naše putovanje u smjeru (sjevero)zapada? Jedna od mogućnosti je savski nasip (gradska strana). Put po nasipu nije nešto osobito ugažena i meni osobno taj dio nasipa nije ugodan za vožnju biciklom. Druga mogućnost je vožnja Priobalnom cestom, koja zapravo predstavlja povijesni relikt, djelić nekadašnjeg "autoputa" iz doba kada Jankomirski most nije bio sagrađen pa se u smjeru zapada (Samobor, Ljubljana) vozilo starim drvenim Samoborskim mostom, a u smjeru Zagorja se uz rampu prelazila pruga u središtu Podsuseda i dalje nastavljalo sadašnjom Alejom Seljačke bune prema Zaprešiću, Bistri i dalje. (taj spori dio putovanja je uklonjen izgradnjom Aleje Bologne 1970. te izgradnjom podvožnjaka ispod željezničke pruge i Škorpikovom ulicom (nekada Šavrićevom) koju godinu kasnije. Meni osobno je vožnja biciklom Priobalnom cestom OK, to je najbrža varijanta za dolazak do Podsuseda, no nije za svakoga. Zašto? Zato što se po njoj vozi brzo - i to ne samo biciklom. Nije rijetkost da ljudi po njoj odvale i brže od 100 km/h, a vožnja uz jureće aute nije najugodniji osjećaj na svijetu (pločnika nema). Treća varijanta je "kombinirana", nešto duža, ali i nešto ugodnija. Škorpikovom do Kovinske, dalje po Kovinskoj u smjeru zapada, a na samome kraju se nakon 2 oštra zavoja može ući u ulicu Susedsko Polje koja je posve ugodna i krivuda među obiteljskim kučicama, a izađe manje od stotinu metara udaljenosti od "obeliska" na križanju Samoborske i Priobalne. A četvrta varijante je najdulja, ali je i "ziherica", uz najmanje opasnosti. Škorpikovom do Samoborske pa onda po njoj, kolnikom ili, još "ziherastije", pločnikom do Podsuseda. Ili, tko više voli uz Aleju Bologne i Podsusedsku aleju, tad produžiti Škorpikovom ispod pruge pa dalje na zapad uz Aleju Bologne. I, tako smo sve nešto okolišavši stigli do Škorpikove ulice. Uz koju, da, postoji biciklistička staza. Koja čak i nije loša - prvenstveno zahvaljujući činjenici da uz nju nema puno pješaka i biciklista, većinu vremena imate stazu, pa i čitav pločnik, samo za sebe. To je bila dobra vijest. Loša vijest da je ta biciklistička staza zapravo uprskana lošom izvedbom, ponajviše kriminalno loše spuštenim rubnjacima na raskršćima, no felera ima i druge vrste (iznenadni prekidi prije raskršća i kod autobusnih stajališta, na primjer). Nisam baš istraživao povijest te biciklističke staze, no njeni su "korijeni" očito u kasnim 80-ima ili ranim 90-ima kada su se biciklističke staze počele "ucrtavati" (šifra: za stazu je potrebna samo kantica boje i penzl ) na već postojeće pločnike, a spuštanje rubnjaka je bilo provođeno diletantski, uz pomoć betonskih "kockica". I, sve naknadne intervencije (novi prilazi itd) su slijedili taj šugavi princip tako da ova staza zapravo predstavlja pravu izložbu loših i zastarjelih tehnika izvedbe biciklističkih staza. A kako tu zapravo izgleda u stvarnosti - evo i pregleda! (snimio sam sve spomenute detalje, no da post ne zatrpam previše gomilom sličnih fotki onda sam uvrstio samo izabrane primjere sa staze). Škorpikova ulica - istočna strana: 1. Od Ljubljanske averenije do pješačkog semafora kod King Crossa: nema bic. staze (trebalo bi proširiti pločnik pa ju ucrtati) 2. Od pješačkog semafora kod King Crossa do Ulice Oktavijana Miletića (ex Pevec): - dva posve krivo ucrtana bic. prijelaza preko slijepih odvojaka uz opasno visoke rubnjake - do i nakon Ulice Dušana Vukotića (u zoni raskršća) bic staza nije ucrtana, ali su na raskršću rubnjaci uzorno spušteni - u zoni raskršća sa Ulicom Oktavijana Miletića staza na pločniku nije ucrtana, ali jest na kolniku (rubnjaci su opet opasno djelomično spušteni) Evo i semafora - od staze još nema ni traga. Snimio: Vanja Jedan od više bisera stazograditeljstva na toj dionici - slijedeći oznaku na kolniku zveknuli bi ne samo o rubnjak nego i o prometni znak i stup javne rasvjete Snimio: Vanja Staza nestaje jer se bliži raskršće naknadno sagrađene Vukotićeve ulice - čemu se onda mučiti sa označavanjem staze ... Snimio: Vanja ... i, zaista, ona ovdje nije uopće označena. Snimio: Vanja Slijepi nastavak Miletićeve ulice - staza se gubi prije raskršća ... Snimio: Vanja ... a na njemu ima ubitačan rubnjak. Snimio: Vanja 3. Od ulice Oktavijana Miletića do Kovinske/Golikove: - autobusna stanica: nema staze - prijelaz slijepog odvojka prije Family Malla: prije i nakon odvojka nema staze, na odvojku je ucrtan prijelaz, rubnjaci su OK - prilaz Family Mall-u: prije i nakon odvojka nema staze, na odvojku je ucrtan prijelaz, rubnjaci su OK - prijelaz Golikove: prije i nakon odvojka nema staze, rubnjaci su traljavo i nelogično spušteni, a vrhunac bizarnosti je što je preko desnog odvojka u Golikovu prijelaz ucrtan sa desne strane zebre, a slijedeća dva (Golikova, skretanje iz Golikove desno u Škorpikovu) s lijeve strane zebre. Čim se na vidiku pojavi stanica, staza nestaje ...Snimio: Vanja A slično je i sa odvojkom - šifra: kako sa stazom zaobići stupove javne rasvjete? Najlakše je ne ucrtati stazu. Snimio: Vanja Uočite: Bic prijelaz je na prvom segmentu desno, a na slijedeća dva lijevo od zebre. Snimio: Vanja 4. Od Kovinske/Golikove do Samoborske - autobusna stanica: nema staze - 2 prilaza bivšoj bazi Tehnike i još dva prilaza prije i poslije Jedinstva: prije i nakon odvojka nema staze, na odvojku je ucrtan prijelaz, rubnjaci su djelomice spušteni - raskršće sa Samoborskom: bic. prijelaz postoji samo preko južnog dijela Škorpikove, na ostale tri strane nema bic. prijelaza kao što nema ni bic. staze u nastavku Škorpikove i u oba smjera Samoborske Opet stanica ... Snimio: Vanja Jedini bic. prijelaz na ovom raskršću, sa jedne strane Škorpikove na drugu. U stvari, posve korektno, jer ni na koju drugu stranu nema nastavka biciklističke staze ... ali, naravno, ni propisnog načina za uključivanje u promet na kolniku. Snimio: Vanja Škorpikova ulica - zapadna strana: 1. Od Samoborske ceste do Kovinske/Golikove: - skretanje sa zapadnog dijela Samoborske na jug u Škorpikovu: označen bic. prijelaz na kolniku iako ga nema nigdje na pločniku, rubnjaci su opasno visoki - autobusna stanica: nema staze - dva prilaza benzinskoj pumpi Adria petrol: staza i prijelazi su propisno označeni, rubnjaci korektno sniženi - Lučićeva ulica: bic staza je OK označena, južni rubnjak je samo djelomice snižen, sjeverni je OK - prilaz bivšem građevinskom skladištu: bic staza je OK označena (boija je izblijedjela), rubnjaci nisu korektno sniženi - dva prilaza Petrol benzinskoj pumpi: bic staza je propisno označena, rubnjaci su samo dijelom spušteni i to uz opasno visoki rubnjak - raskršće sa Kovinskom: prijelazi preko kolnika propisno označeni (iako nelogično, prvi segment je desni, a slijedeća dva lijevo), rubnjaci nisu dobro spušteni Potpuno nepotreban ucrtani bic. prijelaz, kad dalje ni nema staze ... a tek rubnjak, ufff! Snimio: Vanja Uistinu, dalje nema staze ... Snimio: Vanja Korektno izveden prijelaz. Snimio: Vanja I ovaj nije tako loš, iako rubnjak preko puta već pomalo "zijeva" ... Snimio: Vanja Isto to, ali rubnjak je još viši ... Snimio: Vanja OPet čudno ucrtavanje bic. prijelaza - prvo je s desne strane zebre, a nakon toga s lijeve. Snimio: Vanja 2. Od Kovinske ulice do Ulice Oktavijana Miletića - autobusna stanica: nema staze - nešto prije ulaza u trgovinu Prima je neasfaltirani prekopani dio, tko zna koliko star. - ulaz u trgovinu Prima: prijelazi preko kolnika propisno označeni, rubnjaci djelomice spušteni - dva ulaza u bivšu trgovinu Pevec: prijelazi preko kolnika propisno označeni, rubnjaci djelomice spušteni - raskršće sa Ulicom Oktavijana Miletića: prijelazi preko kolnika propisno označeni, rubnjaci djelomice spušteni Malo iznenađenje na stazi za neoprezne ... Snimio: Vanja Ulica Oktavijana Miletića - Prijelaz je iscrtan, no staze nema do njega. Snimio: Vanja 3. Od Ulice Oktavijana Miletića do pješačkog semafora kod King Crossa i dalje do Ljubljanske avenije - slijepi kolni prilaz: prijelaz preko kolnika propisno označeni, rubnjak opasno visoke - autobusna stanica: nema staze (iako je pločnik izuzetno širok) - dva prilaza trgovini Benussi: prijelaz preko kolnika propisno označeni, rubnjaci djelomice spušteni i opasno visoke - nakon semafora jedini trag bic. staze je crvenom bojom obojani prijelaz preko ulaza na parkiralište King Crossa - ni prije ni poslije tog detalja nema ni traga stazi. Ogromno široki pločnik - ali, staze nema, iako ima za nju mjesta iza nadstrešnice ... Snimio: Vanja Svježe napravljen prilaz trgovini Benussi - ali, spuštanje rubnjaka je opet izvedeno diletantski. Snimio: Vanja Krpuljak bic. staze na prijelazu prilaza King Crossu, staze nema niti prije niti poslije njega. Snimio: Vanja I što reći na kraju: Dala bi se tu vrlo brzo i ne preskupo napraviti tip-top biciklistička staza, no čisto sumnjam da će se to desiti u bližnjoj (< 5 godina) budućnosti. Sreća da je što se funkcionalnosti tiče i ovakva uglavnom OK, uz pozornu vožnju (da ne zveknemo preko nekog previsokog rubnjaka i ne mimoilazimo na preuskim spuštenim dijelovima prijelaza). Oznake: bicikl, Škorpikova ulica, zapad, jankomir |
Šve najbolje!Ugao Samoborske ceste i Škorpikove ulice. Snimio: Vanja Oznake: Štasni, reklama, natpis, Samoborska cesta, Škorpikova ulica |
Hoteli za kukce - odsad i na policama trgovina!
U dućane tipa "Bauhaus", "Pevec" i slične ulazim uglavnom po nuždi, jer mi treba nešto iz njih, a vrlo rijetko navratim iz čiste znatiželje i sa željom da pogledam što ima nova ... i onda se desi da ih posjetim tek desetak puta godišnje, možda čak i rjeđe. I, za posljednjeg posjeta "Bauhausu" prije nekoliko dana uočio sam jedan meni posve neobičan detalj - reklamu za hotele za kukce koja je dosjetljivo smještena u konture njihovog zaštitnog znaka na parkiralištu! Možda je to već davno postavljeno, no meni je to bilo posve novo ... a još sam se više začudio kada sam na odjelu vrtlarstva uočio nekoliko "hotela" na prodaju! (po ne baš popularnim cijenama, ako se dobro sjećam neki su koštali i više od 500 kn)
Poznato mi je da su hoteli za kukce u zapadnoj Evropi (pogotovo Njemačkoj) već dugo dio općeprihvaćenog vrtlarstva, često sa ulogom da se vrtlarstvo približi djeci kojima je uvijek zanimljivo slagati takve strukture i gledati kukce koji žive u njima. No kod nas su oni još uvijek egzotika koja se vidi tek uz poneki vrtić ili školu i uz alternativne vrtove (recimo, zajednički vrt Eko Ekipe Prečko je jedno vrijeme imao hotel za kukce unutar svoga vrta). Pred trgovinom "Bauhaus" u Škorpikovoj ulici. Snimio: Vanja Pretpostavljam da ste već čuli za njih - ideja je da se korisnim kukcima ponudi mogućnost "smještaja" uz vrtove i time podrži bolju oplodnju biljaka i biološku raznolikost okoliša. Ako vas zanima više detalja, pročitajte OVDJE članak o njima na Wikipediji, a OVDJE je i tekst blogerice Urbane vrtlarke, Zelene Andree, gdje možete pronaći i još neke odabrane linkove. Meni osobno su hoteli za kukce jako zanimljivi, i zbog samog izgleda i mogućnosti bezbrojnih varijacija na temu materijala, oblika i smještaja kao i zbog udomljavanja insekata koji su bitan dio života svugdje, a ponajviše na vrtovima ... i ovaj njihov ulazak u "mainstream", na dućanske police, me je baš iznenadio: s jedne strane mi je drago što će tim putem više ljudi saznati za njih ... a sa druge strane mi je žao što se sad mogu i kupiti jer su oni dosad bili vezani isključivo uz "uradi sam" tehnike i entuzijazam pojedinaca. No, siguran sam da to još dugo neće postati pomodna roba i nadam se da ću ih ipak i nadalje uglavnom viđati (ali sve češće!) u priručno napravljenim oblicima! Oznake: hotel za kukce, bauhaus, Škorpikova ulica |
< | rujan, 2024 | |||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 |