Umjetnost vezivanja bicikala u ekstremnim uvjetima džungle na asfaltu
Drage i dragi moji, vi koji po gradu prometujete biciklom znate što je najvažnije za sigurno vezivanje vašeg dvokotačnog međunožnopedalnoguranog metalnog ljubimca: dobra sajla ili "T-lock" i čvrsta točka u prostoru koja će vaš biciklić zadržati na danom mjestu bez obzira na sve vanjske utjecaje, osobito one lopovskog karaktera. A ta čvrsta točka u prostoru je najčešće neka priručna ograda, prometni znak, rasvjetni stup ili nešto slično ... a tek u iznimnom slučaju se tu radi o namjenskom parkiralištu za bicikle.
Ako mislite da je glavni krivac za takvu situaciju u gradu mali broj namjenskih parkirališta za bicikle, grdno se varate - glavni razlog je gotovo potpuna nefunkcionalnost postojećih parkirališta. Istina, premalo ih je ... ali i ta koja postoje su izrazito nefunkcionalna. Naime, osnovne potrebe koje biciklistički parking treba zadovoljavati su održanje bicikla u ravnotežnom položaju (padovi i sva naginjanja opterećuju kotače i savijaju ih i oštećuju čitav bicikl) i sigurnost te jednostavnost zaključavanja za najčvršću ročku bicikla, njegov okvir. Na žalost, većina parkirališta nudi tek oslonac za samo prednji kotač (što je vrlo nestabilno rješenje) i to je ujedno i jedina točka za njegovo vezanje - a tko to ima sajlu od metar i pol (da ne govorim o T-ključu koji se niti ne izrađuje u tim dimenzijama)? Dakle, jedino rješenje koje preostaje je vezati bicikl samo za prednji kotač i nadati se da neće naići lopov sa ključem koji će vam u minutu na parkingu ostaviti samo zaključani kotač (ako imate bicikl sa leptir maticama, bez bicikla možete ostati i za 5 sekundi!) ili da nitko neće slučajno nasloniti svoj bicikl na vaš koji će izazvati lančanu reakciju padanja bicikala koja u pravilu završava iskrivljenjem kotača i/ili žbica. Nego, ajmo mi malo pogledati što se to nudi po gradu: Varijacije na nefunkcionalnu temu - varijanta A: Em nestabilno, em nespretno. Ovakve izbjegavam gdje god stignem, no tu i tamo sam ipak prisiljen vezati se na to čudovište ... Trgovački centar Getro na Vrbanima. Snimio: Vanja Snimio: Vanja Varijanta B: DM-ova parkirališta. Cijenim trud firme DM koja pokušava olakšati život (i kupovinu u njihovim dućanima) biciklistima, no ova parkirališta su jedva upotrebljiva. Ako imate sreće i prostora nasloniti bicikl uz rubne šipke, onda je još donekle - no, vezanje je strahota, pogotovo što slobodnostršeće šipke zovu na vezanje ... no, one strše i lopov bi vaš bickl samo tako odvezao. Olakotna okolnost: Ova parkirališta su prijenosna tako da objektivno ne mogu biti puno robusnija. DM trgovina u Okićkoj ulici. Snimio: Vanja U Kustošiji. Snimio: Vanja Filijala Trakošćanska. Snimio: Vanja Varijanta C: Dvije cijevi po kotaču. Sigurnost i spretnost zaključavanja su i dalje minimalne. City Center One trgovački centar. Snimio: Vanja Varijanta C2: Skoro isto kao C uz tek koju kozmetičku razliku. Tržnica Prečko. Snimio: Vanja Varijanta C3: Vidi gore! Kod Cvjetnog placa. Snimio: Vanja Varijanta D: Malkice bolji jer je bicikl minimalno stabilniji (zbog nižeg težišta kotača), no svejedno nezadovoljavajući. Dvorište SC-a, Savska cesta. Snimio: Vanja Varijanta E: Cijevi su u ovoj varijanti šire pa je stabilnost bicikla nešto bolja (no, još uvijek nije dobra). No, zaključavanje za okvir bicikla je i dalje jezovito nespretno. Što se estetske strane tiče, ovo mi je možda i najljepši model iz grupe "jedva upotrebljivih". Opaska: Ovakvih parkirališta je sve više u gradu, čini se da je to "model of choice" za razne državne ustanove i veće firme. Avenue Mall trgovački centar. Snimio: Vanja Pored Porezne uprave, Avenija Dubrovnik. Snimio: Vanja Model futura: Ružan do bola, ćoškastog kvazifuturističkog dizajna ... no, ipak dosta funkcionalan. Bicikl je koliko-toliko stabilan, a zaključavanje je podosta jednostavno. Prema mojoj spoznaji ovo parkiralište je jedinstveno u gradu, nalazi se sa istočne strane Glavnog kolodvora, na najnepreglednijoj lokaciji, što ga čini jedva upotrebljivim - jer, tko želi omogućiti lopovu lagodnu i nesmetanu krađu? Glavni kolodvor. Snimio: Vanja Hibrid: Nestabilan, no ipak spretniji za vezanje. Mercator centar Vukovarska. Snimio: Vanja Evergreen model: Već desetke godina oko nas i još uvijek među najboljima: nije lijep, no funkcionalan je, jer pruža dosta dobru stabilnost, a i lako je zaključati bicikl. Oprez - neki od starih modela imaju napukle šipke pa prije vezanja provjerite čvrstoću! Ispred firme "Ericsson Nikola Tesla" zimi. Snimio: Vanja Ljetna slika. Snimio: Vanja Suvereni pobjednik: Lijepo, jednostavno, stabilno, funkcionalno i vjerojatno čak i najjeftinije - može li uopće bolje od ovoga??? Arena trgovački centar. Snimio: Vanja Izvan konkurencije 1: Stabilnije od ovog je teško zamislivo, no kad treba rastegnuti čvrstu sajlu tad počinje muka ... Gajeva ulica. Snimio: Vanja Izvan konkurencije 2: Dovoljno stabilno, a lako za vezanje. Uvijek provjerite da li je znak stabilno uzemljen, već sam nailazio na one koji se pokretom dvije ruke mogu izvaditi iz zemlje, a tad je kraj, biciklu baj-baj! Na uglu Tomićeve, oznaka turističke znamenitosti. Snimio: Vanja Izvan konkurencije 3: Em stabilno, em praktično, pa još i prirodno! U Jurišićevoj ispred Glavne pošte. Snimio: Vanja Izvan konkurencije 4: Gotovo idealno! (toliko vezanih bicikala odaje kvalitetu - dizajneri, gdje ste, uočite to!) Jelačić plac. Snimio: Vanja Za kraj: Ovako prolaze oni koji nemaju sreće - usprkos debeloj metalnoj štangi uz koju su vezali bicikl. Pošta u Ozaljskoj. Snimio: Vanja ... i budite sretni đto živite u biciklistički još nerazvijenom Zagrebu jer ovako to izgleda vani gdje je biciklista još puno više! Fotke su iz njemačkog sveučilišnog grada Goettingena, grada u ravnici, taman toliko velikog (ili malog) da se biciklom može stići svukud. Pored Glavnog kolodvora. Snimio: Vanja Snimio: Vanja Snimio: Vanja |
< | listopad, 2012 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 |