Nepoznati Zagreb

19.09.2012., srijeda

Borongajsko groblje dinosaura



Snimio: Vanja


Drage i dragi moji, već vas dugo nisam vodio na šetnju u neki zanimljiv gradski predio ... a danas ćemo poći na Borongaj, na zapušteni ranžirni kolodvor koji se proteže uz glavnu željezničku prugu u smjeru istoka između Borongaja (od sada kanaliziranog potoka Blizneca) i dubravske Trnave (do sada već nepostojećeg korita potoka Štefanovca). Kolodvorom sam se prošetao još početkom srpnja ove godine, no fotke su sve do sada stajale nerazvrstane (ah, taj manjak vremena!) ... nadam se da vas taj vremenski pomak neće ometati u šetnji sa mnom! wink

Kolodvoru sam prišao sa Borongajske (jugozapadne) strane zato što se njegov zapušteni dio nalazi južno od glavnih kolosijeka prema Slavoniji ... moj glavni cilj su taj dan u stvari bili "divlji" vrtovi koji se protežu između željezničke pruge i Končarove tvornice malih kućanskih aparata - no, kad sam uočio dobro utrtu stazicu koja vodi uzduž kolosijeka u dubinu zapuštenog dijela kolodvora nisam odlio želji da pogledam što ima tamo.

Početak stazice je vodio uz već spomenute vrtove i pretpostavljao sam da će se ona i završiti kod posljednjih vrtova u nizu ... no, to nije bio slučaj! Nastavljala se dalje pored početnih skretnica na kolosijecima koji su se odvajali u dubinu kolodvora.



Odbor za doček - tri napuštene skretnice. Snimio: Vanja


Prva "hrpica" starih pragova. Snimio: Vanja


Pogled unazad ka kolosijecima koji su u upotrebi (tu je i odvojak teretnog kolosijeka prema istočnom kolodvoru). Snimio: Vanja


Stazica me vodi dalje ... Snimio: Vanja


Sam početak nije obećavao bogznašto - bila je tu manja hrpa starih pragova, nekoliko napuštenih vagona ... moju je pozornost u stvari ponajviše privlačila sama stacica koja je dosta dobro uhodana, no opet ne toliko kao da se njome služi veliki broj ljudi - dakle, stazica samo za odabrane. wink
(no, zanimljivo, uokolo gotovo da nije bilo smeća!!!)

Druga zanimljiva stvar je pojas drveća i visokog grmlja koji odvaja kolosijeke koji su upotrebi od ovih drugih po kojima vodi stazica. Iako je do mene dopirala buka Branimirove ceste i prolazećih vlakova vizualno je "moj" dio kolodvora bio potpuno odijeljen od ostatka svijeta, kao da sam bio u nekoj neobičnoj džungli!

A tad su se na obzoru pojavili ONI!



Jedan od nekoliko napuštenih i u grmlje zaraslih vagona. Snimio: Vanja


Rđava grdosija viri iz grmlja. Snimio: Vanja


U daljini se naziru gomile starih pragova! Snimio: Vanja


Iza zavoja, nevidljivi s početka kolodvora, pojavili su se stari željeznički pragovi - PUNO njih! Posloženi su u velike hrpe, vjerojatno kako su ih istovarali iz vagona od tko zna kuda ... i ovako u nizu podsjećaju na neki nijemi spomenik, na mimohod kostura dinosaura ili pak neku divovsku umjetničku instalaciju usred džungle!



Kolona ogromnih hrpa upotrijebljenih željezničkih pragova ... kao niz kostura dinosaura. Snimio: Vanja


Pogled unazad. Snimio: Vanja


Snimio: Vanja


Tako šetajući stigao sam i do sredine kolodvora, mjesto koje se nalazi nasuprot kolodvorske zgrade tamo kod Mandlove. Kod toga se mjesta iz pravca zgrade probila stazica koja se nastavlja dalje u područje napuštenog aerodroma i vjerojatno dalje prema sveučilišnom kampusu - kratica za studente koji idu na vlak?

Na žalost, moje vrijeme za šetnju je tada već isticalo, čekale su me obaveze i morao sam se vratiti nazad na ishodište. Pozdravio sam stazicu koja se nastavljala (malo manje uhodano, no ipak vidljivo) dalje prema Trnavi - no, bez hrpa pragova.



Kolodvorska rasvjeta (koja, naravno, ne radi) koja se nalazi oko polovice kolodvora (preko puta zgrade koja se pak nalazi otprilike u visini Mandlove ulice). Snimio: Vanja


Staza se nastavlja dalje u smjeru trnave. Snimio: Vanja


Odvojak stazice koji kroz rupu u ogradi vodi u područje bivšeg aerodroma Borongaj (također zaraslog). Pretpostavljam da stazica vodi prema sveučilišnom kampusu? Snimio: Vanja


Snimio: Vanja


Snimio: Vanja


E? Snimio: Vanja


Zna li netko što znače te metalne markice na pragovima? Godinu ugradnje? Mjesto otkud drvo potječe? Snimio: Vanja


I, to je bio kraj šetnje, pozdravio sam sunce na zalasku i odlučio da ču se još jednom vratiti na isto mjesto i tad prehodati cijeli kolodvor sve do Trnave!



Oproštaj od starog kolodvora uz sunce na zalasku ... Snimio: Vanja

Oznake: Borongaj kolodvor


- 09:36 - Komentari (10) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< rujan, 2012 >
P U S Č P S N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Ožujak 2024 (6)
Veljača 2024 (6)
Siječanj 2024 (5)
Prosinac 2023 (2)
Studeni 2023 (7)
Listopad 2023 (5)
Rujan 2023 (2)
Kolovoz 2023 (6)
Srpanj 2023 (8)
Lipanj 2023 (11)
Travanj 2023 (1)
Ožujak 2023 (5)
Veljača 2023 (6)
Siječanj 2023 (3)
Prosinac 2022 (7)
Studeni 2022 (8)
Listopad 2022 (3)
Rujan 2022 (2)
Kolovoz 2022 (3)
Srpanj 2022 (14)
Lipanj 2022 (2)
Svibanj 2022 (2)
Travanj 2022 (11)
Ožujak 2022 (10)
Veljača 2022 (6)
Siječanj 2022 (9)
Prosinac 2021 (8)
Studeni 2021 (3)
Listopad 2021 (4)
Rujan 2021 (9)
Kolovoz 2021 (6)
Srpanj 2021 (9)
Lipanj 2021 (1)
Svibanj 2021 (8)
Travanj 2021 (6)
Ožujak 2021 (10)
Veljača 2021 (4)
Siječanj 2021 (1)
Listopad 2020 (2)
Rujan 2020 (6)
Srpanj 2020 (3)
Lipanj 2020 (3)
Svibanj 2020 (3)
Travanj 2020 (4)
Ožujak 2020 (9)
Veljača 2020 (3)
Siječanj 2020 (9)
Prosinac 2019 (4)

Tema bloga:

Linkovi