,blog,hrvatska,film,fotografija,gastronomija,ljubav,glazba,humor,internet,karijera,književnost,novac,obitelj,obrazovanje,osobno,poezija,politika,priče,putopisi,računala,religija,seks,sex,sport,televizija,umjetnost,zdravlje,znanost,rasprave,diskusije,korisnik,politika,www" /> ,blog.dnevnik.hr/nepoznatizagreb" />
Čupanje željezničkih "korijena" iz gradskog tla - HeinzelovaRadnici u akciji na raskršću Heinzelove i Vukovarske ulice. Snimio: Vanja "Opljevljene" tračnice. Snimio: Vanja Prije desetak dana sam u postu o poštanskim uložnicama spominjao kako nam u Hrvatskoj i gradu Zagrebu željeznica polako, ali neumitno "ide vrit" odnosno nestaje iz svakodnevnog života - više se ni poštanske pošiljke ne prevoze vlakom. A temu polaganog izumiranja željeznice ću i danas malko gricnuti i to jednim aktualnim povodom. Naime, možda ste primjetili kako već dva tjedna traje akcija vađenja željezničkih tračnica na Heinzelovoj ulici, tamo gdje ju je sijekao industrijski kolosijek koji je nekad vodio uz Radničku cestu do Gradske plinare i okolnih firmi. Naravno, taj kolosijek nije služio ničemu već ohoho godina (uzduž Radničke ceste je ostao tek tu i tamo koji komadić tračnica, sve ostalo je već ili povađeno ili zaliveno asfaltom ili betonom) i ovi komadi željeza u kolniku Heinzelove ulice su bili tek mrtvi "korijenčići" nekadašnjeg živog kolosijeka i trebalo ih je kad-tad "oplijeviti", izvaditi ih asfalta. Prikaz industrijskih željezničkih kolosijeka u istočnom dijelu grada (vezanih na Zagreb - istočni ranžirni kolodvor koji je sve manje u funkciji). Označio i snimio: Vanja No, žao mi je što tu ne samo da nestaju fizički opipljivi dijelovi kolosijeka već i same njihove trase. Uz Radničku su se ti dijelovi uglavnom pretvorili u ad hoc parkirališta ili dijelove gradilišta, a tako će vjerojatno biti i sa preostalim kolosijecima tog tipa koji će isto uskoro nestati: onaj koji preko Vukovarske i Slavonske avenije vodi za Žitnjak ili pak onaj iz Črnomerca za bivšu kasarnu Prečko o kojem sam već pisao OVDJE. A te trase su dušu dale za izgradnju novih pješačkih ili biciklističkih staza - nije nužno da svaki metar kolosijeka postane baš to, ali siguran sam da bi se mnogi njihovi dijelovi mogli tako iskoristiti. Ostavit ću sad na stranu ovo pitanje i pokazat vam nekoliko fotki sa "terena", svjedočenje nestajanja industrijskog kolosijeka iz Heinzelove ulice. Pogled prema istoku (stanje radova otprije cca 2 tjedna). Snimio: Vanja Pogled prema zapadu (stanje radova otprije cca 2 tjedna), tamo gdje su nekad bile tračnice je sada prekrasan zeleni "tunel" od drveća! Snimio: Vanja "Zeleni tunel" izbliza - ovo me mjesto oduševljava svojim zelenilom! Snimio: Vanja Zeleni koridor bivšeg kolosijeka ispred trgovačkog centra "Mercator" pored Vukovarske ulice (jedan kolosijek je vodio točno ispod sadašnjeg centra!). Snimio: Vanja |
< | srpanj, 2011 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |