,blog,hrvatska,film,fotografija,gastronomija,ljubav,glazba,humor,internet,karijera,književnost,novac,obitelj,obrazovanje,osobno,poezija,politika,priče,putopisi,računala,religija,seks,sex,sport,televizija,umjetnost,zdravlje,znanost,rasprave,diskusije,korisnik,politika,www" /> ,blog.dnevnik.hr/nepoznatizagreb" />

Nepoznati Zagreb

04.07.2011., ponedjeljak

Čupanje željezničkih "korijena" iz gradskog tla - Heinzelova



Radnici u akciji na raskršću Heinzelove i Vukovarske ulice. Snimio: Vanja


"Opljevljene" tračnice. Snimio: Vanja


Prije desetak dana sam u postu o poštanskim uložnicama spominjao kako nam u Hrvatskoj i gradu Zagrebu željeznica polako, ali neumitno "ide vrit" odnosno nestaje iz svakodnevnog života - više se ni poštanske pošiljke ne prevoze vlakom.

A temu polaganog izumiranja željeznice ću i danas malko gricnuti i to jednim aktualnim povodom. Naime, možda ste primjetili kako već dva tjedna traje akcija vađenja željezničkih tračnica na Heinzelovoj ulici, tamo gdje ju je sijekao industrijski kolosijek koji je nekad vodio uz Radničku cestu do Gradske plinare i okolnih firmi. Naravno, taj kolosijek nije služio ničemu već ohoho godina (uzduž Radničke ceste je ostao tek tu i tamo koji komadić tračnica, sve ostalo je već ili povađeno ili zaliveno asfaltom ili betonom) i ovi komadi željeza u kolniku Heinzelove ulice su bili tek mrtvi "korijenčići" nekadašnjeg živog kolosijeka i trebalo ih je kad-tad "oplijeviti", izvaditi ih asfalta.



Prikaz industrijskih željezničkih kolosijeka u istočnom dijelu grada (vezanih na Zagreb - istočni ranžirni kolodvor koji je sve manje u funkciji). Označio i snimio: Vanja


No, žao mi je što tu ne samo da nestaju fizički opipljivi dijelovi kolosijeka već i same njihove trase. Uz Radničku su se ti dijelovi uglavnom pretvorili u ad hoc parkirališta ili dijelove gradilišta, a tako će vjerojatno biti i sa preostalim kolosijecima tog tipa koji će isto uskoro nestati: onaj koji preko Vukovarske i Slavonske avenije vodi za Žitnjak ili pak onaj iz Črnomerca za bivšu kasarnu Prečko o kojem sam već pisao OVDJE.

A te trase su dušu dale za izgradnju novih pješačkih ili biciklističkih staza - nije nužno da svaki metar kolosijeka postane baš to, ali siguran sam da bi se mnogi njihovi dijelovi mogli tako iskoristiti.

Ostavit ću sad na stranu ovo pitanje i pokazat vam nekoliko fotki sa "terena", svjedočenje nestajanja industrijskog kolosijeka iz Heinzelove ulice.



Pogled prema istoku (stanje radova otprije cca 2 tjedna). Snimio: Vanja


Pogled prema zapadu (stanje radova otprije cca 2 tjedna), tamo gdje su nekad bile tračnice je sada prekrasan zeleni "tunel" od drveća! Snimio: Vanja


"Zeleni tunel" izbliza - ovo me mjesto oduševljava svojim zelenilom! Snimio: Vanja


Zeleni koridor bivšeg kolosijeka ispred trgovačkog centra "Mercator" pored Vukovarske ulice (jedan kolosijek je vodio točno ispod sadašnjeg centra!). Snimio: Vanja


- 14:03 - Komentari (6) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< srpanj, 2011 >
P U S Č P S N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Rujan 2024 (2)
Srpanj 2024 (1)
Lipanj 2024 (4)
Travanj 2024 (1)
Ožujak 2024 (6)
Veljača 2024 (6)
Siječanj 2024 (5)
Prosinac 2023 (2)
Studeni 2023 (7)
Listopad 2023 (5)
Rujan 2023 (2)
Kolovoz 2023 (6)
Srpanj 2023 (8)
Lipanj 2023 (11)
Travanj 2023 (1)
Ožujak 2023 (5)
Veljača 2023 (6)
Siječanj 2023 (3)
Prosinac 2022 (7)
Studeni 2022 (8)
Listopad 2022 (3)
Rujan 2022 (2)
Kolovoz 2022 (3)
Srpanj 2022 (14)
Lipanj 2022 (2)
Svibanj 2022 (2)
Travanj 2022 (11)
Ožujak 2022 (10)
Veljača 2022 (6)
Siječanj 2022 (9)
Prosinac 2021 (8)
Studeni 2021 (3)
Listopad 2021 (4)
Rujan 2021 (9)
Kolovoz 2021 (6)
Srpanj 2021 (9)
Lipanj 2021 (1)
Svibanj 2021 (8)
Travanj 2021 (6)
Ožujak 2021 (10)
Veljača 2021 (4)
Siječanj 2021 (1)
Listopad 2020 (2)
Rujan 2020 (6)
Srpanj 2020 (3)
Lipanj 2020 (3)
Svibanj 2020 (3)
Travanj 2020 (4)

Tema bloga:

Linkovi