Isus, naš Veliki svećenik - 348. dan Pavlove godine![]() "Budući dakle da imamo uzvišena svećenika, Isusa, Sina Božjega, koji je prošao kroz nebesa, držimo se čvrsto vjere koju ispovijedamo! Nemamo, naime, nekoga velikog svećenika koji ne bi mogao suosjećati s našim slabostima, nego jednoga koji je iskusan u svemu (kao i mi), samo što nije sagriješio. Dakle: pristupimo k prijestolju milosti da primimo milosrđe i nađemo milost za pravodobnu pomoć!" (Heb 4, 14-16) U poslanici Hebrejima pisac je jako zaokupljen temom Isusovog velikosvećeništva. Dokazuje i uspoređuje sa starozavjetnim svećenicima, koliko je Isus uzvišeniji od svih dosadašnjih. Oni su bili samo slika, a on je ostvarenje. Veliki svećenik u židovskoj religiji bio je posrednik između Boga i grešnog naroda. Morao je biti izabran od Boga između ljudi, slagati se s ljudima po porijeklu i službi, služiti Bogu i prikazivati žrtve za grijehe naroda, ali i za svoje, i morao je biti blag prema ljudskim slabostima. Sva ta svojstva posjeduje i Isus Krist, s tim da je njegovo velikosvećeništvo još puno uzvišenije jer je on Sin Božji i jer je njegova žrtva trajna i neprolazna. Budući da je bio bez grijeha nije morao prinositi žrtve za sebe nego samo za narod. "Takvo je bilo poslanje Isusa kao Velikog svećenika Novoga Saveza, Posrednika između njegova Oca i grešnog čovječanstva: On je prvi otvorio pristup u Svetinju nad Svetinjama. On je prokrčio put i prvi njime prošao. Kao što je židovski veliki svećenik jednom na godinu ulazio iza zastora Svetinje nad Svetinjama, tako je i Isus jednom zauvijek ušao iza zastora novoga hrama u Svetinju nad Svetinjama. Taj je zastor bio njegovo vlastito tijelo, kako primjećuje pisac poslanice Hebrejima (10,20): On je prošao kroz taj zastor smrću i uskrsnućem. Njegovo tijelo uskrsnulo od mrtvih postalo je tako Put »nov i živ« po kojem od sada svatko nalazi pristup k svetištu. Tako su sada šator saveza i svetište različiti od njihova pralika u liturgiji Staroga Zavjeta. Oni su zaista "veći i savršeniji, nerukotvoreni" (Heb 9,11). Svetište je samo nebo i prijestolj Očev, sa čije desne sjede, da ondje bude naš Posrednik zauvijek (Heb 9,24). Žrtvu molitve - sacrificium laudis koju je započeo u poslušnosti i smrti, slavi On od sada zauvijek u nebu. "On je uvijek živ da se za nas zauzima" (Heb 7,25). Tamo Isus sada moli, u vječnom, bezgraničnom sada koje naše stvoreno vrijeme ne može ni odrediti ni dohvatiti, osim u molitvi. Isus je tako zauvijek postao čovjek molitve, naš Veliki svećenik koji nas zagovara. Tako On jest i ostaje "jučer i danas isti - i uvijek" (Heb 13,8). Tamo gore, u Isusu uskrsnulom nalazi se također vječni vrutak molitve nas pozemljara. Zahvaljujući molitvi, mi smo uza nj, lomeći i prelazeći granice vremena, udišemo vječnost boraveći pred licem Očevim, sjedinjeni s Isusom. " (pogledaj) Pristupimo k prijestolju milosti da primimo milosrđe i nađemo milost za pravodobnu pomoć!" |
| < | lipanj, 2009 | > | ||||
| P | U | S | Č | P | S | N |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
| 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
| 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
| 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
| 29 | 30 | |||||

AKTUALNO



- Bože milosrdni i svemogući, preporučujemo ti ovih dana naše maturante. Pošalji svoga Duha da ih prosvijetli i pomogne u rješavanju testova. Posebno Ti preporučujemo Josipa V. 