< | ožujak, 2017 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
"Ti si obična licemjerka": Svi su podivljali zbog topless fotke Emme Watson Reklo bi se mala nebitna vjestica, a opet oslikava slojevito neznanje, miskoncepcije, predrasude i krive spojeve koji se dadu ljuštiti poput luka."POSLJEDNJE snimanje Emme Watson za Vanity Fair daleko je od svega što je 26-godišnja glumica dosad snimala. Ona je jedna od povučenijih holivudskih glumica, a na posljednjem snimanju lijepa Engleskinja koja trenutno glumi Bellu u "Ljepotici i zvijeri" skinula se i u toples. Na fotografiji o kojoj se sad priča Emma stoji prekriženih ruku, a na sebi nosi samo bolero koji skriva najnužnije. Kritičarima je zasmetalo to što je Emma, koja tvrdi da je feministica pozirala golih grudi. "Mislio sam da je feministica. Zar je ne osnažuje dovoljno to što ima odjeću na sebi i uspješna je kao uzor curicama koje gledaju "Ljepoticu i zvijer", a sad će je vidjeti na naslovnici kako rukama pokriva intimna područja", napisala je jedna osoba. Drugi su istaknuli da se Emma javno bori protiv seksualiziranja žena, a sama pozira na taj način. Kako kažu, to je licemjerno." Je li glumici Emmi Watson dopušteno odrasti i biti ženom? Mora li ona do kraja života (i uopće) biti vizualizacija čednosti, maltene utjelovljena djevica i svetica, jer je svojedobno kao curica glumila u dječjem serijalu Harry Potter a sada i u ekraniziranoj bajci za djecu Ljepotica i zvijer? Ima li ona obvezu javno istupati isključivo pokriveno alias čedno, da drugačijim izdanjem (golim/golotinjom) slučajno ne bi „povrijedila“ oči dječje publike kojima je uzor (ona i/li likovi koje tumači)? Po njenim kritičarima da. No u njihovom je diskursu već u temelju sadržano ono pogrešno i podmuklo ćudoredno podrazumijevanje da ako žena nije čedna (pokrivena), onda uopće nije (vrijedna, poštena, žena-majka-kraljica), nego je nevrijedna, drugotna, licemjerna, po domaću – štraca iliti kurbetina. I upravo u tom grmu leži korijenska gadost prozivki na Emmin račun u ovom slučaju (a na koju se potom nadograđuju i ostali intelektualni podbačaji) - u podvali čednosti kao vrline i isključivog identifikatora bivanja ženom (pravovjerne ženskosti). Takvom podvalom, pa još pizdunski k`o fol na konto brige za dječje duše koje bi se kao mogle sablazniti ženskim sisama (koje su nas, usputno, sve othranile), ljudsko se tijelo (u ovom slučaju Emmino) po dušebrižničkom imperativu „čistoće“ zdravo za gotovo uzima kao nešto grešno i nečisto, sramotno za pokazivanje i gledanje. Fotke mladih, zgodnih i uspješnih žena, pa još razgolićenih, redovito skandaliziraju i na stražnje noge dižu talibanski mentalni sklop (a rekla bih i ne samo sklop), bio on religijsko-plemenski ili radikalno-aktivistički, dolazio sa istoka (zadnji slučaj: C. Theron) ili kao u Emminom slučaju sa zapada. Stara poznata priča o Ženi u patrijarhalno-abrahamovskom smislu: „Skinula se, dakle - kurva (ruku na srce i kamen u ruku, takvom smo je smatrali i prije, ali sad imamo povod reći to naglas)!“ Takav sklop je u pravilu cijepljen na intelekt, a kamoli nijansiranje i/li razlučivanje. Dodatni sloj polupanih lončića je ova aktivistička kritika njenog navodnog iznevjerivanja feminističke agende koju Emma kao zastupa, pa otud njeno kao licemjerje. No kritičari na račun Emminog feminizma (u smislu da nije dovoljno feministična, jer se pristala skinuti) u prvom redu omašuju znati što je feminizam, njegovo puno značenje i povijest. A onda i da ga gole grudi ne isključuju. Da ne spominjem kako je izuzimati kontekst navada mišlju kratkih. Jer niti je svaka gola sisa (golotinja) seksualiziranje, niti je svako seksualiziranje po defaultu negativno. Može biti da je djevojka licemjerna po nekoj drugoj osnovi, ali za spočitnutu ne nalazim valjanih argumenata. No sjetilo me, identično se razbijanje baš takve dodijeljene joj uloge – savršene žene kao aseksualnog bića, svetice i djevice, a da bi uopće mogla biti općedruštveno valorizirana i slavljena kao žena (poznato?) - već u Hollywoodu desilo. I to na daleko spektakularniji način – razotkrivajući sise Mary Poppins! Generacijama najomiljenije filmske dadilje. Naime, u metafilmskoj satiri S.O.B. (1981.) redatelja Blakea Edwardsa razgolićen je upravo i dogmatski i seksistički Hollywood, i to kultnim razgolićenjem vlastite mu supruge, legendarne Julie Andrews, do tada svima omiljene dežurne „dobrice“ i prve dame američkog filma (časne Marije iz hita Moje pjesme, moji snovi, naslovne zvijezde Mary Poppins i cijelog niza popularnih obiteljskih filmova koji promiču „obiteljske vrijednosti“). O reakcijama onog vremena na tu "sablazan" ne znam ništa, ali poznavajući ljudsku prirodu ne sumnjam da su bile slične, ako ne i identične današnjima. Bilo bi ih zgodno usporediti. |