...neke teme za koje sam oduvijek osjećao da pripadaju emisiji Na rubu znanosti, mada u njima nema neke mistične ili tajanstvene strane kako kod NLO-a, parapsihologije i sl. To su teme vezane uz održivi razvoj, antikorporativne pokrete, kontroverze oko GMO-a i slično.
...neke priče uzbudljive na neki čudan način, u kojima ima nešto što čovjeka tjera da ih podijeli s drugima, jer su zbog nečeg jako važne, mada nije uvijek jasno zbog čega.
......jedne novine, koje se zovu Nexus, u kojima sam naletio na nekoliko tema za „otpuhivanje mozga“ ( mindblowing teme :- ). To nije neka masovna tiskovina, pa sam odlučio da ću se u nekim blogovima prihvatiti misije prenošenja nekih od tih priča (u staroj maniri stila: „prenosimo iz stranog i inozemnog tiska“ ), onih koje bih najrađe prepričao ljudima koje sretnem na ulici ili prijateljima, jer su upravo nevjerojatne ili nešto srodno tome. Ovo je prvi od takvih postova.
........netočnosti u «Neugodnoj istini» Ala Gorea. Zašto je to važno? Zapravo pojma nemam, ali mislim da važnost ima neke veze s činjenicom da se dobar biznis, politički probitak i slično uvijek ostvaruje tamo gdje ima straha. Pa se strah i plasira na razne načine, najčešće lažima i konstrukcijama u medijima, a poslije se beru plodovi. Naravno, bere ih vrlo mala manjina, ostali puše. Slavna knjiga uglednog nobelovca Gorea izgleda mi upravo kao dobar primjer opisanog stila ponašanja. Izvorni izvor vijesti je The New Party News od 3. listopada 2007. (http://www.newparty.co.uk):
Odluka vlade Ujedinjenog Kraljevstva da film Ala Gorea Neugodna istina distribuira školama postala je predmet tužbe člana Nove stranke Stewarta Dimmocka. Sud je utvrdio da film navodi na zabludu u devet elemenata i da prijedlog Smjernica koji su pripremili savjetnici ministra obrazovanja služi samo pojačavanju političke propagande filma.
Da bi se film mogao prikazivati, vlada Ujedinjenog Kraljevstva najprije mora izmijeniti svoje Smjernice za učitelje kako bi bilo jasno slijedeće:
1) Film je politički materijal i promiče argumente samo jedne strane;
2) Ako učitelji prikazuju ovaj film bez da to jasno istaknu, moguće je da krše članak 406 Zakona o obrazovanju iz 1996. i da su krivi za političku indoktrinaciju;
3) Školskoj djeci posebno treba skrenuti pozornost na devet netočnosti.
Netočnosti su u tome što film:
• tvrdi da je otapanje snijega na Kilimandžaru dokaz globalnog zatopljenja. Vladin stručnjak bio je prisiljen priznati da to nije točno.
• sugerira da dokazi iz ledenjaka pokazuju da je porast CO2 uzrokovao povišenja temperature tijekom 650.000 godina. Sud je utvrdio da
film navodi na zabludu: u tom razdoblju porasti CO2 kasnili su 800 do 2.000 godina za porastima temperature.
• koristi potresne slike uragana Katrina i sugerira da je tomu bilo uzrok globalno zatopljenje. Vladin stručnjak morao je priznati da pojedinačne događaje «nije moguće» pripisati globalnom zatopljivanju.
• prikazuje presušivanje jezera Čad i tvrdi da je to izazvano globalnim zatopljivanjem. Vladin stručnjak morao je priznati da to nije slučaj.
• tvrdi da je jedna studija pokazala da su se polarni medvjedi utopili zbog nestanka arktičkog leda. Pokazalo se da je g. Gore krivo razumio studiju: četiri polarna medvjeda zapravo su se utopila zbog posebno žestoke oluje.
• prijeti da bi globalno zatopljivanje moglo zaustaviti Golfsku struju i gurnuti Europu u ledeno doba. Tužiteljev dokaz pokazuje da je to znanstveno nemoguće.
• optužuje globalno zatopljenje za nestanak vrsta, uključujući bijeljenje koraljnih grebena. Vlada nije mogla naći nijedan dokaz koji bi potkrijepio tu tvrdnju.
• sugerira da bi razine mora mogle porasti sedam metara, uzrokujući raseljavanje milijuna ljudi. U stvari, dokazi pokazuju da se očekuje povišenje razine mora od 40 centimetara tijekom sljedećih 100 godina i da ne postoji takva opasnost od masovnih migracija.
• tvrdi da su rastuće razine mora uzrokovale evakuaciju stanovnika nekih pacifičkih otoka na Novi Zeland. Vlada nije u stanju to potkrijepiti dokazima, a sud je primijetio da se čini kako je to lažna tvrdnja.
Čitamo se!
|