Šest sajmova u šest dana

18 studeni 2011

Na Zagrebačkom velesajmu se od 8. do 13. studenog održavalo šest sajmova. Posjetitelji su imali priliku obići Sajam glazbe, plesa i multimedije te sajmove Inova, Zim Ski Show, Educa i Info Restart. Ulaz je bio besplatan. Najveću pozornost svakako je izazvao Interliber.

Raznovrsna ponuda



Sajam knjiga i učila

Ovogodišnji je trajao jedan dan duže nego prijašnji, a izdavači su svoja mjesta pronašli u 5 i 6 paviljonu. Pokrovitelj tog 34-og međunarodnog sajma knjiga i učila bilo je Ministarstvo kulture Republike Hrvatske. Velesajam je šest dana nudio različite sadržaje: kulturne, zabavne, edukativne i poslovne. Velik broj ljudi posjetio je sajmove. Stvarale su se gužve, ali one su jednostavno sastavni dio takvog događaja i upotpunjuju osjećaj prisustvovanja nečemu što je od šireg javnog interesa.

Svatko je mogao pronaći nešto za sebe



Potraga za omiljenim štivom

Iako su ljudi, u pojedinim trenucima, jedni drugima "smetali" u namjeri da dođu do određenog štanda i izdavača, nije bilo "neugodnih situacija". Ljudi su se tamo došli opustiti, zaboraviti na obaveze i bar se na nekoliko sati prepustiti potrazi za omiljenim štivom. Svatko je mogao pronaći nešto za sebe i svoje najmilije. U sklopu Interlibera bile su održane promocije novih naslova, dječje radionice te prezentacije i nastupi pisaca. Okrugli stolovi i razgovori s književnim kritičarima činili su dio programa. Izdavači su nudili popuste, a dio knjiga prodavao se po vrlo povoljnim cijenama.

Što odabrati?




Inovacije, tehnologija i ples

Sedmi paviljon bio je rezerviran za ples i tehnologiju. Posjetitelji su mogli razgledati stara računala, igrati računalne igre i educirati se o suvremenim informacijskim tehnologijama. Hrvatski inovatori imali su priliku razmijenili iskustva s kolegama iz inozemstva, a razgovaralo se o mogućnosti plasmana inovacija na hrvatsko tržište. Tako je osmi paviljon prolaznike upoznao s novim proizvodima.

Velika gužva u prostoru Algoritma




Zim Ski Show i Educa

Proizvođači, distributeri i servisi opreme za zimske sportove predstavili su se u novom projektu velesajma. U drugom dijelu osmog paviljona mogli ste dobiti odgovore na pitanja gdje poboljšati tjelesnu kondiciju, gdje kupiti vitaminske i mineralne dodatke te saznati sve o tiskovinama vezanima za zimske sportove. Na sajmu Educa mladi su mogli dobiti korisne informacije od inozemnih sveučilišta i fakulteta koji su predstavili svoje programe.

Kako skratiti duge zimske večeri? Sjesti u fotelju, skuhati si čaj i u ruke uzeti knjigu.



Knjiga do knjige




Interliber 2011.

Interliber 2011.

Ante Gavranović: "Poslovno novinarstvo između etike i zarade"

11 studeni 2011

U prostorijama Hrvatskog novinarskog društva 3. studenog 2011. predstavljena je nova knjiga "Poslovno novinarstvo između etike i zarade" novinara i urednika Ante Gavranovića. Knjigu su uz autora predstavili glavni urednik "Poslovnog dnevnika" Darko Markušić, predsjednik uprave "Končara" Darinko Bago te recenzent Guste Santini.





"Kapital određuje što su informacije"

Markušić je naveo da se radi o trećoj knjizi iz biblioteke "Poslovnog dnevnika" koja će zasigurno korisno poslužiti mladim novinarima, ali i iskusnijim kolegama. Rekao je da je knjiga "izvrstan prikaz ključnih zbivanja na ekonomskoj sceni". Santini je naglasio da mu je bila čast recenzirati jednu ovako kvalitetnu knjigu te je izrazio žal što je dio medija uključen u određene lobije koji nikome ne koriste. Istaknuo je da danas "kapital određuje što su informacije". Bago se osvrnuo na važnost znanja i poštivanja pravila kako bi se uspješno djelovalo u gospodarstvu i poslovnom novinarstvu. Naglasio je potrebu novinara da budu korektni i objektivni te odgovornost medijskih i ekonomskih tvrtki prema užoj i široj zajednici.

Predstavljanje je bilo dobro popraćeno




Novinari moraju znati i biti hrabri

Gavranović je u svom govoru naglasio kako je važno očuvati vjerodostojnost medija i novinara te je upozorio da je globalno financijsko tržište naišlo na nespremno poslovno novinarstvo koje se "priklonilo mainstream mišljenjima i praksi". "Ne mogu novinari biti glavni nositelji sustava upozorenja, niti je to njihova funkcija, ali moraju imati dovoljno znanja i hrabrosti ukazivati na anomalije pojava u društvu pri čemu su financijske i gospodarske vijesti od posebnog interesa", kazao je autor knjige. On vjeruje da poslovnom novinarstvu nedostaje stručno znanje na području financijskih tržišta i financijske tržišne politike, posebno u spoznaji o kompleksnom umrežavanju financijskih tržišta, realnog gospodarstva i politike.

Trenutak potpisivanja knjige




Nužno je kvalitetno poslovno novinarstvo

"Najnovija kriza upozorila je na potrebu dodatne stručne dogradnje i specijalizacije novinara na tom području", rekao je Gavranović ocijenivši da "svjetsko gospodarsko okruženje treba, više nego ikada ranije, kvalitetno poslovno novinarstvo bez obzira na sve etičke, praktične i uredničke potrebe i teškoće". Nekadašnji je predsjednik HND-a kazivanje zaključio u dirljivom tonu posvećujući knjigu svojoj pokojnoj supruzi.

Knjiga se preporučuje mladim i iskusnim novinarima




Ante Gavranović: " Poslovno novinarstvo između etike i zarade"

Ante Gavranović: "Poslovno novinarstvo između etike i zarade"

Sajam Eko Etno - spoj urbanog i tradicijskog

04 studeni 2011

U zadnjem tjednu mjeseca listopada uobičajeno najviše posla i ponajveći utržak imaju aranžeri cvijeća. Kad je o zaradi riječ, predmnijevam da se nešto manjom svotom mogu pohvaliti izlagači na 9. međunarodnom sajmu ruralnih proizvoda i usluga Eko Etno Hrvatska Europa Tour.


Ako ste se željeli pogostiti kvalitetnom hranom i pićem, ovaj sajam bio je ogledni primjer pametnog ulaganja svog novca čak i ako niste "veliki gurman". Sajam se održavao od 26. do 30. listopada 2011. u novootvorenom poslovno-trgovačkom kompleksu Green Gold u Zagrebu.

Ni težaku ni umjetniku nije lako



Zadržati tradiciju, razvijati turizam

Cilj sajma bio je očuvanje tradicije, narodnih običaja i prepoznatljivosti hrvatskog ruralnog prostora. Bili su predstavljeni autohtoni prehrambeni i organski proizvedeni proizvodi. Važne stavke na koje je stavljen naglasak bili su seoski turizam te zaštita i očuvanje okoliša. Hrvatska je zemlja male površine, ali bogate kulturne raznolikosti. Stoga trebamo znati iskoristiti prirodni potencijal i dalje razvijati ruralni turizam kako bi velik broj zainteresiranih stranaca bio zadovoljan ponuđenim sadržajem. Uspješno je povezano moderno "mjesto radnje" s "glavnim likovima" i njihovom baštinom. Predstavljeni su stari obrti, zanati, odjeća i obuća folklora.

Slatki proizvodi privlačili su posjetitelje



Šarene boje, raznolika ponuda




Zanimacija za djecu i odrasle

Posjetitelji su se mogli relaksirati u prostoru predviđenom za organsku kozmetiku te prisustvovati modnoj reviji koja je bila spoj urbanog i tradicijskog. Neki su se okušali u izrađivanju nakita, a dio je pokazao svoje umijeće kuhanja. Izlagači su se potrudili privući posjetitelje nuđenjem degustacije odabranih proizvoda. Djeca su se mogla kreativno izraziti u kutku predviđenom samo za njih. Zabavni dio programa činile su i svakodnevne nagrade. U sklopu sajma koji je imao humanitarni karakter (pomoć otoku Braču zbog požara ovoga ljeta) održali su se poslovni susreti koji su uključivali okrugle stolove i seminare.

Što je potrebno za razbijanje oraha?



Ponuda iz Skradina




Ne zaboraviti

Sajam nas je bar na nekoliko dana podsjetio na neka prošla vremena i poslove naših predaka otkrivši nam vještine i kostime naših djedova i baka. Kako bi i dalje napredovali, moramo nastaviti čuvati ruralni prostor te seoske običaje pa ćemo i u budućnosti imati prilike osjetiti ugodan ambijent kakav je vladao na ovom sajmu.

Slatka kapljica - medica!




Sajam Eko Etno

Sajam Eko Etno

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.