Poštovani ministri,
Već duže vrijeme razmišljam si o nevjerojatnoj situaciji „zabrane upotrebe mobitela za vrijeme vožnje vozilom“, dok je u isto vrijeme dozvoljeno pušenje cigareta/cigara u automobilu za vrijeme vožnje vozila ili kao suputnik. Ako je već „upotreba mobitela“ toliko opasna za volanom, kako bi onda okarakterizirali „vožnju s upaljenom cigaretom/cigarom“? Govorimo o otvorenom korištenju tinjajućeg žara, prilikom obavljanja (relativno) opasne radnje – upravljanja vozilom. I sami znate kako je automobil (zakonski) okarakteriziran kao prijevozno sredstvo/stroj kod čijeg (ne)stručnog upravljanja se može počiniti radnja sa teškim tjelesnim posljedicama ili (ne daj Bože) smrtnim posljedicama. Stoga Vas molim, što prije uvedite ovu odredbu o zabrani pušenja u automobilima, kako bi povećali sigurnost prometa na našim cestama!
Biti ću toliko slobodan i nabrojati samo par problema, koji se javljaju prilikom pušenja u automobilu:
1. Jedna ruka je vozaču zauzeta (isto kao i s mobitelom), pa nije u mogućnosti kvalitetno upravljati vozilom!
2. Dim cigarete nadražuje oči, što inače nije toliki problem na otvorenom prostoru. Ali na zatvorenom zadimljenom prostoru je veliki problem, pogotovo kada za upravljanje vozilom u najvećoj mjeri trebate vid za dobro uočavanje objekata kojim vozač prilazi i/ili prilaze vozaču. Stoga i pušenje od strane suvozača trebalo bi biti zabranjeno, jer ometa vozača. Dok je pušenje od strane vozača, još opasnije, jer izvor dima (cigareta) još bliže očima koje upravljaju vozilom.
3. Moguće komplikacije kod trešnje pepela cigarete, odvraćaju pozornost vozača sa ceste. Kod pušenja cigareta nije slučaj kao s radio uređajem u automobilu na kojem stisnete jedan gumb i onda ste mirni, dok radio uređaj svira. Ovdje se radi o dvadesetak do tridesetak ponovljenih akcija, prilikom kojih se vozač koncentrira na trešnju pepela, kako si ne bi „zaprljao automobil“, dok se za to vrijeme vozač ne koncentrira na cestu ispred sebe!
4. Moguće opasne komplikacije kod opadanja upaljenog dijela cigarete (žara) na pod ili (još gore) sjedalo vozača/suvozača automobila, sa mogućnosti izazivanja požara.
Nakon uvođenja novog Zakona o ograničenju upotrebe duhanskih proizvoda, koji jasno definiraju zabranu pušenja u zatvorenim prostorijama, nije li došlo vrijeme uvođenja zabrane pušenja u vozilu unutar Zakona o sigurnosti prometa na cestama (kasnije u tekstu ZoSPnC). Bilo je rasprave o tome, ali se reklo kako se ne može ograničiti radnja na privatnom posjedu – pokretnini. A kako onda članak 192. ZoSPnC jasno definira zabranu upotrebljavanja (privatnog uređaja) mobitela za vrijeme vožnje? Možda stoga jer je „razgovor na mobitel“ opće-opasna radnja za vrijeme vožnje vozila. Kako onda „pušenje za vrijeme vožnje“ nije opće-opasna radnja? U istom tom članku moguće je nadodati i zabranu pušenja – što bi svakom vozaču koji je ogluši o ZoSPnC uvelo kaznu od 500 / 1000kn (zavisni ima li vozač važeću „vozačku dozvolu“) za pušenje za vrijeme vožnje. Mislim kako se radi o mudrom potezu, koji će državi u donijeti lovu, kazniti prekršitelje i dovesti do svijesti vozača, kako je njihova jedina radnja koju moraju obavljati „pratiti cestu i promet na njoj“!
Isto tako moguće je uvesti kaznu i za suvozača preko članka 162. ZoSPnC, ako puši cigarete/cigare za vrijeme vožnje, te na taj način utječe posredno na vozača i neposredno na druge sudionike u prometu!
Pogotovo se može kazniti vozač i suvozač, koji puše u vozilu, dok prevoze dijete ili maloljetnika, te tako nepovoljno utječu na zdravlje djeteta. Na taj način ZoSPnC, bio bi usklađen i s Obiteljskim zakonom (kasnije u tekstu OZ) o srbi za zdravlje djeteta, što se nalazi u članku 87. OZ.
Na ovaj način kažnjavati će se prekršitelji, koji ugrožavaju sigurnost prometa na cestama. A do kraja godine moguće je na ovaj način pokupiti još nešto novca u proračun RH. Možda dodatni porezi nisu jedini način za prikupljanje novca, već postoje i drugi – inteligentniji – načini za prikupljanje novca. Kazne za prekršitelje, su samo jedna od takvih mjera…
(ovakva dva pisma, poslana su ovih dana Ministru zdravstva i socijalne skrbi te Ministru mora, prometa i infrastrukture)
< | srpanj, 2009 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
sve ono što nisam mogao sprovesti u politici, kao jedan od ljudi koji u njoj nisu bili zbog svojeg probitaka, već zbog poboljšanja života drugih ljudi...zbog svih onih ideja koje mi se jave, a o njima se javno krivo priča ili krivo interpretira...sve će se naći ovdje i pomno obraditi!
Old:
New:
Visitors Total