Kaizen

ponedjeljak , 27.10.2025.

Ako si pokušate 15 minuta prije nego što izađete van iz kreveta zadati neki cilj odnosno zadatak koji biste voljeli ostvariti taj dan, shvatit ćete da to i nije najlakša stvar za napraviti. Jedno jutro ćete možda uspjeti u tome, a neka jutra možda nećete. Tko želimo biti za taj dan? Pitanje je možda krivo formulirano - trebali bi se zapitati tko želimo biti ili što želimo ostvariti za godinu dana, pet goidna odnosno gledati dugoročno. Ako pogledamo širu sliku, tih 15 minuta svaki dan bi zapravo trebali biti ciljevi koji bi trebali ostvariti veći, ukupni, krajnji cilj kojeg smo si zadali. Bez dugoročnog cilja, ne znamo u kojem smjeru idemo - isti smo kao i kada papirnati avion bacimo u zrak i on svojevoljno zakonom fizike padne u neku točku na pod. Na žalost ne možemo uvjek birati gdje ćemo "sletjeti" ali možemo pokušati "baciti se" što bliže zadanom cilju.

Dobar primjer papirnatog aviona koji je bačen prema svojem cilju, bila bi automobilska kompanija Toyota. Krajem Drugog svjetskog rata, Japanska ekonomija je bila potpuno uništena, a danas možemo vijdeti da je Toyotin brand automobila najprodavaniji u zadnjih četiri godine. Kako je Toyota uspjela to postići u tako teškim uvjetima - postati kompanija koji je sinonim za "LEAN" i "JIT" proizvodnju i brand koji znači pouzdanost i kvalitetu. Toyota je dokaz da profit ne smije biti jedini ni glavni cilj poduzeća. Prema „Toyotinom načinu“, glavni bi cilj trebao biti doprinos društvu i učinkovitost u ostvarivanju ciljeva prema svim stakeholderima – odnosno zadovoljstvo svih sudionika uključenih u proizvodni proces jer tako stvaramo pozitivnu klimu u srcu kompanije i izvan koja može stvoriti preduvjete za dugoročni rast i kontinuirani profit, što u konačnici znači stablilnost i novac za sve uključene u poslovni proces. Dugoroč cilj bi uvijek trebao biti prioritet, čak i na štetu kratkoročnih ciljeva.

Tako je nastala njihova filozofija „kontinuiranog poboljšanja“ koja se zove "kaizen", koja nije samo poslovna strategija, već način života. Svaki zaposlenik, bez obzira na položaj ima pravo i obavezu predlagati promjene koje bi unaprijedile proces te je uključena u poslovni proces - svaka osoba je bitna u svom segmentu poslovnog procesa. Upravo ta kultura učenja, zajedništva i usmjerenosti na vrijednost za kupca učinila je razliku. Toyota nije gradila uspjeh na natjecanju s drugima, nego na nadilaženju vlastitih granica i time postigla postati sinonim za pouzdanost i jedan od najboljih automobilskih industrija.

"Kaizen" je baš tih 15 minuta koje si uzmete da biste za taj dan ostavarili zadani cilj. Kontinuirano poboljšanje kako i za kompaniju tako i za pojednica znači metoda pokušaja i pogrešaka svaki dan da bismo mogli ostvariti poboljšanje.

https://driving.ca/auto-news/awards-surveys/toyota-tesla-best-selling-automaker-world-global
https://www.toyota-global.com/company/history_of_toyota/75years/data/conditions/philosophy/toyotaway2001.html
https://zir.nsk.hr/islandora/object/unizd%3A8480/datastream/PDF/view

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.