Ako imaš hrvatsko izdanje Tibetanske knjige mrtvih, od nakladnika Cid-nova, onda znaš da u njemu ima odličnih dodataka: prvo je predgovor lame Angarike Govinde, a drugo je "psihološki komentar" od Carla Gustava Junga. Bez toga ako netko (tko nije primio nikakvo budističko učenje) ide čitati Bardo Thodol neće ništa shvatiti, zato uvijek naglašavam ta dva dodatka koji su tako lijepo uklopljeni. Inače prijevod same knjige nije najbriljantniji ali nije niti preloš.
Evo prvih rečenica iz Predgovora: Moglo bi se tvrditi da nitko nema autoriteta da govori o smrti ako nije umro, a budući da se prividno nitko nije vratio iz smrti. kako onda itko može znati što je smrt i što se događa nakon nje? Tibetanac bi na ovo odgovorio: ne postoji niti jedno živo biće koje se nije vratilo iz smrti. Svi smo mi umrli mnogo puta prije no što smo stigli u ovu inkarnaciju. A ono što nazivamo rođenjem tek je druga strana smrti, odnosno jedna od dvije strane medalje, ili poput vrata koja izvana nazivamo "ulazom", a iznutra "izlazom".
Jako mi se sviđa primjer koji navodiš u prvom odlomku, o ateistu i njegovom iskustvu "ateističke" kliničke smrti :-)) Tu si kao i u daljnjoj razradi teme odlično primjetio da se u budističkom učenju na radi samo o još jednom setu religijskih vjerovanja koja pokušavaju objasniti nešto, nego se radi o vrlo preciznim i konkretnim stvarima. O stvarima koje ne zavise od vjere i svetih spisa nego od same prirode fenomena te su kao takve podložne iskustvenoj provjeri i dokazivanju od strane ljudskog uma... jedino je pitanje u tome hoće li taj um biti dosljedan analizi i ustrajan do kraja ili će ipak izabrati još malo spavanca :-))
14.11.2016. (19:40)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Sa svime sa slažen šta si napisa Jelen, odličan komentar, i da, iman hrvatsko izdanje Tibetanske knjige mrtvih, pročita san ga. Za prevod, pa šta ja znan, nisan čita nijedan drugi pa ne mogu komentirat. Jedino je stvar što hrvatsko izdanje nije kompletno, barem ovo koje ja iman, originalno se knjiga sastoji od puno različitih spisa, mislin da ima oko 400 stranica.
14.11.2016. (20:26)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Osim hrvatskog izdanja imam i Tibetan Book of the Dead Illustrated Edition to je ova: http://www.cmykbookstore.com/the-tibetan-book-of-the-dead-an-illustrat ed-edition-9673 na engleskom, predivna knjiga, a kako joj i naslov veli bogata fotografijama. Uglavnom Bardo Thodol je takva knjiga koju čovjek kad pročita do kraja života uvijek posjeduje barem jedan primjerak i drži ga negdje blizu ;-)
14.11.2016. (21:17)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Da, i ja iman jedan primjerak i ne dan ga nigdi dalje od sebe. ;) Fala na linkovima, provjerin ih.
Ne znan slučajno, da li znaš za DMT? DMT je inače, molekula koje ljudsko tijelo luči prirodno tokom rođenja i smrti... Ima napitak, Ayahuasca koji je napravljen s ciljem da se DMT unese i dospije u mozak (u napitku su još neke supstance koje spriječavaju tjelo da apsorbira i prosto probavi DMT). Iskustva ljudi na DMT-u su slična opisima iz Tibetanske knjige mrtvih... To bi moga bit jedan prozor u ono što će nas čekat kad izletimo kroz vrata iz ovog života. :D Ili bolje rečeno kad nam vitar pomete kuću u kojoj živimo, naše tijelo, isprid naših očiju. :)
14.11.2016. (22:34)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
DMT i Ayahuasca su mi poznati iz emisije Na rubu znanosti, bilo je o tome prije dosta dugo vremena, ali sjećam se otprilike o čemu se radi. Uglavnom to su opći principi koji su isti svim ljudima bez obzira na kulturu, a u Thodolu je tome dodan jedan specifičan tantrički budistički okvir da bi se čovjek, koji je za života bio praktičar, mogao u stanju bardoa "snaći" u cijeloj toj zbrci, gdje mu je glava, a gdje rep, prepoznati što mu se događa i ovladati procesom u svoju korist. Za pretpostaviti je da su i neke druge kulture i religijske tradicije došle do sličnih spoznaja i metoda, svakako južnoameričke šamane i njihove metode treba jako respektirati. Možda je metoda ayahuasce spektakularnija i brža od dugogodišnje tantričke prakse, ali isto tako pitam se da li će čovjek koji je za života uzeo tu supstancu jednom kad umre moći prepoznati što mu se događa ili bi i u trenutku smrti morao opet biti "na ayahuasci" da bi mogao svjesno proći kroz bardo? Jer s budističkom praksom je naravno sporije i samo vrlo rijetki za života postignu posebne uvide i vizije, ali kad se praksa ucijepi u um makar kao puko načelo onda je ona trajno u struji svijesti, nije više potrebno stimulirati tijelo biokemijskim putem da bi se svijest proširila i preuzela nadzor nad vlastitom "sudbinom" tj. izborom buduće egzistencije.
16.11.2016. (17:41)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Ono šta je bitno i na Ayahuasci i kod Budizma, je primjena na životu. I za Ayahuascu kažu da je bitno ono poslje, da primjeniš te uvide koje si naučija. Sad, hmmm, ako je to na Ayahuasci stvarno slično smrti, onda bi vjerovatno to mogla bit ko proba za smrt ajmo reć. Al mislin da je svaka tako radikalno nova stvar isto proba za smrt, ili pak rečeno iz perspektive života, prilika za velik rast i jačanje svijesti. Ja, to vridi za uvide, oni sami uđu u svijest, otvore prozor u percepciji i do tebe je kako ćeš to ostvarit u života. Meditacija je, naspram kemikalija, dobra jer ona vježba pravu stvar, ona minja ego i to kako ego reagira. Ona je ono što mi prirodno moremo, i zato mislin da je ona superiorna bilo kakvoj drogi. Ali droga opet more ponudit neka jako uzbudljiva i potencijalno značajna iskustva, ako ih neko more podnit.
16.11.2016. (21:45)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Vrtlog_
km
14.11.2016. (14:36) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
crna svjetlost
Zanimljivo mi je bilo čitati ovaj post, i puno toga saznao što nisam znao...
14.11.2016. (18:41) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Vrtlog_
Drago mi je da je bija koristan i da si uživa. :)
14.11.2016. (18:48) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
jelen
Ako imaš hrvatsko izdanje Tibetanske knjige mrtvih, od nakladnika Cid-nova, onda znaš da u njemu ima odličnih dodataka: prvo je predgovor lame Angarike Govinde, a drugo je "psihološki komentar" od Carla Gustava Junga. Bez toga ako netko (tko nije primio nikakvo budističko učenje) ide čitati Bardo Thodol neće ništa shvatiti, zato uvijek naglašavam ta dva dodatka koji su tako lijepo uklopljeni. Inače prijevod same knjige nije najbriljantniji ali nije niti preloš.
Evo prvih rečenica iz Predgovora:
Moglo bi se tvrditi da nitko nema autoriteta da govori o smrti ako nije umro, a budući da se prividno nitko nije vratio iz smrti. kako onda itko može znati što je smrt i što se događa nakon nje?
Tibetanac bi na ovo odgovorio: ne postoji niti jedno živo biće koje se nije vratilo iz smrti. Svi smo mi umrli mnogo puta prije no što smo stigli u ovu inkarnaciju. A ono što nazivamo rođenjem tek je druga strana smrti, odnosno jedna od dvije strane medalje, ili poput vrata koja izvana nazivamo "ulazom", a iznutra "izlazom".
Jako mi se sviđa primjer koji navodiš u prvom odlomku, o ateistu i njegovom iskustvu "ateističke" kliničke smrti :-))
Tu si kao i u daljnjoj razradi teme odlično primjetio da se u budističkom učenju na radi samo o još jednom setu religijskih vjerovanja koja pokušavaju objasniti nešto, nego se radi o vrlo preciznim i konkretnim stvarima. O stvarima koje ne zavise od vjere i svetih spisa nego od same prirode fenomena te su kao takve podložne iskustvenoj provjeri i dokazivanju od strane ljudskog uma... jedino je pitanje u tome hoće li taj um biti dosljedan analizi i ustrajan do kraja ili će ipak izabrati još malo spavanca :-))
14.11.2016. (19:40) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Vrtlog_
Sa svime sa slažen šta si napisa Jelen, odličan komentar, i da, iman hrvatsko izdanje Tibetanske knjige mrtvih, pročita san ga. Za prevod, pa šta ja znan, nisan čita nijedan drugi pa ne mogu komentirat. Jedino je stvar što hrvatsko izdanje nije kompletno, barem ovo koje ja iman, originalno se knjiga sastoji od puno različitih spisa, mislin da ima oko 400 stranica.
14.11.2016. (20:26) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
jelen
Nemam ni ja tu opširnu verziju, ima ju jedan moj frend. To je ova, ima skoro 600 stranica:
http://www.goodreads.com/book/show/294193.The_Tibetan_Book_of_the _Dead
Osim hrvatskog izdanja imam i Tibetan Book of the Dead Illustrated Edition to je ova:
http://www.cmykbookstore.com/the-tibetan-book-of-the-dead-an-illustrat ed-edition-9673 na engleskom, predivna knjiga, a kako joj i naslov veli bogata fotografijama.
Uglavnom Bardo Thodol je takva knjiga koju čovjek kad pročita do kraja života uvijek posjeduje barem jedan primjerak i drži ga negdje blizu ;-)
14.11.2016. (21:17) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Vrtlog_
Da, i ja iman jedan primjerak i ne dan ga nigdi dalje od sebe. ;) Fala na linkovima, provjerin ih.
Ne znan slučajno, da li znaš za DMT? DMT je inače, molekula koje ljudsko tijelo luči prirodno tokom rođenja i smrti... Ima napitak, Ayahuasca koji je napravljen s ciljem da se DMT unese i dospije u mozak (u napitku su još neke supstance koje spriječavaju tjelo da apsorbira i prosto probavi DMT). Iskustva ljudi na DMT-u su slična opisima iz Tibetanske knjige mrtvih... To bi moga bit jedan prozor u ono što će nas čekat kad izletimo kroz vrata iz ovog života. :D Ili bolje rečeno kad nam vitar pomete kuću u kojoj živimo, naše tijelo, isprid naših očiju. :)
14.11.2016. (22:34) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
jelen
DMT i Ayahuasca su mi poznati iz emisije Na rubu znanosti, bilo je o tome prije dosta dugo vremena, ali sjećam se otprilike o čemu se radi. Uglavnom to su opći principi koji su isti svim ljudima bez obzira na kulturu, a u Thodolu je tome dodan jedan specifičan tantrički budistički okvir da bi se čovjek, koji je za života bio praktičar, mogao u stanju bardoa "snaći" u cijeloj toj zbrci, gdje mu je glava, a gdje rep, prepoznati što mu se događa i ovladati procesom u svoju korist. Za pretpostaviti je da su i neke druge kulture i religijske tradicije došle do sličnih spoznaja i metoda, svakako južnoameričke šamane i njihove metode treba jako respektirati. Možda je metoda ayahuasce spektakularnija i brža od dugogodišnje tantričke prakse, ali isto tako pitam se da li će čovjek koji je za života uzeo tu supstancu jednom kad umre moći prepoznati što mu se događa ili bi i u trenutku smrti morao opet biti "na ayahuasci" da bi mogao svjesno proći kroz bardo? Jer s budističkom praksom je naravno sporije i samo vrlo rijetki za života postignu posebne uvide i vizije, ali kad se praksa ucijepi u um makar kao puko načelo onda je ona trajno u struji svijesti, nije više potrebno stimulirati tijelo biokemijskim putem da bi se svijest proširila i preuzela nadzor nad vlastitom "sudbinom" tj. izborom buduće egzistencije.
16.11.2016. (17:41) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Vrtlog_
Ono šta je bitno i na Ayahuasci i kod Budizma, je primjena na životu. I za Ayahuascu kažu da je bitno ono poslje, da primjeniš te uvide koje si naučija. Sad, hmmm, ako je to na Ayahuasci stvarno slično smrti, onda bi vjerovatno to mogla bit ko proba za smrt ajmo reć. Al mislin da je svaka tako radikalno nova stvar isto proba za smrt, ili pak rečeno iz perspektive života, prilika za velik rast i jačanje svijesti. Ja, to vridi za uvide, oni sami uđu u svijest, otvore prozor u percepciji i do tebe je kako ćeš to ostvarit u života. Meditacija je, naspram kemikalija, dobra jer ona vježba pravu stvar, ona minja ego i to kako ego reagira. Ona je ono što mi prirodno moremo, i zato mislin da je ona superiorna bilo kakvoj drogi. Ali droga opet more ponudit neka jako uzbudljiva i potencijalno značajna iskustva, ako ih neko more podnit.
16.11.2016. (21:45) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...