Komentari

modestiblejz.blog.hr

Dodaj komentar (6)

Marketing


  • MODESTI BLEJZ

    p.s. sama sam prepoznala sedam od osam, za jedno nisam bila sigurna, prikaz mi šalje dvostruke signale :0) kome se pak ne igra ili je preznatiželjan ili ne želi testirati svoje poznavanje Šekijevog opusa, rješenja ovdje. ;0)

    avatar

    23.04.2016. (16:46)    -   -   -   -  

  • semper_contra

    Prije nego pogledah rješenje, evo moje nepotpune liste:
    1. Julije Cezar
    2. Romeo i Julija
    3. Oluja
    4. Vesele žene vindsorske
    5. Hamlet
    6. Kralj Lear
    7. nemam asocijaciju
    8. San Ivanjske noći.

    Nakon pogleda na rješenje vidim da i nisam tako loš. Pogreška 4. (očito me zavarala moja sklonosst cinizmu; vjeđtice pa vesele). Otela ne mogu povezati s 7. Mene slika asocira na mađioničara.

    avatar

    23.04.2016. (19:37)    -   -   -   -  

  • stara teta

    6, othello
    7. kralj lear

    avatar

    23.04.2016. (21:00)    -   -   -   -  

  • semper_contra

    Mea culpa, stara teta. Za 6. nisam imao asocijaciju, a za 7. sam na papiriću napisao Kralj Lear, ali sam te dvije točke krivo prepisao u komentar.

    avatar

    23.04.2016. (21:16)    -   -   -   -  

  • MODESTI BLEJZ

    pa nisi bio daleko od istine @semper, ta što bi vesele žene bile nego vještice! :D a i u ostalom, zaista, ono izvlačenje rupčića (kao iz rukava) asocira na mađioničarski trik - da nije upravo u rupčiću / marami ključ (za prepoznavanje Otela). jer upravo se oko njega vrti cijeli zaplet, budući ga je kao znak ljubavi Otelo poklonio Desdemoni, a Jago iskoristio kako bi razbuktao Otelovu ljubomoru. osobno s tim atribuiranjem nisam imala problema, među ostalim, i zbog nedavnog friškog podsjećanja na detalje u vidu dokumentarnog serijala "U potrazi za Shakespeareom" kojeg pratim na HRT1. no moja dilema leži negdje drugdje, točnije, na broju dalje. naime Kralj. da, evidentno, čovjek s krunom na prijestolju predstavlja kralja, ali kojeg? ja ovdje nisam bila spremna dati ruku u vatru da je baš o Learu riječ, a ne i Richardu III. jer, velim, prikaz mi šalje dvostruke signale. Kralj Lear je jedna od najpoznatijih Shakespearovih tragedija, pa (mi) je logično da prizor kralja prvo asocira baš na tog kralja, odnosno, na Šekijevo najpoznatije djelo koje počinje riječju kralj. no u kazališnim i filmskim uprizorenjima upravo je Richard III. taj koji se redovito prikazuje upravo u priloženoj ikonografskoj pozi, kao mračan osamljen lik sa trorogom krunom na glavi koji sjedi na visokom prijestolju visokog zaslona, grčevito ga se i pohlepno držeći (dok Leara najčešće, ali ne i nužno, prikazuju u drugoj ikonografskoj pozi, sa mrtvom Cordeliom na rukama). no u prilog tezi o Learu, osim brže kraljevske asocijativnosti, ide i što ovaj lik a) nije prikazan kao deformirani grbavac, kako Richarda III. u svojoj povijesnoj drami autor a kasnije i šekspirijanski interpreti najčešće prikazuju (ali ne i nužno), što b) nigdje na vidiku nema konja (s kojim, ovaj put, najčešće povezuju Richarda), i što ovaj kralj c) ima bradu koja ukazuje na stariju dob (dok Richarda III. redovito prikazuju golobradog to jest mladolikog; jer preminuo u 32.oj). u potrazi za konačnim odgovorom pomislih da rješenje možda leži i u pozicioniranju ovih minijatura lijevo i desno od središnjeg lika pisca (kao podjela na djela iz njegove rane i kasne faze, što bi mi itekako bilo od pomoći pri utvrđivanju identiteta kralja), ali djela nisu kronološki poredana, provjerih ;0)

    avatar

    24.04.2016. (13:02)    -   -   -   -  

  • semper_contra

    Što se tiče Otela, to i nisam mogao pogoditi jer s tim djelom nisam na ti. Nisam ga ni gledao. Što se pak tiče Kralja Leara, priznajem, to sam opalio upravo onako kako si rastumačila: najpoznatiji Kralj, a ne Richard koji lik ne povezujem sa kraljem, već kako kažeš, s konjem.

    avatar

    24.04.2016. (20:24)    -   -   -   -  

  •  
učitavam...