04.11.2005., petak

FUJ KAPITALIZAM

U školi su me učili kako će uskoro nastati raj na zemlji, a kolhozi i kibuci će preplaviti truli Zapad. Zadnja bitka za socijalizam samo što nije započela.
Nije planulo ništa između Istoka i Zapada, već na sasvim drugoj strani.
Neki zlobnik sa Zapada je rekao nešto što je najbliže istini,
a to je da smo odrezali granu na kojoj smo sjedili.
Prije nego što smo uopće počeli piliti tu granu, ja sam otišao iz socijalizma i rekao:
Evo, vraćam vam Marxa, a uzimam «Kapital». U knjižnici su bili oduševljeni time da sam im knjigu konačno vratio nakon tri godine proučavanja materijalističke filozofije.
Vidio sam ja da treba požuriti i stvoriti si kakvu-takvu tvornicu,
makar bila i pod vedrim nebom. Moji nasadi ruže hranili su me k'o mladog goluba u gnijezdu.
Ljudi su kupovali ruže iako je službeni cvijet bio karanfil.
Početkom devedesetih došlo je do nekih sitnih promjena,
pa su svi počeli ljubiti kapitalizam i to baš onda kad se meni ogadio.
Imao sam samo dvije vrste odijela: radno odijelo za dan i pidžamu za noć.
Kad mi je kapitalizam dojadio, pustio sam ljude ispred sebe,
neka si prigrabe materijalna dobra. Ja sam se nauživao rada i kapitala.
I dođem tako ovih dana u ambulantu na sistematski pregled;
skupilo se nešto sala i malo su mi se suzile žile.
To blagostanje koje sam dostigao, počelo me živoga u zemlju zakapati.
Sjetio sam se divnih proleterski snova i praznog želuca, kad sam s pjesmom
dočekivao zoru sve dok me nije uhvatila kapitalistička pohlepa.
Kod doktora su bili još mlađi od mene i još zaraženiji sticanjem imetka.
Gledao sam te bogate jadnike koji su drhtali nad kapljicom svoje krvi,
jer uz pohlepu ide i škrtost.
Odmah mi je bilo lakše pa sam odnio u Zagreb novčanik na provjetravanje.
Doma sam se vratio u sitne sate pjevajući kao u stara, dobra vremena.
Neću više imati dvije vrste odijela. Samo pidžamu iz koje ne izlazim do kraja života.
Ljudskom rodu ostavljam sve tvornice s radnicima i zemlju sa seljacima;
sebi ostavljam samo malo mira i božjeg blagoslova, za svaki slučaj.

- 00:02 - Komentari (10) - Isprintaj - #

< studeni, 2005 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

apologija za svakodnevnu uporabu...



Get Firefox!

Royalty Free Images



Image Hosted by ImageShack.us
jedan red ruža...jedan red literature

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us
Josip Rogin vrtlar i književnik
Rodio se u staroj kuriji
grofova Zrinskih 01.02.1947.
godine u selu Zrinščina.
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Srednju školu
završio je u Sesvetama.
Bio je dugogodišnji
suradnik "Sesvetskih novina",
objavljivao je članke o
hortikulturi, eseje i humoreske.
Autor je objavio
stručne monografije
Image Hosted by ImageShack.us
"Ruža kraljica cvijeća" i
"Knjigu o ružama".
Image Hosted by ImageShack.us
Autor je knjiga
"Musa Čvarak vadi domovnicu",
"Moda i modeli"
"Kraljica Astrida" i
"Anđeo i slike vremena".
Image Hosted by ImageShack.us
Piše standardnim i
kajkavskim jezikom.
Image Hosted by ImageShack.us
Za dramski program
Radio-Zagreba snimljene
su mu i izvedene komedije
Image Hosted by ImageShack.us
"Snoboki", "Gosti",
"Roman stolječa",
"Evac i Adamica", "Federbarica
Gratofil - prodavačica ljubičica",
"Ostavinska rasprava
Bartola Škanjca" i dr.
Image Hosted by ImageShack.us
Živi i radi u mjestu Dumovec
gdje se bavi uzgojem i
kreiranjem novih sorti ruža...
Image Hosted by ImageShack.us
do sada to mu je
uspjelo osam puta
ali pokušaji se nastavljaju...
Image Hosted by ImageShack.us
...vicevi...

Image Hosted by ImageShack.us
ako mi natko hoče pisati
može to ućiniti na
starinski način
Image Hosted by ImageShack.us
pod adresu je
dovoljno upisati
Image Hosted by ImageShack.us
Josip Rogin
Dumovec
Sesvetski Kraljevec

Image Hosted by ImageShack.us
...na svako tim putem
dobiveno pismo,razglednicu
odgovoriti ću na ovom blogu...
Image Hosted by ImageShack.us
copy right iliti dozvola za kopiranje
Image Hosted by ImageShack.us
svi djelovi bloga plod su mojeg rada
Image Hosted by ImageShack.us
osim fotki
njih je izradio moj "tonto"
(vidjeti negdje u postevima,
onim ispočetka),
Image Hosted by ImageShack.us
u principu
on vam dozvoljava korištenje
tih fotki u nekomercijalne svrhe,
Image Hosted by ImageShack.us
ako bi ipak vi te fotke komercijalizirali
ugradite i njega u cijenu...
ljudi ste dogovoriti će te se...
Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us