Gdje nestadoše navodnici?

petak , 19.10.2007.




Imam malu molbu :
Može li mi netko objasniti zašto primjerice izdavači u svojim promotivnim tekstovima o novim knjigama (ali često i unutar samih knjiga), u tzv.bilješkama o piscu autorova prijašnja djela navode bez da naslove tih knjiga stavljaju pod navodnike (tko je zaboravio, oni izgledaju ovako : "...").

(Pregledate li moj blog naći ćete mnogokoji promo-tekst izdavača ali znajte, u barem 80% slučajeva ja sam stavljao naslove pod navodnike jer ih u originalnom tekstu nije bilo).

Prosurfajte malo internetskim stranicama izdavača, i uvjerit ćete se (a posebno je zanimljiv i smiješan slučaj Algoritmovih stranica gdje je jedan naslov pod navodnicima, a drugi nije, pa treći opet jeste, itd.)

Čitam tako primjerice jučer u "Slobodnoj" recenziju novoga albuma Pipsa, a naslovi pjesama u tekstu otisnuti bez navodnika. To zna biti prilično zbunjujuće, naročito kad rečenica započinje upravo naslovom pjesme (knjige, filma, isl.).

Dobro, kurziv je kao nadomjestak (što je u zadnje vrijeme vrlo česta praksa, zavirite u "Zarez" primjerice) prihvatljiv, ali zašto pobogu i bez navodnika i bez kurziva?

Nije mi jasno... i prilično me iritira.

Je li stvar u uštedi prostora (jer svaki slobodan redak u novinama dobro dođe da se ugura kakva reklamica, zar ne?)?
Da li je možda neki od novih pravopisa zabranio/ukinuo upotrebu navodnika kod navođenja imena knjiga, pjesama, filmova?

Bilo kako bilo, nije dobro...
(Istina, ima i mnogo gorih stvari s kojima smo se već pomirili).




<< Arhiva >>