U Americi objavljen prikaz antologije 'Na trećem trgu'

nedjelja , 25.02.2007.

Srđan Papić javlja :

Ugledni časopis World Literature Today u broju za mart/april 2007. objavio je vrlo afirmativnu recenziju o knjizi – “NA TREĆEM TRGU – antologija nove kratke priče Hrvatske, Bosne i Hercegovine i Srbije i Crne Gore”. Reč je o književnom časopisu koji izdaje Univerzitet u Oklahomi i koji je osnovan još davne 1927. Prikaz je napisao Zibelan Forester sa Softvomor koledža i on opisuje kolekciju kao ‘’izvanredan izbor novih autora i kratkih priča sa Balkana’’. Forester smatra da je reč o promišljenoj i provokativnoj mešavini tradicionalnih stilova sa eksperimentalnim pričama i da je knjiga zaista vredna čitanja.
‘’Svima je izuzetno drago zbog ovog prikaza’’, izjavio je Srđan Papić, koordinator projekta. ''Za knjige sa ovih prostora je ponekad teško predstaviti i u evropskom časopisu starom deset godina, a ne u američkom koji ove godine puni osamdeset. Posebno me je zapanjilo Foresterovo poznavanje jezičkih prilika u regionu i ovdašnjih dijalekatskih osobenosti. On je na vrlo malom prostoru uspeo da prepozna gotovo sve ciljeve kojima smo se mi vodili dok smo pravili antologiju, za razliku od nekih ovdašnjih kritičara za koje se bojim da nisu baš najbolje videli šumu od drveća kada je ova knjiga u pitanju.''
U okviru recenzije nalzi se i prevod na engleski priče ‘’Posjeta’’ Jovanke Uljarević, dok se priča ‘’Čarapa’’ Enesa Halilovića naročito preporučuje i ocenjuje kao vanvremenska parabola o progonstvu.
‘’Izuzetno mi je drago da sam pohvaljen u jednom takvom časopisu.’’, zadovoljan je Halilović, ’’ U svetu postoji interesovanje za literaturu sa ovih prostora, samo je potrebno kvalitetno je predstaviti. Mislim da je antologija u tome uspela.’’.
Pored Halilovića i Papića, u projektu su još učestvovali Šejla Šehabović (urednica za BiH), Olja Savičević Ivančević (urednica za Hrvatsku), Jelena Angelovski (urednica za SCG), Lamija Begagić, Vlado Bulić, Ivica Đikić, Zoran Lazić, Andrea Pisac, Mima Simić, Tanja Stupar Trifunović, Marko Vidojković i Jovanka Uljarević.
Izdavači knjige su ‘’Treći Trg’’ iz Beograda i Narodna biblioteka ‘’Jovan Popović’’ iz Kikinde.
Više informacija o knjizi možete naći na www.trecitrg.org.yu dok je adresa američkog časopisa www.worldliteraturetoday.com