|
don Branko: Ljubav je čin vjere, tko slabo vjeruje slabo ljubi
30.06.2009., utorak
U KOGA VJERUJEMO?
Potreba reevangelizacije, obnove u Duhu, naroda i pojedinca je i kod nas, sad i ovdje, više nego očita.
Želja onih koji bi iskrena srca htjeli 'ubrzati' sveopću obnovu, često je nesrazmjerna stvarnosti u kojoj živimo.
Zato, pojedinci suočeni s 'tvrdim srcem' okolice, ili odustaju od molitve ili se zatvore u krugove istomišljenika pa 'obraćaju' obraćene, ponekad proglašavajući hereticima sve koji ih ne 'prihvaćaju' ili ne shvaćaju ili jednostavno nisu spremni krenuti 'njihovim putovima' obnove.
K tomu, mediji, u svakodnevnoj trci za senzacijom, koriste svaku prigodu imalo neobičnog svećenika ili zauzetog, angažiranog vjernika, prikazati ekstravagantnim, najprije ga hvaleći i uzdižući u 'nebeske visine' s kojih ga onda lako obaraju i prikažu kao 'maga', 'lažnog proroka' i na koncu kao šarlatana.
Najbolji primjer je pojava vlč. Zlatka Sudca, čije ime i prezime, fotografija i pojavljivanje u javnosti, neizbježno izaziva različite reakcije: od hvaljenja i slavljenja do 'zgražanja' tzv. učenih teologa i kvazistručnjaka za vjerska pitanja. Svjestan toga, sam vlč. Sudac ne dopušta da ga se primjerice naziva 'karizmatikom' niti njegove seminare obnove u Duhu, 'karizmatskim seminarima' i susretima. Jer, to je jedan od 'iskrivljenih', estradiziranih pojmova, danas toliko različit od svog izvornog značenja, da svaki svećenik u našim prilikama s pravom pravi otklon od novog značenja te riječi. Ali da nismo jedini koji se suočavamo s tim i takvim poteškoćama, na ovom blogu bih, koliko dopušta ovakav oblik komunikacije, samo započeo razmišljanje na temu naše VJERE I NEVJERE, i o različitim putevima povratka Izvoru.
Autor knjiga: KAKO MOLITI, PUSTINJAK i MISTIK, David Torkington nam vlastitim svjedočenjem u PROROKU, pokazuje da nismo sami, da su se i iskusniji, i prije od nas od nas, hrvali s istim pitanjima.
"Svima nam je manje-više jasno ong>kako bismo se trebali ponašati ako želimo postati kristolike osobe - no to nije naš glavni problem. Naš je glavni moralni problem što to ne možemo učiniti. Riječ je o onoj istoj dvojbi u kojoj se naša i sam sveti Pavao. Znao je točno kako bi se trebao ponašati, no nije posjedovao nutarnju moć i snagu da bi tako i činio. Tu, dakle leži ključno pitanje: kuda, odnosno bolje rečeno, kome nam valja poći, kako bismo primili nutarnju moć i snagu koja će nas pretvoriti u kristolike ljude?"
Znamo cilj, znamo i put, ali... Ipak, ne uspijevamo biti bolji ljudi, čestitiji katolici ni nakon više 'seminara', ni nakon različitih iskustava kod ovog ili onog svećenika. Pa i sami svećenici, kao da se ne usudjuju uroniti u nepoznate dubine u kojima nije sve 'logično', očekivano, planirano, uređeno... Mnogi od njih, izmedju 'avanture Duha' i čvrstih, dogmatski utvrđenih oblika pobožnosti, biraju 'hod po zemlji', put utabanim stazama tradicionalnog učenja Crkve.
Tako u njihovim očima, vlč. Sudac, zbog po njima 'prevelikog nasljedovanja Krista', 'umišlja da je Sin Božji'. Njihovi zakrčeni duhovni kanali ne prihvaćaju ništa što se ne da egzaktno dokazati i racionalno objasniti. Oni čak i dar i sklonost pjevanju, slikanju, dizajnu proglašavaju 'sumnjivim' htijenjem i kvarnom željom 'biti pod-svaku-cijenu-drugačiji-od-drugih'. Nastojat ću nas zajedno voditi bratskoj raspravi o tomu U KOGA ili u ŠTO vjerujemo, te kako do istog CILJA možemo različitim putovima stizati, iako sam svjestan da ovakva pitanja i razmišljanja mogu izazvati 'prijeki sud' i ovom blogu i svima koji se 'ne uklapaju' u poželjnu sliku tradicionalnih vjernika. (nastavlja se)
|
20.06.2009., subota
Što znači biti nanovo rođeni kršćanin?
Odgovor: Što znači biti nanovo rođeni kršćanin? Klasično poglavlje iz Biblije koje daje odgovor na ovo pitanje jest Ivan 3:1-21. Gospodin Isus Krist razgovara s Nikodemom, uvaženim farizejem i članom Velikog vijeća (poglavarom Židova). Nikodem je Isusu došao u noći. Došao je s pitanjima za Isusa.
U razgovoru s Nikodemom, Isus kaže: "Zaista, zaista, kažem ti, tko se ne rodi odozgo, taj ne može vidjeti kraljevstva Božjega." Nikodem mu govori: "Kako se može čovjek, kad je već star, roditi? Zar može po drugi put ući u utrobu majke i roditi se?" Isus odgovara: "Zaista, zaista, kažem ti, tko se ne rodi od vode i duha Svetoga, taj ne može ući u kraljevstvo nebesko. Što je rođeno od tijela, tijelo je; što je rođeno od Duha, duh je. Ne čudi se što ti rekoh: treba da se odozgo rodite…" (Ivan 3:3-7)
Fraza ''nanovo rođen'' doslovno znači ''rođen odozgo''. Nikodem je imao stvarnu potrebu. Trebao je promjenu svoga srca – duhovnu transformaciju. Novo rođenje, rođenje nanovo, jest Božje djelo pri kojem je vječni život dan osobi koja vjeruje (2 Korinćanima 5:17; Titu 3:5; 1 Petrova 1:3; 1 Ivanova 2:29, 3:9, 4:7, 5:1-4, 18). Ivan 1:12,13 ukazuje na to da ''nanovo rođen'' također nosi ideju ''postati djeca Božja'' povjerenjem u ime Isusa Krista.
Logično pitanje slijedi: ''Zašto osoba treba biti rođena nanovo?'' Apostol Pavao u Efežanima 2:1 kaže: ''S Kristom oživi i vas koji ste bili mrtvi zbog svojih prekršaja i grijeha…'' Rimljanima, u Rimljanima 3:23, apostol piše: ''Jer su svi sagriješili i lišeni su Božje slave.'' Dakle, osoba treba biti nanovo rođena kako bi joj grijesi bili oprošteni i kako bi imala odnos s Bogom.
Kako se to postiže? Efežanima 2:8,9 tvrdi: ''Da, milošću ste spašeni - po vjeri. To ne dolazi od vas; to je dar Božji! To ne dolazi od djela, da se tko ne bi hvalisao.'' Kad je netko ''spašen'', on ili ona rodio se nanovo, duhovno se obnovio, i sada je dijete Božje pravom novoga rođenja. Pouzdanje u Isusa Krista, kao onoga koji je platio kaznu grijeha smrću na križu, znači biti ''nanovo rođen'' duhovno. ''Dakle, ako je tko u Kristu, on je novi stvor…'' (2 Korinćanima 5:17a).
Ako se ti nisi nikada pouzdao u Gospodina Isusa Krista kao svoga Spasitelja, hoćeš li uvažiti poticaj Duha Svetoga dok govori tvome srcu? Trebaš biti nanovo rođen. Hoćeš li moliti molitvu pokajanja i postati novi stvor u Kristu, danas? ''A svima koji ga primiše dade vlast da postanu djeca Božja: onima koji vjeruju u njegovo ime: koji nisu rođeni ni od krvi, ni od volje tjelesne, ni od volje muževlje, nego – od Boga'' (Ivan 1:12,13).
Ako želiš prihvatiti Isusa Krista kao svoga Spasitelja i biti rođen nanovo, evo primjera molitve. Zapamti, izgovaranje ove molitve, ili bilo koje druge molitve, neće te spasiti. Jedino pouzdanje u Krista da te može spasiti od grijeha. Ova je molitva samo način da izraziš Bogu svoju vjeru u Njega i zahvališ mu što ti je omogućio spasenje. "Bože, znam da sam sagriješio protiv Tebe i da zaslužujem kaznu. Ali Isus je preuzeo kaznu koju zaslužujem kako bi vjerom u Njega mogao iskusiti oproštenje. Okrećem se od svoga grijeha i stavljam pouzdanje u Tebe za spasenje. Hvala Ti za Tvoju predivnu milost i oproštenje! Amen!”
Jeste li donijeli odluku za Krista zbog ovoga što ste pročitali?
Duh Sveti vam otvorio oci srca, i blagoslovio vas Bog i licem svojim obasjao.
Iz arhive bloga.
|
13.06.2009., subota
Molitva
12.06.2009., petak
"Put, istina i život"
"Završen je “Put, istina i život”, CD duhovne glazbe na kojem uz Maju Blagdan i Ivana Puljića pjeva i tekstopisac naslovne skladbe Zlatko Sudac. Pjesme odišu pozitivnom energijom, zovu na buđenje, mahom su brzog ritma (valceri, pop, klape) i šalju dojmljivu poruku.
- Riječ je o CD-u koji će potaknuti mnoge ljude da lakše dođu do Boga. Jedan od ciljeva je iskustva sa seminara duhovne obnove prenijeti široj javnosti na način da se CD sluša i kod kuće - kaže Franjo Toljanić, direktor tvrtke Joshua, koja je osim ovog CD-a izdala i knjigu “Razgovori”. Zlatko Sudac pjeva, ali je i autor glazbe i tekstova za tri pjesme. Po jednu pjesmu napravili su Ivan Matić, Dragan Filipović te Vinko i Ivan Puljić, dok sve ostale potpisuje Zrinko Tutić.
Osim pjesme Zlatka Sudca “Teče rijeka”, kojom kritizira Vladu, valja izdvojiti i pjesmu “U tišini hrama”, koju pjevaju Ivan Puljić i klapa Nostalgija. - To je mediteranska pjesma i nitko je ne može dočarati kao klapa. Ivan Puljić je diplomirani teolog koji sa Sudcem pjeva deset godina. Dojmio me se izvedbom pjesme “Učitelju, gdje stanuješ” pa sam ga upitao “Gdje si bio dosad?” - priča Tutić.
A kako je uopće došlo do suradnje? Zlatko Sudac htio je da mu Tutić napravi moderniji CD kojim će, među ostalim, duhovnu glazbu približiti svima. Kako Maja Blagdan već dvije godine pjeva na njegovim seminarima duhovne obnove, prošlog su ljeta Maja, Zlatko Sudac i Ivan Puljić posjetili Tutića u njegovoj kući na Plešivici. - On je čovjek nedvojbene energije i ljubavi. Osjećao je potrebu da netko unutar tog projekta bude s njim, a ja sam rekao “Idemo u to” - prisjeća se Tutić prvog kontakta s karizmatičnim svećenikom.
Dojam koji su ostavili jedan na drugog očito je bio obostrano zadovoljstvo. Bilo da je riječ o večerama ili dogovorima oko tekstova i glazbe. - Na taj prvi susret Sudac je sa sobom donio svoje dojmljive tekstove. Kao, primjerice, “Oprostite nam anđeli”, pjesmu o pobačaju. Ja sam ih odabrao i pohvaljujem Zlatka kao autora. Dohvatiti se takve teme i napraviti je, nije lako. Nitko ne bi rekao da je tema pobačaja za opjevati, a ispada da jest - kaže Tutić.
I o Sudčevoj interpretaciji Tutić ima samo riječi hvale. Na CD-u Sudac pjeva Zrinkovu pjesmu “Kriste moj”, koju je Zlatko snimio u samo jednom danu, bez ponavljanja.
- Želja svih nas je da ova duhovna djela dođu do šire publike te se njima pomogne financiranje centra. Puno je ljudi koji žele proći kroz duhovne obnove u Betaniji, a centar danas ne zadovoljava potrebe zainteresiranih, pa se čeka i do dvije godine - kaže Toljanić. "
preuzeto sa www.vecernji.hr
|
|
|