WHERE DO YOU GO TO MY LOVELY

27 studeni 2012





Prestao sam čitati pisma
Bacam ih sva na jednu
Gomilu
I pitam se što ću s njima
Prestao sam čitati pisma
I ne znam što ću ako
Prestanu stizati




.....KORDEJ......

15 studeni 2012



.....kada sam prije dvadesetak godina prvi put čitao Tolkienovog "Gospodara prstenova",bilo je to ono krasno tvrdo izdanje Algoritma u tri knjige......i možda čak više nego sam sadržaj knjige....opčinile su me ilustracije na koricama ....prvi put u čitalačkoj karijeri sam prošvrljao po onim prvim stranicama da nađem autora slike.....ime Igora Kordeja potom sam često susretao u druženju sa Algoritmovim izdanjima....bio je tu "Hobit"...sjećam se odlične ilustracije za "Forrest Gumpa".......Goldingovog "Gospodara muha".......pa brojna Kingova izdanja mekih korica koja su se prodavala na kioscima.....



....ali možda više nego ilustrator knjiga,Kordej je svjetski poznat crtač stripa....i iako preferiram talijanske stripove 70-80 (Bonnellijevi Mister No ,Zagor i Ken Parker,Alan Ford Magnusa & Bunkera bili su štiva na kojima sam odrastao),vjerovatno smo se susretali po nekim tamo Stripotekama osamdesetih godina



....ali ono što me kod Kordeja najviše fascinira...jest snaga njegovog umjetničkog integriteta kroz cijelu karijeru...napuštanjem dobrog posla kod Marvela zbog neslaganja sa cenzuriranjem njegovih tabli i povratak s obitelji u Hrvatsku možda je korak koji ga je materijalno destabilizirao....ali je dokaz da u ovom našem svijetu mediokriteta još uvijek možemo naći proplamsaje prave Umjetnosti....i zato Igore...skidam kapu.

IZVORI:
http://www.stripovi.com/index.asp?page=column-view&ColumnID=52
http://www.jutarnji.hr/igor-kordej--nova-izdanja-najvaznijih-albuma-velikog-strip-crtaca/909500/
http://www.nacional.hr/clanak/42882/crtac-u-bijegu-od-velikog-brata

TRIGGERFINGER

12 studeni 2012



.....uz prve taktove "Wish you were here",promatram goste.....pub je u polutami....sve poznata lica...kvragu, pa mali smo grad....priča utihne.....zatvaram oči.....ovu znam naizust.....i osjećam ponovno tu razmjenu energija....taj osjećaj davanja i primanja u isti mah.....brrrrr.





......odnedavno imam gažu petkom u lokalnom pubu......i na stranu loša iskustva sa svirkama po kafićima ("Majstore,daj nešto od Halida").....opet se desila ta kemija.....nisu to fešte do jaja,na kojima se lupaju čaše i krvavih glava ide kući.....samo jedan lagani homage rocku.....i profilirani gosti.....da se razumijemo...nemam ništa protiv narodnjaka.....tko voli nek izvoli.....ali ovdje se stvorila neka oaza ljudi koji znaju naručiti Dylana (Monika je prošli petak poželjela "Like a rolling stone"....i pjevala sa mnom) umjesto Halida



......slijedeća je....hmmm....Tracy...da, i ona odlična "Talkin' bout a revolution "



......pa Bob Marley i "Redemption song"



......i tako do ponoći.....prva pauza....piva i cigareta.....i ugodni razgovori o glazbi.....četiri studenta koji redovno dođu vole Urbana....pripremio sam im iznenađenje......skinuo sam "Glas jeka"....ali neću im još reći....



......Pijem pivu s njima.....Mirko me pita.....a jesi čuo za "Triggerfinger".....nisam...zbilja.....e poslušaj to odlični su.......i poslušao sam čim sam stigao kući .....i stvarno su odlični.......



.......pogodite šta spremam ovaj petak......:))

O SILENCIO DA GUITARRA

02 studeni 2012





photo by Gabriel Sanz/flickr


LA GUITARRA-Federico Garcia Lorca

Empieza el llanto
de la guitarra.
Se rompen las copas
de la madrugada.
Empieza el llanto
de la guitarra.
Es inútil callarla.
Es imposible
callarla.
Llora monótona
como llora el agua,
como llora el viento
sobre la nevada.
Es imposible
callarla.
Llora por cosas
lejanas.
Arena del Sur caliente
que pide camelias blancas.
Llora flecha sin blanco,
la tarde sin manana,
y el primer pájaro muerto
sobre la rama.
Oh, guitarra!
Corazón malherido
por cinco espadas.




GITARA

Počinje tužaljka
gitare
Razbijaju se kupe
praskozorja.
Počinje tužaljka
gitare.
Zalud ju je šutkati.
Ne možeš je
ušutkati.
Plače jednolična,
kao što plače voda,
kao što plače vjetar
na snježištu.
Ne možeš je
ušutkati.
Plače zbog stvari
dalekih.
Pijesak toploga Juga
što traži kamelije bijele.
Plače strijelu bez cilja,
večer bez sutra
i prvu mrtvu pticu
na grani.
Oh gitaro!
Srce ranjeno
sa pet mačeva.


prijevod:Drago Ivanišević















<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.