Zasto su Japanci poceli "olabljavati" dress code?

Japan je mozda poznat po neuomljivosti u oblacenju poslovnih ljudi. Bez obzira na godisnje doba, doba dana, vremenske prilike rijeke poslovnjaka koji izgledaju poput klonova agenta Smitha iz "Matrixa", poput plime se nagruvaju u vlak, a nakon toga razliju po ulicama Tokya. Zimi je jos donekle i razumljivo imati teska, crna ili tamna odjela uparena sa crnom kravatom i bijelom kosuljom. Ljeti je ipak, malo nezgodnije hodati u odori koja izgleda teza od vojnicke.



Ljeta su u Japanu ne samo vruca, nego i zbog jedne vrste otocne mikroklime i , gotovo pa nepodnosljivo vlazna. Osobno se ljeti odlucujem na jednu vrstu dobrovoljnog kucnog pritvora i izlazak vani svodim na minimum. Naravno, spas je i u bilo kojem drugom klimatiziranom prostoru.
Japanci su naravno isto tako svjesni da je puno ugodnije po velikim vrucinama biti laganije obucen, ali tradicionalizam u odnosu prema klijentu je ipak bio jaci.
U proslosti je nekoliko uglednih premijera pokusalo promijeniti ovu naviku - uglavnom zbog stednje elektricne energije koja se klma uredjajima trosi u uredskim prostorima. Masyohi Ohira i neki od clanova njegove Vlade su 1979. godine na inicijativu ministra za energetiku Masumi Ezaki-ja, "odrezali" rukave na odijelima. Jedan od onih koji su poceli nositi odijela kratkih rukava bio je i buducu premijer Tsutomu Hata.



Ove modne kreacije politicara ipak nisu naisle na plodno tlo u javnosti. Jedan drugi premijer, Junichiro Koizumi, je u ljeto 2005. izgleda dobro se oznojio kad je pokrenio kampanju za laganija odijela bez kravata koje dave, nazvavsi je "cool biz." Naknadna su istrazivanja pokazala da je 21.8% poslovnjaka pozitivno reagiralo na ovu kampanju u odsnosu na 60.2% koji su imali izrazito negativne reakcije. Ostatak od 18% bio je neodlucan.

Ipak, ove je godine takodjer pokrenuta kampanja i rezultati ce se tek vidjeti. Velik broj prijatelja koji rade u razlicitim tvrtkama dobi li su naputak da na posao dolaze manje formalno odjeveni - razlog je opet "ocuvanje energije," ali su motivi potpuno drugaciji - solidarnost sa ljudima u portesom i tsunamijem poharanim podrucjima. Racunica je poprilicno jednostavna - sto se manje energije potrosi u promjerice Tokyu, to se vise moze poslati onima kojima je potrebije - u ovom slucaju Tohoku regiji.

Naravno, i razlicite kompanije koje proizvode odijela su predstavile nove linije za "cool biz," a i promet im je jako porastao.



18.08.2011. u 03:24 | 0 Komentara | Print | # | ^

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< kolovoz, 2011 >
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

Veljača 2012 (6)
Rujan 2011 (2)
Kolovoz 2011 (7)
Srpanj 2011 (4)
Svibanj 2011 (9)
Veljača 2011 (8)
Prosinac 2010 (12)
Studeni 2010 (18)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

Japan je drzava bogate tradicije, kulture, iznimnog kulinarstva i, sto je najvaznije, poprilicno nepoznata prosjecnom zapadnjaku, cija se percepcija o ovoj drzavi bazira na poluprovjerenim informacijama u razlicitim tekstovima tabloidnog predznaka ili na nekim, globalno ukrjenjenim stereotipovima. Ovdje bih pokusao demistificirati neke stvari, a isto tako, prenijeti neka saznanja koja sam dobio studirajuci japansku umjetnost, religiju, drustvo i jezik, kao i iskustvo zivljenja u Japanu.

Linkovi

Dnevnik.hr
Video news portal Nove TV

Blog.hr
Blog servis

Igre.hr
Najbolje igre i igrice

Forum.hr
Monitor.hr

Croatiantraveller.net
Najbolji hrvatski turisticki magazin

Kucanica u Japanu
Vrlo duhovit i odlicno napisan blog dozivljajima Hrvatice u Japanu

Fotografije u blogu

Fotografije u blogu sluze iskljucivo za ilustraciju, i osobno su vlasnistvo pisca ovog bloga.







Free Counters


Get Your Free Counters







Locations of visitors to this page