Istra -(ipak) autocesta
ISTARSKI ŽUPAN KOD DRŽAVNOG TAJNIKA ZA RAZVITAK ZDRAVKA LIVAKOVIĆA
Najprije će biti obuhvaćene dionice od Pule do čvora Umag te od Kanfanara do Rogovića, a tek u drugoj fazi od Rogovića do Matulja. U prvoj fazi se ne bi radio još jedan profil mosta na Mirni i vijadukta na Limu
PULA - Tijekom jučerašnjeg boravka u Zagrebu istarski župan Ivan Jakovčić susreo se i s državnim tajnikom za razvitak Zdravkom Livakovićem, s kojim je razgovarao o Istarskom ipsilonu i problemu prometa u južnom dijelu Istre.
- Od državnog tajnika Livakovića dobio sam čvrsto obećanje da će se sigurno ići u dupliranje Istarskog ipsilona, što znači izgradnju još dviju traka da bi Ipsilon postao autocesta. U te su dogovore uključeni i predstavnici BINA-Istre, Hrvatskih autocesta i Ministarstva prometa. Prema trenutnom dogovoru, do kraja 2007. godine trebale bi se ishoditi sve dozvole da bi potom počela i gradnja. Najprije će biti obuhvaćene dionice od Pule do čvora Umag te od Kanfanara do Rogovića, a tek u drugoj fazi od Rogovića do Matulja. Međutim, u prvoj se fazi ne bi radio još jedan profil mosta na Mirni i vijadukta na Limu, ali na tome nećemo ni inzistirati. Važno nam je da počne gradnja, a ti će se profili preko Lima i Mirne nametnuti sami po sebi. Gradnja bi trebala trajati tri godine, odnosno, prema planu, autocesta bi trebala biti gotova do 2010. godine, rekao je župan Jakovčić.
Govoreći o problemu s prometom s kojim se svake turističke sezone susreće južna Istra, a pogotovo Pula, župan je rekao da su državnom tajniku podastrli dva prijedloga mogućih rješenja.
- Zbog prometnog kolapsa koji Pulu pogađa svakoga ljeta, što smo dodatno potkrijepili činjenicom da će dolazak Ipsilona do Stancije Peličeti dodatno stvoriti probleme u pulskom prometu, predložili smo mu da se pristupi izgradnji dviju traka na dionici od Stancije Peličeti do Velog Vrha, točnije da ta dionica postane dijelom projekta Istarskog ipsilona i da se tako lakše ostvari financijska konstrukcija, jer je uostalom to i pristupna cesta Ipsilonu. Također, da bismo rasteretili promet prema velikom turističkom središtu, Medulinu, ponudili smo dvije varijante – da se iz Stancije Peličeti nastavi put izravno prema Medulinu, što je i predviđeno prostornim planom Istarske županije, ili pak da obilaznica dobije još dvije trake, čime bismo neizravno riješili i problem Pule i Medulina. I ta je solucija predviđena županijskim planom, rekao je Jakovčić.
Dodao je da će uslijediti užurbana odluka o tome što se može najbrže izgraditi i najlakše financirati, ali da u svakom slučaju za pulski promet slijede bolje godine. Iako je jasno, kaže, da svaki turistički grad u špici sezone ima i imat će problema u prometu zbog mnogostruko većeg broja vozila na cestama, ustvrdio je da se ne bi smjeli više događati kolapsi, kao u Puli.(Glas Istre)
|
- 12:35 -
Komentari (1) -
Isprintaj -
#
MTB Parenzana
Datum:29.09. - 1.10.2006.
Vrsta utrke:
Etapna utrka Istra MTB Tartufi tour i
Maraton Parenzana (UCI 1)
Pravo nastupa:
Vozači u kategorijama Elite, U23, Žene, Hobby-tourist,
Sport 1 & 2, Master 1 & 2, Master 3 & 4, Juniori
Start utrka:
ISTRA MTB TARTUFI TOUR
29.09. start 1. dionice dužine 37 km / 150 m je u Funtani u 16 sati
30.09. start 2. dionice dužine 38 km / 500 m je u Taru u 11 sati
Maraton PARENZANA (UCI 1)
01.10. start u Istarskim toplicama u 10.30 sati - Classic 65 km / 1.675 m
(za kategorije Elite, U23, Žene, Master 1&2, Sport 1&2)
01.10. start u Istarskim toplicama u 10.40 sati - Small 42 km / 1.000 m
(za kategorije Master 3&4, Juniori, Hobby-tourist)
Prijava i startnina:
Za natjecatelje koji se prijave do 21. rujna 2006. omogućene su povoljne cijene kotizacije:
Ď dvostruka prijava (Istra MTB Tartufi Tour + Parenzana) = 35 eura
Ď za etapnu utrku Istra MTB tartufi Tour = 20 eura
Ď za maraton Parenzana (UCI 1) = 28 eura
Za hrvatske natjecatelje omogućene su povoljne cijene kotizacije:
Dvostruka prijava Istra MTB Tartufi Tour + Parenzana = 130 kuna
Etapna utrku Istra MTB tartufi Tour = 90 kuna
Maraton Parenzana (UCI 1) = 90 kuna
Naknadna prijava:
U razdoblju od 22. do 29. rujna 2005. bit će moguće prijaviti se uplatom:
Ď dvostruka prijava (Istra MTB Tartufi Tour + Parenzana) = 40 eura
Ď za etapnu utrku Istra MTB Tartufi tour = 25 eura
Ď za maraton Parenzana (UCI 1) = 33 eura
Podjela brojeva:
Ď u petak, 29. rujna od 11 do 14 sati u hotelu Plavi,
Ď u subotu, 30. rujna od 17 do 19 sati u hotelu Plavi,
Ď u nedjelju, 1. listopada od 7 do 9.30 sati na info punktu u Istarskim toplicama
Prijavljenim natjecateljima omogućeno je sljedeće:
Poklon paket, welcome party i degustacija autohtonih istarskih proizvoda, medicinska pomoć, tehnička pomoć, servis, tuševi, garderoba, pranje bicikala, ručak, okrijepa na stazi, nagradni fond u iznosu od 8.500 eura
Nagrade:
Ukupni fond nagrada u gotovini iznosi 5.000 eura. Nagrade su u skladu s UCI pravilima koja se odnose na minimalne novčane nagrade za utrku E1 kategorije u zemljama B kategorije. Poklon paketi u vrijednosti od oko
25. 000 kuna raspodijelit će se među svim kategorijama.
Podjela nagrada:
Ď u subotu, 30. rujna u hotelu Zorna u 20.30 sati
Ď u nedjelju, 1. listopada na cilju u Istarskim toplicama
Glavni sudac utrke: Radu Zemianschi (Rumunjska)
Opći propisi:
Za utrku vrijede MTB tehnički pravilnik HBS-a i pravilnik MTB UCI-a te opća pravila UCI-a. Vozači startom utrke usvajaju ove propozicije i voze na vlastitu odgovornost. Organizator ne snosi odgovornost za djela učinjena od strane vozača prema trećim osobama.
Utrka se vozi bez obzira na vremenske uvjete.
Žalbe:
Prema pravilniku, uz polog u iznosu od 100 kuna.
Više informacija na www.parenzana.com
|
- 17:44 -
Komentari (0) -
Isprintaj -
#
Aruba club 21.09. noć skipera
U nastavku programa djelovanja Udruge «Pula rivijera», a koja je osnovana radi unapređenja i promicanja kvalitete života građana Grada Pule i Županije istarske, u suradnji s Aruba club-om iz Pule i uz pomoć sponzora, organizirati će 21. rujna 2006. godine s početkom u 20.00 sati, manifestaciju pod nazivom: Noć skipera.
Skiper je zanimanje mnogih naših sugrađana, poznanika i prijatelja, koje nije puno prezentirano u javnosti, a pojavilo se kao rezultat napretka nautičkog turizma na Jadranu u zadnjih 25 godina. Skiper je zanimanje budućnosti za ljude s mora, ali nedovoljno prezentirano, nedovoljno objašnjeno i definirano, a prije svega analizirano s aspekta opterećenosti i težinom, vještinom i potrebnim znanjem, iskustvom s različitim članovima «brodske obitelji», psihologijom pristupa ljudima, ponekad i često koji nemaju nikakva iskustva na moru i s morem, u tako ograničenom brodskom prostoru.
Da li je skiper unajmljeni «sluga» ili je stvarno odgovorni zapovjednik jahte ili brodice je pitanje s kojim će se itekako netko morati suočiti i napisati jasna pravila rada i postupanja, koje će razumijeti svaki gost unajmitelj i osoba koja se prvi put susreće s ovakvim oblikom privremenog života na zajedničkom brodu, a radi turističkog obilaska i krstarenja.
Taj u mnogim očima odličan posao u kojemu se mogu zaraditi lijepi šoldi, «sto eura na dan» mnogim skiperima čini pravu noćnu moru, razmišljajući o ostanku ili odlasku s tog posla, nažalost manje plaćenu od sata rada jednog konobara u kafiću. Skiper se nalazi sa gostima na brodu 24 sata, odgovoran je cijelo vrijeme za posadu i brod, a naknada, kad se izračuna iznosi 30 kuna na sat.
Često neugovoreni iznos za hranarinu, donose nove glavobolje skiperu. Poneki unajmljivači uopće ne shvaćaju da je skiper zapovjednik brodice ili yachte, a do toga nesporazuma dolazi najčešće, zato što isti uopće ne poznaje pravila ponašanja na brodu, brodici ili yachti, ili mu vlasnik chartera nije dostavio nikakav pisani ugovor s pravilima ponašanja, obvezama i odgovornostima,.
Sve je lijepo, pa čak možemo reći i zabavno kad je lijepo vrijeme, mirno more, razumna i obzirna posada, koja poznaje pravila ponašanja na brodu, ali to su često rijetki trenuci, s kojima se mnogi skiperi hvale; kako su ovaj vijađ prošli odlično i kako je sve bilo dobro.
Skiper na samo da mora dobro znati upravljati plovilom, poznavati pomorsku meteorologiju, psihologiju gostiju, uvjete plovidbe na pojedinim opasnim mjestima, već mora znati i druga pravila što nosi moderan nautički turizam, a to je kako i gdje se dokopati slobodnog veza.
Zbog nedovoljnih argumenata i definiranih pravila u ugovorima, koji moraju biti prezentirani i objašnjeni unajmitelju, ponekad je jedini argument i svrsishodno objašnjenje uloge i važnosti skipera kao zapovjednika brodice ili yachte, dizanje jedra ili startanje pogonskog porivnog stroja i odlazak u plovidbu u nepovoljnim vremenskim uvjetima. Tek tada velika većina gostiju shvate ulogu skipera, kad brod spusti sidro u nekoj mirnoj uvali, te tako «spašeni» prespavaju mirnu noć.
Moramo napomenuti da je radno vrijeme skipera 24 sata, a da često nema propisanog pomoćnika, koji raspolaže određenom pomorskom naobrazbom, već sve radi isključivo sam, tražeći među novim gostima-nautičarima nekoga od koga može imati bilo kakve koristi, kao pomoć u navigaciji ili privezivanju.
Svjedoci smo mnogih nasukanja i havarija iznajmljenih brodica ili yachti, a gdje nije unajmljen skiper, a takve štete na plovilima ponekad mogu biti vrlo visoke.
Skiper je na kraju zanimanje budućnosti u ovom našem primorskom kraju, kojem treba posvetiti veću pažnju i značaj, a upravo ova najavljena manifestacija i ideja o promociji zanimanja, tek treba prezentirati prave potrebe, «užance» i sadržaje u budućnosti.
|
- 15:48 -
Komentari (0) -
Isprintaj -
#
Pljočkanje i sve o njemu !
Pljočkarska sezona traje od svibnja pa sve do listopada zato jer u to vrijeme pada najviše nekih mjesnih blagdana. Tako, velik dio tih mjesnih blagdana ima i pljočkanje uvršteno u program. Dobar dio takvih turnira je i otvoreno što znači da može bilo tko prisustvovati. Usto su i nagrade dosta dobre; npr. pršut, ovčji sir, janjac...
No ne pljočkaju samo Istrijani. Dalmatinci također pljočkaju. Koliko ja znam, održava se tamo jedan turnir krajem svibnja i to kod Ploča, jedno mjesto koje se zove Baćina. A sad, ne znam da li oni još pljočkaju, jer ja sam iz Istre. Važno je reći da Dalmatinci imaju pljočkarsku udrugu koja se zove Bristova Doca.
No ima nekih razlika između pljočkanja u Istri i Dalmaciji. Naime, Dalmatinci pljočke zovu ploke, a balin lek. Dalmatinci igraju na manjim duljinama (oko 6 metara), ali zato igraju sa većim pljočkama. Imam jednu mega pljočku iz Dalmacije i stavrno je velika.
E, još nisam rekao da postoji registrirana pljočkarska udruga u Istri zvana "Škrilja". U Istri ima 8 registriranih klubova, a još podosta neregistriranih. Nabrojati ću registrirane klubove u Istri i iz kojeg mjesta dolaze: Slučajni Partneri-Pazin, Sveti Petar-Sv.Petar, Pljočka-Poreč, Škrilja-Pula, Agroturist-Vodnjan, Tinjan-Tinjan, Savudrija-Savudrija i Žbandaj-Žbandaj.
Evo, nadam se da sam vas još nešto informirao o pljočkanju, i da ćete vi pokušati to igrati jer je to stvarno zanimljiva igra, pa po meni i sport, a ostavljam sa jednom misli: "IZRADA PLJOČKA JE UMJETNOST, A PLJOČKANJE JE VJEŠTINA."
Pravila te sve ostale detalje pogledajte na Pljočkanje
|
- 11:46 -
Komentari (1) -
Isprintaj -
#
Gdje sa grožđem ???
VINARSKI PODRUM U PAZINU PRIMAT ĆE GROŽĐE SAMO OD UGOVORENIH KOOPERANATA
Vjernost Istravinu jedini kriterij za ovogodišnje ugovore
Milan Antolović, županijski pročelnik za poljoprivredu, od resornog ministarstva poljoprivrede traži hitnu intervenciju za grožđe koje je »ostalo bez otkupljivača«, napominjući se da će tržni višak grožđa iz ovogodišnje berbe biti 500-600 vagona, odnosno 10 do 15 posto ukupnog prinosa u Istri
Pogled u unutrašnjost vinarskog podruma u Pazinu
PAZIN -»Vinarski podrum u Pazinu se neće otvoriti, ali će raditi«, kazao nam je jučer u telefonskom razgovoru direktor riječkog Istravina Obrad Čemeljić odgovarajući na pitanje o početku ovosezonske prerade grožđa. Naime, budući da je ove godine Istravino smanjilo broj kooperanata od kojih će otkupljivati grožđe, minulih se dana u Pazinu i okolici pričalo da se ovdašnji podrum uopće neće otvarati, već da će se sve grožđe morati voziti u Brtoniglu. Istinita je informacija sljedeća: u pazinskom podrumu Istravino će preuzimati grožđe samo od kooperanata s kojima je unaprijed sklopilo ugovore o isporuci, odnosno više ga neće moći kao prijašnjih godina dovoziti tko god hoće. Podrum će biti spreman za prihvat tijekom sljedećeg tjedna, a enolozi će sa svakim kooperantom neposredno dogovarati termin isporuke koji će ovisiti o zrelosti odnosno zdravstvenom stanju grožđa. Takvim planiranjem će se ujedno izbjeći i gužve.
Kriterij za odabir 150 kooperanata, koliko ih je ostalo na popisu Istravina za otkup grožđa iz ovogodišnje berbe, prema Čemeljićevim je riječima isključivo višegodišnja vjernost Istravinu. Ugovore su dobili, kaže on, isključivo kooperanti koji najmanje pet godina redovito isporučuju grožđe, a kriterij nije bila količina. »To su ljudi koji su pet godina s nama dijelili i dobro i zlo«, komentira Čemeljić, ali i naglašava da je prošle godine, koja je bila ekstremna po prinosu grožđa, puno ljudi koji nikad ranije nisu imali poslovni odnos s Istravinom dovezlo grožđe u pazinski vinarski podrum, pa su zbog njih nastajale gužve i dugi redovi. Oni će ove godine morati potražiti neko drugo rješenje.
Već petnaest godina Istravino u Istri otkupljuje otprilike istu količinu grožđa, kaže Čemeljić, pa tako kani i ove godine: dva do dva i pol milijuna kilograma malvazije te oko 250 tisuća kilograma terana i merlota. Hoće li neki kooperant grožđe voziti u Brtoniglu ili Pazin, stvar je međusobnog dogovora.
U Pazinu se ovih dana pričalo i da je pokretanje vinarskog podruma neizvjesno zbog neriješenih odnosa između Purisa, koji je vlasnik podruma, i Istravina kao zakupca. Navodno je zbog planirane manje prerade Istravino tražilo smanjenje zakupnine za podrum u Pazinu, i to je, također navodno, tek jučer dogovoreno, što su nam u Purisu potvrdili ne želeći govoriti o iznosima, dok Čemeljić veli da su komercijalni odnosi između Istravina i Purisa »njihova stvar«.
Jedna od dilema o kojoj se dosta govorilo prijašnjih dana je sada razriješena: Istravino će kupovati grožđe, ali samo od 150 vjernih kooperanata, ostali povremeni isporučitelji moraju tražiti drugo rješenje. Koliko ima tih ostalih i koliko oni imaju grožđa? U dopisu što ga je Milan Antolović, pročelnik županijskog Odjela za poljoprivredu, 13. rujna uputio Ministarstvu poljoprivrede tražeći hitnu intervenciju za grožđe koje je »ostalo bez otkupljivača«, navodi se da će tržni višak grožđa iz ovogodišnje berbe biti 500-600 vagona, odnosno 10 do 15 posto ukupnog prinosa. Pozivajući se na informacije da je slična situacija i u drugim županijama, Antolović je od ministra Čobankovića zatražio da pokrene rješavanje problema sazivanjem hitnog sastanka predstavnika države i županija s proizvođačima i otkupljivačima grožđa, dodajući da u »Istarskoj županiji nema drugih podruma u funkciji koji mogu otkupiti ili skladištiti veće količine grožđa«. Do jučer odgovora iz Ministarstva još nije bilo, a ni na razini Županije nije se pojavila nijedna dobra ideja što činiti s viškom grožđa.
|
- 16:55 -
Komentari (3) -
Isprintaj -
#
RYANAIR iz Pule, od 31.listopada , prodano 5000 karata
Očekuje se da će Ryanair već u prvoj godini u Istru prevesti više od 80 tisuća putnika, uglavnom turista iz Velike Britanije i Irske
Veljko Ostojić, Tomasz Kulakowski i Bruno Rogović na jučerašnjoj konferenciji za novinare
PULA -Niskotarifne zrakoplovne kompanije napokon su stigle u Hrvatsku, rekao je na jučerašnjoj konferenciji za novinare Tomasz Kulakowski, direktor prodaje i marketinga kompanije Ryanair.
- Otkako smo najavili tri redovna leta tjedno iz Pule za London-Stansted i Dublin ovog ljeta, prodano je rekordnih pet tisuća karata. Više od tri tisuće karata prodano je na ruti za London i dvije tisuće na ruti za Dublin. Prvi zrakoplov poletjet će za London 31. listopada, a za Dublin 8. veljače 2007. godine, istaknuo je Kulakowski.
Ryanair najavljuje prodaju četiri milijuna sjedišta na svakoj od svoje 371 europske rute, od kojih je pet tisuća predviđeno za dvije rute iz Pule. Riječ je o kartama koje nazivaju gratis, jer cijena uključujući aerodromsku taksu iznosi 17,56 eura. Karte se mogu bukirati putem web stranice www.ryanair.com, a na istoj se stranici mogu pronaći informacije o danima i rasporedu letenja.
Za putovanja od 7. studenog do 23. ožujka 2007. godine takozvana gratis karta (17,56 eura) može se rezervirati još samo do ponedjeljka, a možda i cijelog idućeg tjedna.
- Osnovni razlog uvođenja tih letova je vraćanje gostiju iz Engleske i Irske u većem broju, a istovremeno ušteda i povoljnost za domaće stanovništvo koje će putovati u London i Dublin. Bitno je što ćemo imati konstantu, šest letova tjedno, i to 52 tjedna u godini. Očekuje se da će Ryanair već u prvoj godini rada u Istru prevesti više od 80 tisuća putnika, uglavnom turista iz Velike Britanije i Irske, koji su visoke platežne moći, što će, naravno, pridonijeti cjelokupnom povećanju turističke ponude, rekao je na konferenciji Veljko Ostojić, član Županijskog poglavarstva zadužen za turizam.
- Imamo jako puno prednosti, od geografskog položaja do povoljnih klimatskih uvjeta, kvalitetan servis, a sve je to alat koji jednostavno mora pomoći gospodarstvu Istre, rekao je direktor Zračne luke Pula Bruno Rogović i pritom istaknuo da u prilog ide i izgradnja Istarskog ipsilona jer će time vrijeme dosega destinacija biti znatno ubrzano.
U prvih osam mjeseci pulska zračna luka bilježi porast broja putnika za 37 posto, i to s prevezenih 219 tisuća putnika. Do kraja godine očekuje se da ćemo prevesti više od 280 tisuća putnika, dok ih je u cijeloj prošloj godini bilo 209 tisuća, zaključio je Rogović.(S. ROJNIĆ SINKOVIĆ)
|
- 17:34 -
Komentari (3) -
Isprintaj -
#
Buzet - Subotina&BBC
Subotinu po starinski snima BBC
Nada Prodan Mraković, Valter Flego i Mirjana Pavletić
BUZET -»U ovogodišnju Subotinu aktivno će se uključiti više od šesto građana i time dati doprinos obilježavanju gradskog praznika«, istaknuo je gradonačelnik Valter Flego na jučerašnjoj konferenciji za novinare održanoj kod Malih vrata u starogradskoj jezgri. Istaknuo je da bilježe velik interes medija, od lokalnih do nacionalnih, a reportažu o Subotini prvi će put snimiti i BBC. O sadržajima rujanskih svečanosti jučer su govorili ravnateljica Pučkog otvorenog učilišta Mirjana Pavletić i direktorica Turističke zajednice Nada Prodan Mraković.
U Buzetu su Subotinu počeli obilježavati prvog rujanskog vikenda, a nastavljaju u petak u 9 sati 37. znanstvenim skupom »Buzetski dani«. Poslije podne će se održati boćarski turnir mjesnih odbora te teniski turnir. Svečana sjednica Gradskog vijeća počinje u 18 sati u palači Bigatto, sjedištu Zavičajnog muzeja, gdje će se u 19.30 otvoriti izložba slika akademskog slikara Ljudevita Šestića. U 20 sati predviđeno je otvaranje novih i rekonstruiranih pogona Buzetske pivovare, dok će se u Klubu mladih BUM u 21 sat održati tradicionalna Petkotina.
Subotnji program počinje teniskim turnirom, nastavlja se autoslalomom, natjecanjem paraglajdera u preciznom slijetanju te 10. memorijalnim rukometnim turnirom »Bojan Piutti«. Na pozornici kod Narodnog doma u 10 sati gostovat će zagrebačka Mala scena s kazališnom predstavom »Roda i lisac«, a potom će se organizirati dječje radionice. Slijede sajamski sadržaji, Međunarodni malonogometni turnir i zabavne igre, trka z vozići, memorijalni konopaški turnir »Dario Blažević«, nogometni susret, dok buzetska tvrtka AM Grupa priprema kućni sajam poljoprivredne mehanizacije i opreme. Zabavni program na Fontani počinje u 18 sati. Proglasit će se pobjednici akcije »Margarita« te održati pokazna vježba Crvenog križa. Točno u 20 sati počinje priprema fritade od 2.006 jaja s desetak kilograma tartufa. Tijekom noći posjetitelje će na Fontani zabavljati Davor Radolfi i Ritmo Loco te Šajeta, kod Narodnog doma gosti iz Quattro Castella i domaći band, a na igralištu ispred Srednje škole u suradnji s Istarskim klubom studenata iz Rijeke organizirat će se DJ party za mlade. Točno u ponoć buzetsku kotlinu obasjat će vatromet.
U nedjelju, 10. rujna, u 10 sati počinje promotivna enduro trka u Maloj Hubi. Slijedi »Subotina po starinski« koja će nizom sadržaja, od starih obrta i meštrija do uličnih zabavljača, povijesnu jezgru pretvoriti u veliku pozornicu na otvorenom. Ovaj atraktivan sadržaj počinje u 12 sati, kada će gradska straža s helebardama simbolično otvoriti prolaz kroz Vela vrata. Svakog punog sata održat će se po jedan sadržaj. U 17 sati bit će svečana misa u župnoj crkvi, sat kasnije na Trgu sv. Jurja gostuje Slovensko kulturno-prosvjetno društvo »Bazovica« iz Rijeke s pučkom komedijom »Piknik s tvojo ženo«, pa slijedi koncert tradicijske glazbe na Veloj šterni.
Subotina završava 16. i 17. rujna 25. međunarodnom brdskom autoutrkom za prvenstvo Europe i Hrvatske.(G. ČALIĆ ŠVERKO)
|
- 14:34 -
Komentari (0) -
Isprintaj -
#
Slovenija europa ili balkan ????
U Sloveniju opet samo s putovnicom?
Slovenska policija objašnjava da novi zakon EU-a predviđa mogućnost poštivanja stečenih međudržavnih sporazuma o malograničnom prometu, što znači da bi uporaba osobne iskaznice mogla ostati tek za hrvatske državljane koji žive na prostoru zahvaćenom odredbama hrvatsko-slovenskog sporazuma o malograničnom prometu
Za prelazak granice zasad dovoljna osobna iskaznica – granični prijelaz u Plovaniji
KOPAR -Istinitost vijesti koja je ovih dana objavljena u medijima glede skoroga ukidanja posebnog režima prelaska međunarodnih hrvatsko-slovenskih graničnih prijelaza uz predočenje osobne iskaznice za sve hrvatske državljane potvrdili su nam u nadležnim slovenskim tijelima.
Naime, iz središnjeg ureda slovenske policije primili smo obavijest da će Slovenija, kao i ostale članice Europske unije, 14. listopada ove godine početi primjenu novog zakona o schengenskim granicama, koji nalaže da građani iz trećih zemalja mogu ući u EU tek uz predočenje putovnice.
Slovenska policija s druge strane objašnjava da taj zakon, koji je objavljen u službenom listu EU-a 14. travnja ove godine (izvorni naziv zakona je Schengen Borders Code), u 35. članku predviđa mogućnost poštivanja stečenih međudržavnih sporazuma o malograničnom prometu, što znači da bi uporaba osobne iskaznice mogla ostati tek za hrvatske državljane koji žive na prostoru zahvaćenom odredbama hrvatsko-slovenskog sporazuma o malograničnom prometu. Nedavno je i slovenski ministar vanjskih poslova Dimitrij Rupel izjavio da će Slovenija pokušati zadržati sva stečena olakšanja u prometu osoba duž hrvatsko-slovenske granice, misleći pritom na posebne režime koji vrijede u pograničnim zonama.
O suštini novog zakonika europske schengenske zone izjasnio se i predstavnički ured EU-a u Ljubljani kratkim priopćenjem: »U skladu s europskim zakonima državljani trećih država moraju pri ulasku na prostor zemalja članica EU-a predočiti putovnicu jer je jedino nju moguće pečatiti. Na temelju utisnutog pečata moguće je utvrditi dužinu boravka dotične osobe na prostoru zemalja članica EU-a. Izuzeci od toga pravila mogući su u sklopu lokalnoga pograničnog prometa i u slučaju posebnih kategorija osoba kao primjerice piloti…«, stoji u kratkom priopćenju. Sada treba čekati službenu notu slovenskog ministarstva vanjskih poslova, koja nije još upućena Hrvatskoj.
Valja podsjetiti da je posebni režim s osobnim iskaznicama na međunarodnim graničnim prijelazima uveden 1998. na inicijativu tadašnje talijanske vlade, i to za hrvatske i slovenske državljane. U međuvremenu je Slovenija postala članicom Unije, a u ožujku ove godine europski je parlament izglasao navi zakon o schengenskim granicama, pa je Europska komisija službeno zatražila od Slovenije da za hrvatske državljane ukine mogućnost prelaska granice s osobnom iskaznicom te da se ponovno uvede režim s putovnicama.
Nije još poznato raspolaže li Slovenija dodatnim manevarskim prostorom da sačuva stečeno stanje. Za sve hrvatske državljane, a naročito za većinu Istrana, novi će režim značiti povratak na stare i pomalo zaboravljene navike putovanja s putovnicom, što nije dobro. Možemo tek zamisliti gužve koje će se stvarati na hrvatsko- slovenskim graničnim prijelazima kada se svaka hrvatska putovnica bude morala podvrći ritualu pečaćenja.(E. VELAN)
Mislim je ovo jos jedna potvrda da Slovenija ne spada u EU već "daleki" BALKAN
|
- 14:26 -
Komentari (2) -
Isprintaj -
#
|