ISTARSKI ŽUPAN KOD DRŽAVNOG TAJNIKA ZA RAZVITAK ZDRAVKA LIVAKOVIĆA
Najprije će biti obuhvaćene dionice od Pule do čvora Umag te od Kanfanara do Rogovića, a tek u drugoj fazi od Rogovića do Matulja. U prvoj fazi se ne bi radio još jedan profil mosta na Mirni i vijadukta na Limu
PULA - Tijekom jučerašnjeg boravka u Zagrebu istarski župan Ivan Jakovčić susreo se i s državnim tajnikom za razvitak Zdravkom Livakovićem, s kojim je razgovarao o Istarskom ipsilonu i problemu prometa u južnom dijelu Istre.
- Od državnog tajnika Livakovića dobio sam čvrsto obećanje da će se sigurno ići u dupliranje Istarskog ipsilona, što znači izgradnju još dviju traka da bi Ipsilon postao autocesta. U te su dogovore uključeni i predstavnici BINA-Istre, Hrvatskih autocesta i Ministarstva prometa. Prema trenutnom dogovoru, do kraja 2007. godine trebale bi se ishoditi sve dozvole da bi potom počela i gradnja. Najprije će biti obuhvaćene dionice od Pule do čvora Umag te od Kanfanara do Rogovića, a tek u drugoj fazi od Rogovića do Matulja. Međutim, u prvoj se fazi ne bi radio još jedan profil mosta na Mirni i vijadukta na Limu, ali na tome nećemo ni inzistirati. Važno nam je da počne gradnja, a ti će se profili preko Lima i Mirne nametnuti sami po sebi. Gradnja bi trebala trajati tri godine, odnosno, prema planu, autocesta bi trebala biti gotova do 2010. godine, rekao je župan Jakovčić.
Govoreći o problemu s prometom s kojim se svake turističke sezone susreće južna Istra, a pogotovo Pula, župan je rekao da su državnom tajniku podastrli dva prijedloga mogućih rješenja.
- Zbog prometnog kolapsa koji Pulu pogađa svakoga ljeta, što smo dodatno potkrijepili činjenicom da će dolazak Ipsilona do Stancije Peličeti dodatno stvoriti probleme u pulskom prometu, predložili smo mu da se pristupi izgradnji dviju traka na dionici od Stancije Peličeti do Velog Vrha, točnije da ta dionica postane dijelom projekta Istarskog ipsilona i da se tako lakše ostvari financijska konstrukcija, jer je uostalom to i pristupna cesta Ipsilonu. Također, da bismo rasteretili promet prema velikom turističkom središtu, Medulinu, ponudili smo dvije varijante – da se iz Stancije Peličeti nastavi put izravno prema Medulinu, što je i predviđeno prostornim planom Istarske županije, ili pak da obilaznica dobije još dvije trake, čime bismo neizravno riješili i problem Pule i Medulina. I ta je solucija predviđena županijskim planom, rekao je Jakovčić.
Dodao je da će uslijediti užurbana odluka o tome što se može najbrže izgraditi i najlakše financirati, ali da u svakom slučaju za pulski promet slijede bolje godine. Iako je jasno, kaže, da svaki turistički grad u špici sezone ima i imat će problema u prometu zbog mnogostruko većeg broja vozila na cestama, ustvrdio je da se ne bi smjeli više događati kolapsi, kao u Puli.(Glas Istre)
Post je objavljen 23.09.2006. u 12:35 sati.