Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/istra

Marketing

Aruba club 21.09. noć skipera

U nastavku programa djelovanja Udruge «Pula rivijera», a koja je osnovana radi unapređenja i promicanja kvalitete života građana Grada Pule i Županije istarske, u suradnji s Aruba club-om iz Pule i uz pomoć sponzora, organizirati će 21. rujna 2006. godine s početkom u 20.00 sati, manifestaciju pod nazivom: Noć skipera.

Skiper je zanimanje mnogih naših sugrađana, poznanika i prijatelja, koje nije puno prezentirano u javnosti, a pojavilo se kao rezultat napretka nautičkog turizma na Jadranu u zadnjih 25 godina. Skiper je zanimanje budućnosti za ljude s mora, ali nedovoljno prezentirano, nedovoljno objašnjeno i definirano, a prije svega analizirano s aspekta opterećenosti i težinom, vještinom i potrebnim znanjem, iskustvom s različitim članovima «brodske obitelji», psihologijom pristupa ljudima, ponekad i često koji nemaju nikakva iskustva na moru i s morem, u tako ograničenom brodskom prostoru.
Da li je skiper unajmljeni «sluga» ili je stvarno odgovorni zapovjednik jahte ili brodice je pitanje s kojim će se itekako netko morati suočiti i napisati jasna pravila rada i postupanja, koje će razumijeti svaki gost unajmitelj i osoba koja se prvi put susreće s ovakvim oblikom privremenog života na zajedničkom brodu, a radi turističkog obilaska i krstarenja.
Taj u mnogim očima odličan posao u kojemu se mogu zaraditi lijepi šoldi, «sto eura na dan» mnogim skiperima čini pravu noćnu moru, razmišljajući o ostanku ili odlasku s tog posla, nažalost manje plaćenu od sata rada jednog konobara u kafiću. Skiper se nalazi sa gostima na brodu 24 sata, odgovoran je cijelo vrijeme za posadu i brod, a naknada, kad se izračuna iznosi 30 kuna na sat.
Često neugovoreni iznos za hranarinu, donose nove glavobolje skiperu. Poneki unajmljivači uopće ne shvaćaju da je skiper zapovjednik brodice ili yachte, a do toga nesporazuma dolazi najčešće, zato što isti uopće ne poznaje pravila ponašanja na brodu, brodici ili yachti, ili mu vlasnik chartera nije dostavio nikakav pisani ugovor s pravilima ponašanja, obvezama i odgovornostima,.

Sve je lijepo, pa čak možemo reći i zabavno kad je lijepo vrijeme, mirno more, razumna i obzirna posada, koja poznaje pravila ponašanja na brodu, ali to su često rijetki trenuci, s kojima se mnogi skiperi hvale; kako su ovaj vijađ prošli odlično i kako je sve bilo dobro.
Skiper na samo da mora dobro znati upravljati plovilom, poznavati pomorsku meteorologiju, psihologiju gostiju, uvjete plovidbe na pojedinim opasnim mjestima, već mora znati i druga pravila što nosi moderan nautički turizam, a to je kako i gdje se dokopati slobodnog veza.
Zbog nedovoljnih argumenata i definiranih pravila u ugovorima, koji moraju biti prezentirani i objašnjeni unajmitelju, ponekad je jedini argument i svrsishodno objašnjenje uloge i važnosti skipera kao zapovjednika brodice ili yachte, dizanje jedra ili startanje pogonskog porivnog stroja i odlazak u plovidbu u nepovoljnim vremenskim uvjetima. Tek tada velika većina gostiju shvate ulogu skipera, kad brod spusti sidro u nekoj mirnoj uvali, te tako «spašeni» prespavaju mirnu noć.

Moramo napomenuti da je radno vrijeme skipera 24 sata, a da često nema propisanog pomoćnika, koji raspolaže određenom pomorskom naobrazbom, već sve radi isključivo sam, tražeći među novim gostima-nautičarima nekoga od koga može imati bilo kakve koristi, kao pomoć u navigaciji ili privezivanju.
Svjedoci smo mnogih nasukanja i havarija iznajmljenih brodica ili yachti, a gdje nije unajmljen skiper, a takve štete na plovilima ponekad mogu biti vrlo visoke.

Skiper je na kraju zanimanje budućnosti u ovom našem primorskom kraju, kojem treba posvetiti veću pažnju i značaj, a upravo ova najavljena manifestacija i ideja o promociji zanimanja, tek treba prezentirati prave potrebe, «užance» i sadržaje u budućnosti.


Post je objavljen 20.09.2006. u 15:48 sati.