7 dana https://blog.dnevnik.hr/islak

subota, 05.04.2008.

Ja sam Islak

Došlo je ljeto 2002. Malena je napokon našla posal i Islak je sretna. Moli Boga da sve bude dobro. Još redovito odlazi na jutarnje mise, na duhovne obnove, na popodnevne mise...Puno se moli. Stari i malena ne vole kad toliko moli, i to joj je krivo. Često joj zbog toga prigovaraju i naljute se pa viču. A ona se brani i ne da se. Ali joj zagorčaju dane svojim nerazumijevanjem. Ima svoje knjige i sličice, puno knjiga i puno sličica. Pazi da su uredno spremljene i uvijek ih preslaže, lista, sprema papiriće u njih i bilješke.
Majko Božja, pomozi mi! moli često.
- Mama, ma nemoj gorit sviće va sobi, more ti se nešto nagorit!
Malena joj opet nešto prigovara, čini joj se da u poslijednje vrijeme stalno nešto prigovaraju.
Više niš ne moren učint kako triba, misli Islak. Čagod da učinin, ne valja. Gren na misu, pomisli. Kadi su mi šoldi?
Prekopava torbicu, punu papirića, sličica, knjižica. To su sad "njene molitve". Novčanik joj je također pun sličica, tu je i mali pozlaćeni broš u obliku golubice koji je dobila u crkvi. Jedna je u novčaniku, a drugu nosi na kaputu zimi ili na kragni košulje ljeti...
Šoldi, tribaju mi šoldi za dat va škrabicu. Je, evo ga, to će mi bit dosta. Oni ne volu da dajen šoldi u crikvi, spravit ću da oni ne znaju! A kadi mi je krunica? Aha,. evo je, stavit ću ju evo ovde!

-Kadi je malena da je još ni od posla? pita stari.
Islak se počne i sama pitat ... Stari nazove malenu na telefon. Islak sluša.
- Mala, kadi si ti! Ma ne moreš celi dan bez ist! Ma ne moreš!!! Ma dobro, ajde! Jebemu sve! Celi dan je doli, poplavu imaju va butigi, došli su in majstori pa mora stat doli, a niš ni ila....
Islak se brine jako. Uzbuđena je. Odmah prihvaća prijedlog staroga da ona malenoj odnese sendviće. Obuva sandale i žustrim hodom prolazi ulicom. Malena je stajala ispred trgovine i pušila.
Ma hiti taj otrov ća, malena, ne truj sama sebe, misli Islak. Malena ju je već ugledala.
- Joooo, ma ča si mi šla nosit sendvići, zač!? Nisi tribala!
- Moraš ist nešto, ne moreš celi dan niš ne ist!
Malena ju grli i ljubi, tu je i žena od vlasnika slastičarnice preko puta te ju srdačno pozdravlja.
- Teta Islak, kako ste mi? Oćete jedan sladoled?
Islak kratko porazgovara a onda ostavlja malenu da radi i vraća se kući, praćena jednim zabrinutim pogledom. Možda je načula kako gospođa govoti malenoj.
- Ma zašto!? Meni je teta Islak uvik ista, pogledaj ju kako ljepo ravno, živo korača! Ma to su ti samo godine...

Došle su bakine cure, i Islak je sretna. Ide s njima na more, pliva s njima, a u moru pjeva! Cure se smiju s bakom, a Islak uživa! Puna je kuća ali to joj ne smeta jer voli baka svoje blago! Voli i jer one hoće s njom na misu, voli i jer one hoće s njom krunicu molit...Mlađa, mali vražićak, hvata baku za ruku navečer i govori joj
- Ajde baka, ajmo mi u sobu molit skupa!
Svi im se grohotom smiju ali Islak se nimalo ne ljuti nego je vesela. Kada cure odlaze, Islak se smije, ljubi, a kad odu, plače.
Malena se tad ozlijedila na poslu, morala je ić doktorima, mirovat. Plakala je jer je zbog toga izgubila posal. Islak sve proživljava s njom, teško joj je. Jesen je stigla, malena se bori za zadnju plaću, Islak se ljuti na njenu šeficu.
- Ne moren tu ženu vidit, gadi mi se kad ju vidin! ljuti se Islak.

Život prolazi mirnije, samo joj zbog crkve stari i malena zagorčavaju dane. A Islak moli sve više,moli cijelo vrijeme, sada moli glasno. Pa joj prigovaraju da smeta. Knjižica i sličica je sve više i više. Ima ih posvuda, ali sve uredno složene, pune papirića, bilješki...Malena kuha, odlazi s Islak u trgovinu, postala je prava šefica, i Islak se to ponekad sviđa, a ponekad i ne!

Tog jutra spremila se na misu.
Kadi su mi šoldi?! U torbici ih ni, u novčaniku nisu...Malena mi je morala zet šoldi!
Islak psuje! Oči ju peku, staršno je ljuta!
- Malena, da si mi odma vratila šoldi ča si ih ukrala!
- Ma mama, ča ti je! Nisan ti niš zela!
Islak plače! Baca sve iz torbice na pod, trese sve iz novčanika. I viče!
- A kadi je onda a!? Imala san ovde 100 kuna, sad ih ni!
- Mama, jesan ja tebi kada ča zela iz torbice molin te! Nisan nikad! Nikad!
- Dušo, javi se uznemireni stari, - znaš da ti malena ne bi nikad zela šoldi ...
Malena odlazi a Islak dobiva novih 100 kuna od staroga i još sitnoga za škrabicu. On joj pomaže složit razbacane stvari i miri ju, ali njoj nema utjehe.
Jer ju je govno malo pokralo, sran ju bilo!
Neutješno plačući silazi niz stepenice i jauče.
- Prokleti bili! Uništili ste me! Sve ste mi vazeli, sve ste mi pokrali....
U takvom stanju ona odlazi na jutarnju misu.
Nakon toga malena nije više dana htjela s njom razgovarat. Islak je molila da joj oprosti, shvaćala je da je malena nešto jako ljuta na nju a nije znala zašto. Mučila se sama sa svojim mislima, i molila....molila....
Par mjeseci kasnije Islak je pozlilo. Stari i mala bili su s njom na hitnoj, uskoro je i jedinac bio tamo. Tu je ležala, slaba. Malena joj je donijela krunicu da ju utješi i Islak je tek tad osjetila da joj je malena oprostila za ono za što je bila ljuta. Zato joj se slabašno nasmiješila i zahvalila.
- Hvala dušo moja.



OVO JE PRAVI POČETAK. POČETAK JER SMO MI SHVATILI DA NIJE DOBRO, DA JE JAKO OZBILJNO. POČETAK JER SU POČETKOM TE 2003. KRENULE RAZNE I DUGE PRETRAGE.
SKORO GODINU DANA ĆE PROĆ DO KONAČNE PORAZNE DIJAGNOZE. Image and video hosting by TinyPic ALZHEIMER DEMENTIA

DAN KOJI SAM OPISALA JE BIO RUŽAN, TEŽAK ZA SVIH, JER BOLEST JE VEČ DEBELO BILA TU, A MI NISMO ZNALI, NISMO SE SNALAZILI.
TAJ DAN KAD SAM ANĐELINI "UKRALA 100 KUNA" BIO JE MOJ ROĐENDAN. NAKON TOGA VIŠE NISAM MOGLA SPAVAT.
KAD JE ANĐELINI POZLILO, JA SAM POČELA PIT TABLETE ZA SPAVANJE I ANTIDEPRESIVE.
UVJERENA SAM DA SU ME TE TABLETE SPASILE DA NE POLUDIM U TO VRIJEME.
A 100 KUNA JE NAKON NEKOLIKO DANA NAĐENO SPREMLJENO U JEDNOJ OD KNJIŽICA.



05.04.2008. u 03:40 • 16 KomentaraPrint#^

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Bez prerada.

< travanj, 2008 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        

Siječanj 2012 (1)
Prosinac 2011 (1)
Kolovoz 2011 (1)
Veljača 2011 (1)
Siječanj 2011 (1)
Prosinac 2010 (1)
Kolovoz 2010 (1)
Lipanj 2010 (1)
Svibanj 2010 (1)
Travanj 2010 (4)
Ožujak 2010 (3)
Veljača 2010 (3)
Siječanj 2010 (3)
Prosinac 2009 (2)
Studeni 2009 (2)
Listopad 2009 (5)
Rujan 2009 (1)
Kolovoz 2009 (3)
Srpanj 2009 (4)
Lipanj 2009 (3)
Svibanj 2009 (2)
Travanj 2009 (3)
Ožujak 2009 (10)
Veljača 2009 (10)
Siječanj 2009 (11)
Prosinac 2008 (16)
Studeni 2008 (9)
Listopad 2008 (13)
Rujan 2008 (8)
Kolovoz 2008 (11)
Srpanj 2008 (11)
Lipanj 2008 (13)
Svibanj 2008 (20)
Travanj 2008 (18)
Ožujak 2008 (22)
Veljača 2008 (22)
Siječanj 2008 (20)
Prosinac 2007 (9)
Studeni 2007 (27)
Listopad 2007 (31)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv



Komentari da/ne?

helou

Image Hosted by ImageShack.us

tiredincro@gmail.com
Image and video hosting by TinyPic










Image and video hosting by TinyPic

free hit counter

hit counter

"...više nego celi svit i okolicu!"

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPic

sewen mi je poklonio pjesmu koja mi puno znači



NEZABORAVAK
FORGETMENOT
FERGIßMEINNICHT














Image and video hosting by TinyPic

Image Hosted by ImageShack.us

Hrvatska udruga za Alzheimerovu bolest

aj lajk

naughty Grazy Heart
wink brodjanka
thumbup Vukovarski Som
njami RADOZNALI
yes lomic
hrvatska premijer dični ;)
wave Aribica
cool Joso49
sretan Advent
mah nima
dead Boljun
Image and video hosting by TinyPic

klarica
samo zore ;)
čiovka
filipinka
maslačkica
umorno oko
gustirna
skaska
fata ;)
kore
slatkogrko i obratno :)
kate misterija
kikica!
forza fiume
levantica
Image and video hosting by TinyPic
pushmepullme
fulvusica
malena zvijezdica




Pomozimo maloj Anji


PUTUJMO

Naslonimo ljestve

Na oblak

Sačekajmo vlak

Pa krenimo dugom

Tom uskotračnom prugom

I putujmo…putujmo…



Između dva oblaka

Kao od stanice do stanice

Dok kraj prozora promiču

Nebeske plave oranice

Lijepo je brojati ciruse

Male bijele ovčice

Što u stado zbiru se

I putovati…putovati



Od kada te nema

Ne putujem često

Ali samo poželi

Jer još ti čuvam mjesto

I možemo zauvijek ovako

Putovati….putovati

BY Boljun