Mislim da je skakanje s padobranom odvažno i vrlo emocionalno, učini nas hrabrijima. Bungee jumping je isto ono odvažno. Nemam pojma zašto bih baš to dvoje htjela probati. Nudili su mi paraglajding, ali nekako nije to to. Zapravo ne teži li čovjek toj težnji letenja oduvijek. Moja je padanje i skakanje! AHAHA! No, htjela bih svakako probati jednom. Ono kad uzlijećeš srce mi kuca sto na sat i gutam knedlu i imam leptiriće...i samo još nedostaje taj osjećaj padobrana i skoka. Čekam slijedeću godinu za skok, a do tad fotka koju sam snimila sa zemlje... Oznake: padobran |
Sl.12. Marijana Petrović Mikulić/Usudi se znati, akril na platnu, 40 x 40 cm, Sisak,2015. „Usudi se znati“slika je naslikana akrilnim bojama na platnu 40x40 cm. Naizgled je mirna, opuštajuća, ali s izvjesnom snagom zaštite lica od pogleda. Dojam stolca doživljavamo kao oblak u osvjetljenoj prostoriji. Na slici je interesantna poza fetusa u kojoj sklupčanost traži novu snagu i razumijevanje. Slika nas uvlači u svoj prostor. Čini se kao da stojimo nepomično gledajući prizor s željom približavanja. Pomalo jednostavna u otkrivanju svakodnevnosti običnog psihološkog stanja, a pomalo i složena u prenošenju kontrastima boja. Žensko biće neodređene dobi sjedi na stolcu u sobi koja je obasjana svjetlošću što dolazi kroz prozor. U pozadini je svjetloljubičasta boja sobe i poda. Linija odjeljuje pod i zid. Nanosi boje su lazurni i glatki. Žensko biće je obučeno u bijelu haljinu kao bojom nevinost, smještena na stolac i nogama ne dodiruje pod već još uvijek u fetusnoj pozi sjedi na stolcu oslanjajući se stopalima na rub stolca. Glavna ideja uočljiva je pri pozi žene koja je čvrsto skupljena i ne diže glavu unatoč osvjetljavanju prostorije kroz prozor. Prikazan je trenutak samoće i nemoći kao bijeg u stvarnost u sobu ljubičastih zidova koji nose dio duhovnosti i mudrosti. Pasivna linija vidljiva je u dijagonali od gornjeg lijevog kuta prema desnoj strani što naznačava i opisuje pad raspoloženja, kao i lijevi usporedni zid. Aktivna linija je ocrtana na zidu s lijeve strane te je ujedno i medijalna. Gledajući sliku primjećuje se više okomitih linija nego vodoravnih, a samo tijelo naslikano je u okomitom položaju pri vizualnom izduženju pomaže i visoki stolac. Slika je sastavljena od jednostavnih geometrijskih oblika - pravokutnika koju su usmjereni k razumskoj poziciji promatrača. Ljubičasti zidovi kao da su okosnica razumijevanja poruke koja nosi bolje sutra. Prolaznost bol i i tuge zabilježene su kao emocija koja je podložna promjeni i trajanju, neophodna za razumijevanje nas samih. Likovni prostor građen je realnošću i uporabom realnih elemenata. Svjetlosnim razlikama boje lagano je ocrtana razlika između dva zida i mjesta gdje pada svjetlost. Dodavanjem crne i bijele u ljubičastu boju dobiven je volumen prostorije. U donjem dijelu kompozicije slike veća je težina i naglasak, nego u gornjem dijelu slike. Slika je naslikana više desno dok je zraka svjetlosti naslikana s lijeve strane. Naglasak je na lijevoj strani slike gdje je izvor svjetlosti koja ulazi u polupraznu prostoriju unoseći dašak optimizma. U isto vrijeme osoba i stolac su izolirani i time im je povećana težina i važnost, tj. likovno su naglašeni. Tijelo je pozicionirano na stolcu s desne strane time naglašavajući poziciju prozora koji je naslikan lijevo kao nešto bitno jer donosi svjetlost kao promjenu u ženinom razmišljanju. Pozicija promatrača vezana je uz desnu os. Privid prostornosti slike postiže se rasporedom objekata i prividom postignutim bojama. Slika je naslikana kontrastom kvalitete u kojem se sekundarna ljubičasta boja posvijetljuje sa bijelom bojom i tako ju oslabljuje. Dodajući sekundarnoj ljubičastoj boji crnu boju dobiva se ljubičasta slabijeg intenziteta. Zamućena ljubičasta živi uz posvijetljenu ljubičastu stvarajući tako skladnu sliku. Žena sjedi u bijeloj haljini koja pojačava kontrastnost. U ovoj slici likovna forma individualne prisutnosti isijava duhovni sadržaj u ljudski individualni, ali i društveni prostor. Pitanje koje inicira razmišljanje aktualne teme oko nas. Stil slike je intimistički koji teži prema realizmu, promišljanja psihološkog stanja čovjeka. Povučenost, osamljenost, mali kontrast boje i poza fetusa poput nekoga « ni na nebu, ni na zemlji » nije odgovor na Freudovu teoriju o nesretnom djetinjstvu. Psihijatrisjki poremećaji mogu nastati i bez ikakve pretrpljene traume ili nerazriješenog konflikta. Sve više ljudi danas obolijeva zbog oštećenih mutiranih gena, bez obzira na idealne uvjete. "Usudi se znati" otkriva ili sakriva našu nutrinu |
Ne znam ponekad jesam li ona koja drži kist, pjeva ili piše... možda to i nije potrebno posebno razdvajati glavno je stvarati. Mene sve to prožima jer svijet čini boljim. Imam posebno tri vijestice za pisanje. Pjesme su mi objavljene na portalima : Kvaka Metafora i u zborniku Hrvatskih braniteljica Vukovara metafora.hr/lena/ casopiskvaka.com. hr-hr.facebook.com/udrugabraniteljica.vukovarskosrijemskezupanije /font>[/URL] |
< | studeni, 2016 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 |