Inspirirana umjetnost

25.08.2018., subota

Skice



Malo crtkarala...
- 18:39 - Komentari (0) - Isprintaj - #

23.08.2018., četvrtak

KOja reforma bez reforme

Samo ću prenesti ovaj zahvalan članak koji daje smjernice za likovni u školama još od 2016.
Danas učitelje i nastavnike traže da naprave što bi ocjenjivali i kako bez one osnovne stavke:
povećanja broja sati. I bez daljenjeg evo članka.
Čitala sam u metodici likovnog iz 68 g.da su tada dva sata likovnog bila premalo, što bi tek danas rekli?

Djeca bolje pišu i govore ako imaju više likovnog odgoja Reforma obrazovanja: Hrvatski đaci imaju najmanje sati likovnog odgoja u Europi. Nastavnici, psiholozi i logopedi traže da se satnica odmah poveća...

Pročitajte više na: https://www.24sata.hr/news/djeca-bolje-pisu-i-govore-ako-imaju-vise-likovnog-odgoja-457717 - 24sata.hr

Autor: Mak Jovanović
Subota, 23.01.2016. u 16:51

Svakog dana u tiskanom izdanju 24sata stručnjaci, profesori i učitelji, roditelji i djeca, obični ljudi i znanstvenici upozoravat će na probleme, otkrivati rješenja i objašnjavati slučajeve koji mogu pomoći da imamo bolje obrazovanje za bolju Hrvatsku.

Premali broj sati likovnog odgoja u osnovnoj školi smanjuje mogućnost razvitka kreativnosti djeteta te se nepovoljno odražava na mentalni odgoj djece, tvrde psiholozi.

Otkad je satnica likovne, glazbene i tehničke kulture 1997. godine smanjena s dva na jedan sat tjedno, nastavnici likovne kulture žale se da zbog premalog broj sati nastave ne mogu upoznati djecu i njihove afinitete. Također, teško im je zaokružiti punu satnicu u jednoj, pa nerijetko predaju u više škola.

- Jedan sat likovnog nije dovoljan ni da se pogrebe po sadržaju koji je planiran, a kamo li da ga se kvalitetno realizira te postignu odgojni i obrazovni ciljevi. Kao psiholog, bila bih zadovoljna kad bi bila barem dva sata tjedno kao nekad. Uloga i značaj likovnog odgoja i, općenito, likovnog izražavanja djece u nas se sustavno podcjenjuje. Sklona sam misliti da je to rezultat neznanja onih koji odlučuju što, kako i koliko će djeca učiti u školi. Ima i nemara, nedostatka interesa da se neophodno o tome nauči, omalovažavanja likovnog i ostalih odgoja te predrasuda, neosnovanog preferiranja ‘glavnih’ predmeta, prepotencije, zlouporabe položaja, nepoznavanja najnovijih znanstvenih spoznaja o karakteristikama djece određene dobi, osobitostima njihova psihofizičkog razvoja i njihovim potrebama - upozorila je istaknuta splitska psihologinja Milijana Kovačević, koja je više od četiri desetljeća radila u Osnovnoj školi Kman-Kocunar te predavala na tri kolegija iz psihologije na Filozofskom fakultetu u Splitu.

Učiteljima likovni odgoj od prvog razreda omogućuje da kroz dječji crtež upoznaju dijete, procijene njegovu intelektualnu zrelost i uoče eventualne poteškoće. Kovačević ističe kako za razliku od govora kojim se dijete neposredno izražava, crtež je posredan i najiskreniji način djetetova izražavanja i komunikacije te da do 12. godine ima veliki mentalno-higijenski značaj u razvoju djeteta.

- Kad mi dijete tek dođe u 1. razred, prvo što tražim od njega je da nacrta nešto. Iz tog crteža iščitam intelektualnu zrelost djeteta i ono mi putem crteža šalje poruku. Iz njega mogu vidjeti ima li dijete nekakvu poteškoću ili traumu te mogu na vrijeme dijagnosticirati postojanje iste i pomoći djetetu tako da ga uputim kod stručne osobe.

Također, djeca u 1. razredu trebaju više vremena za vađenje pribora, motorika im je još nerazvijena i učiteljica treba svakome individualno pomoći pri radu. Školski sat tjedno je zaista premalo i ponekad se dogodi da dam upute, djeca pripreme pribor i sve potrebno za rad, a kraj sata gotovo je zvonio. To bude frustrirajuće i meni i djeci jer se vesele satu likovnog i prilici da se izraze putem crteža. Problem je i što za bilo kakvu zahtjevniju tehniku ili kombiniranje dviju tehnika trebate barem dva školska sata – rekla je Marijana Šundov, učiteljica splitske OŠ Pujanke. Udruga za promicanje vizualne kulture OPA, osnovana 2009. na inicijativu nastavnika likovne kulture i umjetnosti, aktivno radi na poboljšanju statusa likovne kulture. Uključeni su i u izradu obrazovne reforme.

- Na nastavi likovnog nije važan talent, nego je cilj da svi učenici razvijaju fine motoričke vještine, koordinaciju oko-ruka, prostornu percepciju, kreativno i kritičko mišljenje, sposobnost timskog rada i samostalnog rada, odgovornost i samopouzdanje, digitalne kompetencije, medijsku pismenost i druge vještine - kaže Jelena Bračun Filipović.

Logopedi također naglašavaju važnost likovnog odgoja za djecu. - Likovni odgoj u ranom periodu odrastanja predstavlja važnu komponentu razvoja vještina i sposobnosti. Kroz crtež dijete počinje organizirati sadržaje na papiru, svladava prostorne odnose, razvija vizualnu percepciju, a kroz razvoj grafomotoričkih vještina priprema se da izazove škole i vještinu pisanja. Primjenom različitih likovnih tehnika i načina rada razvija se dječja mašta, a verbalizacijom likovnih sadržaja razvijaju se i govorno-jezične vještine - rekla nam je prof. logoped Renata Kožul.
Finci imaju pet puta više odgojnih sadržaja u školi

Izbornog vjeronauka ima dvostruko više u višim razredima osnovne škole nego odgojnih predmeta. I dok je u Europi satnica likovnog 2-4 sata, kod nas je svedena na minimum. Prema podacima Udruge za promicanje vizualne kulture Hrvatska u nastavi ima samo 280 sati likovnog, Malta i Češka 350, Slovenija 487, Norveška, Francuska i Danska 630, Portugal 1050, a Finska čak 1368 sati likovne kulture u nastavi.

https://www.24sata.hr/news/djeca-bolje-pisu-i-govore-ako-imaju-vise-likovnog-odgoja-457717

- 09:33 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

< kolovoz, 2018 >
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    

Studeni 2018 (1)
Kolovoz 2018 (2)
Srpanj 2018 (1)
Veljača 2018 (1)
Prosinac 2017 (3)
Studeni 2017 (2)
Listopad 2017 (1)
Rujan 2017 (1)
Srpanj 2017 (1)
Lipanj 2017 (1)
Svibanj 2017 (1)
Siječanj 2017 (1)
Prosinac 2016 (3)
Studeni 2016 (3)
Listopad 2016 (4)
Rujan 2016 (2)
Srpanj 2016 (1)
Svibanj 2016 (1)
Ožujak 2016 (1)
Veljača 2016 (2)
Siječanj 2016 (1)
Prosinac 2015 (1)
Studeni 2015 (4)
Listopad 2015 (3)
Rujan 2015 (2)
Kolovoz 2015 (3)
Srpanj 2015 (2)
Lipanj 2015 (1)
Svibanj 2015 (4)
Travanj 2015 (2)
Veljača 2015 (2)
Prosinac 2014 (2)
Studeni 2014 (3)
Listopad 2014 (2)
Rujan 2014 (4)
Kolovoz 2014 (2)
Srpanj 2014 (2)
Lipanj 2014 (4)
Svibanj 2014 (2)
Travanj 2014 (1)
Ožujak 2014 (3)
Veljača 2014 (3)
Siječanj 2014 (1)
Prosinac 2013 (4)
Studeni 2013 (3)
Listopad 2013 (3)
Rujan 2013 (1)
Kolovoz 2013 (2)

Opis bloga

Marijana Petrović Mikulić
slikarica i svašta nešta (mag.lik.umj.)
e-mail:mari48anne@net.hr




...o umjetnosti...

CV

Samostalna i neka skupna izlaganja

1995. Priča o drvetu - srednja škola, Sisak (samostalna)
1998. Monotipija - srednja škola Sisak (samostalna)
1999. Čestitke - srednja škola Sisak (samostalna)
2001. Je vu cherche (Tražim te) - Mali kaptol, Sisak (sam.)
2002.ili 2003. Salon mladih - KKV Sisak (skup., ne znam je li god. prava)
2002. Zajednička sa B. Bjelić i J. Bulat – Mali kaptol, Sisak
2006. Mostovi i parkovi grada Siska - Gradska knjižnica, Sisak (samos.)
2006. Zajednička sa N. Ivković – Galerija Krsto Hegedušić, Petrinja
2007. Slike akvareli, akrilik, ulje - Galerija Sveti Kvirin, Sisak (sam.)
2008. Sudjelovala u postavljanju interaktivne izložbe Adventski labirint u Velikom kaptolu u Sisku sa grupom Mladi za Krista iz Rijeke
2009. Vodila dvotjednu radionicu crtanja i slikanja u Sisku
2010. Isusov put - Crkva Svete Marije Magdalene, Sunja (sam.)
2010. Akrilik i ulja - Gradska knjižnica, Sunja (sam.)
2011. INTER IMAGO 3 - MC galerija, skupna, New York
2011. Međunarodni festival zastavica - Kolotečina, Zagreb
2012. Međunarodni festival zastavica - Čovjek koji sjedi ili Mačak među cvijećem, Zagrljaj, Zagreb
2012. Bewegter-wind, Slikanje vjetra osnovnim bojama,Essen, Njemačka,
2013. Međunarodni festival zastavica - Odraz u ogledalu ili Ukradeni komadić radosti, Zagreb
2014. Minijature, skupna, Popovača
2014. Međunarodni festival zastavica - U stvaranju I, U stvaranju II, Zagreb
2014. Slikarske i poetske minijature, NKČ Sisak
2014. Identiteti, 3.Hrvatsko triennale autoportreta, Galerija Prica, Samobor, skupna
2015. Minijature, skupna, Popovača, Petrinja, Knin
2015. Međunarodni festival zastavica, - Moj grad, Zagreb
2016. Međunarodni festival zastavica- Komplementarna ljubav,
naljepnica-Ljubav na žici u 17
2016. Žene u različitim psihološkim stanjima u 21.st, samostalna, Sisak
2017.Međunarodni festival zastavica - Rascvjetana
2018. Mađunarodni festival zastavica-pohvalnica
2018. Bewegter-wind -Kristalizacija misli, Njemačka
(samo dvoje ljudi iz HR)

50- tak skupnih izložbi sa udrugama: Petriart, Sulikum, drugim udrugama, sudjelovanja u humanitarnim akcijama i inozemnim natječajima, te nekoliko likovnih i kreativnih radionica, manje izložbe po malim kvartovskim kafićima. Radila u osnovnoj školi predajući likovni gdje su neki učenici dobivali nagrade (te sam baš ponosna na njih jer imaju potencijala). Trenutno kao likovni terapeut i tako sudjelujući na raznim likovnim natječajima i organizirajući izložbe (2011. i 2012., 2014.) likovnih radova korisnika. Članica art - akademije.








Linkovi 1

Linkovi 2

Statistika