Indijanka vegetarijanka

08.09.2010., srijeda

Svi smo mi 'zle Crvenkapice'

Danima se piše o 'zloj Crvenkapici', tinejdžerici iz Bugojna koja je snimljena kako sedam štenaca baca u nabujalu rijeku. Netko ju je snimio i tako je završila na YouTubeu pa priča svaki dan dobiva nove dijelove. Čak se o tome piše u europskim i američkim medijima. Zadnje sam pročitala kako je jedan od vampira iz planetarno popularne sage 'Sumrak', Kellan Lutz na Twitteru napisao: ' Što se događa s djevojkom koja je pobacala štence? Jesu li je pronašli? Nikada prije nisam bio tako zgrožen. Vidio sam video i jako me uznemirio! Nadam se da će je uhititi. Ne mogu izbaciti štence koji bolno jauču iz svoje glave!'

Sve me ovo navelo na razmišljanje. Zgrožena sam i ja, dakako. Ali iznenađena? Ne, nisam. Više sam iznenađena što se o tome toliko piše, a prešutno znamo da se ovakve stvari kod nas događaju svakodnevno. Sterilizacija kao metoda koja spašava živote u Lijepoj našoj daleko je od prihvaćene. Jedan od razloga je i cijena. U Zagrebu ide i do 1.000 kuna, dok je u mom malom mjestu 250 kn. Po mome to nije puno. Ali mnogi ljudi s kojima pričam kažu da jest, pa čak i ovih 250 kuna. Stoga radije mačiće i psiće zamataju u plastičnu vrećicu i bacaju ih u rijeku, baš poput bosanske Crvenkapice. Neki kažu da ne mogu pa ih puste da narastu, a onda ih ostave kraj puta. Kao, naći će ih netko. No, često umjesto toga završe pod kotačima automobila. Znam i slučajeve kada je osoba sama, kod kuće, u lavoru davila male, tek rođene psiće. I to nije bilo tako davno.

A kada pričam o sterilizaciji i zgroženosti svime time, najčešće dobijam odmahivanje glavom. Puno novca, patnja za životinju, neprirodno stanje, previše gnjavaže... odgovori su koje dobijam. A na kraju i ovaj – pa tako su radile i naše bake. A kod nas je duboko ukorijenjeno da je ono što su radile i naše bake – najbolje i najprirodnije, nešto čime nećemo pogriješiti.

I u svemu tome – svi smo mi zle Crvenkapice. Zgražamo se nad onim što nam serviraju u medijima, a s druge strane prešućujemo na stotine istih slučajeva koji se oko nas događaju svakog dana. I ja, i ti, i on, i ona....

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Bez prerada.