< | listopad, 2013 | |||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |
Smještaj u Zagrebu, zahvaljujući mnoštvu hotelskih objekata, privatnih apartmana, pansiona, kuća i soba za iznajmljivanje, danas nije teško pronaći. Hoteli u Zagrebu, kojih u hrvatskoj metropoli ima nešto više od 70, smješteni su u raznim dijelovima grada. Duž užeg središta nalaze se najluksuzniji hoteli u Zagrebu, u široj okolici su oni s nešto manje zvjezdica, a smještajnim objektima dobro su pokriveni i rubni dijelovi zagrebačkog područja. To je posebice važno zbog turista koji u Zagreb dolaze osobnim vozilima ili zračnim prometom. Turisti s osobnim automobilima često zbog nepoznavanja prometnica i gradskih ulica, smještaj u Zagrebu ne traže u središtu grada, nego u nekom od hotela u blizini izlaza iz grada, a u obilazak onda idu gradskim ili taksi prijevozom. Slično je i kod onih koji dolaze zrakoplovom, s obzirom da je zračna luka Zagreb smještena daleko izvan centra, 15 kilometara južno od Zagreba u smjeru Velike Gorice. U okolici najveće od ukupno devet hrvatskih zračnih luka, nalazi se nekoliko desetaka hotela, pansiona i soba u kojima se može prenoćiti i predahnuti uoči nastavka putovanja. Većina ima osiguranu uslugu prijevoza do zračne luke, koja je izuzetno značajna u povezivanju Hrvatske s ostatkom Europe i svijeta. Putnički terminal uskoro u novom izdanju Gotovo sve europske zračne luke i europska središta imaju izravnu liniju sa Zagrebom, kroz koji u zračnom prometu godišnje prođe oko dva milijuna putnika. Kapaciteti bi se trebali povećati obnovom zagrebačkog aerodroma koja bi trebala početi u rujnu ove godine, a završiti u travnju 2016. godine. Prema procjenama investitora - francuskog ZAIC-a, broj kapaciteta novog moderno opremljenog i sadržajno obogaćenog putničkog terminala od 65.000 četvornih metara trebao bi se povećati na oko pet milijuna putnika godišnje. Planirana je i izgradnja pristaništa za zrakoplove i parkiralište na ukupnoj površini od 250.000 četvornih metara. Vrijednost unosne investicije procjenjuje se na čak 324 milijuna eura, a investitor je francuski konzorcij tvrtki ZAIC - Zagreb Airport International Company. Prošle je godine odlukom hrvatske Vlade dobio 30-godišnju koncesiju za upravljanje i korištenje zagrebačke zračne luke, koja ima dugu tradiciju. Povijest zračnog prometa u Hrvatskoj Prvo zrakoplovno uzletište izgrađeno je 1909. godine između Selske ceste i potoka Črnomerec, a prva zračna luka s potrebnim objektima za slijetanje i uzlijetanje 1928. godine na Borongaju. Od početka Drugog svjetskog rata služila je samo u vojne svrhe, a za zračni promet počeo se koristiti aerodrom Lučko. No zbog slabe opremljenosti i travnate staze moralo se pronaći drugo rješenje i izbor je pao na Pleso, 15 kilometara dalje od Zagreba. Tamo je 1959. godine osvanula današnja putnička zgrada. Osnovana je Zrakoplovna luka Zagreb, koja s radom počinje 1962. godine. Tada je imala uzletnu stazu duljine 2500 metara i mogla je primiti pet manjih zrakoplova. Ubrzo se proširuje, a nakon nekoliko obnova, duljina piste danas iznosi 3.259 metara te godišnje na nju sleti više od 20.000 zrakoplova. Povećanje brojki očekuje se novom rekonstrukcijom putničkog terminala, ali i prema najavama iz resornog Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture, zahvaljujući skorom ulasku Hrvatske u Europsku uniju. Tada bi Hrvatska, kao 28. članica europske obitelji trebala postati novo prepoznatljivo turističko odredište i zabilježiti još veći broj dolazaka i noćenja turista, kako iz Europe, tako i ostatka svijeta. Oznake: hoteli u zagrebu, smještaj u zagrebu, zrakoplovna luka zagreb, zračni prijevoz zagreb, putovanje u zagreb |