Predsjednik:
< | studeni, 2018 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
Voditelj seminara: Alen Šćuric Trajanje: dva dana 24. i 25.11.2018. (subota i nedjelja) Dolazak u Jastrebarsko: subota 24.11. u 9:30 sati (registracija) Mjesto dolaska i održavanja seminara: Glazbena škola Jastrebarsko, ulica Zrinski-Frankopanska 13 Odlazak iz Jastrebarskog: nedjelja 25.11. oko 18:00 sati Članovi sami organiziraju: smještaj, prehranu i prijevoz do seminara (pomoć HMS-a ukoliko trebate) Potrebna oprema: bilježnica i olovka, bilo bi dobro laptop, ali nije uvjet Okviran trošak seminara : 5.000,00 kn (HMS će financirati potrebnu razliku) - dobar dio pokrit će sponzori Cilj seminara: Svi smo svjedoci sve manjeg broja djevojaka koje se žele baviti mažoret plesom. Asocijalizacija mladih osoba (kompjuteri i mobiteli kao glavna preokupacija), navala plesnih grupa po školama, emisije poput „Supertalenta“, potreba za „ekspresnim uspjehom“ (američki san), roditelji koji se ne žele baviti djecom i ne žele ih „voziti na treninge“... Ovaj seminar pomoći će timovima da smanje gornje utjecaje i da dobiju veći broj članova, stabiliziraju financije… (v. dolje) Seminar o montaži glazbe biti će pomoć timovima u svakodnevnim problemima i pogreškama kod stvaranja glazbe za svoj tim. Oba ova seminara održat će se istovremeno. SATNICA subota 24.11. 09:30 dolazak u Jastrebarsko i registracija 10:00-11:30 seminar o kompjuterskoj montaži glazbe 11:30-11:45 kratka stanka 11:45-13:15 seminar o kompjuterskoj montaži glazbe 13:10-15:00 stanka za ručak 15:00-16:30 seminar o marketingu, manageringu i organizaciji sastava mažoretkinja 16:30-16:45 kratka stanka 16:45-18:15 seminar o marketingu, manageringu i organizaciji sastava mažoretkinja 18:15-18:30 kratka stanka 18:30-20:00 seminar o marketingu, manageringu i organizaciji sastava mažoretkinja 20:00-21:00 večera nedjelja 25.11. 09:00-10:30 seminar o marketingu, manageringu i organizaciji sastava mažoretkinja 10:30-10:45 kratka stanka 10:45-12:15 seminar o marketingu, manageringu i organizaciji sastava mažoretkinja 12:15-14:00 stanka za ručak 14:00-15:30 seminar o marketingu, manageringu i organizaciji sastava mažoretkinja 15:30-15:45 kratka stanka 15:45-17:30 seminar o marketingu, manageringu i organizaciji sastava mažoretkinja 17:30-18:00 rezime seminara 18:00 odlazak iz Jastrebarskog SEMINAR O KOMPJUTERSKOJ MONTAŽI GLAZBE Seminar će u praktičnom radu pokazati: • kako napraviti propisanu, kvalitetnu i atraktivnu glazbu • kako izrezati, ubrzati, isbrisati, pojačati, kopirati... glazbeni broj • koje elemente možemo spajati, a koje ne možemo • kako spojiti pojedine glazbene brojeve, trikovi i praktični savjeti kako “sakriti” spajanja • kako sakriti i izbječi neželjene elemente • kako ubaciti efekte, učiniti glazbu još atraktivnijom • i sve to na svom osobnom računalu 1. ODABIR GLAZBE 1.1. Definiranje glazbe prema pravilniku HMS-a i EMA-e 1.2. Konkretni naputci za kvalitetan odabir glazbe - sudačke opservacije - oblik glazbe - dužina - aranžmani - radije potpuri nego jedna stvar koja je uvijek suhoparna nakon 2 ili 3 minute - udaraljke i percussion dijelovi (mogučnosti ubacivanja iz drugih brojeva) 2. MONTAŽA GLAZBE 2.1. Nekompatibilnost pojedinih glazbenih brojeva 2.2. Nemogučnosti montaže pojedinih glazbenih cjelina 2.3. Ripanje u CDex-u 2.3.1. Svrha ripanja 2.3.2. Način ripanja - format (cda, waw, MP3), prednosti MP3 nad waw i cda, nuznost cda formata u redovnoj uporabi na CD-ovima - konvertiranje (iz cda u MP3 i obratno) - pojedinačno ripanje, grupno ripanje - konfiguracija (poglavito podataka o snimanju na hard) 2.3.3. Problemi u ripanju - izgubljeni brojevi (naknadno lociranje pomoću konfiguracije) - nemogučnost ripanja radi neprepoznatljivog formata - neprepoznavanje brojeva sa CD-a ili DVD-a - hardverski problemi - loše snimke (primjer sa krstarenja) - ripanje je dobro prošlo, ali zapis nije slušljiv - ripanje u drugim programima 2.4. Montaža glazbe u WaveLabu - Čudotvorac koji izbacuje pjevani dio i potpuno mijenja glazbu 2.4.1. Otvaranje dokumenta - pronalaženje dokumenta i importiranje dokumenta - proširivanje prozora i/ili rad sa nekoliko prozora (minimaliziranje jednog broja ili paralelni rad) - opis grafičke slike (dva kanala, razlika između plavog i žutog grafikona, linije za optimalne i maksimalne nivoe, zabrana prelaska preko maksimalnog nivoa) - opis gornjeg toolbara (efekti i postavljanje toolbara za efekte) - opis drugog tulbara sa smanjenom grafičkom slikom (povečanje ili smanjenje toolbara) - opis tajmera (duzine trajanja, razdjelnika muzike, podjela sekunde) - opis doljnjeg toolbara (smanjenje grafike, idealan rad u 1:256 ili 1:128, prednosti šireg i užeg formata, brojčanici u doljem toolbaru) - kursor 2.4.2. Osnovne operacije - pokretanje reprodukcije - pomicanje kursora i pomicanje dijala glazbe (grafičke slike) - selektiranje i rezanje glazbe (opasnosti i nekompatibilnosti rezanja) - izbacivanje dijelova glazbe (opasnosti i izrada backupa) - kopiranje dijelova glazbe - prebacivanje dijelova glazbe - undo, redo 2.4.3. Process - CHANGE GAIN – nivo jačine zvuka (cijele melodije ili jednog dijela, te eventulano jednog kanala, oprezno sa pojačavanjima da se ne izgubi namjerna razlika u nivoima glazbe) - FADE OUT i FADE IN (što znači koji, kako se pomiće krivulja) - INVERT PHASE (kod montaže, obvezno jednaki dijelovi) - TIME STRETCH (120 bitova normalno, kada i koliko ubrzati, na koji način, kako i zašto resetirati, kako ubrzati samo dijelove, oprezno sa ubrzavanjima i usporavanjima da se ne izgubi namjerna razlika tempa) 2.4.4. Ostali alati - silence – kada ga uporabiti na početku, a kada na kraju - kontrola jačine zvučnika - vrste kurzora i zamjena kursora - help meni 2.4.5. Praktični savjeti - postepeno snimanje kopija po nivoima izrade - korištenje undo-redo alata i opasnost od gubitka “kompasa” - provjera i revizija snimke (sa maksimalnim otvorom zvučnika) - stvarna provjera dužine (selektiranje od prvog do zadnjeg dijela grafikona), a ne onako kako piše jer je to sa silence dijelovima - problem “loše stvari” nakon nekoliko sati rada sa brojem (stvar nakon mnogo slušanja postaje dosadna) - zaigravanje sa nivoima, te dobivanje jednolične mase - ostavljanje originalnih dijelova - ljepljenje pojedinih dijelova radi originala - naknadno ubrzavanje i rizik od prekratke stvari zbog ubrzavanja (unaprijed to treba ukalkulirati) – možebitno ponavljanje ritmičkih cjelina kao gašenje požara - duzina defilea sa ulazom i izlazom oko 2:15 do 2:25 3. IZRADA MATRICE I REPRODUKCIJA 1. Izrada matrice i kopija 1.1. Prženje CD-a u Neru 1.1.1. Postavljanje liste - oblik (data ili audio) - add i brisanje dodanih brojeva - opasnost selektiranja cijelog CD-a ili filea radi mješanja brojeva - mogučnost preslušavanja prilikom dodavanja (add) - završetak liste 1.1.2. Prženje - izbor hardvera - brzina prženja (najviše 4x) i opasnosti brzog prženja - postupak, te zabrana diranja CD-a - izrada back-up kopije, te potreba izrade mastera, back-upa za natjecanja i CD-a za treninge (obvezno samo jednom plesati na master radi testiranja mastera) - spremanje liste - izlazak iz programa (ponovno otvaranje home page) 1.2. Izrada omota i crtanje na CD-u - alati za crtanje na CD-ovima, te potreban hardver - čuvanje CD-a od oštečenja, praktični savjeti (temperatura, vlaga, mehanička oštečenja, magnetna oštečenja, ostalo) 2. Reprodukcija 2.1. Winamp i Media Player – razlike, prednosti i nedostaci 2.2. Problemi reprodukcije na hardveru koji nije kompjuterski (MP3 na “običnim” uređajima) 2.3. Hardverska reprodukcija na natjecanjima SEMINAR O MARKETINGU, MANAGERINGU I ORGANIZACIJI SASTAVA MAŽORETKINJA Imate li ovakve probleme? • Vaš sastav ima premalo mažoretkinja? • Na audicijama Vam se ne javljaju seniorke? • U Vašem gradu smatra se sramotom biti mažoretkinja sa navršenih 18 godina? • Nemate dovoljno novaca za vođenje sastava? • Ne nalazite sponzore! Da li od sponzora tražiti samo novac? Koliko? • Umjesto trenera postajete utjerivači članarine! Je li Vaša članarina previsoka? Moraju li svi plaćati članarinu? Neznate... • Kako se dočepati inozemnih turneja? • Zašto morate plesati na školskim priredbama i drugim “nebitnim” nastupima? • Kako besplatno, a efikasno razglasiti audiciju? • Kako motivirati mažoretkinje? Novcem? Atraktivnim nastupima? • Koliko plaćati autobus za odlaske na natjecanja i nastupe? Što je to godišnji ugovor i kako na njemu uštedjeti? • Kako smanjiti troškove tima? Kako i koliko naplaćivati nastupe? • Kako natjerati poglavarstvo da financira sastav sa najmanje 100.000,00 kn? Iz kojih fondova tražiti novac? • Što ima pozitivno u odlasku na natjecanja ili je to samo financijski gubitak? • Kako sašiti jeftine, a efektne uniforme? Zašto su uniforme bitne? • Kako objasniti roditeljima da dužina plesanja u sastavu nije uvjet za postankom predvodnice? • Kako razviti zdravu konkurenciju u sastavu? Je li štetno djevojkama obznaniti njihove mane? • Znate li što je loše u zajedničkim koreografijama kadetkinja i seniorki? • Što je to “mrkva i batina”? Zašto je nužno “nekoga izbaciti iz tima” svako toliko? • Kako i zašto stvoriti vlastitog kvalitetnog trenera? • Što čini dobrog trenera? Zašto vrhunska mažoretkinja najčešće nije dobar trener? Mi znamo kako ove i još mnoge druge probleme riješiti! primjer jedne od tema: GARANTIRAM: POGLAVARSTVO MOŽE IZDVOJITI 100.000,00 kn ZA SVOJ MAŽORET-TIM! Političar ne daje novac radi rezultata ili simpatija – nego samo ako je na to prisiljen! Natjerati ih na to nije problem – ali za to treba imati rejting, utjecaj i snagu! Niti jedno Poglavarstvo neće dati novac samo radi prijetnji – ali radi realnih prijetnji HOĆE! • pisani materijali za svakog učesnika o detaljan proračun sastava sa realnim prihodima, o elaborat subvencioniranja koji se predaje gradu, o shema organizacije sastava sa konkretnim zadacima, o materijali za audiciju (plakati, flajeri, kartoni, listići, ocjenjivačke liste) o ugovor sa trenerima o registracija zaštite žiga i zaštitnog znaka (Zavod za intelektulano vlasništvo) o cjenik hostestiranja, nastupa, ceremonijala i treninga o primjer sponzorskog (marketinškog) projekta – elaborat (detaljan) projekta o materijali za predavanja • dodatni logistički materijali i suveniri TEME SEMINARA 1. ORGANIZACIJA SASTAVA 1.1. Temeljna načela - uvod: o puno će se naučit, bit će im pune glave o blog Zagrebačkih mažoretkinja http://zg.mazoretkinje.blog.hr (pon: bivše; sri: vremeplov; pet: iza kulisa) o mogu nazvati i zatražiti pomoć - svaki poraz pretvoriti u pobjedu - 26 pravila vođenja tima PLAN I PROGRAM - praktični primjeri iz povijestimažoretkinje kao princeze “djevojčice sanjaju biti mažoretkinjama” (anketa prilikom upisa, primjer Brundo na poslu) 1.2. Analiza trenutnog stanja sa sastavima - “Riba smrdi od glave” – tim je samo reflekcija trenera i uprave - ako trener spava u hotelu dok djevojke spavaju u vojarni ne očekujte ništa od sastava - oganizacijski oblici sastava u Hrvatskoj (udruge, sekcije pri društvima, timovi pri školama i sl., privatna poduzeća) – pozitivno i negativno - grupacije mažoret sastava (Slavonija, ZAMAgrupa, Međimurske mažoretkinje, Zadarska županija, Mostarske mažoretkinje...) - potencijali sastava - nove realnosti djece koja više nemaju osječaja za tim i društveno koristan rad (Big Brother, Talent, Simona Gotovac...) 1.2.1. Grupacije mažoret sastava - dva modela: vanjske grupe ugovorno vezane ili stvaranje podružnica u drugim gradovima – prednosti i negativne strane - pokretanje vlastitih grupa u regiji – zašto, kako, financijske i druge prednosti, nedostaci 1.3. Audicije i prijem novih članova - kako jeftino, a efikasno razglasiti audiciju (specifičnosti u velikim i u malim gradovima) o audio MUZIKA - koncepcijski audiciju usmjeriti na roditelje i djevojčice koje “sanjaju biti mažoretkinjama” - prednost audicije nad upisima - zašto je presudno ne primiti svaku djevojku u sastav - kako provesti samu audiciju - kako zadržati djevojke nakon audicije – kritično vrijeme od mjesec dana za stvaranje “zaluđenosti” 1.4. Motivacija mažoretkinja - odlike trenera: dosljednost, poštenje, nekorumpiranost, “trener je prvi i posljednji” - lojalnost mažoretkinje – najbitniji segment mažoret-plesa - pozitivna kompeticija u sastavu – selekcija (zašto, kako, kada) - nagrađivanje i pošteno kažnjavanje - briga za sastav - uvjeti rada - pripreme - profesionalnost trenera i uprave u zamjenu za profesionalnost mažoretkinje - atraktivni nastupi, turneje, uniforme, mediji, popularnost (brand i image), novac - “Tko ima prilike za gradonačelnikov rođendan sa njim piti šampanjac i dobiti ružu” 1.4.1. Lojalnost mažoretkinje - apsolutna lojalnost timu - čak i djevojke koje izbacite moraju osjećati lojalnost i ne pomišljati osvetiti se timu - odgajanje da “nauče živjeti kao mažoretkinje” - metode stvaranja lojalnosti: o ugovor, o konstantno pozivanje na tradiciju, o ekstremna simbolika o briga za članove, o odbacivanje disidenata, o nagrađivanje lojalnosti, o povremeno aktiviranje starih članova, o zajedništvo o čuvarice ključeva grada PREZENTACIJA - inicijacija, PREZENTACIJA (zašto je tajna, zašto J1A i K1A na inicijaciji predvodnice, posebna inicijacija predvodnice) - patetičan odlazak iz sastava (muzika, medaljice) MUZIKA - obožavanje simbolike tima (zidovi sa medaljama i pokalima, plakete...) - lojalnost gradu, aktivno sudjelovanje u utakmicama lokalnih sportskih klubova - brendiranje boja, simbola i naziva lokalne zajednice PREZENTACIJA + rokovnik 1.4.2. Pozitivna kompeticija u sastavu – kvalitativna i kvantitativna selekcija - jasno distanciranje i pozicioniranje dječjih, kadetskih i juniorskih sastava naspram seniorskih sastava o samo seniorke su prave mažoretkinje - štetnost miješanja neseniorskih i seniorskih sastava (brendovska i strukovna) - organizacija grupa (početnički, 2., 1B, 1A sastav) - klasifikacija i prebacivanje u više grupe, te u dobne razrede – zašto, kako, problemi i način - pozicioniranje i rangiranje mažoretkinja (rejting), razlika između formacije i neformacije, razvodnice i predvodnice – privilegije i obveze - timski rad kao suprotnost i protuteža pozicioniranju i rangiranju 1.4.3. Disciplina, kažnjavanje i nagrađivanje u timu - princip “mrkve i batine” - važnost “mrkve” kao zadnjeg čina - disciplinske norme i pravila ponašanja - načini i nivoi kažnjavanja o 2 minute kašnjenja = 1 sat dodatnih treninga - periodično izbacivanje iz sastava kao obvezna sankcionirajuća i preventivna mjera - nagrađivanje – za pojedini dobar potez, ali i kao redovna sustavna pojava NAGRADE TIMA - financijska satisfakcija i financijsko nagrađivanje – da ili ne, kako, koliko o stipendije - trener: autoritet i prijatelj istovremeno (rješavanje privatnih problema, sudjelovanje na tulumima, druženje...) - trener je i mama i tata članicama, i više od toga (nekada prešutiti reoditeljima, stvaranje povjerenja) 1.4.4. Briga za članove - konstantna komunikacija sa članovima (flajeri, bilten, telefon, usmeni razgovori,...) - pomoć oko administrativnih i drugih obveza vezanih uz sastav (hitno izdavanje putovnica, ispričnice, zdravstveno, osiguranje, putne ovjere...) - briga oko školskih obveza o ocjene, o odgovaranje po dogovoru, o tjelesni odgoj o dodatni bodovi za upis, o reagiranje na popuštanje u školi - individualna briga o ispiti, maturalne radnje, diplomski o polaganje auto-škole, o školski problemi, o zdravlje, o obitelj, o strukovno školovanje - poticanje na međusobnu suradnju unutra tima (instrukcije, odlasci na kavu, druženja...) - posebna zdravstvena skrb o prioritet u bolnicama, o fizioterapeut, o službeni liječnik, o predavanja, o sistematski pregledi - osobne usluge članovima o posudba automobila, kompjuter za seminarski rad, shoping..., o privilegirana zaštita od strane sastava (prekršaji, napasnici...), o geste (posjeti u bolnici, sprovodi članovima obitelji...) - redovna i sustavna briga o Božićni pokloni, o rođendani, o godišnjice, o suveniri, o reklamni uzorci - kreditiranje članova – zašto i pod kojim uvjetima - nabava dodatne opreme (trenirke, šminka, najlon čarape, štapovi suveniri,...) - posebna briga na prvenstvima (navijači, okrijepa, vizažist, maser, frizer...) - za svoj tim samo najbolje (smještaj, prijevoz, hrana, disco...) - prezentacija i naglašavanje usluga – zašto i kako (poglavito u usmjeravanju krize) - toleriranje manjih oblika “neprihvatljivog” ponašanja (pušenje, psovanje, alkohol...), definiranje granica tolerancije (droga) - spriječavanje gubljenja kontrole i kontroliranje krize 1.4.5. Minimalni uvjeti rada - dimenzije i izgled dvorane - alternativni i obligatorni treninzi na otvorenom - staza za natjecateljski defile - razglas, glazba (vlastiti CD, vlastiti glazbeni brojevi...), - oprema (poglavito štapovi) - pravila na treninzima (trenirke, žvakaće gume, naočale, prisutnost gledatelja...) PLAN I PROGRAM - povremene motivirajuće aktivnosti poput treninga na bazenima, izleti, Gardaland 1.4.6. Pripreme i izolacija - važnost izolacije (bez dečki, rodbine, prijatelja, dovoljno daleko – a dovoljno blizu) – koliko puta godišnje - prednosti priprema - pripreme nisu samo 40 sati treninga nego i povezivanje sastava, stvaranje timskog rada... - način organizacije priprema (organizacija spavaonice, obroka, igara, zabave, komunikacije...) - satnica priprema - dodatne aktivnosti na pripremam (odlasci na kavu, karaoke, tulumi, kokteli, druženja, društvene igre - team-building) - dodatni brendovski poslovi (slika dana, zastave, parole...) - kako organizirati pripreme besplatno 1.5. Organizacija treninga, strukovni sustav treninga i edukacija trenera - raspodjela treninga (zagrijavanje, isplesavanje, novi elementi kada i koliko, rad sa štapom) PLAN I PROGRAM - ispitivanje u radu sa štapom i dodatni kazneni treninzi PLAN I PROGRAM - vanjski treneri, vlastiti treneri, povremeni stručni treneri (sportski ples, balet, zagrijavanje...) - edukacija vlastitih trenera – isplativost, obveznost i način edukacije, kontrola i opservacija (redovna procjena), klasifikacija trenera, napredovanje i usavršavanje 1.6. Interna savjetodavna tjela i rukovođenje sastavom - “Kada dirigent zamahne štapićem prestaje demokracija” - definiranje rukovodstva i uprave, te distanciranje stručnog (trenerskog) kadra od upravljanja - savjetodavna tijela: Savjet mažoretkinja, Trenerski kolegij, Vijeće roditelja – ovlaštenja, prednosti i rješavanje negativnosti PREZENTACIJA 1.7. Problemi sa roditeljima i komunikacija sa školom - subjektivnosti (problemi) roditelja (30% sastava u Hrvatskoj djeluje radi roditelja, a ne radi mažoretkinja) - nužnosti i metode informiranja roditelja - distanciranje roditelja od upravljanja timom i miješanja u trenerski rad - roditelji kao pomoć sastavu – usmjeravanje energije i volje roditelja u volonterski rad za sastav umjesto stvaranja problema - aktivacija roditelja u traženju sponzora i aktivnostima sastava - obvezno praćenje uspjeha u školi, snakcioniranje bitnog popuštanja u školi - komunikacija sa razrednicima i ravnateljima, rješavanje problema, revanširanje školama kroz nastupe - kada i pod kojim uvjetima osloboditi mažoretkinje obveza u školi ili dogovoriti “ispitivanje po dogovoru” 1.8. Nabavljanje glazbe i opreme, važnost i izgled uniformi - gdje i kako nabaviti opremu (razlika u kvaliteti) - izgled uniforme, lokalne specifičnosti uniforme, uniforma kao brand, važnost uniforme u brendu i imageu - administrativne prepreke u korištenju imena i grba grada, te prevladavanje istih - timske ili privatne uniforme, skladištenje, zadužavanje i održavanje uniformi, - zašto privatni štapovi, - participiranje u troškovima unformi i opreme 1.9. Plaćanje svih troškova natjecanja - isplativost natjecanja (koja je korist od natjecanja) - troškovi i visina troškova natjecanja – kako i koliko uštedjeti na troškovima - participiranje u troškovima natjecanja – negativni i nepopravljivi efekti (diskriminacija mažoretkinja) - direktan utjecaj na rezultate natjecanja putem uvjeta na natjecanju 1.10. Visina članarina i naplata istih - da li uopće članarina ili ne - visina članarine - negativnosti preniske i previsoke članarine - oslobađanje naplate članarine (stipendije) – zašto i koliko - metode naplate članarine (ovrhe i sudske naplate) - porezne obveze vezane uz članarinu i druge prihode 1.11. Da li i kako honorar mažoretkinjama - pozitivne i negativne strane honorara, nemogućnost prestanka honorara kad jednom krene - obveznost honorara trenerima - visine honorara mažoretkinja i trenera - motivacije činovima, božićnice, bonusi radi natjecanja, najvećeg broja nastupa, na pripremama - nefinancijski honorari (oprema, šminka, nagradna putovanja...) - odlasci na ručkove, “cuge”, čašćenja - satisfakcija radi korištenja vlastite opreme (automobil i sl.) - angažiranje roditelja i mažoretkinja za honorarne (i plaćene) poslove po načelu “posredno će se vratiti timu” - financijske kazne (radi gubitka opreme, nedolazaka na treninge, plaćanje dodatnih treninga...) 1.12. Organizacija ureda - zašto ured i uredovno vrijeme - alternativna komunikacija ako nema ureda - ogranizacija obveza u uredu - administrativne i računovodstvene obveze – konkretno koje, koliko i na koji način - središnje skladište – zašto i kako (zašto je daleko bolje da djevojke imaju zadužene uniforme kod kuće) - nabava ureda, korištenje društvenih prosotorija - djeljenje uredskih ili klupskih prostorija sa drugim društvima - troškovi ureda 1.13. Sudjelovanje u radu Saveza - prednost Saveza - djelatnost Saveza i akti Saveza - natjecanja (iako negativna strana mažoret-plesa) kao jedini motor sastava - potreba rada u Savezu kako bi se bilo blizu informacija i utjecalo na kvalitetu vlastitog sastava - iskorištavanje potencijala Saveza za korist vlastitog tima - lobiranje od strane Saveza za interese vlastitog tima – “Zajedno smo jači” - korištenje sredstava fondova Saveza za vlastiti tim 1.14. Suranja sa drugim sastavima - bilateralna suradnja – kako, koliko, zašto - razmjena timova - suradnja unutar grupacija - strukovna suradnja (treneri, razmjena znanja, smotre...) 2. DJELOVANJE MAŽORETKINJA 2.1. Mažoretkinje prisutne apsolutno svagdje - “Kad otvoriš paštetu iskoči jedna mažoretkinja” - mažoretkinje u svakom selu (minimalna veličina mjesta za osnivanje) - mažoretkinje moraju biti prisutne na apsolutno svim manifestacijama - mega-nastupi (puno gledatelja), ali istovremeno i nastupi za dječje vrtiće (“Kad narastem želim biti mažoretkinja”) - nastupi u HNK, ali istovremeno i nastupi na ulici, na stadionu, koncertnim prostorima, Areni - važnost svakodnevnog nastupanja u vlastitom gradu (čak i kada sastav ima velik broj inozemnih turneja) 2.2. Konkretna uloga mažoretkinja - protokol i ceremonijali - plesni nastupi - hostesiranje i welcome - privatni hepeninzi (vjenčanja, vjenčanja za seniorke 1A sastava, zabave, promocije...) 2.3. Poluvojnički principi mažoretkinja - poluvojnička organizacija - špaliri i kako mažoretkinje služe kao sigurnosni segment (suradnja sa policijom, zračnom lukom, separacija novinara...) 2.4. Mažoret-bonton - nastup počinje kada se odjene uniforma - uniforma nije raskopčana, a mažoretkinje ne mogu imati cigaretu u ruci - obveznost ponašanja prema bontonu – maksimalno inzistiranje na istom - bonton u VIP loži, bonton sa predsjednikom – što se priliči, a što ne - pravila ponašanja na sportskim susretima (suci, gostujuća momčad) i na sportskim terenima - odnos prema kameri i novinarima 3. FINANCIRANJE TIMA 3.1. Financiranje tima - mogućnosti financiranja sastava - pismeni elaborat i financijski plan ELABORAT - uobičajeni oblici financiranja sastava o članarina 41% o poglavarstvo 23% o plačeni nastupi 15% o akcije članovima 11% o sponzori 9% o ostali (fondovi...) 1% - modeli financiranja sastava prema veličini gradova (veliki gradovi, srednji gradovi, malene sredine) - sredstva gradskih i drugih proračuna - sponozori i natječaji - Europska unija 3.1.1. Odnos sa poglavarstvom i traženje sredstava proračunskih fondova - nitko ne može dati toliko kao grad – svaki i najsiromašniji grad ima ogromna sredstva - kada (nikako u prvoj godini) - kako i koliko - kako mora izgledati molba za subvenciju (konkretan primjer) ELABORAT - prisila i ucjena gradskom poglavarstvu – niti jedno poglavarstvo ne daje dragovoljno - fobije političara pretvoriti u svoju korist - protuusluge i odnos spram Poglavarstva 3.1.2. Natječaji velikih poduzeća i sponzori - redovni natječaji: Lura, ZABA, INA, Ledo - kako se javiti na natječaj - rokovi - upornost - ispunjenje uvjeta i izvještaji 3.2. Godišnji koncerti i masovne akcije - godišnji koncert kao smotra (samostalna, grupacija, nacionalna, internacionalna) ili kao mažoret-bajka - važnost koncerta kao motivacije članstva, prezentacije društvenoj zajednici i izvor financiranja - dvije vrste godišnjih koncerata (u velikim gradovima i u malim gradovima) - kako organizirati godišnji koncert - promoviranja aktivnosti kroz masovne akcije (marketinški projekti, Suzuki) 3.3. Izleti - izleti – zašto, koliko i koji (zašto Gardaland umjesto Vukovara) - kako organizirati izlet i na njemu zaraditi - relaksirajući izleti “bez štapova i trenirki” 3.4. Komercijalni nastupi i aktivnosti - zašto komercijalni nastupi - kada nikako ne nastupati besplatno, a kada obvezno nastupati besplatno - sponzori i odbijanje nastupa za konkurente (Cibona - Prvi radio - Narodni/Antena) - kako i koliko naplatiti nastup - što je to i kako provesti kompenzaciju - svaki besplatan nastup mora imati protuuslugu (autobus, kamion, dvorana...) – ništa ne raditi besplatno 3.5. Inozemne turneje - zašto velika važnost inozemnih turneja - kako doći do turneja - komercijalne inozemne turneje i manageri - nekomercijalne inozmene turneje – koliki troškovi i što prihvatiti - nenatjecateljski nastup na Europskom prvenstvu (iako sastav nije kvalificiran) – kako i prednosti 3.6. Proširenje na srodne djelatnosti - orkestri - logistika (zastave) - gradska straža - primjer Mostar: manekenstvo i krojački obrt - prodavanje znanja i opreme 3.7. Godišnji ugovori radi umanjivanja troška i poboljšanja kvalitetnije usluge - sa kime se može napraviti godišnji ugovor - koje su prednosti godišnjeg ugovora, a koje obveze - kako što više profitirati iz godišnjeg ugovora - kako napraviti godišnji ugovor - popusti za članove 4. MANAGERING 4.1. Sport - važnost rada za sport, poglavito nogomet (doživljaj djevojkama, mediji, VIP gledatelji, sponzori, novac...) - mažoretkinje kao zaštitni znak sportskih manifestacija - način rada u sportu – dolazak na borilišta - veliki događaji u gradu (Svjetska i Europska prvenstva, utakmice reprezentacije...) - naplata aktivnosti u sportu - ceremonijali i protokol - Olimpijski i neki specijalizirani ceremonijali - važnosti preciznosti (zastave, himne, ceremonijali...) i problemi kod pogrešaka 4.2. Obvezna suradnja sa vojskom, policijom i važnim organizacijama (crvenim križem, čistoćom, vatrogascima i sl.) - zašto sa vojskom (logistika, pripreme, image) - zašto sa policijom (privilegije, sigurnost) - sa kojim organizacijama i kako raditi o vatrogasci (gorska služba spašavanja) o crveni križ o čistoća i javna poduzeća o sajmovi o škole 4.3. Zračna i morske luke - zašto prioritet Zračnim lukama (10% nastupa Zagrebačkih mažoretkinja je u Zračnoj luci) - što konkretno tamo raditi - alternativa Zračnoj luci: morske luke, željeznički kolodvor, autobusni kolodvor - što je to i kako se kretati u štićenoj zoni - administrativni, policijski, carinski i ostali problemi i kako ih riješiti 4.4. Turistički projekti - podržavanje lokalne turističke zajednice - promocija (suveniri) lokalne turističke zajednice (nabava, distribucija, zalihe) - turistički sajmovi i promocije - projekti turističke zajednice - reklamiranje kroz brošure turističke zajednice - korištenje fondova turističke zajednice 4.5. Gradski i županijski protokol, te javne svečanosti - otvaranje ulica i trgova - godišnje nagrade i dan grada (županije) - dočeci sportaša i drugih zaslužnih osoba na glavnim trgovima - sudjelovanje na javnim manifestacijama i svečanostima – obveza i čast - koordinacija rada i informiranje od strane uredom za protokol 4.6. VIP eventi i VIP loža - obveznost dolaska na VIP evente (jet-set) - važnost odnosa spram VIP osoba - način komunikacije sa VIP osobama (izricanje poštovanja) - gradonačelnik i predsjednik Republike, vlade, sabora – poseban tretman - rješavanje problema sa VIP osobama (diranje u VIP loži, alkoholiziranost, vikanje....) 4.7. Najviši državni i mega projekti - protokol Predsjednika Republike - najviši državni protokol – sudjelovanje u istome (zašto, kako, kada) - nacionalni mega projekti u vlastitom gradu (HTV, “Kupujmo Hrvatsko”) - sudjelovanje u velikim projektima u drugim gradovima - nastupi u Zagrebu (kako, kada...) - kad si gost ponašaj se kao gost 4.8. Metodika managerskog rada - sistematiziranje rada - šalabahteri i šprance (manuali) - precizna podjela obveza i zadataka ostalima - obujam posla – prioriteti i odbacivanje posla (zastarjelog, manje bitnog) - usmjeravanje energije na bitno - izbjegavanje nepotrebnih sastanaka, telefoniranja i napornih osoba - važnosti razgovora sa trenerima i mažoretkinjama - prevladavanje kriza i kriznih situacija (upravljanje krizom) - analiza svih mogućnosti i prevencija - živciranje i gubitak energije 5. MARKETING 5.1. Sponzori - razlika između sponzora i donatora, kako donator može biti sponzor - kako doći do sponzora - sponzor nije samo novac ili usluga nego i image - danas klasični sponzori više ne postoje, nego postoji zajednički marketinški projekt - kako napraviti i provesti marketinški projekt - lojalnost sponzoru i naručitelju - protuusluga uvijek mora biti veća nego što je ugovoreno i što sponzor očekuje - korištenje sponzorskih ugovora i veza velikih timova - ne “uletavati” u sponzorstva kojih se obveze ne mogu ispuniti – jer više nikada nećete naći sponzora 5.2. Vođenje stalnih statistika - zašto i kako - statistika nastupa - referentna lista - elaborat sastava 5.3. Brand i image sastava - brendiranje sastava – obveza i važnost - što sve ulazi u brend - formalnopravna zaštita brenda u Agenciji - greške u brendiranju (različite uniforme, boje koje nisu zaštitne boje grada, mijenjanje imagea) 5.4. Propaganda - propaganda i promocija kao najvažniji segment rada - propagandni oblici i konkretne propagandne akcije - mediji 5.4.1. Mediji - “Mediji su nas stvorili, mediji nas mogu i uništiti” - konstantan rad sa medijima - vlastiti novinari u medijima koji su zaduženi za mažoretkinje - što je to press-materijal (sažeta i precizna informacija, napuhati, prešutjeti) - kada slati press-materijale (niti prerano, niti prekasno) - press-konferencije da ili ne - motivacija novinara (putovanje, nagrade, ekskluzivne vjesti, usluge...) - silovanje medija - mediji prilikom audicija 5.5. Istraživanje tržišta - istraživanje tržišta i ispitivanje javnog mnijenja - lokalne specifičnost i djelovanje sukladno istraživanju |