Voditelj seminara:
Alen Šćuric
Trajanje:
dva dana 24. i 25.11.2018. (subota i nedjelja)
Dolazak u Jastrebarsko:
subota 24.11. u 9:30 sati (registracija)
Mjesto dolaska i održavanja seminara:
Glazbena škola Jastrebarsko, ulica Zrinski-Frankopanska 13
Odlazak iz Jastrebarskog:
nedjelja 25.11. oko 18:00 sati
Članovi sami organiziraju:
smještaj, prehranu i prijevoz do seminara (pomoć HMS-a ukoliko trebate)
Potrebna oprema:
bilježnica i olovka, bilo bi dobro laptop, ali nije uvjet
Okviran trošak seminara :
5.000,00 kn (HMS će financirati potrebnu razliku)
- dobar dio pokrit će sponzori
Cilj seminara:
Svi smo svjedoci sve manjeg broja djevojaka koje se žele baviti mažoret plesom. Asocijalizacija mladih osoba (kompjuteri i mobiteli kao glavna preokupacija), navala plesnih grupa po školama, emisije poput „Supertalenta“, potreba za „ekspresnim uspjehom“ (američki san), roditelji koji se ne žele baviti djecom i ne žele ih „voziti na treninge“... Ovaj seminar pomoći će timovima da smanje gornje utjecaje i da dobiju veći broj članova, stabiliziraju financije… (v. dolje)
Seminar o montaži glazbe biti će pomoć timovima u svakodnevnim problemima i pogreškama kod stvaranja glazbe za svoj tim.
Oba ova seminara održat će se istovremeno.
SATNICA
subota 24.11.
09:30 dolazak u Jastrebarsko i registracija
10:00-11:30 seminar o kompjuterskoj montaži glazbe
11:30-11:45 kratka stanka
11:45-13:15 seminar o kompjuterskoj montaži glazbe
13:10-15:00 stanka za ručak
15:00-16:30 seminar o marketingu, manageringu i organizaciji sastava mažoretkinja
16:30-16:45 kratka stanka
16:45-18:15 seminar o marketingu, manageringu i organizaciji sastava mažoretkinja
18:15-18:30 kratka stanka
18:30-20:00 seminar o marketingu, manageringu i organizaciji sastava mažoretkinja
20:00-21:00 večera
nedjelja 25.11.
09:00-10:30 seminar o marketingu, manageringu i organizaciji sastava mažoretkinja
10:30-10:45 kratka stanka
10:45-12:15 seminar o marketingu, manageringu i organizaciji sastava mažoretkinja
12:15-14:00 stanka za ručak
14:00-15:30 seminar o marketingu, manageringu i organizaciji sastava mažoretkinja
15:30-15:45 kratka stanka
15:45-17:30 seminar o marketingu, manageringu i organizaciji sastava mažoretkinja
17:30-18:00 rezime seminara
18:00 odlazak iz Jastrebarskog
SEMINAR O KOMPJUTERSKOJ MONTAŽI GLAZBE
Seminar će u praktičnom radu pokazati:
• kako napraviti propisanu, kvalitetnu i atraktivnu glazbu
• kako izrezati, ubrzati, isbrisati, pojačati, kopirati... glazbeni broj
• koje elemente možemo spajati, a koje ne možemo
• kako spojiti pojedine glazbene brojeve, trikovi i praktični savjeti kako “sakriti” spajanja
• kako sakriti i izbječi neželjene elemente
• kako ubaciti efekte, učiniti glazbu još atraktivnijom
• i sve to na svom osobnom računalu
1. ODABIR GLAZBE
1.1. Definiranje glazbe prema pravilniku HMS-a i EMA-e
1.2. Konkretni naputci za kvalitetan odabir glazbe
- sudačke opservacije
- oblik glazbe
- dužina
- aranžmani
- radije potpuri nego jedna stvar koja je uvijek suhoparna nakon 2 ili 3 minute
- udaraljke i percussion dijelovi (mogučnosti ubacivanja iz drugih brojeva)
2. MONTAŽA GLAZBE
2.1. Nekompatibilnost pojedinih glazbenih brojeva
2.2. Nemogučnosti montaže pojedinih glazbenih cjelina
2.3. Ripanje u CDex-u
2.3.1. Svrha ripanja
2.3.2. Način ripanja
- format (cda, waw, MP3), prednosti MP3 nad waw i cda, nuznost cda formata u redovnoj uporabi na CD-ovima
- konvertiranje (iz cda u MP3 i obratno)
- pojedinačno ripanje, grupno ripanje
- konfiguracija (poglavito podataka o snimanju na hard)
2.3.3. Problemi u ripanju
- izgubljeni brojevi (naknadno lociranje pomoću konfiguracije)
- nemogučnost ripanja radi neprepoznatljivog formata
- neprepoznavanje brojeva sa CD-a ili DVD-a
- hardverski problemi
- loše snimke (primjer sa krstarenja)
- ripanje je dobro prošlo, ali zapis nije slušljiv
- ripanje u drugim programima
2.4. Montaža glazbe u WaveLabu
- Čudotvorac koji izbacuje pjevani dio i potpuno mijenja glazbu
2.4.1. Otvaranje dokumenta
- pronalaženje dokumenta i importiranje dokumenta
- proširivanje prozora i/ili rad sa nekoliko prozora (minimaliziranje jednog broja ili paralelni rad)
- opis grafičke slike (dva kanala, razlika između plavog i žutog grafikona, linije za optimalne i maksimalne nivoe, zabrana prelaska preko maksimalnog nivoa)
- opis gornjeg toolbara (efekti i postavljanje toolbara za efekte)
- opis drugog tulbara sa smanjenom grafičkom slikom (povečanje ili smanjenje toolbara)
- opis tajmera (duzine trajanja, razdjelnika muzike, podjela sekunde)
- opis doljnjeg toolbara (smanjenje grafike, idealan rad u 1:256 ili 1:128, prednosti šireg i užeg formata, brojčanici u doljem toolbaru)
- kursor
2.4.2. Osnovne operacije
- pokretanje reprodukcije
- pomicanje kursora i pomicanje dijala glazbe (grafičke slike)
- selektiranje i rezanje glazbe (opasnosti i nekompatibilnosti rezanja)
- izbacivanje dijelova glazbe (opasnosti i izrada backupa)
- kopiranje dijelova glazbe
- prebacivanje dijelova glazbe
- undo, redo
2.4.3. Process
- CHANGE GAIN – nivo jačine zvuka (cijele melodije ili jednog dijela, te eventulano jednog kanala, oprezno sa pojačavanjima da se ne izgubi namjerna razlika u nivoima glazbe)
- FADE OUT i FADE IN (što znači koji, kako se pomiće krivulja)
- INVERT PHASE (kod montaže, obvezno jednaki dijelovi)
- TIME STRETCH (120 bitova normalno, kada i koliko ubrzati, na koji način, kako i zašto resetirati, kako ubrzati samo dijelove, oprezno sa ubrzavanjima i usporavanjima da se ne izgubi namjerna razlika tempa)
2.4.4. Ostali alati
- silence – kada ga uporabiti na početku, a kada na kraju
- kontrola jačine zvučnika
- vrste kurzora i zamjena kursora
- help meni
2.4.5. Praktični savjeti
- postepeno snimanje kopija po nivoima izrade
- korištenje undo-redo alata i opasnost od gubitka “kompasa”
- provjera i revizija snimke (sa maksimalnim otvorom zvučnika)
- stvarna provjera dužine (selektiranje od prvog do zadnjeg dijela grafikona), a ne onako kako piše jer je to sa silence dijelovima
- problem “loše stvari” nakon nekoliko sati rada sa brojem (stvar nakon mnogo slušanja postaje dosadna)
- zaigravanje sa nivoima, te dobivanje jednolične mase
- ostavljanje originalnih dijelova
- ljepljenje pojedinih dijelova radi originala
- naknadno ubrzavanje i rizik od prekratke stvari zbog ubrzavanja (unaprijed to treba ukalkulirati) – možebitno ponavljanje ritmičkih cjelina kao gašenje požara
- duzina defilea sa ulazom i izlazom oko 2:15 do 2:25
3. IZRADA MATRICE I REPRODUKCIJA
1. Izrada matrice i kopija
1.1. Prženje CD-a u Neru
1.1.1. Postavljanje liste
- oblik (data ili audio)
- add i brisanje dodanih brojeva
- opasnost selektiranja cijelog CD-a ili filea radi mješanja brojeva
- mogučnost preslušavanja prilikom dodavanja (add)
- završetak liste
1.1.2. Prženje
- izbor hardvera
- brzina prženja (najviše 4x) i opasnosti brzog prženja
- postupak, te zabrana diranja CD-a
- izrada back-up kopije, te potreba izrade mastera, back-upa za natjecanja i CD-a za treninge (obvezno samo jednom plesati na master radi testiranja mastera)
- spremanje liste
- izlazak iz programa (ponovno otvaranje home page)
1.2. Izrada omota i crtanje na CD-u
- alati za crtanje na CD-ovima, te potreban hardver
- čuvanje CD-a od oštečenja, praktični savjeti (temperatura, vlaga, mehanička oštečenja, magnetna oštečenja, ostalo)
2. Reprodukcija
2.1. Winamp i Media Player – razlike, prednosti i nedostaci
2.2. Problemi reprodukcije na hardveru koji nije kompjuterski (MP3 na “običnim” uređajima)
2.3. Hardverska reprodukcija na natjecanjima
SEMINAR O MARKETINGU, MANAGERINGU I ORGANIZACIJI SASTAVA MAŽORETKINJA
Imate li ovakve probleme?
• Vaš sastav ima premalo mažoretkinja?
• Na audicijama Vam se ne javljaju seniorke?
• U Vašem gradu smatra se sramotom biti mažoretkinja sa navršenih 18 godina?
• Nemate dovoljno novaca za vođenje sastava?
• Ne nalazite sponzore! Da li od sponzora tražiti samo novac? Koliko?
• Umjesto trenera postajete utjerivači članarine! Je li Vaša članarina previsoka? Moraju li svi plaćati članarinu?
Neznate...
• Kako se dočepati inozemnih turneja?
• Zašto morate plesati na školskim priredbama i drugim “nebitnim” nastupima?
• Kako besplatno, a efikasno razglasiti audiciju?
• Kako motivirati mažoretkinje? Novcem? Atraktivnim nastupima?
• Koliko plaćati autobus za odlaske na natjecanja i nastupe? Što je to godišnji ugovor i kako na njemu uštedjeti?
• Kako smanjiti troškove tima? Kako i koliko naplaćivati nastupe?
• Kako natjerati poglavarstvo da financira sastav sa najmanje 100.000,00 kn? Iz kojih fondova tražiti novac?
• Što ima pozitivno u odlasku na natjecanja ili je to samo financijski gubitak?
• Kako sašiti jeftine, a efektne uniforme? Zašto su uniforme bitne?
• Kako objasniti roditeljima da dužina plesanja u sastavu nije uvjet za postankom predvodnice?
• Kako razviti zdravu konkurenciju u sastavu? Je li štetno djevojkama obznaniti njihove mane?
• Znate li što je loše u zajedničkim koreografijama kadetkinja i seniorki?
• Što je to “mrkva i batina”? Zašto je nužno “nekoga izbaciti iz tima” svako toliko?
• Kako i zašto stvoriti vlastitog kvalitetnog trenera?
• Što čini dobrog trenera? Zašto vrhunska mažoretkinja najčešće nije dobar trener?
Mi znamo kako ove i još mnoge druge probleme riješiti!
primjer jedne od tema:
GARANTIRAM: POGLAVARSTVO MOŽE IZDVOJITI 100.000,00 kn ZA SVOJ MAŽORET-TIM!
Političar ne daje novac radi rezultata ili simpatija – nego samo ako je na to prisiljen!
Natjerati ih na to nije problem – ali za to treba imati rejting, utjecaj i snagu!
Niti jedno Poglavarstvo neće dati novac samo radi prijetnji – ali radi realnih prijetnji HOĆE!
• pisani materijali za svakog učesnika
o detaljan proračun sastava sa realnim prihodima,
o elaborat subvencioniranja koji se predaje gradu,
o shema organizacije sastava sa konkretnim zadacima,
o materijali za audiciju (plakati, flajeri, kartoni, listići, ocjenjivačke liste)
o ugovor sa trenerima
o registracija zaštite žiga i zaštitnog znaka (Zavod za intelektulano vlasništvo)
o cjenik hostestiranja, nastupa, ceremonijala i treninga
o primjer sponzorskog (marketinškog) projekta – elaborat (detaljan) projekta
o materijali za predavanja
• dodatni logistički materijali i suveniri
TEME SEMINARA
1. ORGANIZACIJA SASTAVA
1.1. Temeljna načela
- uvod:
o puno će se naučit, bit će im pune glave
o blog Zagrebačkih mažoretkinja http://zg.mazoretkinje.blog.hr (pon: bivše; sri: vremeplov; pet: iza kulisa)
o mogu nazvati i zatražiti pomoć
- svaki poraz pretvoriti u pobjedu
- 26 pravila vođenja tima PLAN I PROGRAM
- praktični primjeri iz povijestimažoretkinje kao princeze “djevojčice sanjaju biti mažoretkinjama” (anketa prilikom upisa, primjer Brundo na poslu)
1.2. Analiza trenutnog stanja sa sastavima
- “Riba smrdi od glave” – tim je samo reflekcija trenera i uprave
- ako trener spava u hotelu dok djevojke spavaju u vojarni ne očekujte ništa od sastava
- oganizacijski oblici sastava u Hrvatskoj (udruge, sekcije pri društvima, timovi pri školama i sl., privatna poduzeća) – pozitivno i negativno
- grupacije mažoret sastava (Slavonija, ZAMAgrupa, Međimurske mažoretkinje, Zadarska županija, Mostarske mažoretkinje...)
- potencijali sastava
- nove realnosti djece koja više nemaju osječaja za tim i društveno koristan rad (Big Brother, Talent, Simona Gotovac...)
1.2.1. Grupacije mažoret sastava
- dva modela: vanjske grupe ugovorno vezane ili stvaranje podružnica u drugim gradovima – prednosti i negativne strane
- pokretanje vlastitih grupa u regiji – zašto, kako, financijske i druge prednosti, nedostaci
1.3. Audicije i prijem novih članova
- kako jeftino, a efikasno razglasiti audiciju (specifičnosti u velikim i u malim gradovima)
o audio MUZIKA
- koncepcijski audiciju usmjeriti na roditelje i djevojčice koje “sanjaju biti mažoretkinjama”
- prednost audicije nad upisima
- zašto je presudno ne primiti svaku djevojku u sastav
- kako provesti samu audiciju
- kako zadržati djevojke nakon audicije – kritično vrijeme od mjesec dana za stvaranje “zaluđenosti”
1.4. Motivacija mažoretkinja
- odlike trenera: dosljednost, poštenje, nekorumpiranost, “trener je prvi i posljednji”
- lojalnost mažoretkinje – najbitniji segment mažoret-plesa
- pozitivna kompeticija u sastavu – selekcija (zašto, kako, kada)
- nagrađivanje i pošteno kažnjavanje
- briga za sastav
- uvjeti rada
- pripreme
- profesionalnost trenera i uprave u zamjenu za profesionalnost mažoretkinje
- atraktivni nastupi, turneje, uniforme, mediji, popularnost (brand i image), novac
- “Tko ima prilike za gradonačelnikov rođendan sa njim piti šampanjac i dobiti ružu”
1.4.1. Lojalnost mažoretkinje
- apsolutna lojalnost timu
- čak i djevojke koje izbacite moraju osjećati lojalnost i ne pomišljati osvetiti se timu
- odgajanje da “nauče živjeti kao mažoretkinje”
- metode stvaranja lojalnosti:
o ugovor,
o konstantno pozivanje na tradiciju,
o ekstremna simbolika
o briga za članove,
o odbacivanje disidenata,
o nagrađivanje lojalnosti,
o povremeno aktiviranje starih članova,
o zajedništvo
o čuvarice ključeva grada PREZENTACIJA
- inicijacija, PREZENTACIJA (zašto je tajna, zašto J1A i K1A na inicijaciji predvodnice, posebna inicijacija predvodnice)
- patetičan odlazak iz sastava (muzika, medaljice) MUZIKA
- obožavanje simbolike tima (zidovi sa medaljama i pokalima, plakete...)
- lojalnost gradu, aktivno sudjelovanje u utakmicama lokalnih sportskih klubova
- brendiranje boja, simbola i naziva lokalne zajednice PREZENTACIJA + rokovnik
1.4.2. Pozitivna kompeticija u sastavu – kvalitativna i kvantitativna selekcija
- jasno distanciranje i pozicioniranje dječjih, kadetskih i juniorskih sastava naspram seniorskih sastava
o samo seniorke su prave mažoretkinje
- štetnost miješanja neseniorskih i seniorskih sastava (brendovska i strukovna)
- organizacija grupa (početnički, 2., 1B, 1A sastav)
- klasifikacija i prebacivanje u više grupe, te u dobne razrede – zašto, kako, problemi i način
- pozicioniranje i rangiranje mažoretkinja (rejting), razlika između formacije i neformacije, razvodnice i predvodnice – privilegije i obveze
- timski rad kao suprotnost i protuteža pozicioniranju i rangiranju
1.4.3. Disciplina, kažnjavanje i nagrađivanje u timu
- princip “mrkve i batine” - važnost “mrkve” kao zadnjeg čina
- disciplinske norme i pravila ponašanja - načini i nivoi kažnjavanja
o 2 minute kašnjenja = 1 sat dodatnih treninga
- periodično izbacivanje iz sastava kao obvezna sankcionirajuća i preventivna mjera
- nagrađivanje – za pojedini dobar potez, ali i kao redovna sustavna pojava NAGRADE TIMA
- financijska satisfakcija i financijsko nagrađivanje – da ili ne, kako, koliko
o stipendije
- trener: autoritet i prijatelj istovremeno (rješavanje privatnih problema, sudjelovanje na tulumima, druženje...)
- trener je i mama i tata članicama, i više od toga (nekada prešutiti reoditeljima, stvaranje povjerenja)
1.4.4. Briga za članove
- konstantna komunikacija sa članovima (flajeri, bilten, telefon, usmeni razgovori,...)
- pomoć oko administrativnih i drugih obveza vezanih uz sastav (hitno izdavanje putovnica, ispričnice, zdravstveno, osiguranje, putne ovjere...)
- briga oko školskih obveza
o ocjene,
o odgovaranje po dogovoru,
o tjelesni odgoj
o dodatni bodovi za upis,
o reagiranje na popuštanje u školi
- individualna briga
o ispiti, maturalne radnje, diplomski
o polaganje auto-škole,
o školski problemi,
o zdravlje,
o obitelj,
o strukovno školovanje
- poticanje na međusobnu suradnju unutra tima (instrukcije, odlasci na kavu, druženja...)
- posebna zdravstvena skrb
o prioritet u bolnicama,
o fizioterapeut,
o službeni liječnik,
o predavanja,
o sistematski pregledi
- osobne usluge članovima
o posudba automobila, kompjuter za seminarski rad, shoping...,
o privilegirana zaštita od strane sastava (prekršaji, napasnici...),
o geste (posjeti u bolnici, sprovodi članovima obitelji...)
- redovna i sustavna briga
o Božićni pokloni,
o rođendani,
o godišnjice,
o suveniri,
o reklamni uzorci
- kreditiranje članova – zašto i pod kojim uvjetima
- nabava dodatne opreme (trenirke, šminka, najlon čarape, štapovi suveniri,...)
- posebna briga na prvenstvima (navijači, okrijepa, vizažist, maser, frizer...)
- za svoj tim samo najbolje (smještaj, prijevoz, hrana, disco...)
- prezentacija i naglašavanje usluga – zašto i kako (poglavito u usmjeravanju krize)
- toleriranje manjih oblika “neprihvatljivog” ponašanja (pušenje, psovanje, alkohol...), definiranje granica tolerancije (droga)
- spriječavanje gubljenja kontrole i kontroliranje krize
1.4.5. Minimalni uvjeti rada
- dimenzije i izgled dvorane - alternativni i obligatorni treninzi na otvorenom
- staza za natjecateljski defile
- razglas, glazba (vlastiti CD, vlastiti glazbeni brojevi...),
- oprema (poglavito štapovi)
- pravila na treninzima (trenirke, žvakaće gume, naočale, prisutnost gledatelja...) PLAN I PROGRAM
- povremene motivirajuće aktivnosti poput treninga na bazenima, izleti, Gardaland
1.4.6. Pripreme i izolacija
- važnost izolacije (bez dečki, rodbine, prijatelja, dovoljno daleko – a dovoljno blizu) – koliko puta godišnje
- prednosti priprema - pripreme nisu samo 40 sati treninga nego i povezivanje sastava, stvaranje timskog rada...
- način organizacije priprema (organizacija spavaonice, obroka, igara, zabave, komunikacije...)
- satnica priprema
- dodatne aktivnosti na pripremam (odlasci na kavu, karaoke, tulumi, kokteli, druženja, društvene igre - team-building)
- dodatni brendovski poslovi (slika dana, zastave, parole...)
- kako organizirati pripreme besplatno
1.5. Organizacija treninga, strukovni sustav treninga i edukacija trenera
- raspodjela treninga (zagrijavanje, isplesavanje, novi elementi kada i koliko, rad sa štapom) PLAN I PROGRAM
- ispitivanje u radu sa štapom i dodatni kazneni treninzi PLAN I PROGRAM
- vanjski treneri, vlastiti treneri, povremeni stručni treneri (sportski ples, balet, zagrijavanje...)
- edukacija vlastitih trenera – isplativost, obveznost i način edukacije, kontrola i opservacija (redovna procjena), klasifikacija trenera, napredovanje i usavršavanje
1.6. Interna savjetodavna tjela i rukovođenje sastavom
- “Kada dirigent zamahne štapićem prestaje demokracija”
- definiranje rukovodstva i uprave, te distanciranje stručnog (trenerskog) kadra od upravljanja
- savjetodavna tijela: Savjet mažoretkinja, Trenerski kolegij, Vijeće roditelja – ovlaštenja, prednosti i rješavanje negativnosti PREZENTACIJA
1.7. Problemi sa roditeljima i komunikacija sa školom
- subjektivnosti (problemi) roditelja (30% sastava u Hrvatskoj djeluje radi roditelja, a ne radi mažoretkinja)
- nužnosti i metode informiranja roditelja
- distanciranje roditelja od upravljanja timom i miješanja u trenerski rad
- roditelji kao pomoć sastavu – usmjeravanje energije i volje roditelja u volonterski rad za sastav umjesto stvaranja problema
- aktivacija roditelja u traženju sponzora i aktivnostima sastava
- obvezno praćenje uspjeha u školi, snakcioniranje bitnog popuštanja u školi
- komunikacija sa razrednicima i ravnateljima, rješavanje problema, revanširanje školama kroz nastupe
- kada i pod kojim uvjetima osloboditi mažoretkinje obveza u školi ili dogovoriti “ispitivanje po dogovoru”
1.8. Nabavljanje glazbe i opreme, važnost i izgled uniformi
- gdje i kako nabaviti opremu (razlika u kvaliteti)
- izgled uniforme, lokalne specifičnosti uniforme, uniforma kao brand, važnost uniforme u brendu i imageu
- administrativne prepreke u korištenju imena i grba grada, te prevladavanje istih
- timske ili privatne uniforme, skladištenje, zadužavanje i održavanje uniformi,
- zašto privatni štapovi,
- participiranje u troškovima unformi i opreme
1.9. Plaćanje svih troškova natjecanja
- isplativost natjecanja (koja je korist od natjecanja)
- troškovi i visina troškova natjecanja – kako i koliko uštedjeti na troškovima
- participiranje u troškovima natjecanja – negativni i nepopravljivi efekti (diskriminacija mažoretkinja)
- direktan utjecaj na rezultate natjecanja putem uvjeta na natjecanju
1.10. Visina članarina i naplata istih
- da li uopće članarina ili ne
- visina članarine - negativnosti preniske i previsoke članarine
- oslobađanje naplate članarine (stipendije) – zašto i koliko
- metode naplate članarine (ovrhe i sudske naplate)
- porezne obveze vezane uz članarinu i druge prihode
1.11. Da li i kako honorar mažoretkinjama
- pozitivne i negativne strane honorara, nemogućnost prestanka honorara kad jednom krene
- obveznost honorara trenerima
- visine honorara mažoretkinja i trenera
- motivacije činovima, božićnice, bonusi radi natjecanja, najvećeg broja nastupa, na pripremama
- nefinancijski honorari (oprema, šminka, nagradna putovanja...)
- odlasci na ručkove, “cuge”, čašćenja
- satisfakcija radi korištenja vlastite opreme (automobil i sl.)
- angažiranje roditelja i mažoretkinja za honorarne (i plaćene) poslove po načelu “posredno će se vratiti timu”
- financijske kazne (radi gubitka opreme, nedolazaka na treninge, plaćanje dodatnih treninga...)
1.12. Organizacija ureda
- zašto ured i uredovno vrijeme
- alternativna komunikacija ako nema ureda
- ogranizacija obveza u uredu
- administrativne i računovodstvene obveze – konkretno koje, koliko i na koji način
- središnje skladište – zašto i kako (zašto je daleko bolje da djevojke imaju zadužene uniforme kod kuće)
- nabava ureda, korištenje društvenih prosotorija
- djeljenje uredskih ili klupskih prostorija sa drugim društvima
- troškovi ureda
1.13. Sudjelovanje u radu Saveza
- prednost Saveza
- djelatnost Saveza i akti Saveza
- natjecanja (iako negativna strana mažoret-plesa) kao jedini motor sastava
- potreba rada u Savezu kako bi se bilo blizu informacija i utjecalo na kvalitetu vlastitog sastava
- iskorištavanje potencijala Saveza za korist vlastitog tima
- lobiranje od strane Saveza za interese vlastitog tima – “Zajedno smo jači”
- korištenje sredstava fondova Saveza za vlastiti tim
1.14. Suranja sa drugim sastavima
- bilateralna suradnja – kako, koliko, zašto
- razmjena timova
- suradnja unutar grupacija
- strukovna suradnja (treneri, razmjena znanja, smotre...)
2. DJELOVANJE MAŽORETKINJA
2.1. Mažoretkinje prisutne apsolutno svagdje
- “Kad otvoriš paštetu iskoči jedna mažoretkinja” - mažoretkinje u svakom selu (minimalna veličina mjesta za osnivanje)
- mažoretkinje moraju biti prisutne na apsolutno svim manifestacijama
- mega-nastupi (puno gledatelja), ali istovremeno i nastupi za dječje vrtiće (“Kad narastem želim biti mažoretkinja”)
- nastupi u HNK, ali istovremeno i nastupi na ulici, na stadionu, koncertnim prostorima, Areni
- važnost svakodnevnog nastupanja u vlastitom gradu (čak i kada sastav ima velik broj inozemnih turneja)
2.2. Konkretna uloga mažoretkinja
- protokol i ceremonijali
- plesni nastupi
- hostesiranje i welcome
- privatni hepeninzi (vjenčanja, vjenčanja za seniorke 1A sastava, zabave, promocije...)
2.3. Poluvojnički principi mažoretkinja
- poluvojnička organizacija
- špaliri i kako mažoretkinje služe kao sigurnosni segment (suradnja sa policijom, zračnom lukom, separacija novinara...)
2.4. Mažoret-bonton
- nastup počinje kada se odjene uniforma - uniforma nije raskopčana, a mažoretkinje ne mogu imati cigaretu u ruci
- obveznost ponašanja prema bontonu – maksimalno inzistiranje na istom
- bonton u VIP loži, bonton sa predsjednikom – što se priliči, a što ne
- pravila ponašanja na sportskim susretima (suci, gostujuća momčad) i na sportskim terenima
- odnos prema kameri i novinarima
3. FINANCIRANJE TIMA
3.1. Financiranje tima
- mogućnosti financiranja sastava - pismeni elaborat i financijski plan ELABORAT
- uobičajeni oblici financiranja sastava
o članarina 41%
o poglavarstvo 23%
o plačeni nastupi 15%
o akcije članovima 11%
o sponzori 9%
o ostali (fondovi...) 1%
- modeli financiranja sastava prema veličini gradova (veliki gradovi, srednji gradovi, malene sredine)
- sredstva gradskih i drugih proračuna
- sponozori i natječaji
- Europska unija
3.1.1. Odnos sa poglavarstvom i traženje sredstava proračunskih fondova
- nitko ne može dati toliko kao grad – svaki i najsiromašniji grad ima ogromna sredstva
- kada (nikako u prvoj godini)
- kako i koliko
- kako mora izgledati molba za subvenciju (konkretan primjer) ELABORAT
- prisila i ucjena gradskom poglavarstvu – niti jedno poglavarstvo ne daje dragovoljno
- fobije političara pretvoriti u svoju korist
- protuusluge i odnos spram Poglavarstva
3.1.2. Natječaji velikih poduzeća i sponzori
- redovni natječaji: Lura, ZABA, INA, Ledo
- kako se javiti na natječaj
- rokovi
- upornost
- ispunjenje uvjeta i izvještaji
3.2. Godišnji koncerti i masovne akcije
- godišnji koncert kao smotra (samostalna, grupacija, nacionalna, internacionalna) ili kao mažoret-bajka
- važnost koncerta kao motivacije članstva, prezentacije društvenoj zajednici i izvor financiranja
- dvije vrste godišnjih koncerata (u velikim gradovima i u malim gradovima)
- kako organizirati godišnji koncert
- promoviranja aktivnosti kroz masovne akcije (marketinški projekti, Suzuki)
3.3. Izleti
- izleti – zašto, koliko i koji (zašto Gardaland umjesto Vukovara)
- kako organizirati izlet i na njemu zaraditi
- relaksirajući izleti “bez štapova i trenirki”
3.4. Komercijalni nastupi i aktivnosti
- zašto komercijalni nastupi
- kada nikako ne nastupati besplatno, a kada obvezno nastupati besplatno
- sponzori i odbijanje nastupa za konkurente (Cibona - Prvi radio - Narodni/Antena)
- kako i koliko naplatiti nastup
- što je to i kako provesti kompenzaciju
- svaki besplatan nastup mora imati protuuslugu (autobus, kamion, dvorana...) – ništa ne raditi besplatno
3.5. Inozemne turneje
- zašto velika važnost inozemnih turneja
- kako doći do turneja
- komercijalne inozemne turneje i manageri
- nekomercijalne inozmene turneje – koliki troškovi i što prihvatiti
- nenatjecateljski nastup na Europskom prvenstvu (iako sastav nije kvalificiran) – kako i prednosti
3.6. Proširenje na srodne djelatnosti
- orkestri
- logistika (zastave)
- gradska straža
- primjer Mostar: manekenstvo i krojački obrt
- prodavanje znanja i opreme
3.7. Godišnji ugovori radi umanjivanja troška i poboljšanja kvalitetnije usluge
- sa kime se može napraviti godišnji ugovor
- koje su prednosti godišnjeg ugovora, a koje obveze
- kako što više profitirati iz godišnjeg ugovora
- kako napraviti godišnji ugovor
- popusti za članove
4. MANAGERING
4.1. Sport
- važnost rada za sport, poglavito nogomet (doživljaj djevojkama, mediji, VIP gledatelji, sponzori, novac...)
- mažoretkinje kao zaštitni znak sportskih manifestacija
- način rada u sportu – dolazak na borilišta
- veliki događaji u gradu (Svjetska i Europska prvenstva, utakmice reprezentacije...)
- naplata aktivnosti u sportu
- ceremonijali i protokol
- Olimpijski i neki specijalizirani ceremonijali
- važnosti preciznosti (zastave, himne, ceremonijali...) i problemi kod pogrešaka
4.2. Obvezna suradnja sa vojskom, policijom i važnim organizacijama (crvenim križem, čistoćom, vatrogascima i sl.)
- zašto sa vojskom (logistika, pripreme, image)
- zašto sa policijom (privilegije, sigurnost)
- sa kojim organizacijama i kako raditi
o vatrogasci (gorska služba spašavanja)
o crveni križ
o čistoća i javna poduzeća
o sajmovi
o škole
4.3. Zračna i morske luke
- zašto prioritet Zračnim lukama (10% nastupa Zagrebačkih mažoretkinja je u Zračnoj luci)
- što konkretno tamo raditi
- alternativa Zračnoj luci: morske luke, željeznički kolodvor, autobusni kolodvor
- što je to i kako se kretati u štićenoj zoni
- administrativni, policijski, carinski i ostali problemi i kako ih riješiti
4.4. Turistički projekti
- podržavanje lokalne turističke zajednice
- promocija (suveniri) lokalne turističke zajednice (nabava, distribucija, zalihe)
- turistički sajmovi i promocije
- projekti turističke zajednice
- reklamiranje kroz brošure turističke zajednice
- korištenje fondova turističke zajednice
4.5. Gradski i županijski protokol, te javne svečanosti
- otvaranje ulica i trgova
- godišnje nagrade i dan grada (županije)
- dočeci sportaša i drugih zaslužnih osoba na glavnim trgovima
- sudjelovanje na javnim manifestacijama i svečanostima – obveza i čast
- koordinacija rada i informiranje od strane uredom za protokol
4.6. VIP eventi i VIP loža
- obveznost dolaska na VIP evente (jet-set)
- važnost odnosa spram VIP osoba
- način komunikacije sa VIP osobama (izricanje poštovanja)
- gradonačelnik i predsjednik Republike, vlade, sabora – poseban tretman
- rješavanje problema sa VIP osobama (diranje u VIP loži, alkoholiziranost, vikanje....)
4.7. Najviši državni i mega projekti
- protokol Predsjednika Republike
- najviši državni protokol – sudjelovanje u istome (zašto, kako, kada)
- nacionalni mega projekti u vlastitom gradu (HTV, “Kupujmo Hrvatsko”)
- sudjelovanje u velikim projektima u drugim gradovima
- nastupi u Zagrebu (kako, kada...)
- kad si gost ponašaj se kao gost
4.8. Metodika managerskog rada
- sistematiziranje rada - šalabahteri i šprance (manuali)
- precizna podjela obveza i zadataka ostalima
- obujam posla – prioriteti i odbacivanje posla (zastarjelog, manje bitnog)
- usmjeravanje energije na bitno
- izbjegavanje nepotrebnih sastanaka, telefoniranja i napornih osoba
- važnosti razgovora sa trenerima i mažoretkinjama
- prevladavanje kriza i kriznih situacija (upravljanje krizom)
- analiza svih mogućnosti i prevencija
- živciranje i gubitak energije
5. MARKETING
5.1. Sponzori
- razlika između sponzora i donatora, kako donator može biti sponzor
- kako doći do sponzora
- sponzor nije samo novac ili usluga nego i image
- danas klasični sponzori više ne postoje, nego postoji zajednički marketinški projekt
- kako napraviti i provesti marketinški projekt
- lojalnost sponzoru i naručitelju
- protuusluga uvijek mora biti veća nego što je ugovoreno i što sponzor očekuje
- korištenje sponzorskih ugovora i veza velikih timova
- ne “uletavati” u sponzorstva kojih se obveze ne mogu ispuniti – jer više nikada
nećete naći sponzora
5.2. Vođenje stalnih statistika
- zašto i kako
- statistika nastupa
- referentna lista
- elaborat sastava
5.3. Brand i image sastava
- brendiranje sastava – obveza i važnost
- što sve ulazi u brend
- formalnopravna zaštita brenda u Agenciji
- greške u brendiranju (različite uniforme, boje koje nisu zaštitne boje grada, mijenjanje imagea)
5.4. Propaganda
- propaganda i promocija kao najvažniji segment rada
- propagandni oblici i konkretne propagandne akcije
- mediji
5.4.1. Mediji
- “Mediji su nas stvorili, mediji nas mogu i uništiti”
- konstantan rad sa medijima
- vlastiti novinari u medijima koji su zaduženi za mažoretkinje
- što je to press-materijal (sažeta i precizna informacija, napuhati, prešutjeti)
- kada slati press-materijale (niti prerano, niti prekasno)
- press-konferencije da ili ne
- motivacija novinara (putovanje, nagrade, ekskluzivne vjesti, usluge...)
- silovanje medija
- mediji prilikom audicija
5.5. Istraživanje tržišta
- istraživanje tržišta i ispitivanje javnog mnijenja
- lokalne specifičnost i djelovanje sukladno istraživanju
Post je objavljen 21.11.2018. u 12:04 sati.