...ovaj je blog poput prsta koji
pokazuje na mjesec...bitno je
nezamijeniti mjesec sa prstom...
Hagakure ( jap.- skriveno u lišću)
knjiga je misli i stavova o životu i
smrti bushi-ja Yamamoto Jocho
Tsunetomoa (1659-1719), koje je
on preneo mlađem samuraju Tsuramoto Tashiro-u (1678-17??)
između 1709. i 1717. godine;
knjiga je prevedena na hrvatski;
beskrajna zahvalnost svim bićima u prošlosti,
beskrajna dužnost svim bićima u sadašnjosti,
beskrajna odgovornost svim bićima u budućnosti
zavjeti Bodhisattve
Živa bića su bezbrojna-zavjetujem se da ću ih sve spasiti
Strasti su neugasive-zavjetujem se da ću ih sve ugasiti
Dharma(Učenje) je beskrajna-zavjetujem se da ću njome ovladati
Put budnosti je nenadmašan-zavjetujem se da ću ga dosegnuti
četiri zavjeta Bodhisattve
Spoznati Put budnosti,znači spoznati sama sebe.
Spoznati sama sebe,znači zaboraviti sama sebe.
Zaboraviti sama sebe,znači opažati se u svemu.
postoji patnja,ali ne onaj tko pati
postoje dijela,ali ne onaj tko radi
postoji oslobođenje,ali ne onaj
tko slobodan biva
postoji Put,ali na njemu putnika nema.
Visudhimagga
Svi vi koji ste došli u ovaj planinski samostan ne zaboravite kako ste
ovdje za volju Puta,ne za volju odjeću i hrane...Usmjerite se tijekom
cijeloga dana na spoznavanje nespoznatljivog.Od početka do kraja
ispitujte sve oko sebe u tančine.Vrijeme leti poput strijele,
ne rasipajte dakle energiju na nevažne sitnice.Budite pozorni ! Budite pozorni !
Pošto ovaj stari redovnik završi svoje hodočašće,neki će od vas možda
predsjedati veličanstvenim hramovima s prekrasnim zgradama
i golemim knjižnicama urešenim zlatom i srebrom i imati mnogo sljedbenika.
Drugi će se možda posvetiti proučavanju sutri,ezoteričnim molitvama,trajnoj
meditaciji,i strogom poštivanju pravila.Ma koji smjer izabrali,
ako duh nije usmjeren prema čudesnom,transcendentalnom Putu Buda i Patrijarha,
uzročnost je zanijekana i sve naučavanje propada.Takvi su ljudi
đavoli i nikad ne mogu biti mojim pravim nasljednicima.Onaj koji se usredotočuje
na vlastite poslove i pročišćava vlastitu narav,pa makar boravio u
nekoj zabačenoj pokrajini u kolibi i hranio se divljim biljem kuhanim u
starom,olupanom kotliću,svakodnevno se susreće s mojom tradicijom i sa
zahvalnošću prima moje naučavanje.Tko se prema tome
može olako odnositi ? Budite marljivi ! Budite marljivi !
"konačne opomene" Daito Kokushi-ja koje se svaki dan čitaju u zen hramu Daitoku-ji
Gospodin je pastir moj, ni u čemu ja ne oskudijevam.
Na poljima zelenim On mi daje odmora, na vrutke me
tihane vodi i krijepi dušu moju.
Stazama pravednosti On me upravlja radi imena svojega.
Da mi je i dolinom proći,zla se ne bojim,jer ti si sa mnom.
Tvoj štap i palica tvoja utjeha su meni.
Bogatu trpezu preda mnom prostireš u prisutnosti
neprijatelja mojih;uljem mi glavu mažeš i moj se pehar
prelijeva.
Dobrota tvoja i milost pratit će me u sve dane života moga;
U Gospodinovu ću domu prebivati dovijeka.
Psalam 23
Ne tražite znanje u ovom svijetu,već nađite svoj Put osobnog iskustva discipliniranog mirovanja i
prihvaćanja životne situacije u kojoj se nalazite
majstor Rinzai
...gradnjom brodova nemožeš
zaustaviti oblake...
Nobody,Dead Man
...stupid fucking white man...
Nobody, Dead man
Kad superioran čovjek čuje za Istinu,
on čini sve da je je primjenjuje.
Kada osrednji,običan čovjek čuje za Istinu,
on ju za trenutak uhvati,ali ju ponekad izgubi.
Kad inferioran čovjek čuje za Istinu,
on joj se ruga na sav glas i smije.
Ako se ne smije,to nije Istina
Lao-tse
"Ustupiti znač biti savršen,
biti povijen,znači uspraviti se,
biti prazan,znači ispuniti se,
biti otrcan,znači obnoviti se,
biti u oskudici,znači posjedovati.
Živjeti u obilju,znači biti smeten."
Lao-tse,Tao-Te-Ching,Knjiga Puta i Vrline,XXII
Nikakva misao,nikakvo umovanje,nikakva analiza,nikakvo oplemenjivanje,nikakva namjera,neka se sredi samo.
"šest opažanja"
Još od davnih vremena oni koji imaju osjećaj za
profinjenost...nalaze užitak u poznavanju istine o stvarima
i nihovom doživljavanju...
Prastari ribnjak
uskočila žaba
- zvuk vode
Basho (1644-1694)
Poznavanje Boga bez bijede
stvara - oholost;
Poznavanje bijede bez Boga
stvara - očaj
"Atsuhime" (princeza Atsu) japanska je tv-serija koja se prikazivala na japanskoj
televiziji kroz cijelu 2008. godinu u 50 epizoda.Radnja serije odvija se otprilike od
40-ih do 80-ih godina 19. st. kada je Japan,slobodno možemo reći,ako ne računamo
današnje vrijeme,prolazio kroz svoje najteže razdoblje.Glavni lik serije je princeza
Atsu (Atsuhime),supruga 13. Tokugawa shoguna Iesade (1824-1858).Atsuhime se
rodila 1700 km od shogunove prijestolnice Eda (danas Tokyo) u pokrajini Satsuma
(danas prefektura Kagoshima) na otoku Kyushu1 u jednoj od obitelji dominatnog klana
provincije Satsuma - Imaizumi-Shimazu.Isprva su je zvali Katsu (Okatsu),a kada ju je
usvojio lider klana Shimazu , Nariakira Shimazu (1809-1858) zbog njenih kvaliteta,
dodjeljeno joj je ime Atsuhime (princeza Atsu).U posljednjoj fazi svoga života uzela
si je ime Tenshoin.
gore,obiteljsko stablo klana Shimazu,Atsuhime je označena crvenim kvadratom na
samom dnu stabla,a njen otac Shimazu Tadatake i preci njene obitelji Imaizumi linije
Shimazu klana u lijevom kvadratu omeđenom crvenom crtom;iznad Atsuhime
(ljubičastim kanjijima) označen je 28. lider klana Shimazu i daimyo (lokalni velmoža)
provincije Satsuma (danas Kagoshima) na otoku Kyushu Shimazu Nariakira koji je
usvojio Atsuhime
gore,podjela uloga u seriji (klikni)
gore,stvarna Atsuhime (1836-1883)
Serija je vizualno atraktivna te vrlo zanimljiva i dinamična.Bavi se stvarnim osobama i
događajima iz japanske povijesti i da bi se lakše i jednostavnije dočaralo to vrijeme,
teško shvatljivo i današnjim japacima,u seriji postoji pripovjedačica koja ukratko
objašnjava trenutnu situaciju i tko je tko.Također,kada se pojavi novi lik u seriji,titlom je
predočeno njegovo ili njezino ime,titula i funkcija.
Prije svake epizode spomenuta pripovjedačica podsjeća nas na protekla događanja u
seriji,a na kraju skoro svake epizode imamo priliku vidjeti kratku razglednicu mjesta,
gradova,hramova i svetišta koja se spominju u seriji kako izgledaju danas. Svakako pogledati,ako ste ikako u mogućnosti.Titl je engleski.
1 prije 150 godina za udaljenost od Satsume (danas Kagoshima) do Eda (danas
Tokyo) trebalo je oko 2 mjeseca brodom ili pješice jer nije bilo drugih mogućnosti;
kola nisu dolazila u obzir zbog neravnih i grbavih puteva,moglo se putovati,eventualno
konjima,ali ni konja nije bilo za sve,posebno ako je na put kretao veliki broj ljudi;
danas shinkansenom od Tokya do Fukuoke-Hakate (najvećeg grada na otoku Kyushu)
treba oko 5 sati (1177 km),a od Fukuoke do Kagoshime još nekoliko sati lokalnim
vlakovima ili nekim drugim prijevoznim sredstvom (busom,brodom ili možda avionom);