< lipanj, 2008 >
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            

Siječanj 2012 (2)
Prosinac 2011 (13)
Studeni 2011 (31)
Lipanj 2010 (15)
Siječanj 2009 (2)
Prosinac 2008 (14)
Studeni 2008 (2)
Kolovoz 2008 (2)
Lipanj 2008 (5)
Svibanj 2008 (4)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv


 

Komentari On/Off

 

DESIGN BY: ZOKA

|Pozdrav...|

Ja sam Ivan, bogoslov časne zadarske nadbiskupije. Prije nekoliko godina pročitao sam knjigu "Posljednja vremena", i tamo je na neki način naveden cilj svećeničkog poziva, a to je privoditi duše k Bogu, odnosno riječima Bibilije: "Zato idite, učinite sve narode učenicima mojim! Krstite ih u ime Oca i Sina i duha Svetoga! Učite ih da vrše sve što sam vam zapovjedio! Ja sam s vama u sve vrijeme do svršetka svijeta." (Mt.28:19,20) ili "Tada im reče: ' idite po svem svijetu i propovijedajte Radosnu vijest svakomu stvorenju! Tko bude vjerovao i pokrstio se, spasit će se; tko ne bude vjerovao, osudit će se.» (Mk. 16:15,16), stoga sam ja odlučio voditi ovaj, uzeti ću si slobodu te ću nazvati, apostolat. Jedan mudar čovjek je rekao jednu od najvećih istina ikada: "Svaka, pa i ona najkraća, riječ koja izlazi iz usta propovjednika može potaknuti dušu na potpuno obraćenje!" Uostalom ja sam i sam ovome blogu dao ime Glasnik velikoga Kralja, ime koje je sam sebi nadjenuo Sveti Frane, i eto Vama i meni primjera najvrsnijeg kojeg možemo slijediti.

U ljubavi Vas pozdravljam i preporučam se Vaše molitve

Ivan, bogoslov wavewavewave

 

||




Website counter

 

|1Iv 4, 7-11|

Ljubljeni, ljubimo jedni druge jer ljubav je od Boga; i svaki koji ljubi, od Boga je rođen i poznaje Boga. Tko ne ljubi, ne upozna Boga jer Bog je ljubav. U ovom se očitova ljubav Božja u nama: Bog Sina svoga jedinorođenoga posla u svijet da živimo po njemu. U ovom je ljubav: ne da smo mi ljubili Boga, nego - on je ljubio nas i poslao Sina svoga kao pomirnicu za grijehe naše. Ljubljeni, ako je Bog tako ljubio nas, i mi smo dužni ljubiti jedni druge.

--

Kad sam bio osnovnoškolac, ministrant, jednom mi je poslije Službe Božje u sakristiji bio prišao župnik i upitao me bih li možda želio poći u sjemenište. Ja sam kazao otprilike da sam nakanio poći u sjemenište no malo sam se nećkao, a tek poslije bih eventualno vidio, a na što je župnik promrmljao: "Zar ćemo mladost dati svijetu, a starost Bogu?"
Čudno je zašto se toga sjećam. U tom se razgovoru nisam bio osjetio krivim, a niti mi je u tom trenutku ova misao imala neku mudrost. Čak mi se činila i glupom.
No, kako je vrijeme mladosti prošlo i kako sam sada ostarjeli profesor koji se tek u posljednje vrijeme osjeća zauzetijim katoličkim laikom, to mi sve više počinje smetati propušteno vrijeme i sve glasnije i glasnije i glasnije čujem tu davno rečenu rečenicu: "Zar ćemo mladost dati svijetu, a starost Bogu?"

J. Ratzinger

 

|O meni...|

ime: Ivan
prezime:Jordan
email: ivan.jordan.zd@gmail.com

Blogovi koje čitam:

po lokvama vode ili sritnije vrime

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic
DAJ NAM SVIMA DUHA SVOG

Image and video hosting by TinyPic
KRISTE BUDI NAŠA RADOST

Music Inside

četvrtak|12.06.2008.

|LJUBAČ-MOJE MISTO
|

 

 

 

Image and video hosting by TinyPic
MOJE MISTO

Ako Vas put nanese iz Zadra prema otoku Pagu, preko Ražanca, prvi pogled na more bit će upravo na Ljubački zaljev. Taj prekrasan prizor, bez obzira na godišnje doba, malo koga ostavlja ravnodušnim. Nemali broj putnika odmah se i zaustavi pored ceste da bi foto-aparatom ili kamerom ovjekovječili ovaj prizor.
Ljubačkom valom dominira mjesto Ljubač, koje je i središte istoimene župe.
Današnji je Ljubač smješten oko 15 km sjeverozapadno od Zadra preko puta Velebita, na južnoj strani poluotočića Ljubljane.
Uzduž morske obale uzdiže se omanji humak na kojem se smjestilo selo u formi naših primorskih mjesta koja su nastala u mletačko-turskim ratovima. Upravo zbog tih ratova Ljubač je bio opasan zidinama koje se još i danas djelomično vide. Ostaci tih zidina mogu se vidjeti u dvorištu Marka Duševića pok. Mate, gdje je kao spomen ostavljen jedan temeljni kamen, i na predjelu Šekuće, koje su mještani pomalo devastirali odnoseći kamenje za gradnju kuća.
Na ovom relativno malom prostoru zbilo se više patrijarhalnih zadruga da se zajednički lakše obrane od Turaka. Kad je turska opasnost prestala neke zadruge su ostavile svoje staro ognjište te su se raselili po Ljubačkom polju. Kod ove selidbe važnu ulogu odigrao je gospodarstveni trenutak. Naime, trebalo je naći dobrih pašnjaka za stoku i dovoljno obradive zemlje. Zbog toga su Ljupčani izgradili torove i štale za smještaj blaga i čobana, a kasnije su i sami izgradili obiteljske kuće da bi bili bliže stoci i njivama.
Najviše pisanih podataka o prošlosti Ljupča i njegovoj okolici nalazimo u tekstovima zadarskog svećenika C. F. Bianchia. On u svom opisu Ljupča kaže da se utvrda Ljuba ili Liuba, čije su ruševine i danas dobro uočljive oko 2 km sjeverno od današnjeg sela, prvi put spominje u ispravi hercega Andrije od 1. srpnja 1205.g., kojom se određuju granice grada Nina, a zatim se spominje u dvjema ispravama kralja Bele IV. iz 1242.g., kad se određuju granice grada Zadra i potvrđuju ninske granice.
Koliko nam je do danas poznato Ljubač je 1567.g. prvi put ucrtan na neku zemljopisnu kartu pod imenom Iuba.
U dokumentima i kartama koji su nam danas dostupni Ljubač se spominje pod raznim imenima, a to su najčešće: Iuba, Juba, Liuba, Castrum Liube, Liuba Vecchia, Gliuba (Liuba noua), Ljuba, Lubal, Glube, Castrum Jubae i Castrum Lyube.
Ljubačko polje se prostrlo između dva najvažnija dijela sela i poljskih stanova. Tlo je pretežito antropogeno s flišnim sinklinalama, pa zbog toga zimi mnogo pati od vode koja izvire gotovo na svakom koraku. Pogled na Ljubački zaljev i poljeNa ravnicama se siju razne vrste žitarica, a na osunčanim obroncima i uzvisinama zasađene su masline, smokve i vinova loza. Plodno tlo naprosto prisiljava stanovništvo da se više bavi poljodjelstvom, a manje stočarstvom.
Ljubački zaljev, koji je smješten između otoka Paga i poluotočića Ljubljane, te vrškoga kopna, bogat je ribom pa pruža ribarima priličan ulov.
Ljubačkom krajoliku jedno od glavnih obilježja daje Ljubačka kosa (bora, antiklinala). Vrlo je strma, a oko samog rta Ljubljane obronci joj se gotovo okomito uzdižu iz mora. Na predjelu Dvorine kosa je visoka 99 m. Upravo ova kosa štiti Ljubačko polje od bure, koja kad zavitla u Velebitskom kanalu baca posolicu po cijelom kraju.
U Ljupču prevladava sredozemna (jadranska) klima sa srednjom temperaturom zraka u siječnju između 4 i 6 °C, a u srpnju od 24 °C na više, sa srednjim godišnjim količinama padalina od 1 000 do 1 500 milimetara.


 

 

- 19:50 - Komentari (1) - Isprintaj - #


<< Arhiva >>