Crveni Beč

subota, 15.12.2007.

Taizé u srcu Beča

Blagorodne moje prijateljice, blagorodni prijatelji,

Usprkos svim teškoćama i naporima, na kraju će mi se čak teško biti rastati od Beča. Štimung grada je sličan Zagrebu (bolje rečeno obrnuto), s tim da je Beč mnogo veći, a kulturna ponuda mnogostruko veća i kvalitetnija. Moram priznati da mi nedostaje obitelj, prijatelji i udobnost moga zagrebačkog stana. No Beč mi se polako uvukao pod kožu i mislim da bih se brzo mogao prilagoditi na život tu. Jedno veliko iskustvo je i upoznavanje ljudi iz raznih krajeva Europe i svijeta. Imat ću možda i povoda otići posjetiti Raúla u Madrid ili Sinana u Istanbul. Kao što mislim da će i mnogi iskoristiti to što su me upoznali da dođu u posjet u Zagreb, pogotovo nakon što sam svojim likom i djelom bio i veleposlanikom svoje zemlje.
Mnogo sam radio i bio samo na dvije izložbe: kasnom Tizianu i austrijskom slikarstvu između dva svjetska rata. Nisam bio u operi niti na filharmoničarima, što mi je žao. Možda još stignem nešto pogledati/poslušati. Svakako bih u Riznicu i u muzej Liechtenstein. No shvatio sam da ne mogu samo raditi, pa sam redovito išao na Taize molitve u sv. Ruprechtu. A od prije dva tjedna sam se odlučio priključiti Hrvatskom akademskom zboru radi koncerta koji će biti u nedjelju.
Jučer je bila Taize molitva u katedrali sv. Stjepana. Dašak atmosfere se može vidjeti i na slici.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Pjevao sam i u zboru na molitvi u katedrali. Probe su bile svake srijede nakom molitve u sv. Ruprechtu, najstarijoj bečkoj crkvi. Molitvu u katedrali sam posvetio generacijama konzervatora koji su se trudili da ta crkva tako izgleda, među inima i mnogi članovi C. kr. Središnjeg povjerenstva, preteče današnjeg Bundesdenkmalamta, čijim se djelovanjem bavim u svome doktoratu.
Fascinantno mi je kako Austrijanci znaju iskoristiti prostore. U Hofburgu još uvijek postoji stambeni dio. Ssim što su u njoj smještene mnoge institucije, ljudi uistinu žive u nekadašnjoj carskoj palači. Danas sam radio u gradskoj vijećnici arhitekta Friedricha von Schmidta. Svaki dio te zgrade se koristi. Knjižnica je u istočnom dijelu i vrlo je ugodna, s drvenim neogotičkim stropom. U čitaonici starih rukopisa, u koju stane samo šest korisnika, čitao sam pisma građevnog savjetnika Hausera.

Uz izraz najizvrsnijeg štovanja,
Vaš c. kr. asistent Franz Corich

Više fotki iz katedrale vidi ovdje.

15.12.2007. u 11:00 • 0 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.



< prosinac, 2007 >
P U S Č P S N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

Studeni 2011 (1)
Listopad 2011 (6)
Siječanj 2008 (1)
Prosinac 2007 (3)
Studeni 2007 (3)
Listopad 2007 (9)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

Hrvat 21. st. koji se bavi devetnaestim stoljećem u Beču 21. stoljeća