Irreparabile tempus

< listopad, 2004 >
P U S Č P S N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

litterae

Gdje je što?

kratki sadržaj, radi razvijanja diskusije o bajatim blogovima (BB).

Kupi Slobodnu
(komentara 2)

Sliku svoju ljubim
(komentara 6)

Dvije riječi, prvi vlasnik, ustupam
(komentara 6)

Pjevajuća pila
(komentara 6)

Kor iz Alkestide
(komentara 1)

Apolon u akciji (Smrt ga gleda)
(komentara 0)

Liko, pučist u Tebi (i Amfitrion, i kor pod stolom)
(komentara 0)

Kozmik Anđa
(komentara 2)

Jesen dođe...
(komentara 5)

Country ~ narodnjaci
(komentara 1)

Viesti iz poviesti
(komentara 2)

Vlastita pompejanska soba
(komentara 4)

Krv, znoj i suze
(komentara 6)

(sitnoponoćna hakeradžisanja)
(komentara 0)

Kesteni
(komentara 0)

Dosje X
(komentara 1)

Stanje na tržištu nekretnina u poljičkom, splitskom i solinskom primorju oko 1080.
(komentara 1)

Trgovina robljem oko Splita
(komentara 3)

Profesionalna orijentacija
(komentara 1)

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>


Cui bono vox?

Ezoterija za mase.

------

Svi brojevi, jeftini modeli:

Noga br. 51: Originalna kopija

Noga br. 50: Guzit ću vas, pušit ćete

Noga br. 49: Quod me nutrit me destruit

Noga br. 48: Rieliti

Noga br. 47: Vlastita pompejanska soba

Noga br. 46: Filologija krvi

Noga br. 45: IO MOI MOI

Noga br. 44: Mi bi još!

Noga br. 43: Rođenje nacije iz smrti bogova

Noga br. 42: Queergilije

Noga br. 41: Andautonia Airlines

Manje nemamo... žao mi je, naručili smo, uskoro ćemo dobiti...

Get Firefox!

Oči širom zatvorene (komentare oćemo/nećemo)

Ortopedija
Carapa
Cipela
Kurje oci

Manolo Blachnik
Dogodilo se na današnji dan (u drugom univerzumu)

Ludi znanstvenici vitlaju kompjuterima

Dr Gejmer

Stultitia Erasmo salutem

Nevidljivi Celizić

(Cevap in the sky with diamonds R. I. P.)

Billy Holiday, Sirija

ToNeFuj

Plastibumsen

Olifant

Barabant

Blackbeltjones/work

Okrečeni borovi

Tok superiorne svijesti

Herostrat ište

Buda u Đurđevcu

Zrinoanalitičar

X Files iz Adžijine

TramTincica!!

Protestant

Mladitatant

Mezzomariner

Velegradele?

Kolega, pa kako to?

Gazdaona

Pržiona

Sanjaona

Raguza


Klasična antika u modernoj kulturi (puno zabavnije nego što zvuči u prijevodu)

Rogueclassicism

Bloggus Caesari

Jonski rječnik, ažuriran
Opraj! Pozvaj!
Vaukati (pas vauče)

--------------------

Probudise te!

A zašto su vukovi opasni? = općevažeća tema za ćaskanje

To će brzo proći! (kad se ogrebe ili udari)

Smislićemo već nešto = fraza za priznavanje poraza (onda s uzdahom počne biti poslušan)

Ja bogat i nisam... = Ja, bogami, nisam (fraza iz priče o mačku Findusu, "Ja bogami nisam probušio gumu" i sl.)

tratkor = traktor
Tunela = Nutela
ćki = kći ("Ona je moja ćki!" --- citat iz crtića "Čarobna frula")
usukati = obratno od isukati (mač)
klopoči = lopoči (na njima sjede žabe)
kruhi = kruh kad hoće kroki kroket kojega nema
s nogima = njihanje na rukama tako da završi među raširenim nogama pa opet do stropa

Ako da, onda da, ako ne, onda ne. = fraza za sve situacije. Probajte ako ne vjerujete.
Ona plaka! = Ona plače
trajetk = još jedan iz serije metateze likvida (a kolko sam se ja mučio da naučim taj termin!)
VaVa ples = skakanje po krevetu između 1 i 2 godine
kočolada = čokolada
dotkor = doktor
narupati = napraviti rupu
pepeljaranje = igranje biljara na kartonskoj kutiji u stilu zločestih dečki iz Disneyjevog Pinokija
uzmeti = uzeti

filologanoga
subota
Zelena loptica Kupi Slobodnu

Danas je Ćićo.


Izvali filologanoga, 30.10.2004. u 13:45.

Pa šta onda? (2) - Otisni me na guzu - Mi linkamo postojano kano klisurine

ponedjeljak
Zelena loptica Sliku svoju ljubim

Vodič kroz Zagreb za narcisoidne svakako bi morao uključiti posjetu jednom od uglednih lokalnih fakulteta, smještenom na Trgu Zazornog Imena. Odnosno, posjetu muškom zahodu na prvom katu istoga fakulteta. Zahvaljujući dobro koordiniranoj suradnji unutarnjih dekoratera i čistačica, iznad svakog tamošnjeg pisoara čeka vas savršeno uglancana metalna pločica --- maska za jedan od onih senzora koji puštaju vodu tek kad se vi, re gesta, okrenete. Kako je ta maska savrš. uglanc., i na pločice pričvršćena na upravo idealnoj visini, možete --- poslušaj, Lacane! --- dok pišate, ne mičući glavu, uživati u reality-showu s vlastitim pimpekom u glavnoj ulozi.



Ima li utješnijeg prizora za slabački muški mozak?


Izvali filologanoga, 25.10.2004. u 15:40.

Pa šta onda? (6) - Otisni me na guzu - Mi linkamo postojano kano klisurine

srijeda
Zelena loptica Dvije riječi, prvi vlasnik, ustupam



SVJETONADZOR

INKONZUMERABILNOST

Sluša tako noga neki dan 3. program Hrvatskog radija. To vam je ona besmrtna stanica gdje su potenciometri selotejpom zalijepljeni na najnižoj mogućoj čujnosti --- kako bi se, je li, dinamika klasične glazbe prenosila na doličan mrtvački način. To je i ona besmrtna stanica gdje najave snimaju na vrpcu, pa se zeznu i puste najave za cijelu noć jednu za drugom, a nijednu stvar između (nemoš se uvijek sjetit, štaš...). Istovremeno, to je hrvatski odgovor na BBC 3 i 4, ako se ne varam --- britanski rezidenti, ispravite me. U svakom slučaju, uz sve ove mazohističke detalje, HR3 je mjesto gdje okorjeli intelektualac-delinkvent može svašta zanimljivo čuti. Pa tako i gorenavedene Najnovije priloge za biografiju hrvatskog jezika. Ja čuo, spikeri pročitali. Hvala im.

Svjetonadzor je samorazumljiv; Dablju Bušu bi se jako dopao. A inkonzumerabilnost je, pretpostavljam, termin moderne ekonomije. Nemogućnost poprimanja potrošačkog mentaliteta? Nemogućnost pretvaranja u potrošača? Kaj vi mislite?

Izvali filologanoga, 20.10.2004. u 14:12.

Pa šta onda? (6) - Otisni me na guzu - Mi linkamo postojano kano klisurine

ponedjeljak
Zelena loptica Pjevajuća pila

Kroči filologanoga danas na posao, kadli u pothodniku kod Botaničkog vrta, na kraju Runjaninove, frajer s kozjom bradicom svira pilu. Gudalom. Ne zezam se. Onu pravu, lisičji rep. Onu iz svih mogućih crtića. Ima cvjetne ornamente na dršci. Zvučala je točno kao ljudski glas, vjerujte mužu operne pjevačice (i cestovne glazbenice). Blenem ja, a dečko se smije, oko nas kaskaju FER-ovci na svoja programiranja i ne kuže koja je to fora. Dao je i meni da probam. Je, al treba znat držat gudalo.



Uglavnom, kaže momak, svako mjesto na pili ima svoj ton. A može svirat i dvoglasno. Vau! Kao ljudski glas, ne zezam vas. Veli dečko (koji je iz Njemačke, živi u Zagrebu, sporazumijeva se na hrvatskom sasvim OK): "Bar je jeftinije od violine".

Eto, kad se budete sljedeći put ženili, da znate kakvu muziku naručiti...



Izvali filologanoga, 18.10.2004. u 13:25.

Pa šta onda? (6) - Otisni me na guzu - Mi linkamo postojano kano klisurine

petak
Zelena loptica Kor iz Alkestide


Izvali filologanoga, 15.10.2004. u 16:19.

Pa šta onda? (1) - Otisni me na guzu - Mi linkamo postojano kano klisurine

Zelena loptica Apolon u akciji (Smrt ga gleda)


Izvali filologanoga, 15.10.2004. u 16:18.

Pa šta onda? (0) - Otisni me na guzu - Mi linkamo postojano kano klisurine

Zelena loptica Liko, pučist u Tebi (i Amfitrion, i kor pod stolom)


Izvali filologanoga, 15.10.2004. u 16:16.

Pa šta onda? (0) - Otisni me na guzu - Mi linkamo postojano kano klisurine

četvrtak
Zelena loptica Kozmik Anđa

Nasa Andja uzazid Uz velike gubitke na krevetnom polju pala je nogafilologa za sljedeci broj novina. Trener je neocekivano uveo i Andjelinu (vidi sliku, i donje mudrolije). Citao sam dva njena intervjua --- onaj iz Rolling Stonea je pljuga, za tinejdzere koji se furaju na "otkacenost" i "kinky", ali onaj iz --- vjerovali ili ne --- Mirabella magazina! Je, ime zvuci gore od Mile, ali ispada da je stvar vise licila na Zarez... ehm... neblomu uroka... Uglavnom:

Intervju!

Fina stvar.

Izvali filologanoga, 14.10.2004. u 17:59.

Pa šta onda? (2) - Otisni me na guzu - Mi linkamo postojano kano klisurine

ponedjeljak
Zelena loptica Jesen dođe...

(ili, kako se lipo na američkon veli, tooting my own horn):

Premijera tragedija Heraklo i Alkestida

U petak, 15 listopada s početkom u 19,30 sati bit će premijerno izvedene Euripidove tragedije Heraklo i Alkestida u novom prijevodu Nevena Jovanovića i režiji Ozrena Prohića, u scenografiji Zlatka Boureka i kostimografiji Irene Sušac.


(ote pogledajte, pa možda čak i ostatak honorara dobijem)

"... i onda sam mu ja lijepo rekao: Euripide, star sam ali još uvijek znam kako ćeš lako zaradit brdo para..."


Izvali filologanoga, 11.10.2004. u 13:37.

Pa šta onda? (5) - Otisni me na guzu - Mi linkamo postojano kano klisurine

nedjelja
Zelena loptica Country ~ narodnjaci

(povodom BBC Bristol emisije o korijenima kantrija na HRT 2, i toga što mi je draga nekoć pjevala u kantri bendu)

Johnny Cash ~ Mišo Kovač (uključujući živčane slomove)
Shania Twain ~ Severina
pjesme o socijali a la Hank Williams ~ Prokleta je Amerika... i što još??
twang (kantri unjkanje) ~ melizmi i trileri

(nastavite po volji)

... i ko je tu bolje prošo?


Izvali filologanoga, 10.10.2004. u 02:47.

Pa šta onda? (1) - Otisni me na guzu - Mi linkamo postojano kano klisurine

Zelena loptica Viesti iz poviesti

raskalašenost (spolna) (nap. hrvatstvo termina je upitno; bolje razuzdanost, razvrat, raspusnost, raspuštenost; etimologija --- postoji li veza s "kalaj gaće"? Istražiti!). Kako javlja IKA, a prenosi Novi list od subote, 11.12.1999, Vijeće za obitelj porečko-pulske biskupije ustanovilo je: raskalašenost su mentalitet i praksa na koje svojim likom i nazočnošću potiču prezervativi, poglavito oni na čijoj ambalaži piše NO AIDS s jedne, a YES IDS s druge strane.

U svim istoznačnicama pojma "raskalašenost" uočavamo prefiks raz-, koji sugerira širenje; širenje je, zna se, jedno od bitnih svojstava prezervativa. Zabrinutost čuvara nacionalnog morala lingvistički je, dakle, opravdana.

Istim povodom Vijeće za obitelj i ine udruge upozoravaju da "spolna raspuštenost i AIDS zajedno pripadaju civilizaciji smrti." Treba svakako spriječiti medijsku prisutnost tako morbidne djelatnosti kao što je seks, i tako smrtonosnog čina kao što je zaštita od AIDS-a. Potonja bolest, zna se, snalazi isključivo one koji su je dobrano zaslužili.

K tome, daljnje bitno svojstvo prezervativa jest nepropusnost (usp. Mate Matišić, Svećenikova djeca, drama, 1999, passim). Prema nekim teorijama, nepropusnost bi bila posve spojiva s hrvatskim duhom, npr. s profilaktičnom obranom svete domovine od talijanaških presezanja i otrova Evropske unije. Riječ je o zabludi; nepropusnost prezervativa ide na ruku (ako se smijemo tako izraziti) isključivo "egoističnom materijalizmu", tj. korisnik prezervativa egoistično zadržava određene izlučevine za sebe, i zadrto materijalistički ne dopušta im da se preobraze u sljedeći naraštaj našega biračkog tijela.

Izvali filologanoga, 10.10.2004. u 02:31.

Pa šta onda? (2) - Otisni me na guzu - Mi linkamo postojano kano klisurine

subota
Zelena loptica Vlastita pompejanska soba

"Dok sam morao stanovati po tuđim sobama, onakovim kakove sam baš našao, bilo mi je kao da tuđe odijelo nosim. Već u toj tuđoj sobi nastoji čovjek da joj dade kakvo obilježje. Pa kad joj ni to ne da, onda već u tom leži jedno obilježje. Kad sam u tuđim kućama stanovao, pa sam dospio u položaj, da sam sebi mogao što priuštiti i koju voljicu ispuniti, dao sam sobu gdje pišem na pompejanski način slikati, a uredio sam ju po mogućnosti tako, da je posoblje tom stilu odgovaralo, a kad sam dobio uredske prostorije, učinio sam isto u većem stilu. Bavio sam se u ono vrijeme mnogo s arkeologijom, pa sam bio pun uspomena iz Rima i Pompeja, godilo mi je, dakle, da sam mogao prostor u kom sam radio, udesiti tako da se je slagao s mislima, koje su onda moju dušu ispunjavale."

Nastavak u nozi br. 47.

A ovdje su bonus tracks (ili bolje izbačene scene?):

--- Ne svijet mramornih hramova, nego svijet šareno oslikanih i grafitima prekrivenih zidova --- svijet u kojem su same te antičke slike. Ne savršene proporcije Milske Venere, nego šlauhići oko struka sredovječnog lika koji je zaista živio i poginuo prilikom provale Vezuva, kojemu je otisak tijela sačuvao vulkanski pepeo.

"Opis moje sobe ne bi bio potpun kad ne bih spomenuo, kakav je lijep vidik iz nje na istok i na jug. Preda mnom leži doljnji grad i savska dolina, te liepa okićka gora, na kojoj profil mnogo naliči profilu Vezuva (...) tako da me i taj pogled sjeća klasične zemlje i onoga staroga grada koji je tako žalosno propao, a onda tako sjajno uskrsnuo ispod pepela..."

"Pompejansko se slikarstvo obraća gledaocu koji zna gledati i ima smisla za finu zločestoću; obraća se ljudima koji pripadaju kulturi onoga što Rimljani zovu otium, slobodno vrijeme (slobodno je vrijeme najveća privilegija u rimskoj civilizaciji!) Pompejanci žele imati uza se ono što vole i time ukrasiti okvir svoga svakodnevnog života: sređenu, svježu prirodu, voće i cvijeće, i bogove koji utjelovljuju njihovu čistu savjest. U tišini svoga prostranog stana, koji je stvoren za razgovor i meditaciju, Pompejanac se rado daje podsjetiti na ono što je ostavio vani: trg pod žarkim suncem, bučnu gomilu, životinjski napor. Skrbi za svoju dignitas; želi se okružiti svim simbolima one kulture koja za nj utjelovljuje ideal, kulture koju više želi nego što je stječe (...) Uvijek traži iluzije: iluziju stvarnosti, iluziju čovjeka kakav bi htio biti --- kralja, pjesnika, dramatičara; postaje jedno s herojima koji ga okružuju, i među njima živi neponovljivim životom. Za nj život nije san, nego predstava. On ne živi život, on ga igra, u Pompejima, gdje je teatar toliko omiljen, gdje svi plješću Neronu, caru i glumcu, gdje dani prolaze u trajnom zadovoljstvu čula i radosti duše."

"Oni su drugačiji od nas." --- "Oni su nama slični."

Izvali filologanoga, 09.10.2004. u 01:11.

Pa šta onda? (4) - Otisni me na guzu - Mi linkamo postojano kano klisurine

Zelena loptica Krv, znoj i suze

... mislimo da brijemo sto na sat, mislimo da nas drma kao nikoga na svijetu, a zapravo nas Društvo mijesi i ukalupljuje kako mu se prohtije.

Najnovija nogafilologa na mrtvome drveću od jučer na kioscima!

A možda i u vašoj glavi!



Izvali filologanoga, 09.10.2004. u 00:15.

Pa šta onda? (6) - Otisni me na guzu - Mi linkamo postojano kano klisurine

petak
Zelena loptica (sitnoponoćna hakeradžisanja)

pročitonaForumu daskriptazablog radinaFirefoxu ividigabrale... zbiljamradi... aradidu i oni gumbići... Ajde fino spat...

Sutra/danas mi svojta ima berbu... ma ne, Berbu... 10km od Vrbovca... ljudi da vi znate kak to teško pada jednom autistu. Ma da se mora samo bratgrožđe nemafrke... Najteže je što imaju jedan ogroman stol s užasno malo mjesta između Nj.ega i zida, pa nas sve posjednu tamo, pa udri... Ženametješi dajteosamo jednomgodišnjeal svejedno boli. Eto.

Izvali filologanoga, 08.10.2004. u 03:12.

Pa šta onda? (0) - Otisni me na guzu - Mi linkamo postojano kano klisurine

Zelena loptica Kesteni

Ove jeseni ponovo je, nakon dvadeset godina, mirisalo mokro kestenje i gužve kestenovih ljusaka i kestenova lišća. Da se razumijemo, mirisalo je to i ovih dvadeset godina, no nije bilo mene da to osjetim. Bio sam previše zauzet. Bio sam pod baražnom paljbom onog što časopisi za moderne žene i muškarce jednoglasno proglašavaju najkvalitetnijim i najpoželjnijim životnim stanjem. To je, pogađate, mladost. Biti mlad! Sisice dugonogih kokica u minicama, naši dečki na harlijima i na dobroj travi! Ovamo, očito, ne stanu kesteni. Isto tako u univerzum lifestylea ne stane seksualnost, nego samo seks (po mogućnosti "ludi"), ni ljubav, nego samo brak i preljub – a niti religioznost, nego, eventualno, religija (dakle, nedjeljna misa – poput one na koju je, čak i za sovjetskog režima, redovno išao Pavlov, ruski psiholog poznat po psima, zvonima i svim njihovim implikacijama). U tom svijetu politika je uvijek kurva, svi smo uvijek protiv vlasti, Hrvatska uvijek nepravedno strada jer su svi protiv nas, a svi su samoubojice i masovni ubojice uvijek fini i mirni ljudi s kojima nikad nije bilo problema i ne bi nam na pamet palo da će napraviti nešto ovakvo.

Ima još...

(jesen 1999, jedan od prvih mojih tekstova koje je D pročitala)

Izvali filologanoga, 08.10.2004. u 02:09.

Pa šta onda? (0) - Otisni me na guzu - Mi linkamo postojano kano klisurine

ponedjeljak
Zelena loptica Dosje X

Razgovor s D o koristi i beskorisnosti učenja povijesti u školi. Najvažije što je D naučila bilo je na jednom satu kad je profesorica govorila o tome kako su se ljudi osjećali i što su mislili kad je izbio II. svjetski rat. Kako ih ne možemo suditi po svojim mjerilima, jer mi znamo završetak, a oni ga nisu znali; niti je bilo jasno tko će pobijediti, niti je bilo jasno na čijoj strani treba biti; osim toga, ljude su hapavale stvari totalno izvan njihove kontrole --- pa su završavali na stranama i u vojskama htjeli-ne htjeli.

A počelo je tako što sam pronašao (u Forumu, Akademijinom časopisu za književnost, od 1965), dnevnik Augusta Cesarca iz jeseni 1939. Iz doba početka rata, kad je Hitler već osvojio Čehoslovačku, sklopio pakt sa Staljinom --- što je totalno zbunilo sve komuniste poput AC --- i napao Poljsku. Situacija je očito bila toliko traumatična da je čovjek počeo pisati dnevnik. Inače, AC je u to vrijeme, mada on to nije znao --- znamo mi, koji znamo završetak --- ostajalo još nekih devet mjeseci života; ustaše će ga ubiti u srpnju 1941.

Još jedan za moju zbirku II sv r dnevnika (usp. Josip Horvat, Ervin Šinko, Ljubo Wiesner).

Moji i D starci bili su u to doba djeca. Horvat, Šinko, Cesarec ne pripadaju čak niti generaciji naših baka i djedova; naši su u to doba bili mladi, a ovi su već bili srednjih godina, na pragu starosti. To je, dakle, svijet nekih tri generacije udaljen od mene.

Zašto to? Zašto mi te stvari dolaze u ruke --- i zašto me privlače?

Usput, što se generacija tiče: kako sam bio šokiran kad je moja učiteljica iz osnovne škole, kad smo išli na izlet u Dotrščinu --- tamo gdje su krknuli Cesarca --- počela govoriti o svom prijateljstvu s Božidarom Adžijom. Je, bili su frendovi; učiteljica je bila stara partizanka (i voljela si je popit, morala bi dodati moja mama). Čovječe! Narodni heroji, pa to su za mene bile samo biste, mramor, kamen i željezo. A kad tamo...

Poslije sam pak bio iznenađen kad sam saznao da je isti Božidar Adžija --- kaj je to, neka fiksacija? --- hodao s Tatjanom Marinić. Po njoj se pak zvao moj vrtić! (ili je Cesarec s njom furao? ne sjećam se...) Čovječe... narodni heroj, pa ima komada...




Izvali filologanoga, 04.10.2004. u 12:55.

Pa šta onda? (1) - Otisni me na guzu - Mi linkamo postojano kano klisurine

nedjelja
Zelena loptica Stanje na tržištu nekretnina u poljičkom, splitskom i solinskom primorju oko 1080.

Nakon stanja na tržištu robova (za Dalmatince uvijek zanimljivo!) evo još jedne važne teme.

Dakle, evo nekih od čestica koje je u pretvorbi pribavio Petar Crni, tajkun iz 11. stoljeća i sponzor samostana Sv. Petra u Selu na morskoj obali u Donjim Poljicima, između Splita i Omiša. Tu su, jasno, i cijene (transparentno poslovanje!).

Pribistrije je prodao PC zemlju za 2 solida, 1 modij žita i 1 modij soli.

Zul je prodao zemlju za 4 modija žita i 1 argentej (komad srebrnog novca).

Ivanec je prodao zemlju za 1 solid i par sandala.

Dobrovit i njegov sin Dedomir prodali su zemlju za 6 i pol galeta vina.

Pasji rt prodali su sinovi Stefanca, Petrača i Zdedrug, za 2 solida i dva para sandala.

Jednu je zemlju PC kupio za vrlo debelu svinju i 300 glavica luka.

Zemlju na Grebenima kupio je od braće Semidraga, Prodana i Dragana za 22 ovčja runa, a zemlju povrh Grebena, od istih prodavača, za 1 solid, 2 ovčja runa i 3 lakta platna.

Zemlju, dosta veliku, kupio je PC za 5 i pol modija žita i 1 sir.

Od zlatara Gupca kupio je zemlju za 3 koze i 1 modij žita.

Jedan je vinograd kupio za 4 solida i 1 modij soli.

Drugi vinograd, u Surbu, kupio je za 1 solid i 1 modij soli.

Nekoliko je vinograda platio 4 solida.

Pored mliništa u Solinu kupio je česticu zemlje za 2 i pol solida i 1 galetu vina.

Polovicu mlina kupio je za 25 lakata platna i 1 galetu vina.

bizantski solid = 4,48 g zlata (28,3 g = 12 $)
modij = 8,72 l
galeta = 32 boce


Izvali filologanoga, 03.10.2004. u 23:32.

Pa šta onda? (1) - Otisni me na guzu - Mi linkamo postojano kano klisurine

Zelena loptica Trgovina robljem oko Splita

Cijene robova (cartae servitutis iz Supetarskog kartulara): koje je sve robove kupio Petar Crni (PC) oko 1080., i koliko ih je platio.

Preda i Gradena, Omišani, prodali su PC roba Pribila za 4 solida.

Radoslav s Neretve prodao je PC Maraka, za jednog konja.

Poljičani su Petru Crnom prodali Radovana za 10 solida; primopredaju je izvršio Uršan iz Žrnovnice.

Benediktinac samostana Sv. Bartolomeja u Kninu prodao je Nikolu i njegovu sestru Marinu za 3 solida.

Roba Perinu kupio je PC za 2 solida.

Robinju Skaranu i njezina sina Nadeja kupio je za 1 solid i jednu mjeru žita.

Nevadu i njezinu kćer kupio je za 1 solid i jednu mjeru platna.

Zucker kommt zu letzt:

Kupio je Petra Drakula, od profesionalnih trgovaca robljem, Kotorana, za 3 solida; Zorga Drakula kupio je od satnika Bartola za 7 solida.

(bizantski solid = 4,48 g zlata; danas je 28,3 g zlata = 12 $, dakle 1 solid = oko 2$, bar po težini.

Izvali filologanoga, 03.10.2004. u 07:19.

Pa šta onda? (3) - Otisni me na guzu - Mi linkamo postojano kano klisurine

subota
Zelena loptica Profesionalna orijentacija

Prolazim ja u petak pored osnovne škole na Koturaškoj, a pred školom klinci za foru prodaju koještarije. Jedan mali viče: "Kunu za dvije! Kunu za dvije!"

Mali ima dara za bankara. Najbolja definicija kredita koju sam u životu čuo.


Izvali filologanoga, 02.10.2004. u 16:16.

Pa šta onda? (1) - Otisni me na guzu - Mi linkamo postojano kano klisurine

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>