Dubai2

srijeda, 15.11.2006.

Ordem e Progresso

Vjerojatno ste primjetili ovaj natpis iz naslova na kricavoj zastavi najvece latinskoamericke zemlje. Nastao je kada su se plemena Amazone i njihovi feudalci oslobodili portugalske vlasti i trebao bi oznacavati da ce nova zemlja donjeti "red i napredak". Sudan nema natpise o zeljama za napretkom na svojoj zastavi, ali gotovo na svakom kutu nailazite na natpise "razvoj", "progres", "red", "investicije"...
U prethodnom postu ste vidjeli kako izgleda planirano razvojno podrucje "Mogran" na uscu dvaju Nilova. A sada, da vidimo kako to izgleda u praksi. Dakle, poslovni dio Khartouma, Arkaweet, izgleda ovako...

Image Hosted by ImageShack.us

Vec sam vam rekao da u Khartoumu tek nekoliko ulica ima nogostup. One oko predsjednicke palace. Sve ostale, pa i one u poslovnom Arkaweetu izgledaju ovako. U malim vilama oko ove ulice nalaze se predstavnistva svjetske poslovne kreme. Tek ako ste stvarno veliki, mozete su priustiti gradnju velike poslovne zgrade. Recimo, velika sudanska naftna kompanija gradi novu zgradu u Arkaweetu. Mjesto na kojem se gradi se ne zove gradiliste, nego "huge investition" ili "developement". Dakle nesto sto bi trebalo odgovarati zagrebackoj upravnoj zgradi INA-e, popularnoj "Karingtonki". Medjutim, usporedba bas i ne stoji...

Image Hosted by ImageShack.us

A kad smo vec kod usporedbi, mozemo pogledati kako izgleda zgrada sudanske telekomunikacijske tvrtke. Sudanski "Mobitel" ima trostruko vise pretplanika nego svi hrvatski operateri zajedno. Dakle, zatvorite oci, zamislite "Hoto Tower" ili futuristicku zgradu Vipneta na Zitnjaku i onda zamislite gdje je smjesteno nesto sto ima 15 milijuna pretplatnika. Evo, ovdje...

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

A odmah prekoputa je velika svjetska multinacionalka, hranitelj i zlatni sponzor ovog bloga...

Image Hosted by ImageShack.us

A sada pogledajte ovaj Sizifov posao: Ovaj covjek ne pere svoj auto. On je djelatnik auto-salona i u ovom trenutku pere izlozbeni primjerak pred salonom....

Image Hosted by ImageShack.us

Kako prodje krpom, tako se na karoseriji skuplja nova prasina. Ceste, posebno one vece, nisu zakrecene, iako su projektirane za puno manje ljudi...

Image Hosted by ImageShack.us

Pravila voznje nema i vlada totalni kaos, ali vecih guzvi, poput Teherana ili Kaira nema. Razlog tome je podatak da ogromnu vecinu gotovo 10-milijunskog Khartouma cini novodoseljena sirotinja iz predgradja, koja je pobjegla iz ratnih podrucja. Oni nemaju ni za kruh, a o autu ni ne sanjaju. Ako vec negdje trebaju ici onda pjesace kilometrima, voze se Nilom ili nekim prikladnim prijevoznim sredstvom, poput ovog...

Image Hosted by ImageShack.us

...ili posebno popularnog zatvorenom motocikla, poput ovog....

Image Hosted by ImageShack.us

Ovakvih prometala je pun Khartoum, posebno Arkaweet i navodno porijeklo vuce iz Indije. Problemi nastaju na krizanjima. Tamo vladaju pravila jacega jer semafora nema, a prometnika ima, ali rijetko. Najcesce svi udju istovremeno u krizanje, pa tko je jaci, on uziva "red" i "progres".

Image Hosted by ImageShack.us

Posebno je zanimljivo na pruznim prijelazima. Kada dodje vlak, samo drugi i eventualno treci automobil stanu u red. Cetvrti ce se zaustaviti pored prvog, peti sa druge strane. U trenu ce se na pruznom prijelazu stvoriti sedam do ostam traka. Kad vlak prodje, svih osam vozaca iz prvog reda startaju istovremeno. Medjutim, kad vlak prodje shvate da su suoceni sa osam drugih vozila sa druge strane pruge. Onda nastane kaos i taman kad ga rijese dodje sljedeci vlak.
Uz cestu se prodaju lubenice, kao da je ovo Opuzen, a ne Khartoum...

Image Hosted by ImageShack.us

...ali ima i stvari koje ne proizvodi "Jambina dolina"...

Image Hosted by ImageShack.us

...i medju njima cete najcesce pronaci datule. Jeste li znali da postoji cak 17 vrsta?

Image Hosted by ImageShack.us

Tako izgleda sudanski "red" i "progres"...

- 20:55 - Komentari (6) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< studeni, 2006 >
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opet Dubai?

  • Image Hosted by ImageShack.us ENGLISH

    Nastavak price o velicanstvenoj multinacionalnoj metropoli koja je zapocela prosle jeseni, ali je naprasno prekinuta kada je autor bloga dubai.blog.hr odlucio napustiti ovaj nadasve zanimljivi grad. Posto smo mi ostali, nastojat cemo ovu svakako zanimljivu destinaciju pribliziti jos vise hrvatskim pratiteljima blogova....
    Ukoliko imate potrebu pitati nesto sto nije za javnost, posaljite mail na: blogdubai2@gmail.com

Linkovi

Sto je zapravo Dubai?

  • Pogledate li enciklopedije Hrvatskog leksikografskog zavoda, vjerojatno cete steci potpuno krivu sliku: Cak niti karte lokalnih izdavaca ne mogu pratiti neshavtljivo brzi razvoj grada. Po neboder dnevno, tako da rekordi koje smo do sada pripisivali hrvatskim graditeljima auto cesta padaju u vodu.
    Dubai udvostrucije broj stambenih jedinica u 5 godina, a 2010. godine 10 od 20 najvecih zgrada na svijetu ce biti u samo jednoj ulici u Dubaiju.

    Dakle, Dubai mali gradic koji svoj nastanak moze zahvaliti dugackom zaljevu kojeg zbog fizionomije zovu Khor (Creek ili potok), koji se proteze 15-ak kilometara u pustinju (nekad pustinju, danas je sve u Creek naseljeno). Vlasnik ovog dijela pustinje, sheik iz obitelji Maktoum koja vuce porjeklo iz mjesta Bani Yas kod Abu Dhabija, izgradio je kucu na ulasku u zaljev, kako bi naplacivao brodarinu. Ubrzo se razvila i trgovina, a pronalazak nafte, koja u dubajskom proracunu sudjeluje sa tek 8% samo je ubrzao ideju sheikovog nasljedika, Rashida Maktouma, o pretvaranju grada u regionalni centar. 6 od 10 nezavisnih sheikata (emirata) se ujedinulo 1972. godine u Ujedinjene Arapske Emirate, kasnije se pridruzio i sedmi, dok su Bahrein, Qatar i Oman postali nezavisne drzave. Cak 7/8 teritorija UAE pripada emiratu Abu Dhabi, gdje je ujedno i srediste federacije. (Pitanje za kviz: Kakvo je drzavno uredjenje UAE? UAE su federacija na celu koje je predjednik, dakle nisu monarhija. Medjutim, clanice federacije su neovisne monarhije, zajednicka je obrana, vanjski poslovi i monetarna politika, sve drugo o odvojeno). Posto je Abu Dhabi daleko najveci, a tamo je i gotovo sva nafta, predsjednik federacije je bio sheik Zayed, iznimno plemenit i dobrocudan vizionar, koji je 1940-ih od predaka u nasljedstvo dobio malu oazu Al Ain, sa svega nekoliko beduina i kamila. Al Ain danas ima 200000 stanovnika. Potpredsjednik UAE i predsjednik Vlade je postao sheik Rashid Maktoum, a ostali sheici su raspodjelili ministarske funkcije. Ideal koji je vodio emire je bio ostvarenje prava na dostojan zivot, zastitu, skolovanje i cjelokupan prosperitet nacije. Danas to ostvaruju njihovi nasljednici, od kojih se najvise istice treci sin sheika Rashida Maktouma koji pretvara Dubai u grad buducnosti. Osim prvog hotela sa 7 zvjezdica, Burj-al-Araba, Dubai uz ubrzani "konvencionalni razvoj" gradi nekoliko objekata koji se mogu mjeriti sa najvecim svjetskim cudima. Kilometarski otoci u obliku palme, arhipelag otoka u obliku svjetske mape, podvodni hoteli, novi Disneyland, stambeni kompleksi buducnosti sa najvecim zgradama na svijetu cine Dubai jednom od najinteresantinih svjetskih destinacija.
    Iako se posjetitelju ne cini tako u prvi mah. Jer Dubai je grad tek nesto veci od Zagreba, rasprostranjen duz obale Zaljeva (izbjegnimo mu ime, bar za sada), sa jednakim prometnim problemima kao i Zagreb, u kojem nisu svi aspekti pratili brzi razvoj grada. U Dubaiju zivi oko 1.3 milijuna ljudi, od cega su tek 17% njih "lokalci". Ostalo je doseljena radna snaga, najcesce iz Indije i Pakistana i to predstavlja ogromnu zapreku u pruzanju normalih zivotnih usluga. A o detaljima cete citati sa vremenom u blogu...
    Medjutim, Dubai krase i neke druge osobine. On je jedan od najsigurnijih gradova na svijetu. Zbog spleta okolnosti, apsolutno je izvan interesa strana sukobljenih u konfliktu islamskih fundamentalista i nekih zapadnih drzava. Stopa kriminala je iznimno niska, jer u grad mogu doci samo turisti ili oni koji imaju osiguran posao i o svima se vodi opsezna dokumentacija.
    Dubai je porezna meka. U Dubaiju nema poreza.
    Dubai je shopping centar i to sa vise aspekata: i za lokalce i za bogate zapadnjake (u to ubrojite i nevjerojatno bogate Ruse.)
    Dubai je u pustinji, ali ima tisuce kvadratnih metara pod travom, koja se stalno i redovito zaljeva. Dubai lezi na vodi (umjetno dobovenom desalinizacijom). Iako je svaku kap potrebno stvoriti, u Dubaiju uz racun za vodu ne dolazi nikakva slivna i vodna naknada kao u Zagrebu, a nema i PDV-a, pa racun za vodu dodje isto kao u Hrvatskoj.
    U Dubaiju je litar supera 1 kunu. Razliku od ove niske cijene do normalno europskog udjela goriva u proracunu pokrivano iznimno velikom potrosnjom: udaljenosti su velike, a svi voze 4x4 auta...

    U svakom slucaju, sve je to jako zanimljivo, ali i jako neprirodno i umjetno (dakako, okolica je i zanimljiva i prirodna), i sve je zapravo prepusteno vasem osobnom dozivljaju...

  • Free Web Counter
    korisnika je posjetilo ovaj blog od pocetka svibnja.

    Free Web Counter
    korisnika je posjetilo englesku verziju bloga od 12.11.2005.





    A sada malo statistike. Dakle, ovo su naši posjetitelji po državama...





    ...a ovdje vidite nekoliko zadnjih posjetitelja po gradovima...





    ...i na kraju top lista država iz kojih se virtualno posjećuje Dubai...