Vjerojatno ste primjetili ovaj natpis iz naslova na kricavoj zastavi najvece latinskoamericke zemlje. Nastao je kada su se plemena Amazone i njihovi feudalci oslobodili portugalske vlasti i trebao bi oznacavati da ce nova zemlja donjeti "red i napredak". Sudan nema natpise o zeljama za napretkom na svojoj zastavi, ali gotovo na svakom kutu nailazite na natpise "razvoj", "progres", "red", "investicije"...
U prethodnom postu ste vidjeli kako izgleda planirano razvojno podrucje "Mogran" na uscu dvaju Nilova. A sada, da vidimo kako to izgleda u praksi. Dakle, poslovni dio Khartouma, Arkaweet, izgleda ovako...

Vec sam vam rekao da u Khartoumu tek nekoliko ulica ima nogostup. One oko predsjednicke palace. Sve ostale, pa i one u poslovnom Arkaweetu izgledaju ovako. U malim vilama oko ove ulice nalaze se predstavnistva svjetske poslovne kreme. Tek ako ste stvarno veliki, mozete su priustiti gradnju velike poslovne zgrade. Recimo, velika sudanska naftna kompanija gradi novu zgradu u Arkaweetu. Mjesto na kojem se gradi se ne zove gradiliste, nego "huge investition" ili "developement". Dakle nesto sto bi trebalo odgovarati zagrebackoj upravnoj zgradi INA-e, popularnoj "Karingtonki". Medjutim, usporedba bas i ne stoji...

A kad smo vec kod usporedbi, mozemo pogledati kako izgleda zgrada sudanske telekomunikacijske tvrtke. Sudanski "Mobitel" ima trostruko vise pretplanika nego svi hrvatski operateri zajedno. Dakle, zatvorite oci, zamislite "Hoto Tower" ili futuristicku zgradu Vipneta na Zitnjaku i onda zamislite gdje je smjesteno nesto sto ima 15 milijuna pretplatnika. Evo, ovdje...


A odmah prekoputa je velika svjetska multinacionalka, hranitelj i zlatni sponzor ovog bloga...

A sada pogledajte ovaj Sizifov posao: Ovaj covjek ne pere svoj auto. On je djelatnik auto-salona i u ovom trenutku pere izlozbeni primjerak pred salonom....

Kako prodje krpom, tako se na karoseriji skuplja nova prasina. Ceste, posebno one vece, nisu zakrecene, iako su projektirane za puno manje ljudi...

Pravila voznje nema i vlada totalni kaos, ali vecih guzvi, poput Teherana ili Kaira nema. Razlog tome je podatak da ogromnu vecinu gotovo 10-milijunskog Khartouma cini novodoseljena sirotinja iz predgradja, koja je pobjegla iz ratnih podrucja. Oni nemaju ni za kruh, a o autu ni ne sanjaju. Ako vec negdje trebaju ici onda pjesace kilometrima, voze se Nilom ili nekim prikladnim prijevoznim sredstvom, poput ovog...

...ili posebno popularnog zatvorenom motocikla, poput ovog....

Ovakvih prometala je pun Khartoum, posebno Arkaweet i navodno porijeklo vuce iz Indije. Problemi nastaju na krizanjima. Tamo vladaju pravila jacega jer semafora nema, a prometnika ima, ali rijetko. Najcesce svi udju istovremeno u krizanje, pa tko je jaci, on uziva "red" i "progres".

Posebno je zanimljivo na pruznim prijelazima. Kada dodje vlak, samo drugi i eventualno treci automobil stanu u red. Cetvrti ce se zaustaviti pored prvog, peti sa druge strane. U trenu ce se na pruznom prijelazu stvoriti sedam do ostam traka. Kad vlak prodje, svih osam vozaca iz prvog reda startaju istovremeno. Medjutim, kad vlak prodje shvate da su suoceni sa osam drugih vozila sa druge strane pruge. Onda nastane kaos i taman kad ga rijese dodje sljedeci vlak.
Uz cestu se prodaju lubenice, kao da je ovo Opuzen, a ne Khartoum...

...ali ima i stvari koje ne proizvodi "Jambina dolina"...

...i medju njima cete najcesce pronaci datule. Jeste li znali da postoji cak 17 vrsta?

Tako izgleda sudanski "red" i "progres"...
Post je objavljen 15.11.2006. u 20:55 sati.