život je kako kada

< rujan, 2021 >
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      

Opis bloga


Život je čudo nemjerljivo i zato se ponekad usudim zapisati sjećanja, misli, nadanja, želje, a sve to podariti svima koji su začarani čudima kao i ja. Uz poeziju često pišem priče koje su isključivo mašta tek sa malim detaljima stvarnog života. Fotografije koje stavljam na blog su moji uradci ako nije drukčije navedeno. Voljela bih da me najprije pitate ako želite što preuzeti.

A. Ž. K.

Ne
Uglavom ne komentiram komentar koji je ostavljen na moj post, niti se vraćam vidjeti da li je ostavljen komentar na moj kod drugih blogera. Zato, ako mi nešto želite reći ostaviti komentar na mom blogu, ako ne želite nije nikakav problem niti ako ne svratite.

Ako želiš nešto reći
demetra02@gmail.com

Početak
Blog je ponovo registriran 13.01.2013.

ljubav

23.09.2021., četvrtak

Mansarda mali stan

Jeste se kada zapitali kako nastaju neke riječi koje izgledaju kao da su oduvijek takve u upotrebi. No mnoge su zapravo preživjele zahvaljujući imenima ljudi koji su napravili nešto što je ostalo u upotrebi svakidašnji govor. Mene je zainteresirala riječ mansarda. Uglavnom svi znamo da su mansarde stanovi u potkrovljima iako se u nekim zemljama samo potkrovlje zove mansarda. No mansarda je krovni pokrov koji ima kosine na svim stranama zgrade. Najraniji primjer mansardnog krova pripisuje se Pierre Lescotu na dijelu Louvrea sagrađenom oko 1550. Godine. Takav dizajn krova populariziran je početkom 17. Stoljeća. Popularizirao ga je izvrstan arhitekt francuskog baroka , Fransois Mansart te se od tada koristi naziv mansarda ili francuski krov. Mansarda može biti pojam i za stil krova, a i za životni prostor ili potkrovlje. Uređenjem mansarde nije se morao plaćati porez na prozore u vrijeme Mansartova života, ali sto godina kasnije i to se promijenilo. Zanimljivo je da se visina zgrade mjerila bez mansarde koja je mogla imati dva i tri kata što je 1902 dozvoljeno zakonom. U 20. stoljeću moderniziraju se mansardni krovovi i
oni mijenjaju tipični oblik mansardnog krova.


- 18:31 - Komentari (10) - Isprintaj - #