misao dana
"Ako mislite da postoji samo ovaj svijet, ako mislite da ste vi jedina bića u Svemiru, ako mislite da ne postoji ništa drugo osim ljudi onda vam je bolje da prestanete razmišljati i da se preispitate onako iz dubine."
N.N. 2013.
meditacija
ANĐEO MIRA
Svi čeznemo za mirom. Ali često ne nalazimo puta koji vodi do mira. Tu trebamo anđela mira koje će nas uvesti u tajnu mira, koji će nas nemirne ljude umiriti i darovati nam nutarnji kao i vanjski mir. Mir nije jednostavno ostvariv, nego je uvijek dar s kojim čovjek mora odgovorno postupati. Kad nas prati anđeo mira i našem životu daruje zadovoljstvo i pomirenje, tada i sami moramo postati anđeli mira za druge. Isus naziva blaženima mirotvorce koji su postali anđeli mira u ovome svijetu.
Ne postoji samo mir među ljudima, nego i unutarnji mir, mir duše.
Biblija zna da čovjek po sebi nije sposoban za mir sa sobom, sa stvorenjem i s ljudima. Stoga se sam Bog mora umiješati. On šalje svoga Sina, Isusa Krista, velikog Mironosca. Luka, grčki evanđelist, navješta Isusa kao onoga koji drugačije od, Augusta cara mira, donosi mir cijelom svijetu, bez oružja, jedino svojom ljubavlju. Kad se rodio, anđeli su navijestili mir na zemlji. Anđeli su nam otvorili oči za mir koji mi sami ne uspijemo stvoriti. Ali anđeli nisu samo navjestitelji mira, nego nam i donose mir. Anđeo mira odgovoran je ne samo za zemlju, nego se brine i za tvoj unutarnji mir.
Želim ti da vjeruješ anđelu mira, da se dadneš od njega pozvati i razgovarati s neprijateljima svoje duše, razgovarati i sa strancima i nepoznatim ljudima oko sebe, da bi mogao zaključiti sporazum koji traje. Samo tako može nastati mir, prostor ljubavi i slobode, u kojem nastaju blagostanje i dobro osjećanje, u kojem si u skladu sa sobom i čitavim stvorenjem, u kojem se odzvanja nešto od sklada raja u tvome svijetu.
Uz blagdan svetih arkanđela: tko su anđeli, što je angeologija?
Angeologija je nauka o anđelima, a riječ anđel dolazi od grčke riječi angelos što znači poslanik ili vjesnik. Anđeli su svjetla zapaljena na Svjetlu što nema početka, a to Svjetlo bez početka sami je Bog.
Anđeli su izrazito duhovna bića jer nemaju tijelo, ali imaju osobnost i slobodnu volju, inteligenciju i emocije. Uloga anđela je slavljenje Boga i prenošenje poruka ljudima. Angeologija razvrstava anđele u devet korova, a osmi kor su arkanđeli. Također, angeologija razlikuje tri velike hijerarhije anđela i u svakoj od njih tri zbora, što znači da ukupno ima devet zborova. Serafini, Kerubini i Prijestolja su najbliži Božjem tronu, a odmah iza njih su Gospodstva, Poglavarstva i Vlasti.
Sile, Arkanđeli i Anđeli, kao treći u hijerarhiji, izvršavaju Božje odluke. Arkanđeli za koje smo sigurno čuli su: Mihael (Tko je kao Bog), Gabriel (Bog je jak) i Rafael (Bog liječi). Sam arkanđeo Gabriel ukazao se Mariji i navjestio rođenje Isusovo, a zaštitnik je telekomunikacija, glasnika i poštara. Ikonografi ga prikazuju kao navjestitelja s ljiljanom u ruci. Arkanđeo Mihael voditelj je duša u raj, a ikonografi ga prikazuju s vagom u ruci. Zaštitnik je vojnika, policajaca, pekara, trgovaca i umirućih. Arkanđeo Rafael spominje se u Knjizi o Tobiji, predstavlja naše anđele čuvare, a zaštitnik je iseljenika, hodočasnika, putnika, rudara, krovopokrivača.
Angeologija spominje i tzv. pale anđele. Anđele koji su od Boga otpali Sveto pismo naziva đavlima ili demonima. Riječ đavao dolazi od grčke riječi diablos što znači gospodar tame, nečastivi Lucifer. Ironija je u imenu, jer Lucifer izvorno znači Svjetlonoša, a on je gospodar vječne hladnoće i tmine. Pali anđeli su to postali svojevoljnom odlukom neposluha i nevjere prema Bogu. Padom im se duša izopačila u nakaznosti grijeha. Trećina anđela stala je uz Lucifera te su zajedno protjerani s neba. Lucifer se želi izjednačiti sa Sinom Božjim u časti, slavi i ovlaštenjima, iako je bio prvi anđeo po časti i slavi.
Naša vjera paklom naziva stanje konačne odijeljenosti od Boga. Tko pred licem Božjim jasno vidi ljubav pa je ipak odbija, taj se opredijeljuje za takvo stanje. Kada Isus govori o paklu, govori o najgušćoj tami. Bolje je reći da je pakao prije hladan nego vruć. Jezom se označava stanje potpune zamrznutosti i beznadne odijeljenosti od svega što može donijeti pomoć, olakšanje i radost.
Ljudi ne postaju anđeli poslije tjelesne smrti, jer je Bog stvorio anđele kao što je i stvorio čovječanstvo. Nigdje se ne navodi da su anđeli stvoreni na sliku i priliku Božju kao što je to slučaj s čovjekom. Anđeli su od Boga stvorena bića koja uvijek gledaju lice Oca nebeskoga (Mt 18,10). Anđeli nisu povezani rodbinskim vezama, tako da ne stoje u jednakom odnosu jedan prema drugome, kao što stoji čovjek prema čovjeku. Svaki anđeo je različit i razlučen jedan od drugog. Anđeli se kreću poput živih misli i ne podliježu zakonima prostora. U isto vrijeme mogu biti na nekoliko različitih mjesta, ali nikada ne gube iz vida prisutnost Boga. Milijuni anđela nastanjuju nebo i zemlju, a neki su i naši anđeli čuvari.
Nebo je Božji okoliš, boravište anđela i svetih te svrha stvaranja. Riječima nebo i zemlja označavamo svu stvorenu stvarnost. Nebo nije prostor u svemiru, to je stanje onostranosti. Nebo je tamo gdje se volja Božja ostvaruje bez ikakva protivljenja, to je beskrajni trenutak ljubavi. Kada s Božjom pomoću jednom dođemo u nebo, očekuje nas: što oko ne vidje, uho ne ču i u srce čovječe ne uđe, to pripravi Bog onima koji ga ljube.(1 Kor 2,9)
Anđeli su čista duhovna Božja stvorenja koja imaju razum i volju. Bestjelesna su, besmrtna i nevidljiva. Trajno su u Božjoj prisutnosti te ljudima posreduju Božju volju i Božju zaštitu. Anđeli su potpuno okrenuti svojem Stvoritelju. Gore od ljubavi prema njemu i služe mu dan i noć. Njihova hvala nikada ne prestaje.
Anđele se može pozvati u pomoć i moliti za njihov zagovor kod Boga. Svaki čovjek dobiva anđela čuvara. Moliti anđela čuvara za sebe i druge dobro je i smisleno. Anđeli se mogu u životu kršćana očitovati kao donositelji poruke ili pratitelji koji pomažu. Međutim, naša vjera nema ništa s lažnim anđelima ezoterije.
Za razliku od anđela, čovjek je vrhunac stvaranja jer ga je Bog stvorio na svoju sliku i priliku. Stvaranje čovjeka bitno se razlikuje od stvaranja bilo kojeg drugog živog bića. Čovjek je osoba, a to znači da se svojom voljom i razumom može opredijeliti za ljubav ili protiv ljubavi.
Isus Krist je taj koji u svim zemaljskim liturgijama slavi kozmičku liturgiju, koja uključuje anđele i ljude, žive i pokojne, prošlost, sadašnjost i budućnost, nebo i zemlju. Svećenik i vjernici na različite načine sudjeluju u Kristovu bogoslužju. Euhartstijska molitva Crkve koju izgovaramo za vrijeme svete Euharistije spominje anđele: Stoga zajedno s anđelima i svetima pjevamo pjesmu tvoje slave: Svet, svet, svet, Gospodin Bog Sabaot (nad vojskama)...
No, gdje riječi nisu dostatne da bismo slavili Boga pomaže nam glazba. Kada se obraćamo Bogu uvijek neki dio ostane neizrečen i neizgovoren. U klicanju govor postaje pjesma, stoga anđeli pjevaju. Glazba u bogoslužju mora molitvu učiniti ljepšom, a srca svih prisutnih mora dublje zahvatiti i pokrenuti prema Bogu i prirediti za Boga slavlje zvukova. Jer 'tko pjeva, dvostruko moli', kazuje nam Sveti Augustin.
Boga slaviti znači da je nama, ljudima, potrebno spontano izražavanje radosti u Bogu i klicanje srca. Boga slavimo zato što postoji i što je dobar. Tako već sada pridružujemo svoj glas vječnom slavljenju anđela i svetih na nebesima.
Papa Benedikt XVI. napominje da bi anđele trebali častiti koliko i Mariju, jer se bez njih mnogo događaja iz Svetog pisma ne bi moglo dogoditi.
'Jer anđelima svojim zapovijedi da te čuvaju na svim putovima tvojim. Na rukama ću te nositi da se ne spotakneš o kamen'. ( Ps, 91, 11-12)
Iskreno se nadamo da će sve vas, dragi čitatelji i sva ova ispisana promišljanja i činjenice potaknuti na molitvu svojem anđelu čuvaru, kako za sebe, tako i za druge.
Sedam velikih arkanđela
Na početku stvaranja, kad se Lucifer pobunio protiv Boga, sedam se arkanđela istaknulo među svim drugim anđelima po svojoj posvemašnjoj vjernosti. Ulili su hrabrost ostalim anđelima, postavivši im se kao predvodnici u velikoj bitci protiv Lucifera. Svojom su poniznošću i vjernošću stekli povlasticu da stoje ispred Božjega prijestolja te da Bogu služe na posve poseban način. Zauzeli su položaje na čelu anđeoskih vojski i u izravnu službu svetoga Trojstva. Svi anđeli, koji su dionicima anđeoskih zborova, dijele se na sedam velikih vojski, na čelu kojih stoji po jedan od sedmorice arkanđela. Svakoj vojsci pripadaju anđeli različitih zborova.
Sv. Mihael je vođa sedmorice arkanđela i svih anđeoskih vojski. Hijerarhijski raspored među sedmoricom arkanđela služi kao uzor svim hijerarhijama, a značajka mu je savršeno zajedništvo u Duhu Svetome. Sv. Mihael je pred Bogom najodgovorniji za provedbu nauma da se sve što je na zemlji i sve što je na nebu uglavi u Kristu. Sv. Mihael kaže da je on Preteča slavnoga dolaska Isusa Krista na kraju vremena. Govori sv. Ivan apostol:
“Ja sam proživio objavu što je sadržava knjiga Otkrivenja zajedno sa sedmoricom arkanđela, i drukčije nije moglo biti. Ne zaboravite da sedmorica arkanđela, na čelu sa sv. Mihaelom, nastupaju prije slavnoga dolaska Isusa Krista. Sv. Mihael će mu biti Pretečom. Onako kako je sv. Ivan Krstitelj bio siromašnim i skrušenim Pretečom dolaska siromašnoga i raspetoga Krista na zemlju, tako će slavnome Kristovu dolasku prethoditi njegov moćni arkanđeo, veliki knez sv. Mihael, kojemu svi mnogo dugujete. On, naime, neprestano bdije nad Božjim narodom.” (sv. Ivan Apostol, 20/11/2006)
Imena sedmorice arkanđela su: sv. Mihael, sv. Gabriel, sv. Rafael, sv. Uriel, sv. Jehudiel, sv. Sealtiel, sv. Barakiel.
Prva je zadaća sedmorice arkanđela da prikažu same sebe za sve anđele, od najmanjega do najvećega, i da im budu primjer posvemašnje vjernosti Bogu. Nadalje, svaki od njih ima posebno poslanje. Sv. Mihael osobito služi Ocu, sv. Gabriel Sinu, sv. Rafael Duhu Svetome, sv. Uriel Blaženoj Djevici Mariji. Ostala trojica arkanđela u izravnijoj su službi čovječanstva. Sedmorica arkanđela ponajviše se bore protiv sedam smrtnih grijeha i čuvaju u dušama sedam darova Duha Svetoga. Motre Boga i provode njegove naloge. On ih šalje da obave određene zadatke na bilo kojemu mjestu u svemiru, pa i u čistilištu i u paklu.
Sedmorica arkanđela su ujedno i vođe Božjega naroda, kao što je sv. Mihael priskočio u pomoć židovskome narodu, a djeluju nevidljivo; “Šaljem, evo, svog anđela pred tobom...”. Njihova pomoć, kao u počecima Crkve,10 veoma je važna za hodočasnički Božji narod, u ovo vrijeme. Njihovo djelovanje ne zamjenjuje odgovorno djelovanje čovjekovo. Pruža pomoć kako bi svećeništvo Crkve što ga je ustanovio Isus Krist doseglo puninu i sveopće zajedništvo. Njihova molitva i njihovo djelovanje pomažu Božjem narodu da se uzvisi, kako bi i on postao kraljevstvom svećenika.
Svaki od sedmorice arkanđela na haljini i na crvenoj svećeničkoj štoli nosi utisnut križ i znamen koji ga razlikuje od ostalih. Svaki anđeo koji pripada njegovoj vojsci nosi isti znamen. Sedam su znamena:
- sv. Mihael: svjetlosni mač, znamen suda i Božje Riječi;
- sv. Gabriel: ime Isusovo (JHS);
- sv. Rafael: plamen, znamen Duha Svetoga;
- sv. Uriel: Bezgrešno Srce;
- sv. Jehudiel: maslinova grana, znamen mira i pomirbe;
- sv. Sealtiel: vaga, znamen ravnoteže;
- sv. Barakiel: voda što izvire, znamen Božjega blagoslova.
biblijska imena " N "
Naama - Lijepa, odgovarajuća
Naama– Lijepa, ugodna (vidi Noemi)
Naaman - Ugodan; Lijep; Prikladan,
Nabal - Nerazuman; Bezosjećajan
Nabot - Riječi; Proročanstva
Nabukodonozor - Suze i vapaji suda
Nadab - Plemenit, darežljiv; Slobodan i dobrovoljan dar; Princ
Naftali - Koji se bori
Nahaš - Zmija
Nahor - Hrapav; Suh; Rzanje
Nahšon - Koji pretkazuje; Koji nagađa, pretpostavlja
Nahum - Tješitelj; Prožet osjećajem krivnje
Natan - Darovatelj, davalac; Nagrađen
Natanael - Postavljen od Boga; Dar od Boga; Bog je dao
Nefeg - Slab nepostojan, razjedinjen
Nehemija - Kojega Jahve tješi; Gospodnje pokajanje
Neko - Hrom; Pretučen
Nemrod - Pobuna
Niger - Crn
Nikanor - Pobjednik
Nikodem - Pobjeda naroda; Vođa naroda
Nikola - isto kao i Nikodem
Noa - Utjeha, oslonac
Noemi - Moja ljepota, krasota
malo odmora
Kršteno vino
Rabin pozove susjednog župnika k sebi u goste. Nakon večere ponudi mu domaće vino.
"I, kako Vam se čini moje novo vino?" - upita domaćin.
"Čini mi se kao da je ipak malo previše kršteno" - odgovori župnik namrštena lica.
"Pa, što onda? A zar se krštenjem ne postaje bolji?" - odgovori rabin.
radost ovoga dana neka je sa svima vama i sa svim onima s kojima se danas susrečete
vaš don Marin
| rujan, 2013 | > | |||||
| P | U | S | Č | P | S | N |
| 1 | ||||||
| 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
| 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
| 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
| 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
| 30 | ||||||
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv