< studeni, 2006 >
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Biti Bolji, cilj kojem trebate težiti!!

Pišite mi na:
cikla@net.hr


Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service
ĐUKA
Glasaj za moj blog na www.croblogeri.com
Naučite osnovne pojmove iz svijeta poduzetništva!!
Pročitajte priče uspješnih i neuspješnih malih poduzetnika!!!
Mala škola poduzetništva.
Želite li suradnju javite se!!!



Web Counter
Web Counter

Moja suradnica: HEHA

Moja komentatorica: NEFERTITI
Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service

Linkovi

Kako postati poduzetnik?

Kako pokrenuti vlastiti posao i postati uspješan mali poduzetnik?
Pitajte što vas zanima!!!
VODIČ ZA OSNIVANJE d.o.o.
Radiš kod privatnika! Godinama doživljavam mobbing!













Number of online users in last 3 minutes


Naš manager

ĐUKA
Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service
ĐUKA



26.11.2006., nedjelja

IZABERITE IME NAŠOJ MASKOTI - NAŠEM MANAGERU

KONAČNO JE DOŠAO TRENUTAK DA IZABERETE IME NAŠOJ MASKOTI....MANAGERU NAŠEM...

Navalite blogeri....i ostali. Pokažite da glasati u Hrvatskoj nije teško. Ovdje neće biti namještanja.

Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service

Zahvaljujući kreativnosti RIKAnastala je ova maskota našeg poduzetnika - managera.
Prije dva mjeseca zamolio sam sve blogere da mu damo ime. Ime koje će, zajedno sa ovim zanimljivim crtežom, vjerno oslikati našeg poduzetnika.
Sve on može savladati, on je mačak sa stotinu života. Kako god padne dočeka se na noge, pun ideja, kreativan, poslovan, pomalo pod stresom, mobitel stalno na liniji, aktovka puna (ne)potrebnih papira, a u glavi mu stalno mali zeleni...nisu marsovci....već dolari.
Nakon svih vaših prijedloga jedna "luckasta" ekipa je odabrala 11 imena.
A sada nastupate vi blogeri..i ostali. Glasajte za jedno od 11 predloženih imena.


Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service

Autor odabranog imena dobit će na poklon onu žutu knjigu pod naslovom "Imam ideju za posao! Što sada?"
Knjigu koja će vas upoznati sa svijetom poduzetništva, knjigu koja vam kazuje kako pokrenuti vlastiti posao. I uz knjigu olovku BB.
A nakon vaših glasova odlluku ću donijeti kao i svaki naš manager.
Na temelju vaših mišljenja, pametno, polako, trezveno,.....kazati ću vam: Tako ćemo ga zvati.
I tako za ništa neću biti odgovoran, a i neću doživjeti stres.

Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service

Kako god na kraju ispalo neka vas ova akcija ne poremeti u nastojanju da postanete poduzetnik - manager, onaj pravi, naš Manager.
Vrijeme je da glasanjem izaberete ime za njega.

22.11.2006., srijeda

OSOBINE PODUZETNIKA - MENADŽERA


Da bi pokrenuli svoj biznis često se pitamo: “Kakav moram biti da bih bio poduzetnik. Što me tamo čeka ?”
Uspješan poduzetnik (menadžer) mora imati niz osobina koje su nekada stečene rođenjem ili se oblikuju kroz život, učenjem. Izdvojit ću neke od njih:

Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service
1. Imati osobnost

Poduzetnik će podrediti posao svojoj osobnosti i sklonostima. Nemojte ulaziti u poslove koji donose dobru zaradu, a ne volite ih raditi. Prije ili kasnije nećete biti zadovoljni i napustit ćete ga uz teže posljedice.

2. Budite kreativni, maštoviti i inovativni.

Izbacite iz sebe talent i instinkt koji posjedujete. Talent je presudan u svakom poslu jer vam omogućuje da se pokažete u najboljem svjetlu tamo gdje ste najbolji. Otkrijete taj svoj talent Vjerujte, mašta može svašta.
Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service
3. Imati organizacijske sposobnosti.

U svakom trenutku važno je znati organizirati posao, prilagođavati organizacijsku strukturu potrebama posla i zahtjevima tržišta. Nekada ćete morati raditi s većom grupom suradnika i radnika i više poslova u isto vrijeme. Naučite koordinirati poslovima.

4. Imati vještine vođenja i upravljanja
Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service
Možete biti prirodno nadareni ali sve vještine se uče, gledanjem, praktičnim radom. Angažirajte menadžera ako niste sigurni u svoje vještine. Posao je živi organizam koji se svakodnevno mijenja, ponekad i oboli, raste i umire.

5. Budite profesionalac

Profesionalno raditi svoj posao znači potpuno mu se posvetiti, za uspješnog poduzetnika ponekad nema radnog vremena. Sposoban i stručan (ili imati stručne suradnike) poduzetnik bit će uspješan. Usmjerite se na bitne ciljeve poslovanja, zaboravite sitne privatne interese i osobne probleme.
Nikada ne prenosite svoje osobne probleme (supruga, djeca, vlastita nezadovoljstva,...) na posao. Za to nisu krivi suradnici, radnici i poslovni partneri.

6. Radite timski

Kod manjih poslova poduzetnik sve može sam uraditi. Ali veći poslovi traže timski rad. Poduzetnik mora imati puno znanja, ali ne može znati sve. Zato treba imati stručnjake, formirati dobar tim u kojem će svatko iskazati svoje specijalističko znanje. Ne može veći posao počivati na jednom čovjeku. Nastojite naučiti sve o svom proizvodu (usluzi), dovoljno o pravilima poslovanja, o knjigovodstvu...budite upućeni u sva područja.
A za ono što ne znate, koristite tim stručnjaka. Morat ćete se uključiti i na više frontova, bez specijalističkih znanja. Tada je važno suradnicima postaviti prava pitanja – znati pitati i na njih dobiti odgovore.

7. Imajte jasnu viziju i strategiju
Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service
Poduzetnik je taj koji je pokrenuo posao, zaposlio druge i on mora imati viziju i jasnu strategiju o tome što će i kako raditi. Budite najmanje 5 godina ispred svojih suradnika ili bar radnika. Ne gledajte kratkoročno, donosite strategijske odluke, kad saslušate sve prijedloge.
Odgovorno provodite i tražite da se provode strategije, planovi poslovanja, usvojene procedure i uputstva. Budite spremni “isjeći masno tkivo poduzeća i amputirati loše poslove” (C.K. Prahalad).

8. Tražite da svatko radi svoj posao

Svaki posao zahtijeva određena pravila, procedure i uputstva. Napišite ih, nastojite što manje koristiti usmene procedure i pravila. Najvažnije je da svatko zna što mora raditi i da svatko radi svoj posao. Držanje svega pod kontrolom i nedavanje inicijative nije dobro, stvara mogućnost da se suradnici i radnici izvlače od odgovornosti, da sve prebacuju na poduzetnika.
Jednostavno pravilo kaže: tražite odgovornost, ali dajte i ovlaštenja (slobodu) u donošenju odluka.
Vrijedi i obrnuto. Ima poduzetnika koji žele sve sami odlučiti, uspjehe pripisuju sebi, ali kad se pojavi problem ili neuspjeh odgovornost prebacuju na druge zaposlene.
Kod “teških” razgovora nisu tu, guraju druge u takve razgovore, izvlače se na partnera kojega trenutno nema....To može biti i dio taktike pregovaranja, ali svakako se treba suočiti s problemima i neuspjehom.

9. Budite vođa i prijatelj
Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service
U odnosu sa suradnicima i radnicima postupajte kao vođa i prijatelj. Uvažavajte njihova mišljenja, potrebe i probleme. Motivirajte ih. Odaberite sposobne suradnike (radnike) i budite spremni saslušati ih. Najvažnije je naučiti slušati druge.
Topla, blaga riječ rješava mnoge probleme. Ne gledajte uvijek samo svoje interese, iz svakoga nastojite izvući maksimum.

10. Razvijajte moć zapažanja

Nastojte na vrijeme uočiti problem, analizirajte ga timski. Dijelove povežite u cjelinu, pronađite najbolje rješenje za problem. Svaki problem ima rješenje, pa makar ono bilo negativno. Poduzetnik koji razvije sposobnost za procjenu situacije lakše donosi odluke, nekada poslušajte svoj instinkt, budite fleksibilni.

11. Pozitivno razmišljajte
Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service
Stalno pozitivno razmišljajte, podstičite svoje suradnike i radnike da tako razmišljaju. Kad je najteže tražite rješenje. Oslobodite sebe i druge straha od neuspjeha i rizika.

12. Imajte samopouzdanja, budite samokritični

Budite sigurni u sebe i svoje poteze koje se temelje na vjerodostojnim podacima, budite dosljedni u provođenju dogovorenog. Priznajte svoje greške i korigirajte neke svoje neispravne zaključke i odluke. Nije smak svijeta ako priznate da ste pogriješili, pa na kraju iskoristite svoje i tuđe grješke za učenje. Ako treba odustati od posla, odustanite. Pobijedite svoj ego. Preuzmite odgovornost u slučaju neuspjeha, a uspjeh podijelite sa suradnicima.

13. Stalno učite
Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service
Želja za znanjem, stalnim učenjem i usavršavanjem održat će vas dugo u poduzetničkim vodama. Podstičite svoje suradnike i radnike na učenje i usavršavanje vještina. Nikad nije kasno. Spremno prihvatite nove tehnologije, metode i tehnike.
Svjedok sam uvođenja računala u poslovanje jedne tvrtke. Klasičan način obrade podataka je zamijenjen radom na računalu. Nezamisliva količina podataka i informacija nam je postala dostupna (računalo, internet), samo je trebalo znati doći do njih. Jednostavno. Trebalo je samo naučiti raditi na računalu.
Mnogi radnici su dobili računala, ali neki ih nisu godinama upotrebljavali. Stariji radnici (preko 45 godina) su imali strah od tih strojeva, nešto nepoznato je ušlo u njihovu sobu. A trebalo je samo sjesti s nekim tko to zna ili otići na tečaj i vidjeti koliko je sve to jednostavno.

14. Budite dobar pregovarač i razvijajte odnose s okolinom

Nitko nije rođeni pregovarač, naučio je to kroz iskustvo ili kroz neki tečaj, seminar. U pregovorima s partnerima budite čvrsti i odlučni, ali i spremni na kompromise. Razvijajte dobre poslovne odnose s partnerima, institucijama (banka, osiguranje, ministarstva, jedinice lokalne samouprave..) i medijima.
Razumno preuzimajte poslovni rizik koji odgovara vašim ovlaštenjima i odgovornosti koristeći se znanjima i vještinama.
Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service
15. Razvijajte kvalitetu proizvoda, usluga, ukupnog poslovanja

Svi mi kao kupci težimo kupiti po što nižoj cijeni, proizvođači i trgovci su sve svoje snage usmjerili na proizvodnju po što nižoj cijeni. Trgovački lanci se natječu s reklamnim porukama o povoljnim cijenama i akcijama. Prije ili kasnije spoznat ćete da je jednako tako važna, ako ne i više, kvaliteta proizvoda, usluga i poslovanja. Kvaliteta će nam omogućiti dugoročni opstanak i izlazak na tržište Europe.

16. Budite dostojanstveni i socijalno prilagodljivi
Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service
Ako držite do svoga i tuđeg mišljenja, poštujete sebe i druge. Ne zaboravite da ste i vi jednom bili ovisni o šefu, poduzetniku i da vam je bilo stalo da on uvažava vaše osobne probleme, da je socijalno osjetljiv.
Događa se da mnogi, kad postanu “uspješni” i stvarno uspješni poduzetnici, zaborave na radnika kao čovjeka. Sve se vraća, sve se plaća.

17.11.2006., petak

PODUZETNIK IZ ŽUPANJE: MARIJAN ŽIVKOVIĆ PATRIČAR

NAŽALOST POST SE IZBRISAO.

ZA SVE ONE KOJI ŽELE PROČITATI PRIČU O PATRIČARU OSTAJE MOGUĆNOST DA POGLEDAJU ARHIVU.

PREOSTAJE VAM DA KLIKNETE DONJI LINK !


MARIJAN ŽIVKOVIĆ PATRIČAR

12.11.2006., nedjelja

BITI PODUZETNIK

Poduzetnici se razlikuju, jedni posluju bolje, drugi lošije. Poduzetništvo nema recept, šablonu. Ali jedno bi moralo biti svima zajedničko, biti čovjek u poduzetništvu, osjetiti kako treba sa svojim radnicima....
Poduzetnik je osoba koja pokreće posao i koja mora imati neke osobine da bi to uspješno radila...

Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service
Početkom devedesetih upoznao sam poslovnog čovjeka iz dijaspore. Osjetio je da bi mogao nešto započeti u Hrvatskoj i zaraditi.
Zarada je motiv koji sve poduzetnike dovodi u neku zemlju. Tražio je da mu pomognem oko uvoza robe, oko špediterskih poslova, oko preuzimanja i istovara robe na skladište. Našao sam mu uvoznika, špeditera i radnike.
Dugo se sa svima njima natezao oko cijene usluge i nisam mu to zamjerio jer je želio što manje troškove. Nije mu bilo jasno zašto naši radnici ne žele raditi i biti plaćeni, samo gledaju novac i vjerojatno neće dati takvu uslugu koju će on platiti.
Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service
Rekao sam mu: “Pa kako ti nije jasno? Ne vjeruju poduzetnicima, puno puta su radili pa na kraju ništa nisu dobili. Oni moraju nešto jesti, moraju i nešto djeci kupiti, ne žive od zraka i lijepih očiju.”
Tada mi je ispričao anegdotu koja je možda ipak bila istinita.
Imao je restoran brze hrane i nije imao problema s radnicima.
“Znaš kako sam ih primio i zašto sam ih promijenio. Kad sam započinjao s poslom odmah sam primio 5-6 radnika. Oni su ti idealni, spavaju pod betonom, ne treba im krevet, pokriju se sombrerom, ne jedu puno, samo piju vodu.”
“Pa zašto si ih onda mijenjao” pitao sam ga.
“Zato što su nastojali pronaći rupe, a ja to ne dam” odgovorio mi je s osmijehom.
“Kakve rupe” opet sam ga čudno pitao.
“Vidiš, primijetio sam da često, tijekom rada odlaze u prostoriju za odlaganje smeća. Pitam ih kamo ćete, a oni kažu idu baciti smeće. Ma što je previše, previše je. Bacati 5 – 6 puta u smjeni smeće nije normalno. Nisam mogao otkriti što rade tamo.
Odem u shoping i kupim kameru, postavim je u prostoriji i lijepo vidim sve. Kad dođu u tu prostoriju, podignu poklopac kante za smeće, zatim prvi sloj smeća i onda izvade vrećice, a u njima moji xxxxxx. Lijepo se najedu i idu dalje. Tada mi je sinulo da se svaki od njih kod mene brzo udeblja”.
“Pa zar im nisi dao doručak” pitao sam ga.
“Jesam. Ali nisu htjeli plaćati taj obrok.”
“Ma što im nisi odredio količinu koju mogu pojesti besplatno,” opet ću ja.
“Ne, ja njih platim za posao i oni neka meni plate za hranu”.
“I što si radio” pitam ga ja.
“Pozovem ih sve i pokažem im film. Kažem, gospodo, dobili ste otkaz. Svi. I primim nove radnike. Ali im kažem da ću ih prije početka posla izvagati, a zatim na kraju svakog mjeseca vagati.
Ako im skoči kilaža više od dvije kile na mjesec, lete van i dolaze novi radnici.” rekao mi je uz osmijeh.

Iako je tvrdio da je događaj istinit nadam se da se samo šalio, da mi dokaže da smo mi komplicirani.
Nasmijao sam se, iako sam mu rekao da kod nas to ne bi prošlo. Ako ništa drugo, zbog sindikata. Toliko o socijalnoj osjetljivosti.
Image Hosted by ImageShack.us
Savjet: Budite čovjek u poduzetništvu.
Sad će mnogi od vas reći da je ovo nemoguća misija, te osobine nemoguće je imati, nema takvoga poduzetnika i menadžera.
Naravno da je teško naći čovjeka u kojemu su objedinjene sve te osobine. Zato se poduzetnici i razlikuju, jedni posluju bolje, drugi lošije, a neki se vrte u krug, ovisno koliko su razvili sve te osobine. Poduzetništvo nema jedan recept, šablonu, jer sve ovisi o poduzetniku.
Prema jednom američkom istraživanju na menadžeru (direktoru) je barem 15 % odgovornosti za kolebanje rentabilnosti poduzeća ili stjecanje dobiti za ulagače. Zato su ovo važne osobine koje će poduzetniku omogućiti da tu svoju misiju i ostvari.
Ovo je samo dio osobina koje ću pokazati u slijedećim postovima. Ima ih još mnogo koje su dobro došle (komunikativnost, moral, povjerenje u suradnika i radnike, primjer drugima,......). Sve njih možete naučiti u radu s drugim poduzetnicima, na nekom seminaru, tečaju, školi.
Važno je da stalno radite na sebi i stječete potrebne osobine za vođenje poduzetničkog poduhvata.
Nije to nemoguća misija, sve te osobine se mogu steći kroz vlastito iskustvo i naučiti putem mnogobrojnih tečaja, seminara, čitanjem stručne literature, pažljivim slušanjem iskustava drugih.

IZVAJAM

1. Poduzetnik (menadžer) i poduzetništvo

Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service
Svi smo čuli za biznis. Engleska riječ koja ima značenje posao, poduzeće, trgovina. Svi mi u običnom govoru znamo reći: bavim se biznisom, što bi značilo bavimo se nekim poslom, podrazumijevamo unosnim, a često mislimo na neki “veliki” posao.
Danas ljude koji se upuste u biznis nazivamo i poduzetnicima, a ono čime se bave znamo nazvati poduzetništvom.
Što to stvarno znači?
Pojam poduzetnik (engl.-entrepreneuer) nalazimo u ekonomskoj literaturi još u ranome XVIII. st. kod irskog ekonomista Richarda Cantillona.
Poduzetnik je osoba koja pokreće posao, koja se bavi poduzetništvom.
Poduzetništvo je sposobnost čovjeka da pokrene poslovne aktivnosti u cilju postizanja dobiti, uz određene rizike. Da bi to postigao mora imati poduzetničke sposobnosti, posebne psihičke, mentalne i emotivne osobine.

Propisi kažu: poduzetnik je pravna osoba koja obavlja gospodarsku djelatnost sa ciljem postizanja dobiti, ali i fizička osoba koja samostalno obavlja gospodarsku djelatnost sa ciljem postizanja dobiti.
Biti poduzetnik znači i biti pravna ili fizička osoba koja samostalno i trajno obavlja djelatnost s namjerom ostvarivanja prihoda.
Da bi obavljao poduzetničku aktivnost poduzetnik osniva trgovačko društvo, obavlja tu aktivnost kao trgovac pojedinac, osniva obrt ili zadrugu (Zakon o trgovačkim društvima – N.N. br. 111/93, 34/99, 121/99, 52/00 i 118/03).
Kada za poduzetnika određene poslove obavlja radnik u radnom odnosu onda je on poslodavac (Zakon o radu – N.N. br. 38/95 – 114/03).

Poduzetništvo je povezano s više osnovnih pojmova:
- pokretanje novog posla,
- preuzimanje rizika,
- inovativnost,
- želja za stvaranjem,
- motivacija i upornost.
Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service
Poduzetnici se nalaze na vjetrometini, bore se na tržištu da njihov proizvod (usluga) bude prihvaćen. Bivaju uspješni ili neuspješni, svi prolaze kroz uspjehe, padove i promašaje. Ali idu dalje.Svij etla strana poduzetništva nas tjera naprijed.
Pokretanje novog posla nazivamo i poduzetnički pothvat koji prije pokretanja razrađujemo planom poslovanja ili investicijskim elaboratom. Da bi realizirali poduzetnički pothvat poduzetnici se moraju za to pripremiti.
Poduzetnik ne morate postati silom, odmah danas, to možete postati i sutra. Ako niste sigurni u svoju ideju, u poduzetnički pothvat, pričekajte, ne morate odmah uletjeti u bilo kakav posao.
Zapamtite da su istraživanja pokazala da se većina novih poduzeća zatvara unutar prve tri godine.

Često čujemo riječ menadžer, menadžment koja se razlikuje od poduzetnika.
Menadžer je stručni voditelj i organizator koji svojom kreativnošću, idejama upravlja poduzećem, nekom organizacijom. Netko je dobro rekao, menadžer je umjetnik.
Menadžment predstavljaju svi koji vode poduzeće a može značiti i “praksu i proces vođenja poduzeća ili neke organizacije”.
Kod malih i srednjih poduzetnika u jednoj osobi može biti poduzetnik i menadžer ali i ne mora.
Image Hosted by ImageShack.us
Poduzetnik može prikupiti ideje, razraditi ih kroz poslovni koncept, postaviti ih u poslovni plan ili investicijski elaborat, postaviti organizacijski oblik u kojem će započeti i voditi posao, registrirati djelatnost koju će obavljati, a onda angažirati stručne i sposobne ljude koji će planirati, voditi i upravljati poslom, a oni će mu kao vlasniku podnositi izvješća o poslovanju.
Image Hosted by ImageShack.us

08.11.2006., srijeda

PODUZETNIK IVICA IVAČIĆ IZ OSIJEKA UZ POMOĆ FRANŠIZE POKRENUO VLASTITI POSAO


Želim proširiti svoje poslovanje i povećati broj zaposlenih

Od trenutka kada je prisustvovao seminaru o franšizama pa do otvaranja vlastite tvrtke prošlo je nepuna tri mjeseca. Kada kreneš u vlastiti posao prestaju svi izgovori poput: Kriv mi je šef, nisu mi dali da napredujem.
Image Hosted by ImageShack.us
Kada je u studenom 2004.g. krenuo na seminar o franšizama Ivica Ivačić iz Osijeka nije ni slutio da će proći nepuna tri mjeseca do osnivanja tvrtke Ivačić d.o.o., a samo 4,5 mjeseca do početka rada tvrtke.
Ivica Ivačić rođen u Velikoj Gorici završio je osnovnu i srednju školu u Osijeku. Neko vrijeme je bio na Zavodu za zapošljavanje da bi zatim radio malo kod roditelja u Njemačkoj.
Bio je zaposlen u “Mari” Osijek , nakon njenog zatvaranja proveo je 7 godina u “AWT-u” Zagreb, gdje je bio do prije godinu i po dana kada je pokrenuo vlastiti posao. Ivica je oženjen, otac dvije kćerke, Marine i Martine.

Razmišljanja o vlastitom poslu
Image Hosted by ImageShack.usImage Hosted by ImageShack.us
Uvijek sam gledao da mi bude bolje, naravno da sam razmišljao o vlastitom poslu. Nije to bilo moram to sutra ili preksutra uraditi, ali sam uvijek tražio, gledao, zanimao se da li se u nečemu mogu naći - kaže Ivica.
Meni je bilo dobro i u AWT-u ali čovjek uvijek mora težiti da njemu i obitelji bude još bolje. Sada kada imam vlastiti posao osjećam se smirenije. Kada kreneš u vlastiti posao prestaju svi izgovori poput: kriv mi je šef, nisu mi dali da napredujem. Veći dio ovisi o vama, kriv si ti ako posao ne odradiš dobro.
Istraživao sam po internetu neke projekte vezano uz franšizu, znao sam od ranije okvirno što je to franšiza. Imao sam u glavi dvije – tri opcije oko poslova sa franšizom. Kada sam čuo za seminar o franšizi javio sam se u Centar za franšizu pri Centru za poduzetništvo u Osijeku.
Uz njhovu pomoć shvatio sam da je posao sa obnovom tonera dobar posao i da se tržište tonera širi. U studenom 2004.g. sam pohađao seminar za franšize. Imao sam sreće da je jedan od predavača bio čovjek iz Master franšizera talijanske tvrtke Dama Service koja je jedna od najvećih tvrtki u području obnove patrona. Nakon završenog seminara porazgovarao s njim i sve se počelo brzo odvijati.
U siječnju 2005.g. registrirao sam tvrtku Ivačić d.o.o. koja je stvarno počela raditi 15. ožujka 2005.g.

Obnova tonera
Image Hosted by ImageShack.us
Nakon dobijanja franšize za Osječko-baranjsku i Vukovarsko-srijemsku županiju Ivačić d.o.o. je počeo nuditi brand REDAC – POINT koji je franšizni lanac matične tvrtke Dama Service, a sve preko master franšizera za Hrvatsku tvrtke Dama Toneri Zagreb.
Moja tvrtka je podfranšizer i bavi se obnovom i distribucijom patrona za pisače od ink jeta, matričnih, laserskih i dr. Ukupno u Hrvatskoj pored master franšizera rade još dvije tvrtke, u Splitu i Osijeku.
U Osijeku se nalazi laserski laboratorij, a ink jet laboratorij je u Zagrebu. Tvrtka ima 2 zaposlena. Prednost ovakvog posla je što ste samostalni u poslu, a ipak niste sami jer ste dio jednog lanca koji vam pruža logistiku.
Na početku rada prošli smo obuku i svaka tri mjeseca idemo na obuku u Zagreb.
U ovom poslovnom odnosu u okviru franšize kupio sam znanje i opremu, a prema master franšizeru imam obvezu kupovine repromaterijala što je dobro jer nam daje sigurnost da će taj materijal uvijek biti jednake kvalitete. Master franšizer nam daje cijelu logistiku i brand koji jednoga dana možemo iskoristiti u vlastitoj maloprodaji.
Sada radimo za poslovne subjekte, pretežno privatne tvrtke. Posao konstantno napreduje i ja sam zadovoljan. Osobno želim u idućih pet godina proširiti svoje poslovanje na druge županije i povećati broj zaposlenih. Želim posao ustaliti, odraditi ga kvalitetno i razvijati se korak po korak, prema stvarnim mogućnostima.
Ipak je ovo tek početak, prva godina rada – priča Ivica.
Uspio sam pomiriti obiteljski i poslovni život iako supruga, koja ne radi, više vodi brigu o obitelji. Nadam se da će i ona jednoga dana početi raditi u tvrtki Ivačić d.o.o.

IZDVAJAM
Image Hosted by ImageShack.us
Stanar BIOSA

Od prvog listopada 2006.g. tvrtka "Ivačić" d.o.o. Osijek je stanar Poduzetničkog inkubatora "BIOS" u Osijeku. Franšiza mu je omogućila kompletno znanje i iskustvo te jeftiniju nabavu sirovina, a u sklopu BIOSA dobio je konzultantsku i operativnu podršku. A to znači novi kvalitet u poslovanju.

Prednosti obnove tonera

Do kupaca dolazim u direktnom kontaktu, obilazim ih, razgovaram s njima, objašnjavam im sve prednosti obnove tonera. Osim financijskih ušteda nije zanemarivo ni smanjenje štetnog otpada (plastika). Obnova tonera na neki način doprinosi i ekološkoj svijesti.
Mi svaku patronu rastavimo, očistimo i obavezno promijenimo bubanj i prah a ostale dijelove (nož, valjke..) prema potrebi. Znači obnovljena patrona ponovo ide kod korisnika i tako nekoliko ciklusa. Na nivou franšize rješava se zbrinjavanje i skladištenje otpada.
Surađujemo s jednom tvrtkom koja se bavi reciklažom plastike – kaže Ivica.


Savjeti poduzetnicima

- Kada jednom krenete u vlastiti posao morate biti uporni. Ne smijete se odmah predati. Svi očekuju da će se kada krenu u vlastiti posao brzo obogatiti, kupiti čuda...nažalost to u ovom poslu nije moguće. Potrebno je puno rada, ja radim 10 – 12 sati dnevno. Tek sada nakon godinu dana rada mogu vidjeti da li posao napreduje, gdje sam i što dalje.
- U svakom poslu čovjek mora sebe naći i težiti da mu je taj posao zadovoljstvo a ne da osjeća nelagodu.
- Nemojte nikada prenagliti u bilo čemu. Prilikom razvoja tvrtke i redovnog poslovanja idite korak po korak.
Image Hosted by ImageShack.us

02.11.2006., četvrtak

ZDENKO PINTARIĆ IZ OSIJEKA OSTVARIO SVOJE AMBICIJE IZ DJETINJSTVA

Prva tajna napredovanja je započeti.
Mark Twain, američki književnik (1835 – 1910

Novac ne smije biti primaran cilj
Kada je prije 10 godina krenuo u vlastiti posao kao vlasnik i jedini zaposlenik nije ni sluti da je pred njim niz uspješnih godina.

Zdenko Pintarić po rođenju osječanin kao dijete promijenio je nekoliko sredina. Do 4 razreda osnovne škole bio je u Višnjevcu, odlazi s roditeljima u Frankfurt (Njemačka) gdje ostaje do završetka osnovne škole.
Vraća se u Osijek i upisuje se u EMŠC, ali nakon druge godine srednje škole odlazi u Zagreb. Upisuje zrakoplovnu školu, a onda školu za telekomunikacije koja mu je odredila životni i poslovni put.
Image Hosted by ImageShack.us
Ambicije iz djetinjstva

Ideja o otvaranju vlastite tvrtke i sam početak samostalnog rada rezultat je mojih ambicija koji sežu još iz djetinjstva. Želio sam postati samostalan i biti jednom uspješan poduzetnik. Htio sam biti praktičar, bio sam ambiciozan mladi čovjeka.
Do 15 godine sam živio u Franfurtu a on je grad novca, banaka, financija. Tamo sam često imao mogućnost vidjeti uspješne poduzetnike u razvijenom kapitalističkom svijetu. Vratio sam se u Hrvatsku i završio školu za telekomunikacije.
Kada sam 1986 godine dobio posao u tadašnjoj pošti već tada sam zacrtao put ka telefoniji i telefonima.
Krajem 1991.g. Zdenko je napusti poštu i prelazi u pričuvni sastav MUP-a u PU Osječko-baranjskoj gdje se kasnije zapošljava u sektoru operativne tehnike na održavanju komunikacijskih sustava.

Novi početak

1995.g. dajem otkaz u policiji i u srpnju te godine osnivam tvrtku “Teneo”. Nisam mogao dočekati kraj rata, htio sam otvoriti svoju tvrtku. Krenuo sam u osnivanje tvrtke bez vlastitih novaca, sa posuđenih nekoliko stotina tadašnjih njemačkih maraka.
Tih godina bio sam jedini zaposlenik u tvrtki, uzeo sam u ruke kofer sa alatom i krenuo u spajanje telefonskih centrala, održavanje i izgradnju instalacija...Sjećam se prvih kupaca, radim za autosalon Škojo Osijek, jednu manju telefonsku centralu, pa onda Izolirka Osijek. Tako je sve počelo.
Od početka sam počeo raditi za tvrtke, nikada nisam radio za građane. Djelatnost “Teneo” su servis i održavanje telekomunikacijske opreme, stručne usluge na području poslovnih komunikacija, postavljanje i održavanje alarma, videonadzora, i vatrodojavnih sustava.
Posebno mi je drago da je naša organizacija rada 2002.g. usklađena sa normom ISO 9001. Znao sam da se bez dobre organizacije neću moći dalje širiti i ostvariti svoje ambicije.
Stizali su novi poslovi i ja više nisam mogao raditi sam. Zaposlio sam jednoga suradnika. Rekao bi da je to sve tada bio obrtnički način rada. Tada je sjedište tvrtke bilo u Višnjevcu, u mojoj dnevnoj sobi.
Među prvima u Osijeku sam počeo raditi sa mobitel opremom, čak bih rekao da sam tada promašio jednu dobru poslovnu priliku. U ono vrijeme jedini ponuditelj takve opreme nije bio organiziran, nisu se mogli nabaviti nosači za mobitele, punjači i dr.
Čak sam napravio dobre korake, pronašao dobrog dobavljača u Hamburgu – jedna kineska tvrtka. Razlika u cijeni je bila fanastična i tek danas vidim što sam propusti. Angažirao sam svoj novac koji sam imao, nekoliko tisuća maraka. Uvozio sam robu ali uvijek je ostajalo robe koju niste prodali, morate filtrirati što ide a što ne.
Nisam imao dovoljno novca za uvoz veće količine robe, ali sve to me je malo i uplašilo, zbog gubitaka. Ljudi su tada tražili kuću u Višnjevcu u kojoj se prodaje mobitel oprema. A tada su to bili ljudi dobrog imovnog stanja. To je bila, iz današnje pozicije gledano, jedna propuštena poslovna prilika kada sam mogao napraviti bum u trgovačkom smislu.

Razvoj tvrtke

Bez obzira za propuštenom prilikom Zdenko ne žali za time, jer su se stvari dalje razvijale pozitivno.
Rastao je broj zaposlenih, kontinuirano smo rasli, povećavao se promet i danas “Teneo” ima 20 zaposlenika.
“Teneo” je 7-8 godina prisutan u građevinarstvu gdje ugrađujemo kompletne instalacije slabe struje i bili smo primorani raditi za elektro tvrtke. Nismo imali mogućnost raditi izravno sa građevinarima.
Što više posrednika u poslu imate i više problema, oko naplate, oko postizanja dobre cijene..I onda sam rekao – Pa jeli to problem? Otvoriti ćemo jednu tvrtku za el.instalacije.
Zato sam 2005.g. osnovao i drugu tvrtku “Teneo elektro Čukelj”, u partnerstvu sa jednim dobrim i iskusnim obrtnikom iz Đakova, gosp. Čukelj Ivicom, a sve sa jednim ciljem da objedinimo sve usluge.
U poslovanju “Teneo” nije bilo klasičnih kriza. Bile su to promjene u strategiji poslovanja što je ponekad nužno. 1997/98.g. smo započeli raditi informatički hardver, počeli smo prodavati računala. Tih godina su se u tržišnom smislu počele događati velike promjene, rabati su postajali sve manji, sve više su se tražile specijalizirane tvrtke.
Mi kao “telefonska” tvrtka nismo na vrijeme uhvatili korak sa informatičkim hardverom i zato smo to područje napustili 1999.g. i pofilirali se kao specijalizirana tvrtka za telekomunikacije.
Negdje 2000.g. sklapamo vrlo dobar posao sa Ericsson Nikola Tesla vodećim proizvođačem i dobavljačem telekomunikacijske opreme. Postajemo njihov regionalni partner. Ovaj potez se kasnije pokazao kao dobar jer smo se pomoću Ericssona jasno profilirali i učvrstili svoju poziciju u Hrvatskoj.
Proteklih godina radili smo nešto u BiH, ponešto za strane organizacije u Hrvatskoj,a imamo i nekoliko partnera među telekomunikacijskim proizvođačima u Njemačkoj i Auatriji. Sve je počelo iz jedne dnevne sobe, 1997/98 smo kupili oko 36 m2 poslovnog prostora, danas u Obnovi imamo 220 m2 vlastitog prostora.
Image Hosted by ImageShack.usImage Hosted by ImageShack.us
Imati uspješne suradnike

Zdenko Pintarić je oženjen i ima troje djece. Obitelj ponekad osjeti poduzetničku ambicioznost. Ističe da svaki uspješan poduzetnik radi 24 sata, ako ne fizički onda je mislima stalno u svom poslu.
Uspješni poduzetnici moraju negdje uzeti da bi negdje dali. Moje vrijeme je sve teže kvalitetno rasporediti jer dan traje koliko traje, tjedan koliko traje...ponekad to vrijeme uzmem od obitelji.
Na samom početku sam uočio da će tvrtka biti uspješna koliko je uspješan svaki od suradnika.
Danas jako puno pažnje posvećujem odabiru kvalitetnih suradnika i postizanju dobre klime u tvrtki.
Posebno je važno da ključni ljudi koji vode posao znaju taj entuzijazam i želju za uspjehom prenijeti do zadnjeg zaposlenika.
Suradnici su ključ uspjeha ali oni su dobri onoliko koliko ih direktor motivira. Oni moraju znati viziju svoga vođe, kamo ja idem i što želim postići. Ako to ne znaju onda suradnici rade do sutrašnjeg dana. Ako znaju viziju tada možemo postići jednu sinergiju u tvrtki.
Radim stalno na tome, na sastancima zajedničkim rješavanjem problema, stalnim ulaganjem u znanje i educiranje. Nije dovoljno da gazda želi imati najbolji tvrtku u Hrvatskoj.

Predsjednik ogranka Hrvatske udruge katoličkih gospodarstvenika

1996.g. u Zagrebu je osnovana Hrvatska udruga katoličkih gospodarstvenika koja u Osijeku ima ogranak. Zdenko Pintarić je predsjednik ogranka, ali i potpredsjednik HUKG.
Udruga pokušava poduzetnicima pomoći u stjecanju znanja o načelima življenja katoličke vjere uz pomoć socijalnog nauka katoličke crkve. Imamo dobra predavanja na našim sastancima, organiziramo susrete sa poduzetnicima. Kako zaraditi, a imati jedan ispravan kolektiv i u duhovnom i u ljudskom smislu.
Svi smo svjedoci da se ljude na različite načine maltretira, ne poštuje se njihovo osnovno ljudsko dostojanstvo jer ih se tretira kao jedinka koja zarađuje novce. Moj osobni stav je da novac ne smije biti sam za sebe cilj u radu tvrtke. On je posljedica uspješnog rada.
Tvrtka kao kolektiv mora zadovoljiti potrebe svih članova tog kolektiva. Bez obzira što sam ja vlasnik te tvrtke svatko od zaposlenih mora u svakom trenutku prepoznati svoj interes.
A interes življenja ne može biti isključivo novac i plaća. Što je sa svim ostalim zadovoljstvima svakog zaposlenika u tvrtki, zadovoljstvo upravom, svojim suradnicima. Moje iskustvo je da to nije jednostavno postići.
Image Hosted by ImageShack.us
Vizija razvoja

Nakon 10 godina rada tvrtke zadovoljan sam postignutim. Vjerovao sam u sebe i nikada nisam sumnjao u uspjeh. I supruga nije sumnjala u taj put što mi je bilo važno. Imam viziju kako dalje.
Želio bih da “Teneo” u idućih 5 godina bude prepoznat kao kavlitetan partner. Partnerstvo sa Ericsson Nikola tesla i Siemensom nam daje budućnost. Pred ugovaranjem smo većeg posla i sve to je garancija da ćemo nastaviti uspješan razvoj.

IZDVAJAM

Savjeti poduzetnicima koji pokreću vlastiti posao

1. Trebate krenuti, bez straha. Onaj tko ne krene neće nigdje ni stići. Kada krenete svatko od nas će prepoznati strahove. Strahovi su prirodna pojava, ali uvijek ga trebate pretvoriti u oprez i krenuti.
2. Vrlo brzo ćete naići na teškoće. Tada je važna vaša upornost. Krenite, budite uporni i oprezni.
3. Kada okolina vidi da želite nešto postići pomoći će vam. Ne trebate razmišljati kako neće. Hoće. Većina želi vidjeti uspješnog kolegu, susjeda...Priroda je sastavljena od plusa i minusa. Oni zavidni nas na neki način motiviraju.
4. Novac ne smije biti glavni pokretač za rad. Neka to budu naši dugoročni ciljevi. Ciljevi ne smiju biti u magli. Oni moraju biti jasni. Kada znamo kamo idemo tamo ćemo i stići.

Otvorite obrt - budite kooperanti

Ja sam pokušao pomoći nekim zaposlenicima T – HT-a, motivirati da otvore svoj obrt i da budu moji kooperanti. Meni nije interes širiti tvrtku do 50 zaposlenika, a često imamo posla za 50 ljudi.
Rekao sam im - Otvorite obrt, postavite za cilj da zaradite mjesečnu plaću u idućih 6 mjeseci i ja ću vas uključiti u svoje poslove. Preporučiti ću ih i ostalim kolegama da im daju poslove.
Image Hosted by ImageShack.us
Hobi i slobodno vrijeme

Moji hobiji su čitanje poslovnih časopisa, volim čitati tuđa iskustva, volim učiti od drugih. Ulažem u sebe, svoju edukaciju i znanje. Putem stručnih seminara se stalno usavršavam. Pratim sve o kvaliteti življenja, hobi mi je i kuhanje zdravih jela. I naravno kada god mogu posvećujem se obitelji.

Krenite

Sjećam se te 1995.g., kada sam davao otkaz prijatelji su me pitali:
- Pa dobro imaš li neki dobar posao kada daješ otkaz.
Kažem: - Ja nemam nikakav drugi posao.
- Imaš li onda nekog partnera koji će ti pomoći u pokretanju posla.
- Nemam ni partnera.
- Pa što ćeš ti raditi čovječe.
- Radit ću ono što znam, telefoniju. I tako je sve počelo.