< prosinac, 2006 >
P U S Č P S N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Biti Bolji, cilj kojem trebate težiti!!

Pišite mi na:
cikla@net.hr


Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service
ĐUKA
Glasaj za moj blog na www.croblogeri.com
Naučite osnovne pojmove iz svijeta poduzetništva!!
Pročitajte priče uspješnih i neuspješnih malih poduzetnika!!!
Mala škola poduzetništva.
Želite li suradnju javite se!!!



Web Counter
Web Counter

Moja suradnica: HEHA

Moja komentatorica: NEFERTITI
Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service

Linkovi

Kako postati poduzetnik?

Kako pokrenuti vlastiti posao i postati uspješan mali poduzetnik?
Pitajte što vas zanima!!!
VODIČ ZA OSNIVANJE d.o.o.
Radiš kod privatnika! Godinama doživljavam mobbing!













Number of online users in last 3 minutes


Naš manager

ĐUKA
Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service
ĐUKA



26.12.2006., utorak

MARKETING JE INVESTIRANJE A NE TROŠAK !

KOLIKO STE PUTA REKLI MENI NE TREBA OGLAS?
Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service
NEFERTITI mi je još jednom pomogla i danas je pred vama post na temu oglašavanja.

*Prvo rezanje troškova obično se prakticira na marketingu, teško je dočekati povrat uloženih sredstava u marketing. *Nemojte govoriti meni ne treba oglas, moj proizvod i usluga se prodaje sam od sebe. *Granica za oglašavanje nema, svi mediji se mogu koristiti.


Često puta sam se susretao sa različitim pristupom marketingu. Iako većina od nas zna instiktivno da nema uspjeha bez ulaganja u marketing ipak razmišlja drugačije. Posebno to dolazi do izražaja kad postanete poduzetnik.
Sve vas stišće, treba se izboriti za mjesto na tržištu, potpisati ugovore, kupiti osnovne sirovine, trebate realizirati dogovoreno, problemi proizvodnje su nepredvidivi, borite se sa snižavanjem svih troškova poslovanja, i kad sve to napravite trebate to i naplatiti.
A konkurencija je nemilosrdna. Veliki ulažu u marketing, a vi se borite za opstanak tvrtke. Prvo što radite je da režete troškove marketinga, iako znate da to nije prava stvar. Teško je dočekati povrat uloženih sredstava u marketing.
Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service
Marketing nije trošak

Što bi sada trebali uraditi? Prvo pokušati sebe uvjeriti da je ulaganje u marketing budućnost, da je to pametno investiranje a ne trošak. Naravno ako pametno uložite sredstva. Nemojte sami biti stručnjak za marketing ako to niste.
Postoji bezbroj načina kako to možete odraditi uz pomoć stručnih ljudi, marketinške agencije, osoba koje imaju “nos” za taj posao.
Nije lako odvojiti novac, a onda strepiti da li će se to vratiti na pravi način. Zato dobro razmislite kada krećete u bilo koji segment marketinga, dobro se raspitajte s kim ćete raditi, kakve ćete efekte polučiti nakon toga, pitajte što više, tražite odgovore za svaki detalj koji vam nije jasan.
Upravljanje troškovima jedna je od ključnih funkcija u trgovačkom društvu, obrtu,...troškovi nemilosrdno utječu na poslovni rezultat. Kada gledate računovodstveno onda ste u pravu kada kažete marketing je trošak. Da, trošak koji svakako treba analizirati i pratiti. Sve sa ciljem postići troškovnu djelotvornost i efikasnost ukupnog ulaganja.
Ukratko troškovi marketinga su sastavni dio redovnih poslovnih aktivnosti koje tvrtka koristi radi povećanja i unapređenja prodaje, koristeći sve raspoložive medije, alate i resurse. Za usluge marketinga dobit ćete račun dobavljača koji će se knjižiti na kontu skupine 41. Znači, jedino u ovom slučaju je marketing trošak.
Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service
Zašto investirati u marketing?

Priklonite se, možda i manjini, koja ne vidi marketing kao trošak već kao investiranje. Jedino tako tvrtka može dugoročno funkcionirati. Nekada nećete moći ulagati u marketing ili ćete morati drastično smanjiti ta ulaganja. Ali sve to mora biti privremeno, samo u slučaju nužde.
Nemojte govoriti meni to ne treba, moj proizvod ili usluga se prodaje sam od sebe. Možda to tako i jeste, ali svemu dođe kraj. Ništa dugoročno ne može ići samo od sebe.
Sami sebe zavaravate. Pametnim planskim ulaganjem u marketing možete postići da uz manja ulaganja ipak postignete efekat. I sve to uz pomoć pravih marketinških stručnjaka.
Istraživanja pokazuju da visina ulaganja u marketing raste iz godine u godinu. Pogledat ćemo segment oglašavanja koji je tema ovog posta.
Procjena je da je u razdoblju od siječnja do svibnja 2006.g. u Hrvatskoj uloženo 1.802 milijuna kuna. Ogromni novci.
Od toga najviše se potrošilo na TV (67,99 %), zatim dnevne novine (16,15 %), tjedne magazine (7,23 %), vanjsko oglašavanje (4,05 %), mjesečne magazine (3,72 %), dvotjedne magazine (0,48 %), internet (0,24 %) i ostala izdanja (0,14 %).
Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service
Među trideset tvrtki koji su najviše izdvojili za oglašavanje nalaze se T-Mobile, VIP Net, Europapress holding, Reckit – Benckiser, Procter&Gamble, CocaCola, T – Hrvatski Telekom, Hrvatska lutrija, Henkel, L'Oreal, Unilever...Jamnica, Konzum,....Što je zanimljivo na ovom popisu nema tvrtki iz Osječko-baranjske županije.
Kada pogledamo koji su to deset medija u kojima je potrošeno najviše za oglašavanje onda vidimo sljedeći redoslijed:
HTV 1, RTL, Nova TV, HTV 2, Jutarnji list, Večernji list, Europlakat, Slobodna Dalmacija, 24 sata i Novi List.
Hrvatska televizija ima vodeće mjesto i sudjeluje sa 30,59 %, slijedi RTL sa 20,75 %, Nova TV sa 16,64 % itd.
Nemojte da vas ovo obeshrabri. Svatko od vas će ulagati u marketing i oglašavanje onoliko koliko mu to mogućnosti dozvoljavaju, vodeći računa o svojim planovima razvoja novih proizvoda ili usluga.
Nedavno je u Zagrebu, u Muzeju za umjetnost i obrt održana izložba “Umjetnost uvjeravanja” koja je predstavila povijest oglašavanja za razdoblje od 1835. do 2005.g.
Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service
Zanimljivo je vidjeti da oglašavanje živi još od vremena Austrougarske monarhije. Nema granica za oglašavanje, svi mogući i nemogući mediji se koriste: novinski oglas, oglas u magazinima, plakat poster, radio poruka, TV spot, film, zgrade, poštanski sandučić, toalet,....pa čak i pašteta.


IZDVAJAM

"NEUOBIČAJENI" NAČIN REKLAMIRANJA
Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service

23.12.2006., subota

MARKETING I OGLAŠAVANJE

Uz pomoć moje suradnice NEFERTITI danas ću vam prikazati post o marketingu i oglašavanju.....

Treba znati prodrijeti u svijest potrošača, napraviti klik da kupe baš naš proizvod. Naučite živjeti sa marketingom....

*Vještina je znati reagirati na tržištu na pravi način u pravo vrijeme s pravom porukom. *Proizvođači i agencije su na jednoj strani, a potrošač na drugoj. On je kritičar, baza svega. * Nekada i negativna kampanja ima pozitivan učinak.

Image Hosted by ImageShack.us
Gdje god da se okrenete aktivno ili pasivno svi smo sudionici marketinga.
Ujutro želite u miru popiti kavu i prelistati novine, kad između svakog članka oglas „tražimo prodavačicu“, „tražimo komercijalistu“, „tražimo managere“, banka jedna, banka druga, povoljni krediti, akcije, noviteti....trgne vas zvono na vratima, baš sad je susjeda došla na kavu kad ste htjeli mir i počne priču o prekrasnoj haljini u trgovačkom centru i kako je njezin frizer najbolji na svijetu, a pedikerka pedantna i pažljiva......
Ispratite susjedu van kako bi vas napokon ostavila na miru, usput pogledate poštanski sandučić iz kojeg već vise katalozi, prospekti, hrpa šarenila, povoljnih cijena.......Sjetite se da morate u shopping, uđete u auto, za ugodniju vožnju upalite radio i opet poziv na otvorenje dućana, izložbe, nagradne igre, koncerti, trgovine....napokon stižete doma kako bi ugrabili svojih par minuta pred malim ekranom. Upalite televizor radi najdraže sapunice ali prvo morate „pretrpjeti“ barem pet minuta automobila, deterdženta, parfema, kremica............ Želite li to ili ne, jednostavno je neizbježno biti sudionikom u marketinškom procesu.

A što je to marketing?
Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service
Razmišljam o hrpi definicija koje sam čula tijekom školovanja, dodatnih poslovnih edukacija, seminara......čitam kako se i nakon toliko vremena znanstvenici još uvijek spore oko precizne definicije marketinga. Ali sve koje su nam dostupne u suštini govore isto. Prodrijeti u svijest potrošača, napraviti klik da kupe upravo baš to.
Znači jedna psihologija kako pridobiti nekoga za sebe, kako mu promijeniti način razmišljanja, želje, potrebe, usmjeriti da učini baš to što smo htjeli. Uz sav tehnološki i znanstveni napredak više nije problem kako nešto proizvesti, već kako prodati. Tržište je zasićeno svim i svačim. I u cijelom tom sređenom kaosu pronaći način i biti brži, bolji.......
Za one koji rade u tim vodama to znači da je marketing i oglašavanje vrlo dinamičan i stresan posao, neočekivane promjene u kratkim vremenskim razmacima, potrebno je imati četvere oči, dobre reflekse i reagirati na pravi način u pravo vrijeme s pravom porukom.
Naravno da za to postoje obavezni koraci. Nikad ne možete prvo trčati, ako niste naučili puzati..... Sve kreće od hrpe analiza tržišta i konkurencije, postavljanja pitanja gdje smo, što želimo i kud idemo, zatim se razvija strategija nastupa na tržištu po segmentima (kroz medije, događaje, akcije, nagradne igre....), pristupa se realizaciji i na kraju se vrše post-analize koliko smo dobili, a koliko izgubili, da li je sve to skupa imalo smisla ili ne, jesmo li bacili novac ili smo uspjeli ostvariti svoj cilj........
Nekada se sve bilježilo olovkom i s blokićem u ruci, bilo je potreban cijeli tim stručnjaka i još više pomagača koji su radili ankete, snimali što se događa na ulicama, pitali.....vrlo opsežan i dugotrajan proces filtriranja dobivenih podataka......
Danas uz razvijenu tehnologiju, telefone, i upola manje anketara dobivamo u kratkim vremenskim razmacima podatke za koje su nekada trebali tjedni, mjeseci.......danas su software-ski alati toliko sofisticirani da sami mogu ponuditi opcije media miksa.
I za to je dovoljno samo nekoliko dobrih stručnjaka koji mogu doslovce „iscijediti“ podatke iz tih programa i iskoristiti ih na pravi način.

Jednostavna, duhovita, razumljiva i originalna komunikacija
Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service
Isto tako kada govorimo o tom području nije isto s kojeg aspekta gledamo: jesmo li potrošač koji ne želi padati na marketinške trikove, jesmo li agencija koja u posredništvu kalkulira kako što više zaraditi a da su na tržištu svi zadovoljni, jesmo li proizvođač ili pružatelj usluge koji želi uvijek biti iznad svih pod svaku cijenu.....
Proizvođač i agencije su na jednoj strani, a jedino je potrošač ostao sam. On je kritičar, on je baza svega. Nije dovoljno imati samo dobru ideju kako bi privukli potrošača, moramo ga i dobro poznavati da bi ta ideja istinski doprla do njega.
Naša KOMUNIKACIJA mora biti jednostavna, originalna, duhovita, razumljiva, kulturološki nadahnuta i najvažnije učinkovita i uvjerljiva.
Jer vrlo je tanka linija između dobre komunikacije/dobrog marketinga i obmane. Dobar marketinški stručnjak neće vam pričati o koristima i svojstvima, već će vam ispričati priču, priču u koju vjerujete, a vjera priču pretvara u stvarnost.
Znači naše poruke (informacije, priče) moraju stvoriti povratnu reakciju primatelja/potrošača, u protivnom poruka gubi smisao, komunikacija MORA biti dvosmjerna.


IZDVAJAM

Negativne kampanje

Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service
Isto tako nije nužno da reakcija bude uvijek pozitivna. Nekada i negativna kampanja ima pozitivan učinak, pogotovo ako krenemo od pretpostavke da je bitno da se za nas čuje. Primjer je i „launch“ kampanja časopisa GEO u listopadu prošle godine. Od tri različita vizuala vrlo burne reakcije je izazvao prikaz spolnog čina muškarca i žene.
Naime, fotograf i novinar Alexander Tsiaras je ilustraciju izveo kombiniranjem snimaka načinjenih kompjuteriziranom tomografijom, magnetskom rezonancijom, elektronskim mikroskopom, rendgenom i filmskim sekvencijama. Sliku je popratio naslov „GEO vam otkriva skriveno.“
Poanta oglašivača nije bila vulgarnost i nemoral, već pokušati otkriti ljudima da je sve moguće vidjeti i na sasvim drugačiji način..... mnogi nisu imali razumijevanja.
Kao što rekoh i negativna kampanja može biti dobra, ali u tržišnoj komunikaciji moramo biti oprezni. Jer dobro može vrlo brzo postati katastrofa.
Da bi poruka bila lakše razumljiva primatelju, mora biti odgovarajuće oblikovana i prilagođena sredstvu kojim se prenosi, a to je mediju. Primjera radi, fini narezak za doručak ne možete predstaviti putem radija, ali ga vrlo lijepo možete prikazati u televizijskom spotu ili slikom u novinama. Međutim, zadovoljstvo i fini ukus nakon zalogaja možete zvučno odglumiti u radijskoj poruci i na taj način prenjeti zvukom što bi željeli slikom. U tom dijelu marketinga vrlo je važna kreativnost.
Naučite živjeti sa marketingom, on je sastavni dio vašeg života i poslovanja. U protivnom možete ostati bez informacija, biti u stalnoj borbi za preživljavanje ili nestati sa tržišta .




19.12.2006., utorak

«SLAVONSKI PODUZETNIK» – REGIONALNI MJESEČNI MAGAZIN ZA PODUZETNIKE

Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service
Jedna hrabra ekipa uskoro pokreće regionalni mjesečnik za poduzetnike i managere.
Naš ĐUKA dobiva mjesto gdje bi mogao sve iskazati svoje spoznaje, uspjehe, probleme…teme iz svakodnevnog poduzetničkog života s ciljem da sadašnji i budući poduzetnici saznaju sve o svijetu poduzetništvu.
Svijet poduzetništva prikazan kroz «SLAVONSKI PODUZETNIK» koji dolazi na svijet u veljači 2007.g. prikazati ćemo na drugačiji način. Koncept je jednostavan. Što manje globalno a što više na sljedećim principima: lokalno, aktualno, konkretno i stručno.


Neke rubrike će biti stalne, a neke promjenjive.
Kolumne, komentari, mala škola, poduzetništva, ABC kvalitete, moja priča, predstavljamo vam, marketing, inovatori i komercijalizacija inovacija, literatura za poduzetnike, internet stranice za poduzetnike, pitanja i odgovori, tribina, savjeti poduzetnicima, vijesti, najave događaja, učeničko poduzetništvo, ideje za poduzetnike, burza materijala i usluga, novi propisi, druga strana poduzetništva, akcije, kvizovi, strip……sve su to rubrike koje vas očekuju.
Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service
Prvi broj izaći će u nakladi od 10000 primjeraka. Veći dio naklade prvog broja biti će promotivno distribuiran putem adresirane pošte.
Ostatak naklade distribuirat će se na kioske na području slavonskih županija i Zagreba.

Magazin će imati 52 color stranice, formata 22 x 30 cm. Cijena: 17,00 kn.
Pretplata za sve poslovne subjekte i građane (od ožujka 2007.g.) iznosit će:

- godišnja pretplata (12 brojeva) 126 kn + PDV.
- polugodišnja pretplata (6 brojeva) 75 kn + PDV
.

Ciljno tržište: Slavonija i Baranja ( Osječko – baranjska županija, Virovitička – podravska županija, Vukovarsko – srijemska županija, Brodsko – posavska županija i Požeško – slavonska županija).

Primarna ciljna skupina: mali i srednji poduzetnici, obrtnici, obiteljska poljoprivredna gospodarstva, slobodna zanimanja, poduzetnički centri, lokalna samouprava, poduzetničke zone…

Sekundarna ciljna skupina: srednjoškolci, studenti, budući poduzetnici i drugi.
Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service
IZDVAJAM:

Neovisni smo

Pokretat ćemo teme koji drugi ne smiju, braniti ekonomsku logiku pred političkim populizmom, propagirati etiku u poduzetništvu, prenositi dobra i loša iskustva, educirati sadašnje i buduće poduzetnike i managere.
Nismo vezani uz politiku, neovisni smo.

Uključite se u kreiranje sadržaja

Želimo uključiti u kreiranje sadržaja sve one koji to žele. Što više ljudi veća kvaliteta sadržaja.
Zato Vas pozivam da se javite ako želite biti suradnici, odaberite područje o kojem želite pisati, obradite stručnu temu, javite se svojim prilogom, komentarom, razmišljanjem, konkretnom pričom, problemom, pitanjem…Sve ovisi samo o vama, nemate ograničenja u bilo kojem obliku.
Ako želite biti suradnik ili dobiti promotivni broj javite se na mail: cikla@net.hr

Pretplata

Uključite se u preporuku za pretplatu. Obavijestite svoga prijatelja, susjeda, poznanika, poduzetnika u vašoj blizini…. Javite mi se na e-mail. Ostarimo zajedno.
Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service



17.12.2006., nedjelja

MOŽE LI SE ŽIVJETI OD PČELARSTVA?

Zadnjih godinu dana često puta sam čuo: "Dobar biznis je proizvodnja meda. U to treba krenuti."
Imao sam i nekoliko upita isplati li se krenuti u pčelarstvo kao djelatnost. Može li se od njega napraviti dobar vlastiti posao?
Nisam stručnjak za ovo područje pa sam zamolio Ljubicu Kravarščan dipl.ing.agr. iz Virovitice - Stručni savjetnik za stočarstvo HZPSS, Odsjek Virovitičko-podravske županije da mi pomogne.
Odazvala se mojom molbi i evo posta o pčelarstvu kao djelatnosti koju možemo raditi kao hobi ili kao biznis.

Image Hosted by ImageShack.usImage Hosted by ImageShack.us
Ako vam je sinula ideja o profitabilnoj proizvodnji u trenutku kada ste analizirali cijene meda na policama naših trgovina tada svakako ostanite na ovim tiskanim redcima koji će vam, nadam se, biti koristan podsjetnik o ovom unosnom «businessu». Čim se malo zagrebe ispod prašnjave površine astronomskih cijena meda u maloprodaji otkriva se jedna velika, nelogična i neobjašnjiva rupa u obliku razlike od otkupne cijene koju dobiju naši pčelari pa do one koju upravo gledate i koju ćete platiti na blagajni svog omiljenog mjesta za kupovinu.

Priča o pčelarstvu niti približno nije bajkovita kakovom se nekom neupućenom prolazniku ili nadobudnom početniku čini. Pošto mi pak nije namjera niti ubiti svaku nadu u razmišljanju o sakupljanju slatkog dara najvrijednijih kukaca, reći ću da se od pčelarenja ipak živjeti-može. A kako to uspjeti, na žalost ne može se reći bez dublje analize u samu srž ekonomike pčelarstva.
Recimo i to, da je profitabilnost pčelarstva teško izraziti u kunama jer ono najveći profit daje voćarima, ratarima i povrtlarima kroz oprašivanje njihovih kultura za što pčelari u nas imaju naknadu u obliku ponižavajućeg moljakanja za parkirno mjesto za svoj putujući pčelinjak.
Image Hosted by ImageShack.us
U osvještenijim dijelovima Europe: pčelari, voćari, povrtlari i ratari žive u simbiozi jer vrlo dobro znaju da pčela ne napada dobrog čovjeka koji ju ne dira a osim toga znatno im povećava prinose oprašivanjem. I kod njih a tako i kod nas prisutnost pčela povećava prinose u proizvodnji:
krušaka 36%, jabuka 38%, jagoda 55%, trešanja 67%, šljiva 72%, malina 81%, krastavaca 42%, luka 30%, suncokreta 43%, uljane repice i djetelina 30% itd.

Baviti se pčelarstvom nije jednostavno i ne može se naučiti samo iz priručnika. Svatko tko ima namjeru početi makar i sa hobi pčelarenjem trebao bi potražiti nekoga od iskusnih pčelara koji će ga uputiti u puno malih ali izuzetno važnih radnji u postupku sa pčelama.
Pčela na primjer ima dosta nametničkih bolesti a pošto se radi o medu kao prirodnom proizvodu, puno pažnje treba posvetiti preventivnim radnjama a i samom liječenju na način da svaki preparat koji se koristi ne ostavlja nedozvoljenu (antibiotici i teški metali-nikakvu) razinu ostataka u medu.
Svaki iskusni pčelar vrlo dobro zna kada i koju vrstu aktualnog preparata smije upotrijebiti za riješavanje određenog problema a i unatoč toga događa se da zbog nedovoljne djelotvornosti ili nepostojanja adekvatnog preparata koji ne ostavlja rezidue, problem nebude zadovoljavajuće riješen što će za rezultat imati smanjivanje pčelinjih zajednica i naravno gubitke u prinosu meda.

Više od ostalih poljoprivrednih proizvodnji pčelarstvo je nepredvidivo kako zbog prinosa meda tokom godine koji ovisi o klimatskim prilikama, medenju pojedinih biljnih vrsta, rezultatu prezimljavanja pčela, tako i zbog cijena koje se postižu na tržištu (prodaja meda na veliko u bačvama ili u staklenkama).
Tek kada dublje uđete u tajne pčelarstva, možete odlučiti jeste li spremni za profesionalno pčelarenje ili ćete se zadovoljiti pčelarenjem kao hobijem.
Razmišlja li se o profesionalnom pčelarenju tada treba imati na umu da je stacionaran tip pčelarenja nisko profitabilan zbog znatno manjeg prinosa meda.
Mobilnim tipom pčelarenja moguće je ostvariti daleko veće prinose meda no za takav način proizvodnje potrebno je osigurati znatno više početnog kapitala i biti spreman izdvojiti dovoljno vremena.
Image Hosted by ImageShack.us
Profitabilnost pčelarenja pokušat ću pojasniti sa nekoliko najvažnijih parametara.

Kako bi jednoj osobi bilo u prosjeku na godinu ispunjeno osmo satno radno vrijeme trebala bi imati 200 proizvodnih košnica. Za prosječan, mjesečni brutto dohodak od 6000,00 kuna, godišnje opterećenje po košnici iznosi 360,00 kn.
To znači da bi čista razlika, dakle ono što ostaje kada se od prihoda oduzmu svi troškovi i amortizacija, trebala iznositi godišnje minimalno 360,00 kn po košnici da bismo mogli govoriti o profitabilnom poslu od kojega se može ostvariti pristojan dohodak.

IZDVAJAM

Kako to izgleda kada se usporedi nekoliko godina za redom:

Za naše pčelare zlatna 2002. godina bila je takovom iz razloga što se naš med vrlo lako plasirao na europsko tržište i to pakiran u bačvama, godina kada je Kina kao veliki izvoznik meda dobila zabranu izvoza meda u EU zbog nedozvoljenih tvari koje je njihov med sadržavao.
Zbog velike potražnje meda i dobrih otkupnih cijena, tokom 2002. i 2003. godine pčelarstvo je bilo jako popularna djelatnost na temelju koje je niklo puno otkupnih stanica, novih pčelara i mnogi su nadobudno željeli baš u ovoj djelatnosti pronaći svoj kruh.
Kako se europsko tržište konsolidiralo uvozom i iz drugih krajeva svijeta tako je potražnja za našim medom padala da bi već 2005. godine bilo veliko umijeće izvesti neku značajniju količinu.
Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service
Rezultat je to našeg nejedinstva u istupu na vanjsko tržište na koje smo slali proizvod izvanredne kvalitete pakiran u bačvama, bez oznake porijekla i bez ikakove marketinške dorade koja bi europskom kupcu dala do znanja o kakovom se proizvodu radi.
Tako se naš med koristio i na žalost, još uvijek se koristi kao oplemenjivač drugih, puno manje kvalitetnih medova.
Tako to izgleda globalno.
Međutim, vidljivo je također da je med plasiran direktno na tržiše u manjim pakiranjima itekako još uvijek interesantna stvar i na takav način se u 2005. jedino i isplatilo raditi. No, da biste na tržište istupili sa svojim medom u staklenkama morate zadovoljiti niz mjera kako bi potrošač znao čiji i kakav med kupuje.
Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service
Sve što vas još o pčelarstvu zanima možete saznati od svakog iskusnog pčelara, pčelarskih udruga koje djeluju na svim područjima RH ili od autora ovog članka.

13.12.2006., srijeda

ZAVRŠENO JE GLASANJE ZA IME NAŠEM MANAGERU

POBJEDNIK : ĐUKA

DATUM: 13.12.2006.g.

VRIJEME: 22,17 sati

UKUPNO GLASALO: 250 posjetitelja - blogera

REDOSLIJED PRVA TRI IMENA:

1. ĐUKA 78 glasova
2. VICTOR 75 glasova
3. BEBETKO 34 glasova
Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service
Konačno je nakon malo dužeg čekanja, opravdanog, odabrano ime za našeg MANAGERA - PODUZETNIKA.
Hvala svima koji su prvo predložili imena za maskotu ovog bloga, a onda svojim glasovima odabrali pobjednika ĐUKU.

ĐUKA je pravo slavonsko ime, možda je tako i najbolje jer je naš mačak manager slavonski poduzetnik.
Nije mu lako, treba izdržati sve te poduzetničke napore..bori se sa proizvodnjom, zalihama, tržištem, naplatom potraživanja, rokovima, kvalitetom, dobavljačima, radnicima, stresom,.....................

Možda na prvi pogled "smotan", ĐUKA, ponekad povrijeđen, ponekad satjeran u kut uvijek pronađe rješenje i ide dalje...nikada se ne predaje i kao pravi mačak uvijek se dočeka na noge. Malo je takvih koji bi sve to tako lako podnijeli. Pa ni oni čuveni "zapadni" poduzetnici..bacili bi se nakon tri mjeseca u Dravu....

Autor crteža je RIKO, hvala i njemu.
Autor predloženog imena dobit će na poklon onu žutu knjigu pod naslovom "Imam ideju za posao! Što sada?"
Knjigu koja će vas upoznati sa svijetom poduzetništva, knjigu koja vam kazuje kako pokrenuti vlastiti posao. I uz knjigu olovku BB.
Ime je predložila naša blogerica arnamentia
Molim ARNAMENTIU da mi se javi na mail: cikla@net.hr

Još jednom hvala svima koji su mi pomogli da izaberemo ime našem manageru, maskoti ovoga bloga. I dalje ću koristiti poduzetnička iskustva ĐUKE u želji da lakše savladate poduzetničke vještine.

06.12.2006., srijeda

NAČINI INVESTIRANJA

Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service
Evo još jednog razmišljanja o načinu investiranja slobodnog kapitala. Ovoga puta mi je pomogao, svojim tekstom, prijatelj i suradnik u projektu magazina o poduzetništvu Denis G. iz Zagreba.

Da bismo investirali, bilo kao pojedinac ili tvrtka, moramo imati slobodni kapital. Investirati se može na više načina, a on ovisi o riziku koji smo spremni prihvatiti. Ulaganja kod kojih je očekivana dobit veća uvijek su rizičnija od onih kod kojih se očekuje manja dobit
.

Ulaganje u vlastiti poduzetnički pothvat potencijalno donosi najveću dobit jer ne ovisimo o drugima, odnosno investiramo u svoja znanja i sposobnost upravljanja kapitalom.
No na početku ulaganja ne možemo znati koliko će "naš put biti trnovit" te je samim tim i rizik najveći.
Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service
INVESTIRANJE S MALIM RIZIKOM

Želimo li mirno spavati a pritom ipak ne držati novac "u čarapi" ostaju nam na raspolaganju sigurna ulaganja s nižim prinosima, mada danas ništa nema stopostotnu sigurnost, uključujući i "čarapu".
Depoziti u bankama najsigurniji su oblik ulaganja sa najmanjom dobiti. Na njih nećemo trošiti riječi jer sve znamo. Kamate također možemo dobiti ulaganjem u obveznice, koje je uz bok depozitima i za nijansu većim prinosima i rizicima.
Želimo li još povećati prinos investicije, a pri tome imati sigurno ulaganje, odlučit ćemo se za otvorene investicijske fondove. Takvih fondova u Hrvatskoj ima pedesetak i dijele se po načinu ulaganja na novčane, obvezničke, dioničke i mješovite.
Razumljivo je da novčani fondovi nose manji prinos od dioničkih, ali pri tom imaju i manji rizik ulaganja. Budući da je kod fondova velika disperzija ulaganja, čak i dionički fondovi smatraju se sigurnom investicijom.
Dugoročno gledano, prinos otvorenih investicijskih fondova ne prelazi 15% godišnje no niti ne stvara gubitke.

Ukoliko raspolažemo većim iznosima kapitala investirati se može i u nekretnine.

Prije nekoliko godina stambena štednja bila je izvrstan način ulaganja. Štednja na pet godina imala je efektivnu kamatnu stopu desetak posto, s povoljnim kamatama na kredite i gotovo nikakvim rizikom. Danas su se kamate na stambene kredite u komercijalnim bankama spustile na nivo onih u stambenim štedionicama, a državni poticaji na stambenu štednju smanjeni su s 25% na 15% (čime je EKS pao na cca 7,5 posto). Time je ovakav način štednje promijenio prefiks "izvrstan" u "dobar".

Životno osiguranje i dobrovoljno mirovinsko osiguranje opcije su ulaganja koje imaju vrlo male prinose, usprkos beskrajnom trudu agenata da nas uvjere u suprotno. Ta ulaganja su dugotrajna i kada oduzmemo godišnju inflaciju gotovo da nemaju prinos.
Kod tih ulaganja prednost leži na drugoj strani, a to su porezno rasterećenje, odnosno komponenta osiguranja života. Poučeni iskustvom smanjenja državnih poticaja na stambenu štednju, pitanje je vremena kada će to zadesiti i osiguranja.
Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service
DIONICE - INVESTIRANJE S VISOKIM PRINOSIMA

Pored ulaganja u vlastiti posao, ulaganje u dionice jedini je način investiranja gdje sami upravljamo svojim novcem. Istina je da pri tom ulažemo u tvrtku kojom upravljaju drugi, ali samo mi odlučujemo koja dionica je vrijedna, kada ćemo je kupiti te kada je došlo vrijeme za njenu prodaju.
Investiranjem u dionice možemo ostvariti ogromne dobitke, ali uz rizik koji može rezultirati i gubicima.
Proporcionalno broju kupljenih dionica neke tvrtke stječemo udio u njenom vlasništvu. Dobit tvrtke može se dioničarima isplatiti u obliku dividende.
Porast vrijednosti tvrtke (odnosno cijene njenih dionica) zove se kapitalni dobitak na koji investitori također računaju.
U ovom prilogu ubuduće ćemo pisati uglavnom o dionicama, a tek povremeno doticati se drugih načina investiranja. Razlog tome je činjenica da su prinosi u bankama, obveznicama, investicijskim fondovima, ... prilično predvidivi i sigurni, te se razlikuju u samo nekoliko postotaka. Za takav način ulaganja nije potrebna velika mudrost.
O investiranju u dionice potrebno je puno više znanja, iskustva i samodiscipline kako bismo prvo izbjegli gubitak, a potom krenuli prema visokim postocima dobitka.
Na Hrvatskim tržištima kapitala u proteklih nekoliko godina bilo je dionica na kojima se moglo izgubiti sve (primjerice Viktor Lenac), ali i onih koje su rasle nekoliko desetaka puta.
Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service
IZDVAJAM

Nemam namjeru omalovažavati ostale oblike investiranja, ali ulaganje u dionice ipak je jedini pravi oblik investiranja. Sve ostalo su derivati novca, koji iz ruku investitora "nahrane puno usta" i vrate mu se nazad u obliku mrvica. S relativno malo truda i edukacije, rizik ulaganja u dionice može se svesti na minimum, uz očekivane godišnje povrate na ulog u iznosu najmanje 20 %.
Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service

01.12.2006., petak

ZAPOČEO BIH PODUZETNIČKU DJELATNOST – KAKO?


Zanima vas poduzetnička djelatnost... Sve sa strane izgleda lako i jednostavno. I zaista, osnovati i registrirati poduzetničku djelatnost nije problem. To je tehnika koju će vam odraditi stručne osobe. Samo znajte, tvrtke se rađaju, sazrijevaju, žive i umiru, i propadaju. Nemojte se naći odmah na početku u tom krugu. Radite ono što želite, ono što vas čini zadovoljnim, ali taj posao mora vam donositi i zaradu. A to raditi je pravo umijeće.
Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service
Kad imate tvrtku, obrt, ili neku drugu registriranu djelatnost, početni okvir je određen. Ali kad započinjete posao onda imate dvojbu u kojem obliku ćete obavljati poduzetničku djelatnost.
Stotinu pitanja vam se vrti u glavi, odakle početi, kako do početnog kapitala. Rizik je ući u te vode, ali vrijedi pokušati.
Ne kockati se. Kockari ne traju dugo. Pametno, sa znanjem što trebate napraviti i s vjerom u ono što činite.
Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service
Slijedi možda jedan dosadan, tehnički dio, ali vrlo važan za budućnost poduzetnika. Morate donijeti odluku o tome kako ćete ući svoj novi posao. Mogućnosti su različite:

1. Postati partner nekome tko ima registriranu djelatnost
2. Kupiti postojeću tvrtku, obrt, zadrugu,....
3. Osnovati vlastitu tvrtku, obrt, zadrugu, slobodno zanimanje, OPG,...
4. Franšiza
5. Licenca
6. Ima još jedan način i mnogi ga koriste. Rad na crno ili šverc.
Nemojte to raditi. Uvijek mislite “samo još danas i gotovo”, a kraja nema.
Zato zaboravite tu mogućnost jer ona je najskuplja varijanta. Kad tad vrag dođe po svoje.
Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service
Ovoga puta ću vam prikazati najčešće korištene mogućnosti s opisom što poduzetnik treba napraviti ili bar znati što treba napraviti, a za to angažirati stručnu osobu za te aktivnosti (odvjetnik, javni bilježnik, i dr.).

1. Postati partner nekome tko ima registriranu djelatnost

Ovo je jedan od najjednostavnijih načina, ako se krećete u krugu prijatelja, rodbine – poduzetnika.
Često posjedujete neka znanja, sposobnosti bilo stručne bilo organizacijske, vještine potrebne nekom poduzetniku, poznanstva koja omogućuju prodaju proizvoda – usluga i drugo.
Ja sam imao ponuda da uđem u partnerstvo s poduzetnicima koji su danas uspješni, razgovaralo se o mom ulaganju. Objektivno, u tom trenutku nisam mogao donijeti odluku o ulasku u partnerstvo. Ulaganje često ne mora biti novac, nemojte se odmah prepasti razgovora na tu temu.
Ovakav način može biti koristan za mladu i neiskusnu osobu, početak za neki svoj budući posao. U takvom partnerstvu naučit ćete mnoge stvari, upoznat ćete moguće probleme u poslovanju, sve će vam to omogućiti lakši samostalan ulazak u svijet poduzetništva.
Većina naših poduzetnika nije spremna ući u partnerski odnos s drugim osobama iako udruživanje na zdravim temeljima može donijeti razvoj posla. Svi žele biti svoji šefovi, da nikoga ne moraju ništa pitati, da odlučuju sami.
Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service
Svjedok sam primjera kad dvoje dobrih partnera nakon uspješnog poslovanja prestaje zajedno raditi iz raznih razloga, često subjektivnih. Osnivaju dvije tvrtke i slabe svoju poziciju, nastaju dva patuljka, počinje borba za preživljavanje. Umjesto da su ojačali, zbog vlastitog ega postaju gazde na staklenim nogama.
Još jedna mogućnost je pred vama. Sa svojim znanjem i sposobnostima možete početi raditi kod nekog poduzetnika i taj rad vam kasnije može biti odskočna daska za vlastiti posao, ako već ne možete postati partneri tom poduzetniku. Učite od njega, snimajte očima, ušima, mnoge tajne možete primijetiti ako ste motivirani za vlastiti posao.

2. Kupiti postojeću tvrtku, obrt,....

Sigurno su mnogi od vas primijetili oglase u novinama “prodajem tvrtku u mirovanju”. Da, i to je jedan od načina da krenete u poduzetništvo.
Kupiti se može tvrtka, obrt, preuzeti postojeća franšiza od poduzetnika koji je došao do točke da to možda više ne može pratiti iz osobnih razloga. Sada će mnogi od vas pomisliti odakle meni novac za takve stvari. Nikada ne znate uz koje uvjete možete kupiti postojeće poslovanje.
Poznajem tehnologa koji je kupio proizvodnju prirodnih sokova bez uloženih sredstava. Preuzeo je postojeći kredit i uz neka manja ulaganja nastavio s poslovanjem.
U takvim situacijama uvijek pregovarajte. Sve kombinacije su u igri. A možda ćete i vi jednoga dana svoje poslovanje prodavati.
Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service
Kupiti se može tvrtka ili obrt koji su u mirovanju, nisu uopće radili ili duže vrijeme ne rade. Opet pregovarajte, ovako preskačete sve faze osnivanja i registracije novog poslovanja. A to odnosi vrijeme i novce.
Ovo je specifičan način ulaska u posao iz još jednoga razloga. Kupovati tuđe poslovanje možete, ali oprez. Morate znati od koga kupujete i u kakvom je stanju poslovanje te tvrtke ili obrta.
Raspitajte se u FINI, banci, kod poslovnih partnera. Ako ste se već odlučili za ovaj oblik angažirajte stručnu osobu koja će vam pomoći u donošenje odluke.
Mnogo toga negativnoga vas može dočekati kad krenete u poslovanje (obveze, izdane garancije, hipoteke na imovinu i dr.). Ako niste sigurni ne ulazite u ovaj oblik pokretanja posla.

3. Osnovati vlastitu tvrtku, obrt, zadrugu....

Osnovati vlastito poslovanje nije komplicirano. Trebate osnovati i registrirati tvrtku, obrt, zadrugu...Naizgled mnogo papira, ali je zapravo jednostavno. Samo je prvi put teško.
Za ovaj oblik se odlučite kada ste ideju razradili u koncept, kada ste analizirali tržište, kada ste se odlučili za djelatnost, kada ste ispitali prednosti i mane ostalih oblika poslovanja, kada se ovaj oblik pokaže kao najbolja mogućnost.
Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service
Na raspolaganju vam je nekoliko oblika poslovanja:
- trgovačko društvo
- obrt
- zadruga
- trgovac pojedinac
- obiteljsko poljoprivredno gospodarstvo (OPG)
- slobodno zanimanje

Tu se mogu javiti i emocije koje će vam zatvoriti oči i um. Hoću konačno imati svoj posao, sa svojim imenom i znakom. Nije važna cijena.
Poduzetništvo je ring u kojem se borite za pobjedu, za prijestolje. U njemu vas čekaju fer i “prljavi” boksači. I svi žele pobijediti, biti bolji – BB. Porazi su neizbježni, ali rat morate dobiti. Samo, iz jednoga meča izlazite poraženi ali neozlijeđeni, a iz drugog povrijeđeni i prevareni.
Negdje polovicom 1989.g. sastala su se dva prijatelja i jedna prijateljica i zaključili da se biznis može lako raditi, samo treba registrirati tvrtku. Već imaju dogovoren jedan “veliki” posao. Registrirali su tvrtku i uzbuđeno gledali svoj papir, a u pričuvi je čekao šleper kinder jaja, imali su kupca koji sigurno plaća za 45 dana. Prvi posao, a tako uspješan, zarada osigurava tri mjeseca života.
Naravno da su taj šleper kupili, dali garanciju plaćanja, u ono vrijeme akceptni nalog, a od kupca iz jedne susjedne republike bivše države ništa nisu uzeli. Vrijeme je brzo prošlo, 45 dana pa i 60 dana a kupac nije plaćao. Akceptni nalog je pušten i tvrtka je u prvom poslu bila blokirana. Svaki dan su nazivali kupca, a on je govorio sutra, sutra, sutra.
Lijepo je imati svoju tvrtku, ali treba i razumno donositi poslovne odluke.
Priča ima sretan kraj samo zahvaljujući slučajnosti i jednoj dosjetki. U to vrijeme supruga jednog od vlasnika bila je trudna. Ja sam im savjetovao da ga ona zove i da moli, plače, bilo što samo da ga nagovori da plati kupljenu robu. Poslušali su me, dvadesetak dana je zvala kupca i rađala prije vremena. Uspjela je, kupac je rekao: “Da znate platit ću, ali samo zbog vas. Ne bih želio da se djetetu nešto dogodi”.

4. Franšiza

O tome više slijedeći puta.....
Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service
IZDVAJAM

Moj pogled na svijet poduzetništva

Prisjećajući se kako je to bilo u školi da na zadanu temu pri pisanju sastavka ne pogriješimo, pokušati ću ne učinit isto i ovdje.
Završavam Ekonomski fakultet i o poduzetništvu nisam previše razmišljala iako sam pokrenula prije nešto više od godine dana mali projektić informiranja zainteresiranih o svijetu antikviteta, kolekcionarstva i sajmova u Hrvatskoj i izvan nje.
Misao vodilja nije bila da ću na temelju određenog rada ostvariti prihod već primarno edukacija. Ionako pogrešno bi bilo očekivati nešto odmah na početku, zar ne?
Potrebno je ulagati, ulagati, ulagati da bi se projekt ekonomski isplatio i da bi na kraju svega nešto i zaradili. Žalim u jednom, a to je da dosadašnja iskustva nisam dokumentirala. Tijekom godine dana primila sam solidan broj mailova potpore, zahvale što uopće te stranice postoje i što su besplatne, skoro svaki dan vlasnici traže procjene tržišne vrijednosti svojih predmeta, također, došlo je i do ponekih ružih iskustava s posjetiteljima, no unatoč svemu posjećenost stranica protekli mjesec iznosila je okvirno 5500, a pregledano je sveukupno 27 531 pojedinačnih stranica.
Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service
Ostvarena je suradnja s domaćim i stranim portalima. Istaknula bih jedno zanimljivo iskustvo s kolegom (kasnije smo shvatili da smo kolege) koji je mislio da sam vlasnica antikvarnice od kojih 40-tak godina koja u svoje slobodno vrijeme uređuje web stranice. Nažalost, takvih kod nas nema. Niti značajniji broj 40 godišnjih antikvarki niti slobodnog vremena.
Ljudi se danas premalo i prerijetko pobrinu za sebe, a meni su te web stranice upravo to. Na prvom mjestu, zadovoljstvo.
Kako to obično biva shvatila sam da jednostavno nije moguće sve stići (dodavanje novih članaka o raznih podučjima kolekcionarstva, ažuriranje termina sajmova, komunikacija s ostalim vlasnicima stranica sličnih sadržaja iz Europe, Amerike, slaganje newslettera i slanje pretplatnicima...) stoga sam dogovorila izradu portala koji će biti upravljan CMSom (eng. Content Management System) i cijelu priču podići na malo višu razinu.
Uz pomoć pravih ljudi moguće je učiti sve.

Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service
Dubravka Martinović
urednica web stranica www.antikviteti.net
e-mail: dubravka@antikviteti.net
mobitel: 098/9005-581