Little Drunk Fish

srijeda, 28.11.2007.

Eto mi tetovaže

28.11.2007. u 21:11 • 2 KomentaraPrint#

'Zeleni' auti su skupi i nedostupni

Unatoč interesu, kupci u Europi još uvijek nisu skloni kupnji ekoloških automobila. Najdalje je otišla Švedska, koja kupnju 'zelenog automobila' stimulira smanjivanjem poreza.

Borba protiv klimatskih promjena smanjivanjem emisije štetnih plinova iz automobila u Europskoj uniji do sada nije dovela do povećanja prodaje ekoloških automobila europskih proizvođača, koji bi željeli preuzeti vodstvo od azijskih konkurenata.

Ekološki automobili predstavljeni ranije ove godine na frankfurtskom sajmu izazivali su interes klijenata, ali za sada nema redova u lokalnim auto-salonima.

Ili su "zeleni" automobili preskupi ili još nisu dostupni, ocjenjuje dpa.

Novi modeli, poput hibridne verzije s dizelskim motorom Porsche Cayennea ili ekoloških modela Forda i Opela još nisu u prodaji. Drugi, kao npr. hibrid X6 BMW-a, možda nikad neće ni doći u serijsku proizvodnju.

U međuvremenu, istraživanja pokazuju da štedljivi automobili na dizel, plin ili hibridi s njihovom kombinacijom motora s unutarnjih izgaranjem i dodatnog električnog motora, privlače mnogo interesa – posebno njemačkih klijenata – ali ljudi nisu pripravni platiti premije za automobile koji manje štete okolišu.

Vozači danas rangiraju utjecaj automobila na okoliš mnogo više nego ranijih godina, ali mnogi su zbunjeni tehnologijama koje su na ponudi. Oni žele imati vremena prije kupnje te biti dobro informirani.

Gfk tim za istraživanje tržišta došao je do podatka da samo 11 posto novih kupaca u Njemačkoj uopće razmišlja o kupovanju hibrida. Mnoge odbijaju visoke cijene.

Po nekim podacima, prodaja hibrida u Europi dostigla je oko 39.800 komada u 2006. među kojima je Toyota imala 90-postotni udio.

"Još uvijek nema ni jednog njemačkog hibrida na prodaji u ovoj zemlji", kaže Michael Ramstetter, urednik časopisa auto-kluba ADAC. "Usporedite to s ponudom japanskih proizvođača poput Honde ili Toyote", kaže on.

"Ljudi imaju manje novca u džepovima a automobili su skuplji, posebno hibridni modeli", kaže Thomas Fröba koji radi za Autohaus Motor Bauer u Kronbachu.

Slika štedljive kombinacije dizela i struje malo je pomućena rezultatima nedavnih testiranja objavljenim u nekoliko njemačkih auto-magazina koji su otkrili da hibridi kao Honda Civic ili Lexus R400 sagorijevaju ponekad više benzina nego što tvrde proizvođači.

Entuzijazam u Njemačkoj kada se radi o japanskom hibridu Prius – koji se sada proizvodi već 10. godinu – pokazuje da su klijenti sve skloniji zelenim alternativama.

Međutim, iako su nove prijave za Prius narasle za 50 posto između siječnja i listopada ove godine u odnosu na isto razdoblje 2006. godine, odnos broja prodanih primjeraka Priusa i primjerice konvencionalnih Golfova ili Opela Astri ide brojčano izrazito u prilog ovima drugima.

Ipak, slika nije ista na čitavom kontinentu. Švedska je iznimka koja je ove godine zabilježila najveći porast prodaje "zelenih" automobila.

"Švedska je preuzela vodstvo u ligi europskih ekoloških automobila", rekao je švedski ministar za okoliš Andreas Carlgren.

Stručnjaci u Švedskoj kažu da je tome pridonio i privlačni manji porez za vlasnike ekoloških automobila, što je mjera o kojoj njemačka vlada još uvijek samo razmišlja.

28.11.2007. u 18:33 • 0 KomentaraPrint#

nedjelja, 25.11.2007.

Otvorio ja danas škrinju i pronašao sladoled, pa tako odlučio se malo odmoriti od učenja i pogledati što zanimljivo na Netu. Evo na što sam naletio:





25.11.2007. u 19:01 • 1 KomentaraPrint#

Poklopac Svemu

25.11.2007. u 19:01 • 0 KomentaraPrint#

srijeda, 21.11.2007.

Zagrijavanje prostora



Tijekom hladnih zimskih dana, lijepo je ostati u toplini svog doma i uživati u blagdanskom ozračju. No, da vas ne bi iznenadlili računi za grijanje, primijenite ovih nekoliko jednostavnih savjeta za učinkovito zagrijavanje vašeg doma.




21.11.2007. u 21:17 • 2 KomentaraPrint#

ponedjeljak, 19.11.2007.

Štedni Okoliš



Umjesto da učim sutra za ispit iz Okoliša i Održivog Razvoja ja tu pišem o štednim žaruljama. No, i to je dio tog predmeta koji se bavi okolišem i njegovom zaštitom i sličnim temama.
Što ću sa štednim žaruljama?! Poklanjati ih za Božić, rođendane, imendane i slične nešto-dane. To je moj mali prilog zaštiti okoliša.

Sredinom XIX. stoljeća javljaju se prve ideje o električnoj rasvjeti. Suprotno popularnom vjerovanju, Thomas Alva Edison nije prvi izumio žarulju. On je samo usavršio ideju nastalu pedesetak godina ranije. Prvu žarulju patentirali su Henry Woodward i Matthew Evans iz Toronta, ali njihov proizvod nije polučio nikakav komercijalni uspjeh. Bogati Edison, koji je u to vrijeme također radio na projektu žarulje, otkupio je prava na njihov patent. 1879. godine, te je nakon usavršavanja žarne niti (ugljene) i uvođenja vakuuma unutar žarulje, predstavio svijetu prvu žarulju.

Današnja klasična žarulja izumljena je 1910. godine i temelji se na principu termičkog zračenja. Sastoji seod staklenog balona 'ispunjenog' vakuumom ili nekim inertnim plinom unutar koje se nalazi žarna nit. Na žarnu nit dovedemo određenu struju kojom ju zagrijemo na otprilike 2300 °C. Žarna nit emitira svjetlost, ali i toplinu, što uzrokuje veliko zagrijavanje žarulje. Edisonova žarulja imala je žarnu nit načinjenu od ugljena, a današnje žarulje u pravilu imaju žarne niti načinjene od wolframa. Budući da je wolfram vrlo osjetljiv na zrak, moramo u žarulji osigurati vakuum ili ju ispuniti nekim inertnim plinom (argon i dušik standardno;kripton i ksenon za povećanje iskoristivosti).

Fluorescentne žarulje, izumljene 1980-ih rade na potpuno drugačijem principu od običnih i halogenih. Svjetlost se ne generira termički, pomoću žarne niti, nego principom izboja. Izboj u živinom parama generira nevidljivo UV zračenje koje se pretvara u vidljivu svjetlost pomoću fosfora na unutašnjosti žarulje.

Štedne žarulje

Fluorokompaktne žarulje nastaju savijanjem fluorescentnih cijevi, čime se smanjuju dimenzije same žarulje. Ova vrsta žarulje poznatija je pod imenom 'štedna žarulja' jer ima vijek trajanja osam do dvadeset puta dulji od vijeka obične žarulje.

19.11.2007. u 22:06 • 3 KomentaraPrint#

subota, 17.11.2007.

Međunarodni Dan Studenata

17. studeni obilježava se kao Međunarodni dan studenata i predstavlja borbu za demokratsko obrazovanje i demokratsko društvo.

Na ovaj dan, 1939. godine Nacisti su ubili više od 20 čehoslovačkih studenata koji su protestirali protiv nacističke okupacije, u logore su zatvorili preko 1200 studenata, a studentske domove i Sveučilište pretvorili u svoje kasarne. Studenti širom Europe okupili su se u Londonu gdje je Međunarodno vijeće studenata proglasilo 17. studeni za Međunarodni dan studenata.

Pedeset godina nakon što su Nacisti ugušili njihov protest, 17.studenog 1989, čehoslovački studenti ustali su ponovo, protiv drugog nedemokratskog režima koji je htio spriječiti javno iznošenje mišljenja, što je predstavljalo početak plišane revolucije kojom je okončan komunistički režim.

Wikipedia

17.11.2007. u 12:57 • 0 KomentaraPrint#

petak, 16.11.2007.

Linux I Ja

Još kad je izašao novi Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon, pitao sam se gdje nalaze ta imena. Ali to nije važno, iako su imena opičena. Dakle, još kada je izašao Gutsy instalirao sam ga pored svemogućih Windowsa i tako je stajao. Danas, u trenutcima traženja inspiracije što da radim, sjetio sam se tih Linuxa i odlučio malo pročačkati po tome, i eto me. Već duže vrijeme planiram prijeći na Linux, da nešto novo vidim i naučim. Ali zbog raznih razloga nisam, prvenstveno što mi wireless kartica nije željela raditi, ali i to sada radi. I tako sada pišem post sa Ubuntua. I sviđa mi se. Iako još me neke stvari muče. Tipa, mogu li importati iz outlooka sve što mi treba i slične lijepe stvari. Ipak, mislim da bi se prilagodio da moram.
Nekako mi je zabavnije sve raditi u Linuxu, ne znam zašto. Valjda se osjećam pametno. He, he...

16.11.2007. u 21:21 • 0 KomentaraPrint#

četvrtak, 15.11.2007.

Komentar

Kako su u modi izbori i mnogi blogovi se bave time, i ja ću komentirati. Glazbeno....



Get your own Flash MP3 Player


15.11.2007. u 13:12 • 1 KomentaraPrint#

srijeda, 14.11.2007.

10 razloga zašto je 30 minuta hodanja bolje od sjedenja


1. jača srce i pluća čime se poboljšava funkcija tijela koja se naziva kondicija

2. dužim hodanjem koriste se prekomjerne zalihe masti

3. jačaju se mišići te daju stabilnost zglobovima smanjujući tako mogućnost iščašenja

4. hodanje u mlađoj životnoj dobi povećava koštanu masu i time odgađa osteoporozu u starijoj životnoj dobi...

5. ...kada hodanje odgađa gubitak koštane mase.

6. održava funkcionalnu sposobnost mišićno-venskog aparata nogu i na taj način sprečava proširene vene

7. izlučuju se endorfini, tvari koje pridonose dobrom raspoloženju i zadovoljstvu

8. poboljšava socijalne kontakte, što se više krećete veća je mogućnost da sretnete nekog poznatog ili upoznate nekog novog

9. u 30 minuta hodanja dnevno možete uklopiti odlazak na i dolazak s radnog mjesta i time uštedjeti novac koji biste potrošili na javni ili druge vrste prijevoza

10. hodanju nije prepreka niti kiša niti hladnoća niti snijeg niti vjetar, najveća prepreka je vaša neodlučnost

14.11.2007. u 11:59 • 3 KomentaraPrint#

utorak, 13.11.2007.

30 minuta

Jučer sam htio pisao o ovome, ali sam pod utjecajem hmeljnog soka bio i nije mi se dalo. I bolje da nisam.
Naime, radi se o onih 30 minuta hodanja svaki dan za zdravlje. Nedavno je bila ta akcija i promovirali su 30 minuta kretanja svaki dan, najmanje, za zdravlje. Tu sam htio početi i usput pokazati kako ne samo da je to kretanje zdravo nego se čak i uštedi novaca, a i ekološko je prihvatljivije. Od kad sam počeo slušati Ekologiju i Održivi Razvoj kao predmet na faksu, zanima me više i pokušavam pridonijeti nekako smanjenju zagađenja. No, tu smo sada na 30 minuta kretanja dnevno. Dakle, danas sam malo pametniji što se tiče tog kretanja. Uzeo sam Geo iz mjeseca studenog i, vidi vraga, tema je Ljekovita moć kretanja. U Geu se priča na 7-8 stranica, pa detaljno možete tamo pročitati. A ukratko ću ja prepričati. Dragi ljudi iz Gea saznali su da je Homo sapiens prilagođen kretalačkom načinu života, što nam je ostavštvina gena naših predaka iz kamenog doba. Teza ide dalje i tvrdi da je uzrok većine civilizacijskih oboljenja neuredni metabolizam zbog pretjeranog nekretanja. Dakle, u tijelu svakog čovjeka koji se ne kreće 30 minuta dnevno vlada izvanredno stanje. Kretanje je preduvjet za normalno funkcioniranje organizma. Čak i starije osobe mogu povratiti dio snage ako redovito opterećuju mišiće. Provedena su istraživanja na gerijatričarima i otkriveno je da su se nakon 8 tjedana starija gospoda i gospođe sigurnije osjećali na nogama, mogli su se penjati stubama bez štapa i brže hodati. Nadalje, mnoga istraživanja su pokazala da umjereno bavljenje tjelensim aktivnostima smanjuje smrtnost u kronično oboljelih osoba. Tu smatram oboljele od raka, dijabetesa, srčanih problema i slično.
Zanimljivo je i istraživanje koje je provedeno na Sveučilištu u Illinoisu. Naime, tjelesna aktivnost potiče nastanak novih stanica u mozgu i smanjuje opasnost od oboljenja.
Dakle, vidimo da smo programirani (moram ja malo po FERofski) za kretanje. Ne za sjednje i liječarenje cijelo vrijeme.

Eh, da se vratim na temu dana. Dakle, 30 minuta hoda dnevno je minimalna doza za zdraviji organizam. No, tu sam htio utkati ne samo utjecaj na organizam već boljitak i u kućnom proračunu. Uzet ću sebe za primjer. Vozim Corsu 1.4i dakle, trošim benzin, koji ne pada ispod 8 kn/l. Prije sam vozio stalno na faks i to obično vrijeme kada svi idu na posao, faks, itd. FER je u Unskoj i moram proći kroz centar grada kako živim u Markuševcu, a svi znamo da se kroz centar više stoji nego vozi. No, do faksa mi je trebalo od 30 minuta do sat vremena. I za to vrijeme prođem oko 20 km. Dakle, put tamo i nazad je recimo 50 km. Auto troši oko 10 l/100 km i više u gužvi, dakle taj dan bi potrošio 40 kn na benzin. A da ne spominjem koliko bih raznih ubojitih plinova ispustio u atmosferu. Onda se dogodio slučaj Kupska i nije više bilo mjesta za parkiranje. Pa sam razmislio, i zaključio. Pošto auto moram jedino koristiti zbog slabe autobusne povezanosti i ako idem u šoping, zašto ne bih se ja parkirao negdje na periferiji i išao pješke ili vlakom. I tako sam učinio. I da vam kažem ovo što oni pišu o zdravlju nije samo puka tlapnja već sam to iskusio na vlastitoj koži.

Zato, parkirajte se 2-3 km od posla, faksa, škole i protegnite noge, za 2 tjedna će vam preći u naviku i već ćete se bolje osjećati.

13.11.2007. u 23:44 • 1 KomentaraPrint#

ponedjeljak, 12.11.2007.

Htio sam.....

pisati o 30 minuta, ali popio sam malo pa mi se ne da!






Inače skužio sam da je Tuborg jako pitak, nije loš za korištenje na duge staze. E, a u zamjenu za 30 minuta što sam htio pisati razmišljajte o ovome:

12.11.2007. u 19:23 • 0 KomentaraPrint#

nedjelja, 11.11.2007.

U sjeni kralja

Malo sam šetao posvuda danas pa sam i Tomeka uslikao.



Image and video hosting by TinyPic


11.11.2007. u 17:40 • 3 KomentaraPrint#

subota, 10.11.2007.

Dizajni

Potaknut ne znam čime, pokušavam redizajnirati blog.
Vjerojatno će sve pasti u vodu, no možda iznikne nešto što će svi htjeti i postati hit poput iPhonea.
Nije mi jasno zašto ljudska rasa priželjuke taj iPhone toliko?! Osobno, jedino što mi se sviđa jest onaj
sustav upravljanja i ništa više. Ne volim masne ostiske po ekranu. Ima taj iPhone i drugih raznih "fićera", no
drugi pametni telefoni isto imaju to i još više....
Možda je opet sve u dizajnu, zato što je Apple...
Eto, idem nešto dizajnirati, ja ferovac. He he.....

10.11.2007. u 21:27 • 0 KomentaraPrint#

petak, 09.11.2007.

Počeo sam pisati kafkijansku priču (koju?!)

Zapravo jesam, ali to će biti gotovo isto negdje kada završim faks, znači ne u tako bliskoj budućnosti.

Inače, čitam da je neki Zagrepčanim umro od srčanog udara u Toyoti. Zanima me je li stvarno važno što je to bila
Toyota. Da smo u Americi vjerojatno bi tužili Toyotu ili možda proizvođača radija ili ako je čovjek možda nosio naočale i njih isto. Kako god, važno je da je umro u Toyoti.

A kafkijanska priča je o kornjači i ferofcu.

09.11.2007. u 20:59 • 0 KomentaraPrint#

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< studeni, 2007 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30    

Srpanj 2010 (1)
Lipanj 2010 (1)
Veljača 2010 (1)
Siječanj 2010 (8)
Veljača 2009 (1)
Prosinac 2007 (2)
Studeni 2007 (15)
Listopad 2007 (2)
Siječanj 2007 (2)
Prosinac 2006 (2)
Studeni 2006 (3)
Rujan 2006 (3)
Srpanj 2006 (1)
Lipanj 2006 (13)
Svibanj 2006 (9)
Siječanj 2006 (3)
Prosinac 2005 (3)
Studeni 2005 (1)
Listopad 2005 (8)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv


Komentari da/ne?

Što se zapravo tu događa?

Umotvorine jednog studenta FER - a, budućeg bakalara!


Poslovni Centar Online



NerdTests.com says I'm an Uber-Dorky Nerd God.  Click here to take the Nerd Test, get geeky images and jokes, and talk to others on the nerd forum!








Google






















What is your weird quotient? Click to find out!









Crazy Quiz






The Fat Test






I am nerdier than 100% of all people. Are you a nerd? Click here to take the Nerd Test, get nerdy images and jokes, and talk on the nerd forum!


Am I Lobster,......