Imam problem s razumijevanjem, čini se.
Čitam da su Apple i Samsung u Italiji na sudu kažnjeni za namjerno
usporavanje svojih telefona, da bi ljudi morali kupovati nove.
To je bila stara priča po portalima pred neko vrijeme, i kao i mnoge slične,
pokazala se istinitom. Isto rade i mnogi (svi?) proizvođači elektronike,
namjerno radeći slabe točke proizvodima, tako da bi nakon određenog
vremena-ali svakako nakon garancije-prestali raditi.
Naša predstavnica u EU se zalaže da se s tim problemom pozabavi pravo na EU
nivou.
Moj problem ovdje je u tome da mi se čini da bi svaka suverena država morala
imati u svom pravu upisano da je prevara kupca kažnjivo djelo. A opisani
čin od strane kompanija, koliko god mega-giga globalne one bile, je upravo
to, prevara. Niste kupili zajedno s telefonom i namjerno oslabljivani
proizvod, nego ste u dobroj vjeri kupili robu.
Zamislite da vam u mesnici namjerno prodaju gnjilo meso i onda kad umrete
otrovani, vele da "nismo mi" jer "mi smo globalna kompanija". Baš bi vas
jako zanimala njihova globalnost u tom momentu.
Gdje su sve te vrsne udruge za zaštitu kupaca, što rade? Ili su ih
potplatili da ništa ne rade?
Znam ja da bi se P., N. i PM od pravnika prodali za obranu takvih
koncerna, oj zarade!, ali meni se to čini prilično jasno dobivena tužba,
treba pogledati kako su to Talijani riješili.
|