,blog,hrvatska,film,fotografija,gastronomija,ljubav,glazba,humor,internet,karijera,književnost,novac,obitelj,obrazovanje,osobno,poezija,politika,priče,putopisi,računala,religija,seks,sex,sport,televizija,umjetnost,zdravlje,znanost,rasprave,diskusije,korisnik,politika,www" /> ,blog.dnevnik.hr/nepoznatizagreb" />

Nepoznati Zagreb

05.01.2018., petak

S koliko nula se piše fraza "Advent u Zagrebu"?



Klizalište na Tomislavcu. Snimio: Vanja


Zagrebački advent je sutra gotov, hurrrrrrrrrrraaaaaaaa!!!!

I, šta kažete na sva ova pret/post/praznična zbivanja, nakon što je kroz grad prošlo stotine i stotine tisuća turista, a i mi, zagrepčani, smo ih prilično često posjećivali? Da li vam je to bilo super ili vam je sveopća gužva išla na živce ili imate neko treće mišljenje?

Ja sam sa svojim mišljenjem negdje između ... prvi moj susret sa gradskim Adventom je bio za druge subotnje adventske večeri kada sam se sa ženom prošetao gradom, posjetili smo gotovo sve adventske "točke" i bili smo preneraženi gomilom ljudi koja je, nogu za nogom zbog ogromne gužve, kružila gradskim ulicama. Tomislavac, Strossmayerov trg, Zrinjevac, Jelačić plac, Bogovićeva, Štros, Tunel ... gdje od smo krenuli gužva je naprosto bila nepodnošljiva. Kobasica, kuhano vino, bilo što, na sve se moralo čekati beskrajno, hodati se jedva moglo ... i sve me je to beskrajno umorilo, buka, gužva, stiska ... uf.

Poslije sam još nekoliko puta "rubno" prošao glavnim mjestima zbivanja, nakon toga se još jednom odvažio na prolaz cijelom adventskom "alejom" zajedno sa kolegama s posla degustirajući kuhano vino, rakijice, sarmu to go, kobasice (i završivši u "Čudesnoj šumi" u Varšavskoj koja nam se jako svidjela wink)..., a zatim sam još jednom, prekjučer, sa kćerkom, bio na klizanju na Tomislavcu. I, dojmovi su malo pomalo postajali sve bolji. Da, bilo je gužve i sada, ali sam se dijelom izvještio zaobilazeći najgora gomilišta ljudi, a dijelom se i navikao na svu tu ljudsku masu. A tokom vremena sam shvatio i koliko je zapravo u svom tom mnoštvu ljudi koji nisu iz Zagreba. Na putu kući, prema zapadu, sam konstantno sretao aute sa slovenskim tablicama ... bilo ih je po gradu i puno onih s juga Hrvatske, a i iz Slavonije, često sam u mnoštvu čuo engleski, njemački, slovenski, talijanski, francuski, španjolski, japanski, ruski ... a jučer sam, vozeći se sa kćerkom tramvajem kući, do Prečka stigao sa šest veselih penzionera iz Milana koji su, vjerovali ili ne, adventsku atmosferu došli osjetiti baš u naš grad. Neobično, zar ne?

Nakon svega toga mi je postalo jasnije da taj Advent možda nama zagrepčanima, nama koji nismo zakupnici štandova i tu nismo profesionalno angažirani, ne donosi nešto tako super ekstra fantastično, no donosi svim onim ljudima koji nemaju ništa slično u svojim sredinama, bio to (nabrajam posve slučajnim odabirom, bez namjere da umanjujem događaj Adventa u bilo kojem mjestu) Otočac, Krapina, Šibenik, Virovitica, Pecs, Krško, Postojna, Udine, Szombathely, Leibnitz, Milano, Zenica ili Pušća Bistra. Tim je ljudima Zagreb tih dana bio pravi velegrad, u najpravijem smislu te riječi ... i ne vidim baš ništa loše u tome što je on to zaista i bio. Na kraju krajeva, Zagreb jest najveći grad na potezu između Milana, Beča, Budimpešte i Beograda, zašto to kriti, i ima puno pravo "nakititi" se nečim jedinstvenim čime će privući goste i priuštiti im nezaboravan doživljaj i usput ponešto i zaraditi. A ruku na srce, grad je zaista i izgledao vrhunski, organizacija svega toga mi se činila posve pristojnom, dapače, nisam uočio niti jedan ogroman gaf, iako je bilo detalja koji mi se nisu sviđali (najveći je bio da se sve živo točilo u stiroporaste i plastične čaše koje su u tisućama bile odbacivane u smeće, a moglo se organizirati, kao npr u Beču i drugdje na zapadu, da se poslužuje u keramičkim šalicama koje bi mogle biti i izvanredni suveniri - molim, uzmite to u razmatranje za slijedeću godinu!).

Kao zaključak: Čini mi se da ovakav (ogroman, spektakularni, gužvasti itd ) Advent u Zagrebu ima i smisla i šarma i želio bih ga i slijedeće godine, uz možda malko manje gužve, malo raznolikiju ponudu (gdje je nestao kaiserschmarrn???) i keramičke šalice.

A što vi mislite?



Klizalište na Tomislavcu. Snimio: Vanja


Snimio: Vanja


Snimio: Vanja


Mjesto s pogledom. Snimio: Vanja


Moj najdraži adventski lik - pozdrav CeeDeeu! Snimio: Vanja

Oznake: Advent, centar, klizanje


- 21:53 - Komentari (10) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< siječanj, 2018 >
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

Travanj 2024 (1)
Ožujak 2024 (6)
Veljača 2024 (6)
Siječanj 2024 (5)
Prosinac 2023 (2)
Studeni 2023 (7)
Listopad 2023 (5)
Rujan 2023 (2)
Kolovoz 2023 (6)
Srpanj 2023 (8)
Lipanj 2023 (11)
Travanj 2023 (1)
Ožujak 2023 (5)
Veljača 2023 (6)
Siječanj 2023 (3)
Prosinac 2022 (7)
Studeni 2022 (8)
Listopad 2022 (3)
Rujan 2022 (2)
Kolovoz 2022 (3)
Srpanj 2022 (14)
Lipanj 2022 (2)
Svibanj 2022 (2)
Travanj 2022 (11)
Ožujak 2022 (10)
Veljača 2022 (6)
Siječanj 2022 (9)
Prosinac 2021 (8)
Studeni 2021 (3)
Listopad 2021 (4)
Rujan 2021 (9)
Kolovoz 2021 (6)
Srpanj 2021 (9)
Lipanj 2021 (1)
Svibanj 2021 (8)
Travanj 2021 (6)
Ožujak 2021 (10)
Veljača 2021 (4)
Siječanj 2021 (1)
Listopad 2020 (2)
Rujan 2020 (6)
Srpanj 2020 (3)
Lipanj 2020 (3)
Svibanj 2020 (3)
Travanj 2020 (4)
Ožujak 2020 (9)
Veljača 2020 (3)
Siječanj 2020 (9)

Tema bloga:

Linkovi