kamene price

četvrtak, 15.03.2007.

Ukleti holandez izranja iz sna

O boze zar to ukleti Holandez izranja iz sna , jos samo malo vremena i evo , i obala ce uskoro i svi samo njoj poznati razlozi ljudskoj sreci. Sigurni smo na obalama . Ponekad obale mogu biti pitome i bez vecih problema preskocimo granicu broda kad stupama na teritorije nekih neznanih zemalja ali ima i obala koje nas ne docekaju pitomo. Ima i strmih obala. Stjenovitih obala , obala zapjenjenih od "dobrodoslice" i tako. Vec vam je vjerovatno poznato kakvih sve obala ima u stvarnosti i u snu, ali obalu bez kraja i konca , takvu obalu niste nikad vidjeli , ja to znam jer sam sam prvi stigao do nje i tamo nisam zatekao nikog a sve do danas nitko nije dosao da me posjeti. Sam sam na ovoj obali koju ste napustili bezvoljno... rece Arsen u stara dobra vremena sansona i pjesnika. Bas na o'Tomatoou otoku sahranise Brela tik do Gogena. Oba iz istog kraja iz kojeg i ja pisem pismo. Istu zastavu smo razvili i isti su nas razlozi doveli na juzni Pacifik. Grob do groba dva istomisljenika iz razlicitih vremena. Da su imali prilike sjediti za istim stolom, oslikao bi ih jos jedan "nas" i da, bio bi to glavom i bradom Vincent. Gdje sam ja? Tu negdje na istom kopnu i pod istom zastavom, tek mi se malo ljulja od duge plovidbe.Obala bez kraja i konca odmah me zacarala i odlucio sam tu ostati. Ozenio sam dvije zene a trecu skrio pod kaput za zlatnu rezervu kad u one dvije ponestane ljubavi, da mi ona treca, tajna, prinese dlan obrazu . Tako i bi . Njoj jedinoj nije pripala cast biti i sluzbeno mojom ali nesluzbeno je bila i te kako. Nju sam volio najvise i odlucio joj iskopati malo pristaniste na svojoj obali. Mogla je tako slobodna uvijek otici i vracati se. Vjetovi su u mom kraju bili pitomi i nisu ljutili more tako da se mirno moglo uci i izaci u i iz luke.Ponekad se probudim iznenada misleci da suste jedra njenog broda ali obicno tj. uvijek, nasucem se na vlastite hridi nade. E, tako su godine polako odmakle i starost je lagano uplivala jedne noci. Tek ujuto sam ju pronasao kako sjedi skupljena na kamenu uz samo more. Umorna pogleda i lijenih ruku osmjehnula mi se starost i pozvala me da sjednem tu, uz nju , na obalu. Nije trebalo rijeci , nismo bas nista ni govorili , samo smo zapjevali onu Brelovu l'port de Amsterdam... Smijeh se cuo do granica magle. Tamo dalje se i nije bas dobro vidjelo. Neka se magla opet spustila na nas. Vidjelo se samo nekoliko desetaka metara, kad iz daljine sasvim neocekivano uplovi jedrenjak poderane zastave i jedara. Odmah sam ga prepoznao. Bio je to ukleti Holandez! Brod uz jaku buku udari od obalu, i raspade se a s njega u cistom mornarskom odjelu sa kapetanskom kapom na glavi iskoci glavom i bradom on, nasmija se i sjede do nas. Tako smo odjednom postali cudno drustvo. Dva mrtvaca iz groba recitirali su neku staru pjesmicu Viktora Igoa , koju je zabunom napisao na salveti kad je ispracao Vincenta u Arles, moja starost , ja i ukleti kapetan osjecali smo se na toj obali koju ste bezvoljno napustili, dobro. "Tko ce ostati mlad ako svi ostarite a i ta ce mi mladost tesko pasti???" Upita starost.
"More od olova , nebo od borova" rece ukleti Holandanin te zapali lulu.
Oho, sve to i ispred i iza pretvori se u sada. Odjednom se sve uzari i pozuti ko Vincentovi suncokreti, pa onda pocrveni ko Gogenove zene, pa odjednom zacu se glazba a iz mora izroni stari pariski kabare. Opla... kakvu smo to svecanost zapoceli !? Odjednom s neba kao zvijezde popadase sve drage ljubavi i svi meni dragi ljudi te se uhvatise u kolo i zaplesase tako da se i more od radosti zapjenilo. Bio je to najstretniji dan od kad sam roden a jesam i to tamo na obali bez kraja i konca...

15.03.2007. u 18:39 • 3 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< ožujak, 2007 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

Lipanj 2015 (1)
Veljača 2013 (1)
Siječanj 2013 (2)
Rujan 2008 (4)
Kolovoz 2008 (2)
Srpanj 2008 (1)
Lipanj 2008 (3)
Svibanj 2008 (1)
Ožujak 2008 (6)
Siječanj 2008 (3)
Prosinac 2007 (2)
Rujan 2007 (2)
Lipanj 2007 (4)
Svibanj 2007 (3)
Travanj 2007 (1)
Ožujak 2007 (3)
Siječanj 2007 (4)
Prosinac 2006 (7)

Opis bloga

dnevnik

Linkovi

Blog.hr
Forum.hr
Monitor.hr