Moja zelena škrinjica

21.01.2009., srijeda

Vlakovi...

Nekim čudom, uvijek živim u blizini željezničkih pruga ili barem pruga. Kao djevojčica živjela sam uz jedno okretište tramvaja, živo se sjećam zvuka - škripe kad su se stari zagrebački tramvaji "pripremali" za sljedeći krug...
Životni put, nosio me dalje, ovaj put uz vlakove i pruge...
I sada živim uz jednu prugu i dva opasna prijelaza...jedan označen, ali bez rampe, jedan označen i sa rampom, ali...uz oba povremeno stoje upaljene svijeće, a kada ih nema samo križevi i natpisi na njima svjedoče o teškim nesrećama koje su se tamo događale...
Vozni red vlakova se često poklapa s mojim, tako da čekam ispred spuštene brklje da vlak prođe...
Jučer tako čekam i gledam te tužne spomenike nesretnika čiji je život završio baš tu, par metara od mene...
To nije bio njihov izbor ili...? Recimo da to pripišemo sudbini ili ljudskom faktoru - pogrešci, ali definitivno nije njihov izbor... A što s onima koji su baš odlučili život okončati na takav način - baciti se pod vlak...Da li su hrabri ili su kukavice. Nikad se nisam u potpunosti mogla odlučiti i zauzeti konačni stav s tim u vezi. Sa samoubojstvima uopće.
Gledam tako vlak koji dolazi i juri... i prisjetim se odlomka knjige koju upravo čitam..vlak bio nov ili star, sa vagonima u kojima je teret ili ljudi...pun ili prazan juri po - tračnicama. Koje su savršeno postavljene na točnoj udaljenosti jedna od druge - cijelim putem te dvije tračnice u točnoj udaljenosti nose teret i odgovornost - kao i dvoje ljudi - kao i moj muž i ja i bezbroj drugih parova. Dobro je kad su udaljene taman toliko koliko treba biti, nije dobro kada se ili približe ili udalje previše.
Moj muž i ja trenutno smo tračnice koje su ili preblizu ili predaleko...još uvijek radi se o milimetarskim pomacima, tako da lokomotiva i vagoni još jure, oštre krivine i kočenja još savladavamo i sve funkcionira, ali bojim se da je pitanje trenutka ... i dogodit će se strašna nesreća.
Može li jedna tračnica napraviti nešto sama...koja tračnica prati onu drugu i pazi na razmak...I kao što je u realnom životu za taj posao odgovoran netko drugi, a ne sama tračnica...u životu, čini se, On postavlja tračnice...i tu čini se naša odgovornost prestaje ili...? Mogu li išta činiti osim truditi se biti dobra žena i majka i moliti se i nadati da je On postavio tračnice baš savršeno i sigurno za prijelaz cijelog puta.
Umorna i tužna dolazim doma. Doma cijela ekipa na broju...ali, svi uznemireni. Dogodila se krađa! Netko je pojeo cijelu čokoladu u frižideru je ostao samo prazan omot...tko? - Krivca nema...nitko nije pojeo čokoladu tj. točnije nitko nije priznao da je pojeo čokoladu. Na oko sitnica, moj muž u tome vidi katastrofu. Želi odnos povjerenja u kući, želi vjerovati onima sa kojima živi i da oni koji žive u domu imaju povjerenja u njega ?!?...ja ga pogledavam...i pomislim - da - a TO... TO i ti s tim u vezi nisi u kategoriji "povjerenje za sve" koju zastupaš...
Ne govorim ništa - on vodi glavnu riječ, ljuti se za nas oboje, vodi bitku sa klincima za nas oboje. Moju podršku ne treba, jer i oni znaju - kad ja šutim, mislim kao on.
Srećom imamo obaveze u centru grada, pa se moramo spremati i izaći.
Kad se vratimo, biti će bolje. Ispuhat će se, ja ću se primiriti, a i ostatak ekipe takođe...
No, postoje dani kada jednostavno - sve vodi prema samo jednom - raspadu sistema.
Ostavila sam napola pripremljenu večeru, sa uputama, završite ju sami, obukla kaput, čizme, uzela lajnu za psa, pozvala ga, no i on je odjurio u drugom smjeru...
U suzama krenula sam napraviti uobičajeni krug koji me umiri...cijelim putem plakala sam ljuta, razočarana i iskreno - svađala se s Njim... i zamolila ga da mi da - malo odmora, priznala da ne mogu više podnijeti niti jednu svađu, niti povišen ton, niti TO - neka mi da malo odmora, neka mi malo toga skine s leđa, jecala i preklinjala...
Srećom, nitko mi nije došao u susret niti me vidio...
Tako u suzama došla sam do pruge i zamislila se...ovo kako se ja osjećam, čini mi se neizdrživo, kako li je tek bilo onima u trenutku kada su odlučili nasilno prekinuti svoj život bacajući se pod vlak...da li bi i ja mogla doći do takve krize? Imam li hrabro srce ili sam kukavica - imam li hrabro srce ili sam kukavica, ako živim ili ako se bacim pod vlak...?
Prošla me neka jeza...iskreno moje šetnje i takva razmišljanja sve su češća...i kao što svako pitanje ima samo jedan odgovor...bojim se dana kada će moje pitanje dobiti odgovor...
Vratila sam se u kuću, svi su sjedili oko stola i večerali...da je netko drugi ušao u kuću, a ne ja, ne bi ni naslutiti mogao da se prije samo pola sata nešto događalo... Muž je zapitkivao uobičajena pitanja oko dnevnih planova i vikenda, ja odgovarala kao automat...klinci kao uhodana i dobro uvježbana ekipa svaki odradio svoju rutinu...
Jedva sam čekala da odem u krevet. San, samo da mi je zaspati, ne osjećati, ne misliti...
Neuobičajeno rano sam otišla spavati. Ali nema sna...samo nemiri...nemiri...
Spustila sam se dolje...muž je još bio budan, zapalila sam cigaretu...upitao me - što je?...ništa - odgovaram. Šutnja.
Pita me - jesi popušila - idemo spavati?
Idemo - odgovaram.
Gasim svjetlo, liježem na svoj kraj kreveta - okraćem mu leđa, on se primakne zagrli me - ja obamrlo ležim - ne govorim ni laku noć, niti ga ljubim kao obično - čak se ni ne ljutim, niti sam tužna, moglo bi se reći da sam "tupa"... On me grli s obje ruke, kao da osjeća moju hladnoću, pa me pokušava ugrijati da ne umrem od smrzavanja...ljubi me u kosu...osjećam suzu u kutu mog oka...ma...neka ju ... nosi! - ne treba mi ni ona večeras! Želim zaspati - ne osjećati, ne misliti.
Često sam se budila, jutros se osjećam slomljeno...ali novi je dan, sa istim voznim redom, pruga je još koliko toliko u redu, vlak juri i uspješno prevozi veliki teret...na bezbrojnom kilometru od nadam se njih bezbroj...i molim Njega da mi pomogne izbaciti TO iz vagona, jer neću moći još dugo...
- 07:17 - Komentari (7) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< siječanj, 2009 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

Travanj 2019 (1)
Ožujak 2019 (2)
Srpanj 2014 (1)
Ožujak 2013 (2)
Veljača 2013 (3)
Studeni 2012 (1)
Rujan 2012 (1)
Travanj 2011 (1)
Ožujak 2011 (3)
Veljača 2011 (13)
Siječanj 2011 (3)
Prosinac 2009 (2)
Travanj 2009 (2)
Ožujak 2009 (18)
Veljača 2009 (17)
Siječanj 2009 (9)
Prosinac 2008 (9)

Opis bloga

Linkovi