ponedjeljak, 28.06.2021.

Paško Ivančević: Spasio me sveti Paškal, a ja sam mu se odužio kipom od dva metra




Ville Paškal u Zaostrogu u vlasništvu obitelji Ivančević proslavile su 18. rođendan, 60. rođendan vlasnika Paška Ivančevića i otkrivanje i blagoslov brončanog kipa svetog Paškala visokog 1,85 metara i teškog 350 kilograma, koji je koštao 30 tisuća eura.
Dvije vile s 25 soba i restoran posjetili smo nakon velike proslave u kojoj je sudjelovalo oko 150 uzvanika, a onda nam je Paško Ivančević pojasnio iz kojih razloga je odlučio na vili pored bazena podići spomenik svetom Paškalu, zaštitniku njegove obitelji i dviju vila, čiji se blagdan slavi 17. svibnja. Kako je kazao, rođen je 16. svibnja, dan uoči blagdana svetog Paškala pa su mu roditelji i dali ime Paško.


ČUVA I SIROTINJU
– Sestra mi je umrla kao malo dijete, a ja sam dva puta kao petogodišnjak bio blizu smrti i već su me mislili sahraniti, ali eto, srećom, preživio sam. Stoga se moja majka nakon toga zavjetovala svetom Paškalu, a ja sam odlučio uoči proslave svog 60. rođendana koji zbog epidemioloških mjera nismo mogli na ovaj način proslaviti 16. svibnja, svečano postaviti i blagosloviti kip našeg zaštitnika, što je jedan od najvažnijih događaja u mom životu.


Sveti Paškal se kao zaštitnik sirotinje slavi u mnogim krajevima Lijepe naše te ga posebno štuju i časte franjevci. Tome nam svjedoči naša samostanska crkva Uznesenja Marijina u Zaostrogu u kojoj se nalazi oltar svetog Paškala između oltara svetog Frane i svetog Ante Padovanskog – kazao nam je Ivančević, dodavši da je kip blagoslovio gvardijan samostana fra Josip Bebić.


Inače, kip je izradio akademski kipar Robert Jozić koji ga je proveo u djelo nakon godinu dana, po Ivančevićevoj viziji, a izlijevao ga je akademski kipar Antun Jurkić. Slavlje uz 10-minutni vatromet su uveličali gosti iz Slavonije "Tambura band" iz Vinkovaca, dok je vino Iločkih podruma s etiketom Paškala posebno za ovu prigodu u butelje napunio vinar Juraj Mihaljević. Slavilo se uz razne delicije, pet janjaca na ražnju i dva odojka.



DUŠEVNI MIR
Ivančević nam je kazao kako je gostima prenio nekoliko važnih pouka u ovim teškim vremenima: ''Nema veće sreće od duševnog mira'', ''Kada više ne možeš, tada najviše moraš'', ''Nikada ne zaboravi da imaš sve kada si zdrav'', ''Znaj da ne postoji nijedna jaka osoba s lakom prošlošću''.

– Također treba zapamtiti da će uvijek postojati jedan Petar da te se odrekne, jedan Juda da te izda, jedan Pilat da te osudi i Isus da te uzdigne iz svega toga – istaknuo je Ivančević, čija se cijela obitelj brine o vilama – on, supruga Jasminka, sin Nikola i kći Ana. Kako kaže, gosti su im uglavnom Česi i Slovaci, a sezonu izguraju zajedničkim snagama.

Oznake: Paško, kip

- 15:25 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

O Nama Zaostrog Facebook Događaji

.

Myspace Layouts & Comments ZAOSTROG WEATHER